• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Tak tak, myslím že najviac im ubližuje slnko, niekde v sklade im za ten rok ubralo 2 mesiace života
 
Po obsiahlych recenziach a studovania tej najlepsej celorocky za dany peniaz v danej kategorii som sa nakoniec rozhodol pre Hankook Kynergy 4S2. Dnes konecne dorazili. Nadsenie vsak velmi rychlo opadlo zo zistenia, ze dealer mi poslal DOT 2122. Kurwa to ako fakt? Tretinu zivotnosti mam tak za sebou a este nemam ani obute…Zobrazit přílohu 48547


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
Nic im nie je. Po mesiaci stani vonku na aute na slnku zostarnu viac ako za ten rok a ctvrt vo sklade😉
 
Tak ja mám podobnú skúsenosť a tiež ma to nemilo prekvapilo. Kúpil som cez eshop komplety a DOT na gumách Continental Winter Contact bol 40 týždeň rok 2011. Kupoval som ich 30.11.2014 takže sa už v deň kúpy jednalo o 3 ročnú pneumatiku. Namietal som že sú už staré ale dostal som vysvetlenie že pokiaľ je pneumatika výrobcom dôkladne uskladnená vo vhodných podmienkach, za novú pneumatiku sa dá považovať aj pneumatika 5 ročná.
 
Proto vzdy, pred objednavkou, zavolam/napisu prodejci a chci vedet, jaky maji dane pneumatiky DOT. Pokud se odvolavaji na tu mantru vyse, objednavam jinde :)
 
V Rakúsku som pozeral v kamennom shope a vždy vyrobené v daný rok. Škoda že z predajom gúm skončili. Mám za to že naši nakupujú z veľkoskladov kde majú veľké zľavy na odber. Seriózny eshop uvádza DOT už na webe a keď sa jedná o staršie gumy tak sú vždy zo zľavou a kupujúci sa tak môže rozhodnúť či zaplatí viac alebo bude mať staršie gumy.
 
Většinou DOT neřeknou, resp. potvrdí, že to bude max. rok staré a i tak u toho dost vrčí o_O
 
AZ pneu dokonca to uvádza ako tajničku s lotériou či tie tvoje budú v tej 5% kôte :)
"V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka"
 
U jednoho nejmenovaného (velkého) obchodníka s pneu jsem je poprosil, zda bych se mohl dojet podívat na 3 sady pneumatik a že bych si vybral podle ochrany ráfku. Nejen, že mi vyhověli, ale když jsem přijel, tak pro mě byly ve skladu připraveny 3 komínky. Takže všechno lze....
 
Ted jsem kupoval Hankooky 4S2 na MX-5 (protoze na auto, se kterym fakt do snehu a na zledovately silnice nepolezu je celorocka na zimu mnohem lepsi volba, nez zimni guma — za sucha na chladne vozovce, i v desti), a sice mam letosni DOT, ale zase uz jsou Made in China a nikoliv Korea, jako do lonska :). Tak to si clovek nevybere. I kdyz na Mazdach v motoru je cela rada komponent "made in China", takze asi je to jen v hlave. Ale samozrejme mi to radost neudelalo, ja naopak doufal v lonsky DOT a Koreu.

Co se tyka starnuti, mam zcela jine zkusenosti, nez vetsina zde diskutujicich, a to ze sezonne pouzivana a spravne skladovana guma zvlada 5 let naprosto bez problemu, a bez toho, abych videl nejaky znatelny rozdil proti novym; prezouval jsem loni na predni naprave na Mazde 6 petilety Dunlop WinterSporty 5 za novy stejny (oboje Made in Germany, parametry komplet stejny), puvodni vzorek neco pres 4 mm, a nedokazal jsem rict rozdil s novymi. Na zadni naprave jsou uz letos sesty rok a protoze maji pres 6 mm, nechtel jsem se jich jeste zbavovat, zatim absolvovaly jen Rakousko a silnice nepatrne nad nulou, a stale nevidim zadny problem s adhezi.

Nemaji naznak jakehokoliv vysychani, natoz praskani, nemaji zmenu barvy, nic. Pres leto jsou na relativne chladnem miste s beznou bytovou vlhkosti, kazdrorocne je taky pred skladovanim peclive umyvam a osetruju Tire Shinem od Meguiars. Ani po vzhledove strance bych na prvni (ani druhy) pohled nepoznal, ktera je ta sestileta, a ktera lonska, a to ani kdyz pak po par dnech jezdeni v mokru Tire Shine sleze dolu… pred par dny jsem to prezouval a nemit je oznacene a nepatrne vic sjete, nez ty predni, musel bych hledat DOT.

