• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
A novy test zimnich a celorocnich je tady. V souladu s tim, co jsem vycetl na tech (prevazne) zahranicich forech, tak Hankook 4S2 se ukazuje jako vyborny prevazne na vode a suchu (cca top3), zatimco na snehu jen jako prumerny. V testu je taky videt, ze na mokru i suchu se nejlepsi celorocky vyrovnaji, resp. prekonavaji ciste zimni pneu.

 
Tak jsem to měření hloubky dezénu pěkně zeslonil... 1) šuplera kterou jsem to měřil má příliš ostrej hrot, takže se to zabořilo celkem hluboko do gumy a 2) jsem blbě odečetl milimetry. Takže abych to uvedl na pravou míru po přeměření, tak je to 7.2mm. Sorry za mystifikaci.
 
A novy test zimnich a celorocnich je tady. V souladu s tim, co jsem vycetl na tech (prevazne) zahranicich forech, tak Hankook 4S2 se ukazuje jako vyborny prevazne na vode a suchu (cca top3), zatimco na snehu jen jako prumerny. V testu je taky videt, ze na mokru i suchu se nejlepsi celorocky vyrovnaji, resp. prekonavaji ciste zimni pneu.

No ono ty, celoročky co tam jsou, jsou z toho levnějšího až středně drahého segmentu. Úplně tam chybí Michelin, Continental, GoodYear, Bridgestone a další. Zároveň jsou ty pneušky v jiným rozměru, takže ta výkonost se nedá úplně dobře porovnat.
 
Ja moc nekoukal na Hankook 4S2 vs jiny celorocky, ale spis na Hankook vs vedouci zimni (ktery teda, pravda, jsou tam v mensim rozmeru; ale i premie).

To je prakticky stejný Design jak mám na těch Conti

Zobrazit přílohu 48586
Jojo, nebude to velky rozdil, i kdyz bych rekl, ze ten vzorek je z boku na tech Hankookach jeste nepatrne mene "ostry". Pripojuju dve doplnujici fotky po umyti auta a kol od toho vcerejsiho marastu.

Dnes jsem s tim pak jel kvuli ususeni brzd cca 30 km za sucha a 12 st C, slunecno az polojasno, a charakter je i za sucha podobny, jako byl za mokra. Tedy jsou citelne mekci, nez Potenzy S001, s hladsim prechodem do kluzu a vyssim pohodlim jizdy z hlediska vibraci a hluku. Taky pri takovehle teplote o neco hur drzi, zvlast po par kilometrech ostre jizdy i s nekolika svihnutimi zadni napravou, tedy kdyz se zahraly. K MX5 se nicmene ta hravost hodi... a nestabilni to neni, ve smyslu, ze by auto plavalo napr. pri 150 km/h. Zaver tedy neni prekvapivy = zahrate UHP letnaky na suchem a vcelku teplem povrchu jednoznacne vyhravaji nad zahratymi polopremiovymi celorockami. Zkousel jsem i plny brzdy z cca 70 km/h az do blokace kol, i vcera za mokra (to jsem ani nepsal), a ciste pocitove bych rekl, ze v tom taky nebude zadny vyrazny rozdil, jen ten nastup blokace je zase takovy progresivnejsi... Tzn. na celorocni provoz na MX5 celorocky, aspon ty od Hankooku, oproti letnim v lete, nedoporucuji.

Jsem zvedavy, az se ochladi, jak se to bude chovat kolem nuly, protoze -5 az +10 jsou teploty, kvuli kterym jsem si ty gumy kupoval.

Zaroven to pohodli proti Potenzam me nuti premyslet, zda Potenzy prece jen neprodat, dokud jsou jako nove, a nevymenit je za neco s trochu "pratelstejsim" charakterem... tzn. hledat mezi letnimi neco, kde to ve slepem jizdnim testu skorovalo jako pohodlna a mekci guma. Adheze samozrejme nevadi, klouzaci to zas vylozene nepotrebuju :). Mozna kdybych mel MX5 snizenou a tvrdsi, hodil by se ten tvrdy charakter Potenz lepe. Kamaradi s vozy Porsche me presvedcuji, ze necupove Pilot Sporty pusobi jako pohodlna guma, tak mozna precejen ty...

FE9A2177-47A2-4F1D-814E-39C27748B314.jpeg A3157DFB-7314-4CC9-846D-73C111BBE5C2.jpeg
 
Up to date: Hankook Kynergy 4S2 235/60 R18. Kto ešte teda váhá nad celoročkami tak môžem potvrdiť, že ich kúpou to nebude isto krok vedľa. Včera som tomu už trošku dupol na kotol až som musel potom chladiť turbo hodnú chvíľu, ale stálo to zato. Gumy pri 170 km/h držali na suchej vozovke úplne krásne. V zákrutách som takisto nepostrehol žiadne pochybenie alebo neistotu. Prekvalipa ma takisto aj hlučnosť, kde deklarovaných 72dB už môže byť dosť v kabíne počuť, ale opak bol pravdou a sú celkom tiché.
Už sa teším na prvý sneh, dúfam že ani v tomto nebudú nejak výrazne zaostávať.
 
