• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Jak pise MAN, na aute legalne smi byt jen to, co je napsane v TP. A v TP jsou napsane konkretni rozmery a parametry disku i pneu az do urovne rychlostniho a nosnostniho indexu. Fyzicky jde na auto dat vsechno mozne, ale osobne bych se tomu snazil vyhnout, pokud bych auto nemel jen na treba na prehlidky a srazy, jako treba vetsina tuneru (ti se s tim neserou, jak asi vsichni vime... ale taky ty auta spis lestej, nez jezdej - riziko nehody ci kontroly umerne casu na silnici).
Ahoj, trochu formalni dotaz k rychlostnim indexum. V osvedceni o registraci pro M3BM/121kW vidim nejvyssi (konstrukcni) rychlost 210 km/h (tedy, pokud dobre chapu,odpovida rychlostni index pneu H). Proc jsou tedy v TP (a to bez nejake specifikace zima/leto) uvadeny indexy pro 205/60 R16: 92 V a pro 215/45 R18 dokonce: 89/93 W? H-čka tam mít (s obledem na uvedenou nejvyssi rychlost) nemůžu? Pozn.: u zimních s nálepkou u ridice je mi jasno. Jsem lama a přehlížím něco? díky
 
Ahoj, trochu formalni dotaz k rychlostnim indexum. V osvedceni o registraci pro M3BM/121kW vidim nejvyssi (konstrukcni) rychlost 210 km/h (tedy, pokud dobre chapu,odpovida rychlostni index pneu H). Proc jsou tedy v TP (a to bez nejake specifikace zima/leto) uvadeny indexy pro 205/60 R16: 92 V a pro 215/45 R18 dokonce: 89/93 W? H-čka tam mít (s obledem na uvedenou nejvyssi rychlost) nemůžu? Pozn.: u zimních s nálepkou u ridice je mi jasno. Jsem lama a přehlížím něco? díky
Tak taky mi to vrtá hlavou jen u 3 BP. Já tedy mám celoroční Conti s V a tak jsem si jen nastavil omezení ono je to stejně vysoce nad tím co auto dá. Vidím to v tom ze to tak zapisují z Mazdy kde je auto obuto na pneu které stejně ani v horším indexu nejsou a pak při registraci to tam jen opíšou.
 
Podle me je to kvuli homologaci. A nejvyssi konstrukcni rychlost je teoreticka, vetsina tech aut dokaze mnohem rychleji, tak bych i chapal, ze tam pro sichr bude u vetsiny aut/vyrobcu o jednu uroven vyssi rychlostni index. Osobne jsem nikdy nenarazil na to, ze bych nemohl sehnat gumy s pozadovanym rychlostnim indexem... tak me to teda nikdy netrapilo. Kdyby tam bylo W, Y nebo ZR, tak bych to chapal jako znacnou sikanu, to uz by se shanelo na normalni osobnak hur, ale kdyz tam je V, co muze mit dneska skoro kazdy dezen, tak proc ne... ta pneu pak bude urcite lip z vyroby vyvazena (ostatne proto se nabizeji H, V, W atp. i se stejnym dezenem) a mit pevnejsi kostru, coz bych bral jako nepatrny prispevek bezpecnosti.
 
Ahoj, trochu formalni dotaz k rychlostnim indexum. V osvedceni o registraci pro M3BM/121kW vidim nejvyssi (konstrukcni) rychlost 210 km/h (tedy, pokud dobre chapu,odpovida rychlostni index pneu H). Proc jsou tedy v TP (a to bez nejake specifikace zima/leto) uvadeny indexy pro 205/60 R16: 92 V a pro 215/45 R18 dokonce: 89/93 W? H-čka tam mít (s obledem na uvedenou nejvyssi rychlost) nemůžu? Pozn.: u zimních s nálepkou u ridice je mi jasno. Jsem lama a přehlížím něco? díky
To je vykonostni rezerva. Indexy na pneu znaci to, ze ta pneu je schopna zvladnout tu rychlost po nejakou dobu, v radech minut. Ne ze s ni muzet 210 jet 3 hodiny v kuse. Proto se davaji vyssi indexy. Dela se to tahle treba i ve stavarine, kde se pouziva koeficient bezpecnsti treba ×1,2 ×1,3 nebo zase naopak koeficient toho, ze nenastanou vsechy vlivy najednou, treba ze nebude metr snehu na strese a foukat jeste vichrice a clovek tam nepujde neco delat, to je zase ×0.9.
 
Podle me je to kvuli homologaci. A nejvyssi konstrukcni rychlost je teoreticka, vetsina tech aut dokaze mnohem rychleji, tak bych i chapal, ze tam pro sichr bude u vetsiny aut/vyrobcu o jednu uroven vyssi rychlostni index. Osobne jsem nikdy nenarazil na to, ze bych nemohl sehnat gumy s pozadovanym rychlostnim indexem... tak me to teda nikdy netrapilo. Kdyby tam bylo W, Y nebo ZR, tak bych to chapal jako znacnou sikanu, to uz by se shanelo na normalni osobnak hur, ale kdyz tam je V, co muze mit dneska skoro kazdy dezen, tak proc ne... ta pneu pak bude urcite lip z vyroby vyvazena (ostatne proto se nabizeji H, V, W atp. i se stejnym dezenem) a mit pevnejsi kostru, coz bych bral jako nepatrny prispevek bezpecnosti.
Tak prave ze tam je W (pro 18).
 