Co se tyka letni vs. celorocni vs. zimni, kvuli volbe pneu na MX-5 jsem toho precetl tuny, a rozhodne je dobra letni porad o neco lepsi na suchu, nez jakakoliv celorocni. Dele vydrzi v horku, a zachovava si vlastnosti lepe i po zahrati. Celorocky po vetsim zahrati nebo ve vysokem horku zacinaji trochu vic klouzat, vic ubyvaji. Ciste na snehu a ledu jsou zas nejlepsi plne zimni, ktere ale trpi uz i lehce nad nulou, kdy brzdi a udrzi min, nez celorocky. Ano, ideal by v Cesku bylo v lete mit letni, na jaro+podzim celorocni, a na zimu zimni. To by ale bylo pekne drahy a malokdo by je stihl ojet pred mytickym starnutim.

Ja zvolil ty Hankooky kvuli dojmu, ze jsou dost stavene na vodu, spis nez na teplo-sucho nebo led-snih; maji skvele reviews hlavne v UK… ja se s kabrioletem v zime budu bat samozrejme hlavne vody na chladne silnici, protoze ve dnech se snehem a snehovou predpovedi nemusim jezdit, a za sucha vsechno drzi “dostatecne” (rozdily mezi top pneu zanedbatelne). Pri teplotach pod nulou se taky asi s kabrioletem nebudu na silnici moc chtit vyskytovat... ono takovych dnu neni az tolik. No a tak jsou takove pneu dobrym doplnkem k OEM Potenzam S001, ktery jsou UHP a staveny spis na vyssi teploty. Planuju nechavat celorocky az do cervna a letni sundavat uz v zari… v chladnejsich vyssich prusmycich Alp to na tech Potenzach na jare a v zari nebylo nic moc. Takze za me fakt klicovy znat svoje potreby, svoje vyuziti, umet vyhodnotit svuj “jizdni skill”, a podle toho vybirat.

PS // zpatky k hloubce vzorku par stran dozadu: WinterSporty 5, ktery porad povazuju za fantasticky pneu, i kdyz v poslednich par letech uz maji i premozitele, maj myslim docela nizkej vzorek z vyroby (matne si pamatuju 7.8?). Ja mam ve svem zivote po desitkach opotrebovanych novych premiovych pneu kazdopadne pozorovani takovy, ze hloubka vzorku novych vubec o nicem nevypovida. Ani o aquaplaningu, ani o mekkosti, ani o vydrzi :). Neco melo 7, neco 9, neco vydrzelo 20, neco 50, neco drzelo, neco klouzalo. Pokud ma nekdo zkusenost jinou, mozna jezdi jinym stylem a na jinych znackach…
 
Poslední úprava:
Hm jsi první kdo dává celoročky na MX5 - aspoň jsem nikoho jiného nezaznamenal.
Jsem hodně zvědav na tvé hodnocení. Mě ty Hankooky přišli taky celkem fajn.
 
On tady taky skoro nikdo s kabrioletama v zime nejezdi. Na zahranicnich forech na to ale narazim bezne... ted jsem o vikendu v Rakousku v horach nekolik mistnich MX-5 ND a ND RF potkal, na pneu jsem se nedival, ale kdyz uz ty nocni teploty jsou skoro denne na nule, pocitam ze na letnich uz nejezdi (taky je leckde v horach podminka prezuti uz v pulce rijna).

Jak jsem studoval ty testy a recenze, jednoznacne mi z toho prislo, ze nektere celorocky jsou "zimni, ktere snesou i teplo", a jine jsou "letni, ktere snesou i zimu". A nektere se snazi o vsechno a v nicem nevynikaji. Byl jsem rozhodnuty vzit ty novy Bridgestony, ktery stejne jako Michelin CrossClimate 2 jsou asi nejvic univerzalni ze vsech celorocek, ale nikdo je nedokazal dodat v MX-5 rozmeru v rozumne lhute, a CrossClimate 2 mi tak nejak prisly horsi — na rozdil od CrossClimate prvni generace, ktere jednoznacne byly "letni, ktere snesou i zimu"... ty soucasny maji dle testu nic moc road feedback, na mokru taky obvykle nebyly nejlepsi, do toho trochu vyssi cena... Na Hankooky 4S2 jsem koukal uz pred pul rokem pri koupi auta, krom testu jsem cetl i mnoho individualnich hodnoceni od ridicu (hlavne jsem koukal na ridice vykonnejsich aut), a zda se ze na chladne mokro a pripadne chladne sucho je to dobra volba s dobrym feelingem a progresi utrzeni, navic za super cenu.

