• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Já jezdím taky většinou sám tlak držím kolem 2,5 baru a překvapivě je to pohodlne - neb senzory pod 2,3 stejně ukazuji podhustene pneu.
Ale třeba ty letní Bridgestone nad 2,3 byly nepříjemný. Možná i díky tomu mám skvělý nájezd 40 tisíc a dezen 6mm.
Když jedu naložený tak tlaky zvedam 2,7-2,8 podle zátěže.
Za mokra to drží paradne.
Přesně, i když mi klesnou všechny kola na 2,2 tak auto hlasí podhuštěné pneumatiky. Nebo mám dvě kola 2,3 a dvě kola 2,2 a opět to hlásí. Jsem si zrovna říkal, jestli to je v autě naprogramované, že pod 2,3 to bude házet hlášku o podhuštěných pneu. V pondělí jsem je taky všechny přifukoval, aby mi auto nebo aplikace pořád nepípali.
 
Dnes overeno, ze ty senzory v 2019 Mazde 6 delaly vystraznou hlasku kvuli poklesu pod 2. Jak muj kapesni rucickovy manometr, tak ten na benzince, ukazoval dnes rano pri -2 st. C na vsech ctyrech cca 1.9 - 1.95. Doma jsem to meril asi o 15 minut driv, nez jsem se dostal na benzinku s funkcnim kompresorem (pokud je nekdo z Roudnice/n/L a okoli, tak bacha, Orlen u Penny ma znicenou koncovku hadice), ale udaj shodny. Dohustil jsem dle kompresoru na vsech ctyrech na 2.1, o jedno zmacknuti pluska, a hlaska na palubce opravdu zmizela a uz se neobjevila. MX-5 ND s aktivnimi ventilky taky hlasi az pri poklesu pod 2, a taky docela dost presne i podle manometru...

U ty Sestky, nahusteny na 2.5, je to v pripade myho auta a jizdniho stylu v lete na vode s orig. Turanzama T005 (vzorek aktualne tak 6mm, skoro jak novy) opravdu spatny, nezridka pri rychlejsim manevru uleti zadek. To se mi stalo hned po koupi, pak jsem experimentoval s upoustenim, az jsem se dostal na ty cca 2 atm (jen jsem teda zjevne posledne rovnal tlak v lete, takze v chladu mely min). Ale ja vazim asi 65 a auto mam obvykle opravdu prazdny... ze v nem fakt nic neni. Na dovolenou s detma jsem to pak obvykle prifukoval na vsech ctyrech 2.5. Pneu to nesjizdi — zimni Dunlop WinterSporty jsem menil kvuli stari driv nez kvuli vzorku...
 
Jak Vás čtu..., CX-30 i MX-30 tlaky přes TPMS vidím někde ve třetí vrstvé infotainmentu. U M6 sice TPMS jsou, infotainment to tutlá, ale nedá se to třeba vytáhnout přes OBD adaptér / ForScan?
 
Jak Vás čtu..., CX-30 i MX-30 tlaky přes TPMS vidím někde ve třetí vrstvé infotainmentu. U M6 sice TPMS jsou, infotainment to tutlá, ale nedá se to třeba vytáhnout přes OBD adaptér / ForScan?
Dá sa to u 6ky z 2009, určite niekto to bude aj na novú vedieť, ale tipujem že forscan nebude stačiť
 
Forscan uvádí tlak a teplotu u každýho kola, ale je to uvedeno jako čidlo 1..2..3...4 není dáno který je LP, PP atd
 
Forscan uvádí tlak a teplotu u každýho kola, ale je to uvedeno jako čidlo 1..2..3...4 není dáno který je LP, PP atd
No, na globální pohled by to stačit mohlo, a zkratky těch položek, nebyly by?
 
Ja slysel, ze pres OBD jsou videt nejaky ID kody tech ventilku, takze pokud by si clovek nacetl ty ID cteckou/programatorem TPMS ventilku, a nekam si to napsal, dozvi se, ktery ID je ktery kolo. Ale bylo to "jedna pani povidala"...
 