Ahoj, trochu formalni dotaz k rychlostnim indexum. V osvedceni o registraci pro M3BM/121kW vidim nejvyssi (konstrukcni) rychlost 210 km/h (tedy, pokud dobre chapu,odpovida rychlostni index pneu H). Proc jsou tedy v TP (a to bez nejake specifikace zima/leto) uvadeny indexy pro 205/60 R16: 92 V a pro 215/45 R18 dokonce: 89/93 W? H-čka tam mít (s obledem na uvedenou nejvyssi rychlost) nemůžu? Pozn.: u zimních s nálepkou u ridice je mi jasno. Jsem lama a přehlížím něco? díky
Jedná se o rezervu, jak píšou kluci výše. Letní musí být minimálně o kategorii výš než je maximální konstrukční rychlost vozidla.
Například zde v 6 minutě ;)
 
Jedná se o rezervu, jak píšou kluci výše. Letní musí být minimálně o kategorii výš než je maximální konstrukční rychlost vozidla.
Například zde v 6 minutě ;)
Správně, jenže v tom to právě nesedí.

Maximální rychlost Mazda 3 BP G122 dle TP je 197 km/h tedy rychlostní index U což je 200 km/h.

Aby byla rezerva měl by být zapsán index o kategorii vyšší tedy H což je 210 km/h.

Pak je index VR což je nad 210 km/h
Pak je index V což je 240 km/h

Ale v TP je u letních pneu zapsán požadavek na index W což je 270 km/h !!!
 
A nemůže to být tím, že Mazda nerozlišovala v rámci "zjednodušení" homologace motorizace? Protože SkyX bude mít určitě vyšší maximálku, kde by třeba to W, jako kategorie o jedno výše, sedělo. Ani bych se tomu nedivil.
 
Hledal jsem tu citaci v zakone. Zakon presne nerika, ze to musi byt shodny rychlostni index. Zrejme to vsude novinari atp. (a pak i ja, jimi infikovan) spatne papouskuji. Pneu musi pouze splnit konstrukcni rychlost vozidla.

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2002-341 - paragraf 21.

"(1) Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla)."

- Nic o dodrzeni rychlostniho indexu napsaneho v TP / homologacnim listu.

"(3) Na vozidle, pokud při schválení technické způsobilosti typu není stanoveno jinak, smí být používány pouze pneumatiky určené pro daný typ vozidla výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik"

- Z toho neni nijak patrne, ze se tim uvazuje i rychlostni index, nebot by to odporovalo bodu 1, ktery nemluvi o nutnosti splnit rychlostni index uvedeny v TP, ale mit rychlostni index odpovidajici konstrukcni rychlosti. Navic "...a vyrobcem pneumatik" se da urcite vylozit i tak, ze pokud vyrobce pneumatiky uvadi danou pneumatiku na vuz jako vhodnou (coz bude urcite uvadet rozmerove, nikoliv jen dle indexu rychlosti a hmotnosti), a splni pozadavek hmotnostniho a rychlostniho indexu, muze se pouzit.

Tak bych si to vykladal ja...

A nemůže to být tím, že Mazda nerozlišovala v rámci "zjednodušení" homologace motorizace? Protože SkyX bude mít určitě vyšší maximálku, kde by třeba to W, jako kategorie o jedno výše, sedělo. Ani bych se tomu nedivil.
W (270 km/h po 10 minut) nedosahne asi zadna Mazda z poslednich let... mozna volny pad ze skaly, ale pak uz asi na pneu nezalezi :).

Aby byla rezerva měl by být zapsán index o kategorii vyšší tedy H což je 210 km/h.
Ze by to muselo byt o kategorii vyse, to jsem taky nikde nenasel. Staci, kdyz je to kategorie, ktera v sobe "obsahuje" tu max konstrukcni rychlost. Tzn. kdybych mel konstrukcni 209, stacilo by H - 210. Coz se mozna da vylozit jako "o kategorii vyse", ve smyslu ze ta kategorie musi obsahnout danou konstrukcni rychlost.


