• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Nevim, jak je to dnes, ale cena 215/45/18 (tovarni rozmer Mazda 3) byvala zhruba stejna, jako co platili ruzni kamaradi s jinejma autama a podobne velkyma nizkoprofilovyma gumama, a vicemene stejny, jako platim na Mazdu 6 v rozmeru 225/45/19, nebo i zimaky 225/55/17, a ostatne i na Citroena v rozmeru 205/55/17. Vsechno rozumny kolem 4 litru za gumu a vic. Vyrazne nizsi cenu mely akorat pneu treba na tatovu firemni Octavii 1g, Focus 2g meho druheho jednatele, nebo rodicu Mondeo 3g v nizky vybave. To vsechno byvaly gumy cca za 1500 - 2000 i za dobrou znacku, coz si dobre pamatuju, protoze jsem je dotycnym vzdy pomahal vybirat :). Coz je podle me proste tim, ze to jsou rozsirena auta, "neatraktivni rozmery pneu" a je tam vetsi konkurence. S mnozstvim materialu bych to nemichal, ceny zbozi jsou trzni (co je kdo ochotny dat, kam to tlaci konkurence), nikoliv nakladove :) A taky to vetsinou nemelo moc vysoky rychlostni indexy, tak mozna kontrola kvality nebo i samotna kvalita smesi a vypletu nemusi byt tak precizni.
 
Tak já musím říct, že rozdíl mezi 225/45/18 (Golf) a 225/45/19 (6ka) je značný. Jen namatkově jsem teď kouknul na pneushop, kde beru já a na Mazdě jsou Sottozero 3 a cena 142 vs 198 EUR, u WinterContact 870P je to 158 vs 220 EUR, Michelin Alpin 5 180 vs 250 EUR- vždy vyšší cena za pneu na 6ku. A zrovna právě ten rozměr je u 6ky v rámci těch 19 jeden z těch nejdražších.

Jinak, jak už psali jiní, 225/45/18 je dá se říct nejčastější rozměr u 18" kol. Používají je snad všichni, tak možná i proto je jinak oproti jiným rozměrům nadsazená cena, ale toto nedokážu narozdíl od toho výše, úplně posoudit.
 
Nejsou to ceny v pneuservisech, kde jsou ty ceny vubec takovy zvlastni? 250e za pneu mi prijde uplne ulet. V CR online je v tom rozmeru na letnich Continentalech PremiumContact 6 rozdil jen cca litr (min jak 25 % celkovy ceny; 4800 vs 3800, co jsem nasel na nejakych vetsich duveryhodnych pneu eshopech), jiny znacky jsem ted negooglil. To je podobny rozdil, jako byl rozdil prave u pneu na 6, novejsi Mondeo, Citroena... to je vsechno za premiovy znacky pneu proste kolem 4 litru +- 500 nahoru nebo dolu, baj voko. Tolik uz staly na trojku BM znackovy gumy pred sedmi lety, tolik stoji letos na sestku, tolik staly na CX-5, Grand C4 SpaceTourer, rodicu Mondeo... Golf je navic prave asi supercasty auto, nevim jak s timhle rozmerem, takze tam samozrejme neni prekvapivy, ze to je o neco stlaceny poptavkou... i ten vyrabeny pocet v tom rozmeru musi byt vyssi.

A treba na takovy Berlingo, jako zastupce rozsirenych "pracantu", stoji letni PremiumContact 6 v rozmeru 15" 195/65 kolem 1700. Takze u castych obyc rozmeru porad vse pri starym, do dvou litru dobry gumy.
 
Poslední úprava:
Nene, jedná se o e-shop. Myslím, že působí tady v Belgii, Lucembursku, Francii a Německu, pneu mi vždy posílali z německého skladu. Ale je možné, že jinde ten rozdíl tak velký být nemusí. A letní jsem tedy nezkoumal. :)
 
Teda len tak namatkovo 225/45 R17 a 225/40 R18 klasicke rozmery pneu na Golf zacinaju na heureke GY Asym 6 od 80euro respektive 90euro. 225/45 R18 co je klasicky rozmer mazdich pneu na nie-suv a crossover modely zaciinaju ceny GY Asym 6 na heureke od 140euro :confused: Michelin alpin 6 pri mazda rozmere 205/60 R16 je 120 euro, 205/55R16 vw rozmer je 90euro. Nic s tym neurobim, ale napriklad pri R19 pneu nebodaj runflaty uz su dost divoke rodzdiely v cenach na konvencne a menej konvencne rozmery, minuly rok mi to az tak pri nakupe neprislo.
 
