• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Hankook byly vždy hlučnější obecně
 
@Coffee pokud budeš jezdit hlavně po Praze kde je v podstatě pořád sucho nebo mokro a břečka, jestli nevážit na zimu celoročky např GY Vector 4 Seasons gen 3, nebo Hankook Vector 4S2 H750 - to jsou gumy do "anglickýho" počasí . Michelin CrossClimate jsou hlavně do sněhu a sušších chladných oblastí proto nebudou tak vhodný. Cena je podobná jak zimní ale budou líp fungovat ;)
Nad celoročkama jsem taky uvažoval, ale nějak v ně nemůžu najít důvěru. Mám je zafixovaný jako kompromis, který je na suchu i mokru průměrnej. Ale kouknu, díky za tip.
 
Pokud na Hankook dojde, ocením pak nasdílení zimních úbytků...
Já jsem (i*cept evo 2) s vlastnostmi velmi spokojen, ale opotřebení mě trochu nazlobilo, zde.
Ehm, ta výdrž teda moc přesvědčivá není, když to tak čtu...nevím, jestli chci být pokusný králík :) Ovšem pokud na ně dojde, tak dám vědět, když ne, tak to budou klasiky v podobě Blizzaků a nebo Conti WC, ty se mi zatím ze zimních osvědčili nejvíc. Ještě taky uvidím, jaký budu nakonec shánět rozměr, protože Mazdu jsem koupil jen s jednou sadou kol a to na 18, takže bych chtěl ideálně na zimu sehnat ještě 17, menší nechci, na GH jsou menší kola dost hrozné.
 
@Coffee já mám za sebou jednu sezonu po Brně a rozhodně na mokru a břečce fungují líp než zimní GY Ultragrip (na který jinak nedám dopustit tam kde mají smysl) viz moje recenze několik stránek zpět, proto je na toto prostředí doporučuju ;)
 
Ehm, ta výdrž teda moc přesvědčivá není, když to tak čtu...nevím, jestli chci být pokusný králík :)
Nechtěl jsem Tě odradit, může to být kombinace více faktorů… evo2 není evo3, rozměr asi taky hraje roli, k tomu moje jízda převážně na suchu (zimu kolem Prahy nemá cenu komentovat a pár dnů/týdnů pod horami to taky nevytrhlo). V neposlední řadě, na suchu ty koně taky nechám proběhnout, tedy když už tam jsou :cool: Letos dojezdím vepředu ty původně zadní a na zadek jsem sehnal nějaké slušné ojeté Continental WC. Za rok se uvidí.

Tak i tak, přeji šťastnou volbu...
 
Ehm, ta výdrž teda moc přesvědčivá není, když to tak čtu...nevím, jestli chci být pokusný králík :) Ovšem pokud na ně dojde, tak dám vědět, když ne, tak to budou klasiky v podobě Blizzaků a nebo Conti WC, ty se mi zatím ze zimních osvědčili nejvíc. Ještě taky uvidím, jaký budu nakonec shánět rozměr, protože Mazdu jsem koupil jen s jednou sadou kol a to na 18, takže bych chtěl ideálně na zimu sehnat ještě 17, menší nechci, na GH jsou menší kola dost hrozné.
Tak Blizzaky super, ale tak na dvě, max. tři sezóny do 20 000 km. Materiál jde hrozně rychle dolů.
 
Blizzaky jsou nejdrazsi guma, co jsem kdy mel :). Protoze polovicni vydrz…

A Pirelli P Zero (letni) ted zdrbal muldix na instagramu a pridaly se desitky komentujicich se shodnou zkusenosti, ze ta pneu by se nemela prodavat, ze je na mokru jako na lede. Takze dalsi znacka pada, uz jsem to driv o Pirelli slysel.

Na Citroen jsem koukal po Kleberech Krisalp HP3, ale az na slabsi vykon na mokru to podle vseho vypadalo slusne. Snih nejlepsi, na tom se s predokolkou budu bat nejvic… procetl jsem co slo, a vypada to, ze snad Michelin koncern ty Klebery moc nesidi. Je to letos s dostupnosti pneu bida, s letosnim dotem skladem toho bylo v tom rozmeru poskrovno, pokud bych nechtel XL a hlucny.
 
sice to není ve zdejších rozměrech, ale za zkouknutí to stojí
 
Nechtěl jsem Tě odradit, může to být kombinace více faktorů… evo2 není evo3, rozměr asi taky hraje roli, k tomu moje jízda převážně na suchu (zimu kolem Prahy nemá cenu komentovat a pár dnů/týdnů pod horami to taky nevytrhlo). V neposlední řadě, na suchu ty koně taky nechám proběhnout, tedy když už tam jsou :cool: Letos dojezdím vepředu ty původně zadní a na zadek jsem sehnal nějaké slušné ojeté Continental WC. Za rok se uvidí.

Tak i tak, přeji šťastnou volbu...
Jízdu mám totožnou, převážně Praha a okolí + nějaké ty hory a auto u mě jízdně vážne nezahálí, takže to gumy taky nemají lehké :) Jediné, jak zimáky šetřím je, že nejsem z těch, co musí mít max do prvního přezuto a stejně tak do posledního, přezouvám vždy dle podmínek. Prostě v 10+ stupních na zimácích jezdit nehodlám a to je většinou přesně případ listopadu a pak března +-.
Tak Blizzaky super, ale tak na dvě, max. tři sezóny do 20 000 km. Materiál jde hrozně rychle dolů.
Jo to zhruba sedí, když to tak počítám. Respektive by ještě i něco dali, ale nechci mít gumy až na hranu, takže u mě obměna probíha relativně brzy. Chci se na gumy spolehnout, takže předepsané minimum je daleko od toho, kdy už měním.
 