---

Pod carou: Jak jsem ale psal v prvnim prispevku, vetsina tech aut si za urcitych podminek sahne na vyssi rychlost, nez kolik ma konstrukcni v TP. A to i podle GPS, ostatne nove tachometry uz jsou taky skoro tak presne, jako GPS... Takze napr. pokud vim, ze se svoji Sestkou se jednou za cas pri nejake "provokaci" (ne ve smyslu zavodeni, ale spis ve smyslu "chyceni se vetru za sportovnim autem") nebo prihodne situaci (totalni prazdno, dobry povrch, treba i nejake mirne klesani, zadny vitr...) dostanu na rychlost pres 230, coz je treba o 10 vic, nez v TP, tak kdyby tam zrovna byla hranice tech rychlostnich indexu, budu si uz kvuli sobe a pocitu bezpecnosti kupovat radsi ty pneu, ktery by pobraly tyhle obcasne vylety do sfer maximalky. Ale u Sestky je to zrovna fuk, protoze jestli se nepletu, ma tam Vcko do 240. Nepamatuju si, co mela nase CX-5, ale v technicaku mela myslim max neco jako 192 km/h, realne ale i 210+, takze kdyby byvala mela v TP Hcko, radsi bych si sam vzal Vcko (jsem linej se koukal, ale mam pocit, ze ale taky mela Vcko :)).
 
Nechápu, nad čím dumáte, "rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla" platilo vždy (s výjimkou zimních a nalepené samolepky nebo elektronické výstrahy), nezávisle na tom, co je uvedeno za pneu v TP (z toho se bere v potaz jen rozměr a minimální zátěžový index). To jsme se učili už v autoškole.
 
A nemůže to být tím, že Mazda nerozlišovala v rámci "zjednodušení" homologace motorizace? Protože SkyX bude mít určitě vyšší maximálku, kde by třeba to W, jako kategorie o jedno výše, sedělo. Ani bych se tomu nedivil.
Přesně tak. Sky-X nebo 2,5 turbo mají vyšší maximálku na rychlostní index V, takže bude na tuto rychlost konstrukčně homologovaná mazda 3 BP. A tudíž je nutná kategorie W. (tyto silné motorizace se nedodávají s 16 alu).
Laický předpoklad a dle mého vysvětlení.
 
Mazda 3 BP 2,5 Turbo má maximální rychlost 215 km/h - tedy i zde je požadavek na W zbytečný.
 
Nechápu, nad čím dumáte, "rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla" platilo vždy (s výjimkou zimních a nalepené samolepky nebo elektronické výstrahy), nezávisle na tom, co je uvedeno za pneu v TP (z toho se bere v potaz jen rozměr a minimální zátěžový index). To jsme se učili už v autoškole.
Jasná odpověď, díky. Už je to dýl u mě s tou autoškolou ;) teda hlavně v těchto technických věcech.
V zimních R16 v daném rozměru dle TP je stejně pro index V málo z čeho vybírat (jen zběžně zkouknuto u jednoho prodejce - viz obr.).
V zimních R18, pokud budu chtít dodržet v TP někým (výrobcem?) zapsaný index W (což jsme si potvrdili, že není třeba), je výběr asi ještě menší.

Jdu koupit R16 s indexem H (stejně je ze zmiňovaných indexů nejbližší mým kognitivním řidičským schopnostem :) a způsobu užití).

1679659906191.png1679660340882.png
 
Ten rychlostny index v TP priradeny pneumatikam so stitkom W (take pneu moc niesu) vyriesis zakupenim pneu so stitkom Y, vecsina v rozmere R18 sa tak predava. Vyssie indexy su asi kvoli jednemu z 10000 uzivatelov, ktory bude cestovat nonstop maximalnou konstrucknou rychlostou, oddeli sa mu dezen od behuna a bude casto zomierat. Obhliadaci z poistovne, co hladaju kazdu blbost si to uzcite vsimnu
 
Jen tak pro pobavení ohledně rychlostních indexů. U staré Imprezy GT s maximální rychlostí 230 km/h je v technickém průkazu uvedena konstrukční rychlost 192 km/h. V TP je u rozměru pneumatik uveden index V.

Dávat na nízkotučnou M3 G120 pneumatiky W mi připadá padlé na hlavu.
 
Já hlásím že jsem jen vyměnil pneu z původních pilotu na Goodyear asymetric 3 a pokud není hrubý asfalt jak prase tak vůbec nevnímám hluk od kol, což u michelinu bylo šílené asi i fakt stáří té pneumatiky že byla hlučná. Jinak žádné odhlučnění jsem neinstsloval, jen jsem chtěl zmínit že velký rozdíl udělají jen pneu...
 
že by vyhlášené Pilotky byli opravdu tak výrazně hlučnější?
Příští rok mi budou končit Pilot Sport3 a hodlal jsem je nahradit Pilot 5...
 
Pilot sport 4 jsou hlucnejsi pokud mají za sebou 2+ sezony ale záležitost kolik na nich najedeš. Druha věc je ze hluk se odvíjí od povrchu, ale take od počasí. Ja zkusím Godd Asymetric 5 tuto sezonu a dam vedet zda se to zlepšilo.
Pilot Sport 4 mam již druhou sadu, ale jelikoz mam nazjed vice jak 25 tkm roce tak vic jak dvě sezóny nevydrží.
 
S tím asfaltem je to fakt. Na výjezdu z Kladna na Prahu dali asi omylem 10 m pruh jinýho asfaltu, nevim co tam kopali, ale na ten pruh když vjedu autem, tak ohluchnu. Takový ticho není ani na hřbitově.....
 
Back
Top