Došiel čas na výmenu pneu, tak som sa rozhodol vymeniť rovno kompletné R16 za R18. Disky (nakoniec nové - Borbet V / namiesto pôvodne plánovaných jazdených originálov) sú už v pivnici :heart_eyes: , pneumatiky kúpim v priebehu zimy.
V podstate ročne najazdím cca 11 000 km, z toho povedzme cca 8000 na letných. Pneu mi bežne vydržia cca 6 rokov a potom ich vyhodím s relatívne dobrou hĺbkou dezénu = vždy dôjde k popraskaniu pneumatík / zostárnutiu (auto parkuje pred bytovkou). Jednoducho ich nestihnem zjazdiť.
Tak som sa rozhodol, že na "dlhovekosť" pneumatík nebudem veľmi pozerať a vyberiem si také, ktoré sú dobré na jazdenie.
Moje požiadavky sú v podstate:
- dobré jazdné vlastnosti za sucha, aj za mokra (trieda A) - aj tak za mokra vždy spomalím, ale pre istotu chcem radšej lepšie pneu - človek nikdy nevie, kedy sa to hodí.
- slušná energeticka trieda C...
- nízka hlučnosť
- zosilnený profil XL
- ochrana disku
- rozmer podľa TP = 215/45 R18 93 W (nie všetky vo vlákne spomenuté "SUPER" pneu sú dostupné)

Prečítal som celé vlákno ( 😵‍💫dalo to námahu)... Ale celkom sa to oplatilo.
Nakoniec mi vychádzajú pneumatiky: Hankook Ventus S1 Evo3
Super cena, sú tu párkrát spomenuté ako veľmi dobré, sú bežne dostupné... Takže zrejme je takmer definitívne rozhodnuté :)
Na autách som mal bežne obyčajné pneumatiky... Ale zas ako bolo spomenuté - Mazdu som nekúpil za účelom presúvania sa z bodu A do bodu B 👍
Vďaka za pomoc :)

A teraz mám ďalší dôvod aby som sa tešil na jar... Okrem toho, že zimu nemám rád (vždy ju nejako pretrpím), sa teraz teším na nové kolesá 👍
 
Tak kromě Continental AllSeason které mají aktuálně v 215/45 R18 nové 8,3mm mi dnes dorazili Barum Quartaris 5 v rozměru 195/65 R15 a mají perfektních 9 mm 👍
Jsem hodně zvědav jak se budou chovat - jdou na M3 BK a příští rok na M2 DJ.
 
Je k necemu hloubka noveho dezenu? Mne se pneu ojizdeji podle toho, jak tvrdou/pevnou maji smes, ne podle hloubky dezenu…
 
No právě... Mám za to, že větší hloubka dezénu právě umožní výrobci dodávat pneu s měkčí směsí a tedy lepší přilnavostí při srovnatelné výdrži s konkurenčními pneu. Příkladem budiž zimní Goodyeary. Samozřejmě vždy jde o kompromis.

V podstate ročne najazdím cca 11 000 km, z toho povedzme cca 8000 na letných. Pneu mi bežne vydržia cca 6 rokov a potom ich vyhodím s relatívne dobrou hĺbkou dezénu = vždy dôjde k popraskaniu pneumatík / zostárnutiu (auto parkuje pred bytovkou). Jednoducho ich nestihnem zjazdiť.
I když vůbec nejsem zastánce celoroček, tak právě tobě bych je doporučoval - celkově jezdíš málo, o to méně v zimě, až ti gumy stihnou zestárnout a tedy ztvrdnout. Celoročky tedy vyměníš dřív, takže ti nestihnou tolik zestárnout a ztvrdnout.
 
Je k necemu hloubka noveho dezenu? Mne se pneu ojizdeji podle toho, jak tvrdou/pevnou maji smes, ne podle hloubky dezenu…
Tak je, jednak je tam předpoklad vyššího nájezdu a jak psal kolega dalo by se i čekat ze budou mít měkčí směs.
Ale hlavně já si pak merim průběžně opotřebení a z toho pak velmi snadno odhadnu reálný nájezd na svém autě.
No a hlavně nejezdim pneu co jde nějak zásadně pod 4mm takže pokud by mi přišla nová pneu se 7mm byl bych asi dost naštvaný.
 