Přesně tohle jsem řešila taky, že cena za ten Mazdí "atyp" rozměr je nesmyslná.. Ale když jsem vybírala nová kola, tak jsem záměrně vzala trošku jiný rozměr, vyžádala si k nim typový list pro zápis do TP, a otevřely se mi další možnosti.. Takže budu brát 225/40/18, protože oproti 215/45/18 na BM ušetřím na jedné pneu asi tisícovku ?
 
Když pominu že je máš dopsany v TP.... Nebude ten rozměr 225 linejsi na motor a horší na spotřebu? A profil 40 už příliš nepohodlné pač už těch 45 je na hraně.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Když pominu že je máš dopsany v TP.... Nebude ten rozměr 225 linejsi na motor a horší na spotřebu? A profil 40 už příliš nepohodlné pač už těch 45 je na hraně.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Spotřebu neřeším. Línější netuším, chci to právě zkusit. Nicméně na kolo bude minimálně 2kg váhy méně, tak jsem zvědavá, co ta kombinace ve výsledku udělá.
Co se týče pohodlí, tak 45 mi nepřišlo nepohodlné. Pro moji jízdu možná bude nižší profil+zesílená pneu naopak výhodou ?
 
Když pominu že je máš dopsany v TP.... Nebude ten rozměr 225 linejsi na motor a horší na spotřebu? A profil 40 už příliš nepohodlné pač už těch 45 je na hraně.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Tipnul bych si, ze ten 0.6cm rozdil nebude moc znat (40 % z 225 mm je 90mm, 45 % z 215 mm je 96 mm). Ty lenosti, tuzsiho rizeni a spotreby bych se potencialne bal vic, ale na druhou stranu je to par procent rozdilu, takze nebude to asi nic dramatickyho...
 
Dám pak určitě vědět nějaké dojmy ?

Co se týče spotřeby, mám to fakt na háku.. Teď si trojka bere i něco přes 8l/100km, s mým stylem jízdy.. Za tu srandu mi to ale stojí, je to skvělé auto ?
 
Priemer pneu bude o 12mm mensi, takze tacho bude ukazovat o nejake 2 percenta viac pri rovnakej rychlosti, riadenie tuhsie, ale dynamika zalezi od celkovej hmostnosti disku a pneu.
 
Přesně tohle jsem řešila taky, že cena za ten Mazdí "atyp" rozměr je nesmyslná.. Ale když jsem vybírala nová kola, tak jsem záměrně vzala trošku jiný rozměr, vyžádala si k nim typový list pro zápis do TP, a otevřely se mi další možnosti.. Takže budu brát 225/40/18, protože oproti 215/45/18 na BM ušetřím na jedné pneu asi tisícovku ?
Kde jsi brala kola ? Byl to složitý proces se zápisem do TP ? Delší dobu řeším něco podobného, chtěl bych nechat zapsat pneu 215/45R17 (mám 205/45R17) a nikde jsem nenašel kola, která by měla přesně tento rozměr pneu homologována, u alcaru apod... nikdo nic moc neporadil.
Jinak přehazuji kola s 215/45 s Cup2 a 205/45 s PS4, s širším rozměrem je trochu línější a snížila se maximálka ale zas lépe drží v zatáčkách ale to bude i díky měkčí směsi pneu, spotřebu jsem neřešil.
 