@Ondrej K Pirelli PZero vždy fungovaly skvěle na suchu ale mokro vyloženě nesnáší, to je známá věc, jsou vhodný na vikendovku nebo okruhovku ale na daily nevhodný
 
Tak přidám další hodnocení výdrže Continental AllSeason 215/45 R18.

Aktuální stav něco přes 15000 km.
Předek 7mm
Zadek 8mm

Měřil jsem to několikrát na různých místech cca v 1/3 od okraje - dal jsem si záležet.

Dnes je jedu nechat přehodit a kontrola vyvážení - přední za zadní aby se zas srovnal rozdíl.

Vychází mi z toho tedy dle dosavadních měření a km nájezdu životnost na 60 000 km s tím ze dezen bude cca 4,5mm - tedy pokud to vyjde na letní sezónu dalo by se na tom ještě něco natočit třeba na 70 000 km.

Počáteční stav 8,5mm
Po 15000 - přední 7mm zadní 8mm přehodim
Po 30000 - přední 6,5mm zadní 6,5mm nechám
Po 45000 - přední 5mm zadní 6mm přehodim
Po 60000 - přední 4,5mm zadní 4,5mm - přezuju nebo najedu ještě letní sezónu pokud to na ni vyjde.

Jinak jak vyšel ten test zimní a celorocky 2022/2023 tak se kouknete na ty měření brzdné dráha zrychlení ovládání - v podstatě stejný výsledky zimních a celoročních. Na zahraničním webu (teď nevím jaký) vyšlo loni přímé porovnání zimní a celoročky a jen 2 zimní byly hodnoceny lip jak celoroční.

Jinak dnes mi mají dorazit další celoročky Hankook H750 Kinergy 4S 2 generace budou se dávat na auto přítelkyně takže se těším až si je otestuji.

A příští rok se budou dávat celoročky i na Mazdu 2 ?
 
Hlàsím úbytek 1,1 mm za cca 12-13000 km na hankook icept evo 3. Samozřejmě na předku. Vzadu 0,3 cca. Nové mají 8,5 mm Za mě fakt spokojenost. Mám 225/45/19.
 
Který BLIZZAKy rychle ubývají? LM 001? Já mám 2 sezóny jetý LM 005 a nijak výrazně neubývají. Dříve jsem na jiných autech jezdil LM 25, ty vydržely asi 10 sezón a LM 32, ty asi 8.
 
Který BLIZZAKy rychle ubývají? LM 001? Já mám 2 sezóny jetý LM 005 a nijak výrazně neubývají. Dříve jsem na jiných autech jezdil LM 25, ty vydržely asi 10 sezón a LM 32, ty asi 8.
Právě ty LM 005. I všude v testech hodnotí opotřebení jako podprůměrné. Jinak jsou perfektní, hlavně na mokru což je u nás 80% zimy. Mně zmizelo kolem 1 mm za necelých 6 tisíc km. Uvidím teď druhou zimu, jestli se opotřebení zmenší nebo bude pokračovat ve stejném tempu.
 
Jinak dnes mi mají dorazit další celoročky Hankook H750 Kinergy 4S 2 generace budou se dávat na auto přítelkyně takže se těším až si je otestuji.
Ty jezdim ja na predku (205/55/16), misto zimnich. Trosinku slabsi na suchu oproti Conti prevdepodobne. Nove mely 7.5 a po 14k predni maji 6.45 a 6.2. Na vode a snehu dobry. Na snehu jako zimni. Zatim jsem na nich vyjel i sjel v CHKO vsechno a jeste dojel a predjel nejake lajdaky na zimich :D
 
mě přijde že na sněhu v záběru kloužou ale hned jak se ubere plyn tak se chytnou a při brždění na sněhu taky fungují slušně
 
mě přijde že na sněhu v záběru kloužou ale hned jak se ubere plyn tak se chytnou a při brždění na sněhu taky fungují slušně
Nesmis na to slapat, jak s nohama v sadre :joy::p Jaky mas rozmer? Kdyz jedu uphill a jakmile mi to prvne zacne do toho kecat, tak chytam nerva a vypinam ASR/ESP a je klid. Na Primere nic takoveho nebylo, jen ABS, a normalne jsem jezdil.
 
215/50/17. Ony goodyear UG9 při sešlápnutí plynu zabíraly líp ale trakce a brždění bylo horší a po puštění nebo ubrání plynu se chytaly pomaleji takže bych neměnil
 
215/50/17. Ony goodyear UG9 při sešlápnutí plynu zabíraly líp ale trakce a brždění bylo horší a po puštění nebo ubrání plynu se chytaly pomaleji takže bych neměnil
Tak v porovnani s takovymi prednimi zimaky neni co resit ;) A maji mnohem sirsi kalendarni rozsah pouzitelnosti. Ja jsem s nima jednou....no myslel jsem, ze jsem uviznul, ze z toho se proste na celorocnich nedostanu. Silnice z kopce a k ni kolmo odpocka lesacka prohrnuta a znova hodne zapadana, ale jeste k tomu krpal dolu. No a ja se na tom tecku planoval otocit. Tak jsem zcouval na tu lesackou a predni napravu nechal na krajnici prohrnuty trojky v CHKO. Ale jak jsem videl, ze z kabiny koukam na vrcholy smrku pres cestu, tak jsem vedel ze je zle:joy: Ale s citem asi na 3. pokus jsem se vyhrabal normalne a vyjel zpatky rovnou do toho kopce, ze ktereho jsem jel. Takze za me take spokojenost.
 
Back
Top