Tak kromě Continental AllSeason které mají aktuálně v 215/45 R18 nové 8,3mm mi dnes dorazili Barum Quartaris 5 v rozměru 195/65 R15 a mají perfektních 9 mm 👍
Jsem hodně zvědav jak se budou chovat - jdou na M3 BK a příští rok na M2 DJ.
Taky jsem na ne koukal, vypadaji funkcne dle dezenu, pripominaji mi moje Semperit Speed Grip 2, co jsme mel na Primere. Mam rad ty zimni pneu, kde jsou za krajnima figurama siroke drazky, je to dobre do brecky. Jeste jsem mel takove Dunlop Winter Response 2 a jeden z prvnich typu Michelin Alpin.
Tak pak dej vedet jak na tom jsou proti Conti i kdyz je to uplne jiny rozmer.
 
Jj sám jsem na to zvědav a v průběhu zimy si je budu zkoušet.
Popravdě kdyby se na M2 DJ dala sehnat nějaká premium celoročka tak nad nimi neuvazuji a i na M3 BK by šlo něco takového, ale jelikož se nic takového v potřebném rozměru nedělá beru to jako test a ano takhle vzhledově co jsem je okoukl vypadají pouzitelně - ve středu mají ,,zimní” lamely jak Hankook které jsem kupoval před rokem na staré auto přítelkyni a fungovalo to fajn, tak snad Barum nebude nějak zaostavat - segra jezdí stejně na klobouka takže nějaké extra letní vlastnosti ji nezajímají spis hlavně ty zimní jelikož je každou chvíli na Šumavě. No a máma s M2 DJ jezdí taky pomaleji.
Ale v tě 195-185 si myslím ze to muže fungovat slušně jelikož to vypadá na rozumné drážky.
Za mne je na té pneu asi nejhorší ten profil protože 65 je balón ale nechtělo se ji kupovat R16 disky ;)

PS - ty Dunlopy Winter Responze 2 jsou teď na M2 - a jo je to funkcni dezen velmi podobný.
 
I když vůbec nejsem zastánce celoroček, tak právě tobě bych je doporučoval - celkově jezdíš málo, o to méně v zimě, až ti gumy stihnou zestárnout a tedy ztvrdnout. Celoročky tedy vyměníš dřív, takže ti nestihnou tolik zestárnout a ztvrdnout.
Práve že ja som prípad, ktorý:
- na letných pneu jazdím značne agresívnejšie ako na zimných = zimu DOSLOVA pretrpím a jazdím podstatne opatrnejšie (vlastne počas zimy jazdím viacmenej len po meste a okolí). Zima + zimné gumy sú nutné zlo. Zmenou pneu na letné sa prepnem na režim ZÁBAVA :)
- celoročné pneu by ma pripravili o "fun factor" (aj preto chcem R18-ky + nejaké slušné a dostupné gumy). Celoročné gumy by boli veľkým kompromisom, ktorý nechcem robiť.
- väčšinu nájazdu spravím na letných = v podstate ak by som mal super letné gumy a priemerne zimné, prežil by som celkom v pohode. Len si potom dať pozor na rozdiel. Pre istotu ale volím zimné nejaké normálne, lebo človek nikdy nevie - na tú "hnusnú bielu hmotu" a ľad sa človek musí pripraviť :).

Ostáva sa mi len zmieriť s tým, že gumy mením skôr ako ich zjazdím. Ale auto pre mňa nie je čisto racionálnou vecou, takže nejaký peniaz naviac obetujem... Keby tomu tak nebolo, tak nejazdím Mazdou... ale napr nejakým autom, ktoré by bolo vybrané podľa čisto racionálnych kritérii.... A priznajme si, že podobným výberom by sme sa k Mazdám nedostali :grinning:

Ináč... 11 000 km je bežný ročný nájazd človeka, ktorý býva v meste (cca 100 000 obyvateľov) a nemá to nikde veľmi ďaleko (a často jazdí naschvál dlhšími trasami, lebo rád šoféruje svoje auto ;)). Keď som pred rokmi kúpil prvé auto, tak som mal zo začiatku aj 4000 km / rok (hypotéka, iné výdavky, malé deti, nedostatok času... zvyk z mladosti, kedy rodičia používali auto iba v nutných prípadoch...). Môj vtedajší mechanik mi hovoril "málo jazdíte" :) A bolo to vidieť na aute = napr. brzdy pri 20 000 km vyzerali ako pri 80 tis... Ak sa auto používa veľmi málo, tiež to nie je ideálne na niektoré diely.