Já dnes nasadila Winter sport 5 od Dunlopu.. Ta ochrana ráfku se jim tady opravdu moc nepovedla, je to spíš jen tak lehce, aby se neřeklo 😅 oproti letním Sport Maxx, ktere mají, dovolím si říct, celkem brutální ochranu.. Čekala bych to teda spíše naopak 😅

No, už se těším, až je pořádně otestuju. Jen si teď zas musím zvyknout, že místo tvrdých letních, mám měkoučké zimáky 😂

IMG_20231110_104437.jpg
 
Nevim proc, ale slabsi ochrana rafku je typicky znak zimaku, pokud ji vubec maji (v plno rozmerech ani nejde, pritom ten samy vyrobce ji treba u letnich ma). Celorocni to samy. Premyslel jsem, proc to je, a laicky jsem vymyslel akorat to, ze je mozna obava o to, aby se do ty drazky podel disku nechytal a nedrzel snih a bordel? Ze by mohlo u pneu, ktera jezdi ve "slane sra**e", byt vhodnejsi, kdyz nebude vytvaret dalsi prostory pro drzeni spiny u lemu rafku... aby tam u ridice, ktery kola necisti, nebyla po par letech koroze, protoze to je zrovna nejhorsi misto. Ale je to jen moje domnenka.
 
Nevim proc, ale slabsi ochrana rafku je typicky znak zimaku, pokud ji vubec maji (v plno rozmerech ani nejde, pritom ten samy vyrobce ji treba u letnich ma). Celorocni to samy. Premyslel jsem, proc to je, a laicky jsem vymyslel akorat to, ze je mozna obava o to, aby se do ty drazky podel disku nechytal a nedrzel snih a bordel? Ze by mohlo u pneu, ktera jezdi ve "slane sra**e", byt vhodnejsi, kdyz nebude vytvaret dalsi prostory pro drzeni spiny u lemu rafku... aby tam u ridice, ktery kola necisti, nebyla po par letech koroze, protoze to je zrovna nejhorsi misto. Ale je to jen moje domnenka.
To co píšeš, by dávalo smysl. Ale kdo ví.
 
Já dnes nasadila Winter sport 5 od Dunlopu.. Ta ochrana ráfku se jim tady opravdu moc nepovedla, je to spíš jen tak lehce, aby se neřeklo 😅 oproti letním Sport Maxx, ktere mají, dovolím si říct, celkem brutální ochranu.. Čekala bych to teda spíše naopak 😅

No, už se těším, až je pořádně otestuju. Jen si teď zas musím zvyknout, že místo tvrdých letních, mám měkoučké zimáky 😂

Zobrazit přílohu 48707
Letní které máme stejne tak sice vypadá brutálně ale stejne se mi povedlo odrit kolo o obrubnik. Takže zase tak super není. Přijde mi te je ten lem moc měkký
 
Letní které máme stejne tak sice vypadá brutálně ale stejne se mi povedlo odrit kolo o obrubnik. Takže zase tak super není. Přijde mi te je ten lem moc měkký

Je fakt, že já na ten lem úplně nespoléhám, a snažím se být dost opatrná, a kola nemají ani jeden jediný šrám.. Ale bylo namále, jednou jsem omylem najela na obrubník a kolo z něj sjelo dolů v zatáčce, už jsem s hrůzou očekávala, co tam bude.. A ono nic, místo toho jsem si o ten obrubnik lizla zadní nárazník úplně dole, jak to mám snížené 😂 Ale beru tu ochranu jako nějaký bonus, že to může nějaké menší potenciální poškození odvrátit, je mi jasné, že to nezachrání všechno, pořád je to kus gumy 😅
 
Mal som teraz letne gumy Bridgestone Potenza sport, vydrzalo ledla jednu letnu sezonu. V oktorbri som mal zostatok dezenu 2mm, nahodene nove boli v aprili.
Ako na sportovu jazdu su velmi dobre gumy, ale u mna bolo opotrebenie extremne.
 
Mal som teraz letne gumy Bridgestone Potenza sport, vydrzalo ledla jednu letnu sezonu. V oktorbri som mal zostatok dezenu 2mm, nahodene nove boli v aprili.
Ako na sportovu jazdu su velmi dobre gumy, ale u mna bolo opotrebenie extremne.
Tak aspon je dobre, ze se Bridgestone po tech pruserovych RE050A a Potenza S001 konecne pochlapil a udelal konkurenceschopnou UHP pneu. Nebo je to tim, ze Potenza S001 byl dezen z roku 2010 a RE050A z 2004. Dobove testy pro ne tak spatne nevychazely, ale v ty dobe byl Michelin PS2, a uz i ty byly tenkrat lepsi (coz teprv Cupy)... a zatimco ostatni inovovali a zlepsovali, Bridgestone spal.

Opotrebeni asi zalezi na jizdnim stylu... ja stahnul na S001 pouzitelny dezen pod polovinu za 8 tis km, zatimco @Sakura na nich najel 45 tis km... se "stejnym" autem. A to si myslim, ze jeste nejezdim az tak ostre, neni v tom zadny track day, a urcite vic jak polovina meho najezdu jsou delsi presuny...
 
