• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Co se celoroček týče, tak já na ně letos přešel taky, tak sem klidně za rok (po cca 20tisících) postnu nějakej názor. Zatím jsem ujel pár set km a krom toho že jsou pocitově tišší a pohodlnější než tovární Turazny si netroufám jejich výkon hodnotit.
Jaký jsi koupil a v jakem rozměru?
 
Ale co je důležité - po 4 - 5 letech i nejlepší letní gumy ztrácejí své dobré vlastnosti a budou horší jak 3-4leté kvalitní celoročky.
Cili tvrdis, ze kvalitni celorocka bude lepsi, nez stejne stara nejlepsi letni guma? Zajimave...
 
Cili tvrdis, ze kvalitni celorocka bude lepsi, nez stejne stara nejlepsi letni guma? Zajimave...
Nic takového nepsal. Obecně hranice pro dobrou kondici pneu jsou cca 4 roky.
Napsal tedy ze i nejlepší letní pneumatiky za hranicí životnosti směsi (4-5let) budou horší než kvalitní celoročky v ještě top kondici životnosti směsi (3-4roky).

Já bych to pro jistotu pro další spekulace upravil na letní 5-6 let budou horší jak celoroční 2-3 roky.

Proč mám pocit, že si zde někteří chtějí neustále ohýbat cizí příspěvky?

A u celoroček je řekneme ten rozdíl mezi top sportovními letními větší než u zimních pneu kde opravdu ty nejlepší celoročky téměř dorovnali top zimaky.
Ale on je přeci rozdíl i mezi top letní cestovní pneu a top letní sportovní.

A znovu z toho co jsem měl možnost vyzkoušet - v běžném provozu člověk opravdu top letní sportovní pneu nedokaze smysluplné využít - jestli někdo jezdí na okruh pak ok ale pak tam asi nejezdi obyčejnou Mazdou ze.

A ty top celoročky dnes letním cestovním pneu dokážu taky směle konkurovat.

Nevím co je zač to Toyo co teď bylo na M3 2023 ale to byl proti celorocce odpad - no a když je to ok pro prodej novych aut proč by tedy nebyla ok i ta celoročka která za mokra drží tedy sakra lip.
 
Nic neohnul, bylo napsáno 3-4letá kvalitní celoročka a 4-5letá nejlepší letní pneu. Čili když vezmeme hranice rozptylu, znamená to 4letá celoročka a 4letá letní :D
 
Nic neohnul, bylo napsáno 3-4letá kvalitní celoročka a 4-5letá nejlepší letní pneu. Čili když vezmeme hranice rozptylu, znamená to 4letá celoročka a 4letá letní :D
Jenže ten ,,význam” byl jiný.
 
MK-M3: trvam si na tom, ze z toho vyjadreni vyplyva presne to, co jsem napsal.

Nejlepsi letni pneu je za 4-5 let na hranici zivotnosti a "jen" celorocni (bez dalsiho, cili se lze domnivat, ze myslis i prumernou kvalitu) bude za 3-4 roky v TOP kondici, tak to uz je fakt argumentacni pecka.

Ad.: "Já bych to pro jistotu pro další spekulace upravil na letní 5-6 let budou horší jak celoroční 2-3 roky" - to už je docela posun,ne? Shodneme se tedy, že nová letní pneu si namaže novou celoroční na chleba?

Ten "vyznam" asi chapes jen ty, protoze mne tedy unika.

Chapu, ze jsi se pro neco nadchnul, ale vseho moc skodi, jsi horsi jak Horst Fuchs.
 
...Jen mě překvapuje že při tvé agresivní jízdě ti vydrží letní gumy 6 let, tedy 6x 8000 km, tj. 48 000 km...
Vďaka za názor...
"Agresívna" jazda je u každého niečo iné... Pre jedného napr jazda bokom na MX5, pre iného porušovanie predpisov na každom "kroku" vysoká rýchlosť, nebezpečná jazda...
U mňa napr jazda cca v rámci predpisov, ale zas človek nemusí stále brzdiť (niekedy sa divím, PREČO poniektorí vodiči toľko brzdia?), užije si viac prejazdy kľukatých ciest (stáva sa, že človek v zatáčkach dobehne "agresívneho" vodiča, ktorý ho obehol na rovnom úseku a v zatáčkach sa bojí, alebo má zlé pneumatiky, nie ideálne auto, zlý stav auta...) Nakoniec Mazda 3 nie je žiadny hot-hatch, ale skvelé normálne auto. :)

