- 531
Skus pozriet celorocne Bridgestone a Michelin. Tie su robene spise na leto a zvladnu aj nejaky ten sneh. Alebo namiesto zimnich kup celorocne a budes sa moc "zabavat" aj v zime ked nebude sneh Maju o vela viac rozsahu pouzitie, nez zimne.Práve že ja som prípad, ktorý:
- na letných pneu jazdím značne agresívnejšie ako na zimných = zimu DOSLOVA pretrpím a jazdím podstatne opatrnejšie (vlastne počas zimy jazdím viacmenej len po meste a okolí). Zima + zimné gumy sú nutné zlo. Zmenou pneu na letné sa prepnem na režim ZÁBAVA
- celoročné pneu by ma pripravili o "fun factor" (aj preto chcem R18-ky + nejaké slušné a dostupné gumy). Celoročné gumy by boli veľkým kompromisom, ktorý nechcem robiť.
- väčšinu nájazdu spravím na letných = v podstate ak by som mal super letné gumy a priemerne zimné, prežil by som celkom v pohode. Len si potom dať pozor na rozdiel. Pre istotu ale volím zimné nejaké normálne, lebo človek nikdy nevie - na tú "hnusnú bielu hmotu" a ľad sa človek musí pripraviť .
Ostáva sa mi len zmieriť s tým, že gumy mením skôr ako ich zjazdím. Ale auto pre mňa nie je čisto racionálnou vecou, takže nejaký peniaz naviac obetujem... Keby tomu tak nebolo, tak nejazdím Mazdou... ale napr nejakým autom, ktoré by bolo vybrané podľa čisto racionálnych kritérii.... A priznajme si, že podobným výberom by sme sa k Mazdám nedostali
Ináč... 11 000 km je bežný ročný nájazd človeka, ktorý býva v meste (cca 100 000 obyvateľov) a nemá to nikde veľmi ďaleko (a často jazdí naschvál dlhšími trasami, lebo rád šoféruje svoje auto ). Keď som pred rokmi kúpil prvé auto, tak som mal zo začiatku aj 4000 km / rok (hypotéka, iné výdavky, malé deti, nedostatok času... zvyk z mladosti, kedy rodičia používali auto iba v nutných prípadoch...). Môj vtedajší mechanik mi hovoril "málo jazdíte" A bolo to vidieť na aute = napr. brzdy pri 20 000 km vyzerali ako pri 80 tis... Ak sa auto používa veľmi málo, tiež to nie je ideálne na niektoré diely.