Kde jsi brala kola ? Byl to složitý proces se zápisem do TP ? Delší dobu řeším něco podobného, chtěl bych nechat zapsat pneu 215/45R17 (mám 205/45R17) a nikde jsem nenašel kola, která by měla přesně tento rozměr pneu homologována, u alcaru apod... nikdo nic moc neporadil.
Jinak přehazuji kola s 215/45 s Cup2 a 205/45 s PS4, s širším rozměrem je trochu línější a snížila se maximálka ale zas lépe drží v zatáčkách ale to bude i díky měkčí směsi pneu, spotřebu jsem neřešil.
Brala jsem na Extrapneu.cz. Složitý proces to není. Dostala jsem od nich hromádku papírů, včetně homologace, KBA, atd.. A s tím na STK (s nasazenými koly na autě), kde mají technika "K", ktery typový list potvrdí za poplatek, a potom na magistrát, za 50 Kč dopíšou do TP.
Ale u mě to bylo v pohodě s výběrem, protože většina 18" měla normálně pneu o rozměru 225/40 homologovane. ?
 
Když pominu že je máš dopsany v TP.... Nebude ten rozměr 225 linejsi na motor a horší na spotřebu? A profil 40 už příliš nepohodlné pač už těch 45 je na hraně.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Ze je 45 na hrane jsem si fakt dosud nevsiml a to ten rozmer jezdim na letnich i zimnich ???... anebo mame jinou predstavu o hrane.

225/40/18 je naprosto pohodovy rozmer a jezdil jsem to tusim na Superbu.

A jak se tak divam, tak priplatek za atyp je skutecne minimalne 1000 na jedne gume, takze za me neni o cem. Ledaze by do roka a do dne odesel podvozek ?.
 
Taky jezdím 215/45 R18 celoročně a je to velmi pohodlné.
Myslím, že hrana by u trojky byla někde u 225/35 R19 na české silnice.

Předtím jsem jezdil 225/45 R18 + 255/40 R18 a tak komfortní to nebylo ale jezdil jsem to celý rok - tedy dost záleží na podvozku a váze auta.

Co si spíš myslím - u 225/40 R18 - je to trošku větší styčná plocha pneu - tedy je možné, že v zimě by tento rozměr nemusel mít tak dobrý záběr na sněhu díky nižšímu tlaku na vozovku, ale je to nepatrný rozdíl a asi to nebude mít viditelný vliv v reálu. To řízení jak se zde psalo asi ano.
 
Brala jsem na Extrapneu.cz. Složitý proces to není. Dostala jsem od nich hromádku papírů, včetně homologace, KBA, atd.. A s tím na STK (s nasazenými koly na autě), kde mají technika "K", ktery typový list potvrdí za poplatek, a potom na magistrát, za 50 Kč dopíšou do TP.
Ale u mě to bylo v pohodě s výběrem, protože většina 18" měla normálně pneu o rozměru 225/40 homologovane. ?
A cos brala za disky? Taky uvazuji nad neoriginalnimi disky, protoze aby mi za 3 sezony originaly totalne zoxidovaly a zacala se z nich loupat barva, tak na to psychicky nemam....
 
A cos brala za disky? Taky uvazuji nad neoriginalnimi disky, protoze aby mi za 3 sezony originaly totalne zoxidovaly a zacala se z nich loupat barva, tak na to psychicky nemam....
Jj, prostě kvalita origo kol no ? mám právě to samé.. Letní 18" se loupe kolem šroubů, zimní 16" samý puchýř.. A to nemluvím o jejich váze..
Brala jsem Borbety Y v rozměru 8Jx18 5x114,3 ET48
 
zimní 16" samý puchýř
Jen se připojím s brekotem, resp. M3 zimní originál 16" dopadly úplně stejně :cold_sweat:
Po čtyřech zimách jsem nechápal a po zimě páté to nešlo nenechat zrenovovat...

M6 jezdí Borbet teprve druhý rok, na hodnocení stavu je brzy, zatím spokojenost. On mi je stejně "radil" @vladas75 (tedy snad to byl on?) a v papírech měly nějakou značku použitelnosti / odolnosti na zimu.
 
Mam borbety na zimu na Mazde 6, uz sesty rok (nechaval jsem si je z minule 6), sedy antracit, lak bez jedineho naznaku koroze…
 
Ty origo kola 16'' co se mi taky po 3 letech na nich dělaly puchýře jsou z Číny......
Viděl jsem tu na prodej tuším 18'' origo Mazda a ty byly Italský, tak ty snad budou O.K.
 
Back
Top