Údaj o výdrži km uvádzam pre súčasné gumy, ktoré mám na aute (od nova) - nejaké EKO / "save" Michelin R16. Tie by mali byť trvácnejšie ako tzv. "športové" gumy (= takmer všetky, ktoré sa tu uvádzajú = tak ich majú často kategorizované na niektorých stránkach). Takže teoreticky do budúcnosti počítam s tým, že sa pneumatiky zjazdia skôr. Ale aspoň nebudem vyhadzovať na pohľad "nevyužité" pneumatiky, ktoré zostárlim resp vyhodím pneumatiku skôr než stihne zostárnuť (pneu mením aj na základe odporučania mechanika). Čas a skúsenosti ukážu. Na druhej strane - koľkí by na mojích starých pneumatikách jazdili až po zákonný limit dezénu? Takých "dobrých gazdov" je medzi ľuďmi veľmi veľa (+udržba auta obmedzená iba na to, čo sa pokazí).
V každom prípade mám rád, keď cítim, že auto sa môže v zatáčke oprieť a človek nemá pocit, že je na "hrane". Preto som si z obyčajných áut vybral práve Mazdu.
 
Vďaka za názor...
"Agresívna" jazda je u každého niečo iné... Pre jedného napr jazda bokom na MX5, pre iného porušovanie predpisov na každom "kroku" vysoká rýchlosť, nebezpečná jazda...
U mňa napr jazda cca v rámci predpisov, ale zas človek nemusí stále brzdiť (niekedy sa divím, PREČO poniektorí vodiči toľko brzdia?), užije si viac prejazdy kľukatých ciest (stáva sa, že človek v zatáčkach dobehne "agresívneho" vodiča, ktorý ho obehol na rovnom úseku a v zatáčkach sa bojí, alebo má zlé pneumatiky, nie ideálne auto, zlý stav auta...) Nakoniec Mazda 3 nie je žiadny hot-hatch, ale skvelé normálne auto. :)

Údaj o výdrži km uvádzam pre súčasné gumy, ktoré mám na aute (od nova) - nejaké EKO / "save" Michelin R16. Tie by mali byť trvácnejšie ako tzv. "športové" gumy (= takmer všetky, ktoré sa tu uvádzajú = tak ich majú často kategorizované na niektorých stránkach). Takže teoreticky do budúcnosti počítam s tým, že sa pneumatiky zjazdia skôr. Ale aspoň nebudem vyhadzovať na pohľad "nevyužité" pneumatiky, ktoré zostárlim resp vyhodím pneumatiku skôr než stihne zostárnuť (pneu mením aj na základe odporučania mechanika). Čas a skúsenosti ukážu. Na druhej strane - koľkí by na mojích starých pneumatikách jazdili až po zákonný limit dezénu? Takých "dobrých gazdov" je medzi ľuďmi veľmi veľa (+udržba auta obmedzená iba na to, čo sa pokazí).
V každom prípade mám rád, keď cítim, že auto sa môže v zatáčke oprieť a človek nemá pocit, že je na "hrane". Preto som si z obyčajných áut vybral práve Mazdu.
Trošku OT: Mazda 3 sice není hot-hatch, jak píšeš, ale byla jsem teď na jednom srazu aut, a při rozřazení aut mě s BM postavili právě do sekce hot-hatchů.. Bylo to celkem úsměvné 😂
 
MK-M3: trvam si na tom, ze z toho vyjadreni vyplyva presne to, co jsem napsal.

Nejlepsi letni pneu je za 4-5 let na hranici zivotnosti a "jen" celorocni (bez dalsiho, cili se lze domnivat, ze myslis i prumernou kvalitu) bude za 3-4 roky v TOP kondici, tak to uz je fakt argumentacni pecka.

Ad.: "Já bych to pro jistotu pro další spekulace upravil na letní 5-6 let budou horší jak celoroční 2-3 roky" - to už je docela posun,ne? Shodneme se tedy, že nová letní pneu si namaže novou celoroční na chleba?

Ten "vyznam" asi chapes jen ty, protoze mne tedy unika.

Chapu, ze jsi se pro neco nadchnul, ale vseho moc skodi, jsi horsi jak Horst Fuchs.
Všimni si jistého rozdílu - psal to někdo jiný než já ;) já jen podotkl ze to myslel jinak než jak jsi to přeformuloval ty a můj příspěvek jsi teď opět také modifikoval.

A jak sem ti psal tak ne nemáš pravdu - nové letní Bridgestone Turanza na kterých sem najel 10 tisíc km byly horší jak celoroční pneu.
A nové pneu Toyo na kterých bylo najeto 3000 km byly také a to výrazně horší jak celoroční Conti o 2 roky starší po 40 tisicich km ;)

Víš Podívej možná než se začneš o něčem hádat měl by sis to aspoň vyzkoušet, něco na tom najet a pak diskutovat. ;)
 
Bavíme se tady o rozdílu celoročky a prémium letních pneu a ty začneš s nějakou Toyo, což já určitě nepovažuju za prémium značku :) Bridgestone Turanza taky není zrovna top od značky. Naopak celoročky si argumentuješ vždy to nejnovější a "nejlepší", co se dá sehnat :) Věřím že o nějaké Toyo Celsius (celoroční) bys mluvil taky jinak :D
Každopádně je to každého věc, co si dá na auto, ale tvoje silové protláčení názoru "Dnes už je celoročka lepší než zimní/letní" je přinejmenším úsměvné :)
 