A pak teda u kabrioletu ta vyhoda celorocek v kombinaci s letnima Potenzama, ktery vubec nejsou tak spatny, jako jsem se pri koupi bal. Maji spatne hodnoceni na vode, a podle moji zkusenosti i za sucha vyzaduji fakt zahrat a mit teplou silnici. Ale zase jim nevadi jet "pilu" klidne hodinu v lete v horku. A za mokra a tepla pomuze pri rozjezdu, na krizovatce, nebo ve vracecce, protocit kola pod plynem... a obecne se s nima neflakat krokem, aby zustaly prohrate. Pak funguji dobre. Ale jakmile je silnejsi dest a kolem 10 stupnu (nebo min), pak uz nepomaha nic. Za sucha se jeste delsi jizdou ohreji, ale za mokra je furt chladi ta voda, takze klouzou a klouzou... auto klidne zacne plavat zadkem pod plynem i v primce na trojku nebo ctyrku, treba pri zrychlovani za vesnici. Takze v kvetnu/cervnu/zari obetuju s celorockama idealni chovani Potenz za sucha a horka, to stejne na zatackovitych silnicich v horach jeste nebyva, a radsi vyuziju lepsi vlastnosti celorocek na studeny silnici a za mokra. Ale kdybych nejezdil na plno vikendu na jare a na podzim do Alp, volil bych ty terminy prezuti jinak (taky bych obul zimni pneu, pokud bych planoval planoval jezdit s kabrioletem do hor v zime; v zime ale planuju jezdit jen po Cesku, napr. nizinnych 70 km do prace).

V patek budou na aute, urcite poreferuju.
 
Poslední úprava:
Jo právě třeba ty zmíněné vyjížďky do hor je fajn argument - tady teplo a babí léto a jinde už nutnost mít tam ,,zimáky”.

Jsem hodně zvědav na další generaci CC3 kam je nasměrují. U AS2 prý obětovali 2% výkonu na vodě v prospěch výraznějšího zlepšení jízdy v létě za sucha - bohužel stále se nedá koupit v rozměru 215/45 R18 takže jsem byl nucen koupit na BM opět AS1.
Na moje BP ale snad už nová generace bude tak uvidím pak.
Ty Hankooky jsem zvažoval, ale kdosi tu psal že v rozměru na M3 mají horší výkon na vodě. Já je jel jen ve 195 a to bylo za mne fajn.
 
Dnes teda prezute, a kedze prsalo dnes cely den, tak som ich trochu prubnul akoze sa budu spravat na vode. Oproti Vredesteinom Quatrac 3 drzali perfektne, mal som pocit akokeby som isiel na suchej ceste. Absolutne si drzali stopu a nepostrehol som ziadny naznak, zeby chceli vybocit alebo podklznut. Chce to ale prubnut dlhodobejsie, isiel som max 110km/h a 25km. Ale prvy dojem velmi pozitivny.


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
 
110 km/h ? Příště přitlač na pilu limit bude výrazně jinde ;) já ho našel ve 160 km/h.
 
Jeste jsem zapomnel na jeden nebo dva faktory, ktery jsem vlastne s MX-5 bral v potaz: Vzhled pneu z boku a ochrana rafku. Nechtel jsem, aby pusobila jako na offroad, jako snad vsechny zimni a vetsina celorocnich — tzn. aby nemela prilis hrube a vyrazne spunty pri pohledu z boku. A pak ochrana rafku, ktera je u celorocek relativne vzacnejsi, nez napr. u letnich, protoze na tech originalnich 17" discich na MX-5 je pneu docela roztazena a disk by s pneu bez ochraneho lemu doslova trcel ven. Tyhle dva pozadavky dal zuzovaly vyber; a myslim ze malokdo to bere v potaz, ale podle me u sportovniho/-nejsiho auta to dava smysl.

Hankooky 4S2 splnovaly oboje, Bridge AS6 taky, Michelin CC2 jakz takz jen vzhled. Pirelli treba byly hned ze hry, protoze z boku vypadaji jak na traktor.

U rodinneho Citroenu bych u zimaku neco takoveho samozrejme vubec neresil, u Mazdy 6 asi jen tak trochu :).
 
Poslední úprava:
U jednoho nejmenovaného (velkého) obchodníka s pneu jsem je poprosil, zda bych se mohl dojet podívat na 3 sady pneumatik a že bych si vybral podle ochrany ráfku. Nejen, že mi vyhověli, ale když jsem přijel, tak pro mě byly ve skladu připraveny 3 komínky. Takže všechno lze....
Toho obchodníka nejmenuješ proto, aby sis ho uchránil jen pro sebe? Myslel jsem, že si tu sdělujeme i recenze poskytovatelů služeb a obchodníků.
 
Toho obchodníka nejmenuješ proto, aby sis ho uchránil jen pro sebe? Myslel jsem, že si tu sdělujeme i recenze poskytovatelů služeb a obchodníků.
Bylo to pro moje krasne modre oci a sarm 🤗
 
Poslední úprava:
Back
Top