• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Jestli si to dobre pamatuju, disky na vsech nasich Skyactiv Mazdach byly Made in China (BM, CX3, 6, CX5, 6). Nijak bych to neresil, Made in China samo o sobe neznamena nic spatneho, mraky elektroniky, kterou jsem obklopeny, je aspon z casti nebo kompletne Made in China... Osobne mi teda moje vlastni Mazda disky nikdy korodovat nezacaly, ale koupil jsem z druhe ruky disky z pocatku vyroby CX-5 KF, a na tech uz to vzadu za hranou hlodalo docela dost. Na druhou stranu na nich bylo zjevny, ze je majitel nikdy nijak necistil, a to ani pred uskladnenim. Lak a nepatrne i design byl jiny, nez nas o dva roky novejsi "identicky" disk; takze k nejake korekci ve vyrobe urcite doslo.
 
Tak já měl na zimu origo Mazda disky 16 (https://www.mazdashop.cz/Lite-kolo-16-d1656.htm) a vydržely 13 let, pak jsem je prodal ještě s autem. Už se sem tam začal puchýř dělat, ale stav byl pořád tak na 80%. Ale je pravda, že jsem kromě jednoho disku (slabě), na nich neměl žádnou odřeninu. Proto jsem i teď koupil na zimu origo Mazda disky. Tak jsem zvědav, zda šla tak kvalita dolů nebo s péčí vydrží také další čas.
 
Všechny "originální" disky, co jsem na M3 měl, tedy 1x 16" a nyní 2 x 18" byly CHN. Kvalita byla pochybná, už když byly nové - dosud se mi v životě nestalo (a to jsem těch aut již měl), že by jen samotný ořech na ráčně při povolování/utahování disků udělal v těch otvorech škrábance jako ?.

Ale ono je to možná schválně, když už auto samotné má lak na prd, tak je to nespíš proto, aby to ladilo...
 
PS a zapisoval si zde někdo disky do TP jen kvůli širšímu disku - páč tak úzké jako originály se nedají sehnat, rozměr pneu by zůstal stejný.
 
Nerozumím? Jakože bys chtěl na např. 8" šířku disku navléknout 215 mm pneu? Pokud ano, to bys měl pěkný áčka, jako kdysi hustokrutí tuneři na 2kovych Golfech...
 
Jako že origo 18 u Mazdy mají pouhých 7 a to se v podstatě nedá najít u jiných výrobců.

Takže zaměnit za 7,5.

Mimochodem 215mm šíře pneu je možné obout na disky od 6,5 po 8 s tím ze ideální je to na disky 7 a 7,5.
 
PS a zapisoval si zde někdo disky do TP jen kvůli širšímu disku - páč tak úzké jako originály se nedají sehnat, rozměr pneu by zůstal stejný.
Disk a nebo pneu zapíšeš kdykoliv zvlášť. A nebo to uděláš najednou, když chceš i širší pneu. Taky jsem zapisoval na GJ 8,5 z origo 7,5. A pokud na to navlíkneš užší pneu, tu co máš již zapsanou, tvoje věc… A áčka to neudělá, určitě ne na disku, jen na pneu, s tím, že bude ráfek vystrčený a nechráněný bočnicí pneu před patníky. Pohoda
 
No tomu rozumím a o tom celou dobu píšu. Spíš jsem nepochopil, jak by si mohl někdo myslet, že by se mohlo udělat jakési áčko na disku...
 
Jeeee to bych chtěl na autě ;) sranda.
Ne jde mi čisté jen o ten půl palec pac 18x7 snad nikdo nedělá v 18x7,5 se něco dá najít. Rozměr 215/45 R18 mi vyhovuje ten měnit nechci.

Zatím to nespěchá disky jezdím druhou zimu a jsou OK - tedy krom toho ze jsem si ho hned asi 2 dny po koupi odrel o patnik. Ale jinak bez puchejru. Ale až se sjedou pneu a pokud budou disky fuj dal bych něco hezciho/hehciho/kvalitnějšho.

Jde mi proste o to zda tu je někdo kdo zachoval rozměr pneu a jen použil širší disk třeba tu 7,5 a pak se vyprdl na zápis do TP - i když to asi za potencionalni problémy při plnění od pojišťovny nestojí za to.
 
Jak se ti povedlo odrit disk o patnik, to snad ani neni mozne, ne? :eek:
 
Myslel jsem obruvník ;) sorry jsem v práci a nevím co píšu ;)
Prostě krajní parkovací pozice a jak jsem zajížděl a neviděl přes tu kapotu tak jsem to líznul diskem.
 
Myslel jsem obruvník ;) sorry jsem v práci a nevím co píšu ;)
Prostě krajní parkovací pozice a jak jsem zajížděl a neviděl přes tu kapotu tak jsem to líznul diskem.
Ja to pochopila hned, ten tvůj "patník", cos tím chtěl říct ?
 
Jj tak přesně takhle - cca i stejný rozsah tehdy mi to načalo i letní pneu.

9FDEF310-AF56-4F8D-9951-C2450F40CB35.jpeg
 
Tak jo, ale obruvník je taky dobrej, stejně jak airback, nebo hauptna...

.... sorry, musel jsem :p

Obrubníky jsou moje prokleti - vzdy se snazim zajet co nejblize, protoze chci co nejmene zasahovat do silnice a obcas se nepovede, mno. Pecka je to zvlaste tehdy, je-li tam snih :D. Uz jsem to tu nekde psal, ale pneu vybiram primarne podle kvality ochrany rafku...
 
Jsem někdy někde napsal hauptna? ? myslím ze ne. Ale jo mas bod no.

Podívej ty Bridgestone měli mít taky ochranu rafku a prd….
 
Však ono to není všespásné. Na ty běžné lehčí žvýkačky u obrubníku to stačí, ale jak je tam větší náraz, tak to odskáče i ten disk :confused:
 
Back
Top