Bavíme se tady o rozdílu celoročky a prémium letních pneu a ty začneš s nějakou Toyo, což já určitě nepovažuju za prémium značku :) Bridgestone Turanza taky není zrovna top od značky. Naopak celoročky si argumentuješ vždy to nejnovější a "nejlepší", co se dá sehnat :) Věřím že o nějaké Toyo Celsius (celoroční) bys mluvil taky jinak :D
Každopádně je to každého věc, co si dá na auto, ale tvoje silové protláčení názoru "Dnes už je celoročka lepší než zimní/letní" je přinejmenším úsměvné :)
Ne odpovídal jsem mu na to jeho že: Nová letní pneu si námaze novou celoročku na chleba.
Dal jsem mu tedy konkrétní případ dvou letních pneu které jsem jezdil na M3 BP vs jedna celoroční co mám teď na M3 BP.

Ano schodnu se ze třeba PS5 bude v létě na suchem asfaltu držet lip než AllSeason.

Zrovna tak se schodnu ze třeba PS Cup si namaže PS5 na chleba.

Zrovna tak se schodnu ze PS5 i PS Cup si AllSeason namaze na chleba v dešti.

Pokud někdo jezdí jen za sluníčka stylem 150km/h do zatáčky a zajede na okruh pak jistě využije sportovní pneu.
Pokud někdo jezdí za každého počasí v různých podmínkách a zablbnout si chce jen občas a zároveň mu vždy stačila běžná letní pneu pak je celoročka fajn volba.

A než jezdit na 6 let starých, zpuchrelych a sjetych pneu pod 3mm jako M3grey a diskutovat o něčem co nikdy ani nevyzkousel pak bych si dal raději facku a bral i ty mizerný Toyo ;)
 
S ohledem na tvoje pomalejsi chapani ti to napisu ZNOVU - psal jsem opakovane, ze moje puvodni pneumatiky PilotSport3 jsou na odpis, ze jiz nezvladaji mokry provoz a ze je na konci teto sezony vyhazuji. Ale i vzhledem k tomu, v jakem jsou stavu, je obdivuhodne, jak zvladaji suchy provoz, kolik toho dokazaly najet, apod. To stejne ti potvrdil i jiny kolega, tusim Polsonside (nechce se mi to ted hledat). ZNOVU ti opakuji, ze na tech pneumatikach nic zpuchreleho neni, jsou pouze opotrebeny jizdou, resp. zpusobem jizdy.
 
Ja mám nové zimné už doma, ale neviem kedy ísť prezuť, keď najbližšie 2 týždne má byť stále +12 a viac..
1698404641342.png
 
A znovu ti říkám ze ty tvé pneu byly mrtvé už před sezonou - přesto jsi je jezdil i když ,,pozadujes nekompromisní výkon který by ti celoročka nikdy nedala”
Ano tak to nebyla fotka tvé ale kolegy pneu - a sorry ta tedy zpuchrela po 6 letech byla - mám oči.

Nemám na to čas se s tebou hádat. Až si projedes M3 obutou na kvalitní celoročky a najezdis na tom aspoň par tisíc pak mužem diskutovat.

Ano PS5 a jiné top pneu budou za sucha lepší když je pojedeš na hrane - jen si uvědom ze abys jel takové pneu na hrane tak jezdíš úplně jiné jak legální rychlosti i v zatáčkách a ze jezdit nad legální limity i v zatáčkách umí i ty celoročky takže to lpění na maximálním výkonu pneu je vzhledem k běžnému provozu a vzhledem k nízkému výkonu Mazdy celkem zbytečný parametr.

Místo toho se pripravujes o skvěle jízdní vlastnosti v dešti nebo výhodu toho ze tě nezaskoci jarní/podzimni výkyvy počasí, a jízdu na stále novějších pneu neb je sjedeš za cca poloviční čas.

Tím to končím, až to někdy vyzkousis dej vědět a mužem diskutovat, do tě doby je to o ničem.
 
Ja mám nové zimné už doma, ale neviem kedy ísť prezuť, keď najbližšie 2 týždne má byť stále +12 a viac..
Zobrazit přílohu 48487
Já jdu přesně za 14 dní, tak snad to bude ok. Normálně prezouvám dříve, ale je pořád celkem teplo, tak mi to přišlo škoda, blbnout na okreskach při takových teplotách už na zimních.
Pneuservisy už mají celkem narváno.. Já měla štěstí, že jsem se objednala měsíc dopředu, tak jsem si mohla ještě vybírat z dosti termínů 😅
 
Back
Top