Poslední úprava:
Dobry porovnani ruznych sirek a velikosti zimnich pneu a jejich vliv na trakci a brzdeni:

Tl;dr: Rozdily jsou pomerne zanedbatelny, a mnohem mensi, nez rozdily mezi jednotlivymi vyrobci a dezeny. Takze tam na konci rika "nereste, jak sirokou a velkou zimni pneu, ale reste, od koho si ji koupite" (volnym prekladem :)).
 
Dnes som prezul na zimne, GY Asym 6 maju po jednej sezone (+- 7000km) celkom dynamickej jazdy dezen 6mm v strede, hrany ale dost zmizli. Netusim, kolko mm dezenu mali nove, ale s tou vydrzou tychto pneu to nebude az tak blbe, ako tvrdili prve recenzie pred rokom. Pre porovnanie Assymetric 5 co mam vzadu maju po troch sezonach 5mm.
 
Ahoj, mám dotaz ohledně letních pneu na M6. 225/45-19
Má někdo zkušenost s Bridg.6 ? Přemýšlím , čím nahradím origo Br. Turanzy 005. Jsem s nimi spokojen. Buď je koupím znovu, nebo bych zkusil Bridg. 6.
Alternativa je NEXEN, který je levnější. Bridgestonlky mají ale jasné prvenství ve valivém odporu, všechny ostatní parametry jsou +/- 10% stejné.
A také v tomhle rozměru skoro nejsou pneu bez XL. Nejsou ty XL pro M6 tvrdé ?
Dímy za názory , Jamesson
 
Ahoj, mám dotaz ohledně letních pneu na M6. 225/45-19
Má někdo zkušenost s Bridg.6 ? Přemýšlím , čím nahradím origo Br. Turanzy 005. Jsem s nimi spokojen. Buď je koupím znovu, nebo bych zkusil Bridg. 6.
Alternativa je NEXEN, který je levnější. Bridgestonlky mají ale jasné prvenství ve valivém odporu, všechny ostatní parametry jsou +/- 10% stejné.
A také v tomhle rozměru skoro nejsou pneu bez XL. Nejsou ty XL pro M6 tvrdé ?
Dímy za názory , Jamesson
Moc nechápu ve kterým vesmíru je NEXEN alternativa pro Bridgestone, vždyť ty gumy jsou úplně z jinýho vesmíru. Kdybs napsal Hankook tak bych to asi ještě i pochopil.

Každopádně s Turanzama 6 se tu nejspíš nikdo moc jezdit nebude, ony se přes léto snad ani neprodávaly. Myslím, že docela dlouho trvalo než dostali EU štítek a tak propásnuly letní sezonu.

Co se XL týče, tak já mám na šestce SUV verzi CrossClimate 2 a je to mnohem pohodlnější než původní originální T005. Ale je to letňák vs celoročka no....
 
Tak jak se vám teď jezdí? U nás na jihu Čech jsou teď ideální podmínky.
Včera jsem dal po ránu 50 km na celoročkách 3 sezóna, potom řídila mladá cca 350 km na celoročkách 1 sezónu v podstatě největší problém měla na výjezdu z garáže od Max6 ale to bylo hlavně kvůli tomu, že se špatně rozjížděla, jinak pak v noci kolem půlnoci jsme vyjížděli ode mne z dílny od řeky do dlouhého stoupání kde pravidelně každou zimu stojí auta ve svahu a v pohodě, cestou 3 spadlé stromy - 1 jsme s jinými lidmi odtahovali ze silnice aby se dalo projet (hasiči mohli až za hodinu s tím ze toho mají hodně což je jasný vzhledem k situaci). Jinak v jednom velkém kopci jsme potkali bohužel blbce který neunesl že ho chce někdo předjet - dva pruhy nahoru a jeden pruh dolu - vše neprohrnuté. Pán v Octavií 3-4 generace když jsme ho dojíždeli začal jezdit ze strany na stranu a snažil se nás zablokovat - nechápu - no objeli jsme ho do protisměru - když jsme byly na kopci koukám že octavia zůstala v půlce viset a dál už nejel.
Dnes jsme vyrazili na výlet jen tak se projet 150 km s mým autem a paráda jen škoda, že ještě nedošlo na pořádný test řetězů - dalo by se ale nějak se mi nechtělo je v tom marastu nasazovat.

Zde malé foto po ránu pro odpůrce celoroček kteří tvrdí že jsou na sněhu k ničemu a fungují jen při pár centimetrech - nejsou fungují velice dobře.

Možná zítra testnu ty řetězy jestli to nebude už moc protažené.

IMG_2134.jpeg
 
Já dneska ráno na celoročkách taky pohoda. Převážně mokrá dálnice a žádný drámo 120-130 se jet dalo. Potom asi 2 kiláky neudržovanou propojovačkou, kde to bylo celý pod neuježděným sněhem. 2 auta tam zahučely do příkopu, ale my s opatrností projeli. Hádám ale, že je to spíš o rukách a o ochotě zpomalit, než jen o gumách.
 
Back
Top