Je k necemu hloubka noveho dezenu? Mne se pneu ojizdeji podle toho, jak tvrdou/pevnou maji smes, ne podle hloubky dezenu…
Čisto teoreticky = hlbší dezén lepšie odvádza vodu. Keby sme nejazdili za dažďa, tak by sme drážky ani nepotrebovali (predpoklad) ;)

Kedysi ľudia značne šetrili na pneumatikách. Pamätám si za socializmu suseda, ktorý mal na Lade zjazdené pneumatiky úplne "do hladka" a už mu z toho vyliezala "kostra"... Čistá zodpovednosť :scream: Našťastie dnes sú na pneumatiky celkom prísne kritéria (socilizmus si z pohľadu vodiča nepamätám). Kto chce jazdiť bezpečne, na pneumatikách nebude "prehnane" šetriť (= kupovať najlacnejšie p neumatiky, jazdiť na starých...)
V každom prípade - ak stojí auto v garáži, pneumatiky vydržia oveľa dlhšie v dobrom stave.
 
Čisto teoreticky = hlbší dezén lepšie odvádza vodu. Keby sme nejazdili za dažďa, tak by sme drážky ani nepotrebovali (predpoklad) ;)
Tohle podle mě moc neplatí viz třeba
. Měly tam nějaký laciný celoročky na srovnání s Continentalem a přesto že byly úplně nové a dezén měly hlubokej, tak na vodě byly úplně marný. Záleží na mnohem víc faktorech než jen na hloubce dezénu, ostatně pokud je ta hloubka nad nějaké 4mm tak už na vodě ani nepoznáte rozdíl viz to stejné video kde se testovala brzdná dráha nových vs 3mm vs 1.6.
 
- na letných pneu jazdím značne agresívnejšie ako na zimných = zimu DOSLOVA pretrpím a jazdím podstatne opatrnejšie (vlastne počas zimy jazdím viacmenej len po meste a okolí). Zima + zimné gumy sú nutné zlo. Zmenou pneu na letné sa prepnem na režim ZÁBAVA :)
Nechci zpochybňovat tvoje zvyky, pocity a zkušenost. Jen mě překvapuje že při tvé agresivní jízdě ti vydrží letní gumy 6 let, tedy 6x 8000 km, tj. 48 000 km. To je číslo za hranicí toho, co uvádějí sami výrobci či renomované testy. Já si myslím, že nejezdím agresivně, ale svižně ano a v zatáčkovitém terénu většině běžných řidičů obvykle ujedu - nemluvím o žádném soutěžení. Letní prémiové gumy, např. Michelin PS4, mi vydrží max. 40 000 km, nanejvýš 4 sezóny. Jezdím ročně 20 tkm (v dělbě asi 11 + 9).
Ale co je důležité - po 4 - 5 letech i nejlepší letní gumy ztrácejí své dobré vlastnosti a budou horší jak 3-4leté kvalitní celoročky. Sice jsem je nikdy neměl, ale jiní mazdaři tady je chválí a i relevantní testy renomovaných časopisů pro ně vycházejí velice dobře, samotného mě to překvapuje. Najdeš to určitě i v tomto vláknu. A guma tě má podržet hlavně v krizové situaci a ta může nastat kdykoli, že? Ale samozřejmě může nastat i v zimě, kdy podle mě bude zimní speciálka lepší jak celoročka. Ale jen do těch 4 let.
Takže je to na tobě, nemluvím ti do tvého rozhodování, jen k němu přidávám argumenty pro či proti. Když na gumách nešetříš, tak je to pochopitelně jedině dobře.
 
Je tam docela hezky ukázaný rozdíl v brzdné dráze při různé hloubce dezénu. 4 mm a objednávat nové pneu max za hezkého počasí v létě dojezdit lehce pod 4 ale max 3mm.


Ještě bych podotkl ze to jsou vše nové pneu jen sjezdené/obrousene - tedy kdyby tam byl i rozdíl třeba 4-6 let staří ty rozdíly by byly jistě ještě větší.
 
Co se celoroček týče, tak já na ně letos přešel taky, tak sem klidně za rok (po cca 20tisících) postnu nějakej názor. Zatím jsem ujel pár set km a krom toho že jsou pocitově tišší a pohodlnější než tovární Turazny si netroufám jejich výkon hodnotit.
 
Back
Top