• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Práve že ja som prípad, ktorý:
- na letných pneu jazdím značne agresívnejšie ako na zimných = zimu DOSLOVA pretrpím a jazdím podstatne opatrnejšie (vlastne počas zimy jazdím viacmenej len po meste a okolí). Zima + zimné gumy sú nutné zlo. Zmenou pneu na letné sa prepnem na režim ZÁBAVA :)
- celoročné pneu by ma pripravili o "fun factor" (aj preto chcem R18-ky + nejaké slušné a dostupné gumy). Celoročné gumy by boli veľkým kompromisom, ktorý nechcem robiť.
- väčšinu nájazdu spravím na letných = v podstate ak by som mal super letné gumy a priemerne zimné, prežil by som celkom v pohode. Len si potom dať pozor na rozdiel. Pre istotu ale volím zimné nejaké normálne, lebo človek nikdy nevie - na tú "hnusnú bielu hmotu" a ľad sa človek musí pripraviť :).

Ostáva sa mi len zmieriť s tým, že gumy mením skôr ako ich zjazdím. Ale auto pre mňa nie je čisto racionálnou vecou, takže nejaký peniaz naviac obetujem... Keby tomu tak nebolo, tak nejazdím Mazdou... ale napr nejakým autom, ktoré by bolo vybrané podľa čisto racionálnych kritérii.... A priznajme si, že podobným výberom by sme sa k Mazdám nedostali :grinning:

Ináč... 11 000 km je bežný ročný nájazd človeka, ktorý býva v meste (cca 100 000 obyvateľov) a nemá to nikde veľmi ďaleko (a často jazdí naschvál dlhšími trasami, lebo rád šoféruje svoje auto ;)). Keď som pred rokmi kúpil prvé auto, tak som mal zo začiatku aj 4000 km / rok (hypotéka, iné výdavky, malé deti, nedostatok času... zvyk z mladosti, kedy rodičia používali auto iba v nutných prípadoch...). Môj vtedajší mechanik mi hovoril "málo jazdíte" :) A bolo to vidieť na aute = napr. brzdy pri 20 000 km vyzerali ako pri 80 tis... Ak sa auto používa veľmi málo, tiež to nie je ideálne na niektoré diely.
Skus pozriet celorocne Bridgestone a Michelin. Tie su robene spise na leto a zvladnu aj nejaky ten sneh. Alebo namiesto zimnich kup celorocne a budes sa moc "zabavat" aj v zime ked nebude sneh😉 Maju o vela viac rozsahu pouzitie, nez zimne.
 
Cili tvrdis, ze kvalitni celorocka bude lepsi, nez stejne stara nejlepsi letni guma? Zajimave...
Když říkám po 4 - 5 letech, tak myslím, po uplynutí 4 - 5 let, tedy staré nejméně 48 měsíců - u některých výrobců to bude lepší, u některých horší. Když říkám 3-4leté, tak myslím ve stáří max. 48 měsíců. Kapišto?
 
Schvalne jsem sem vlozil toho Hrdlicku ze Skodovky, ktery to pekne a srozumitelne vysvetluje. Ale je to marny, je to marny, je to marny.

Jsou jiste fyzikalni, chemicke a dalsi zakonitosti, pres ktere se nejede, ani na celorockach. Ale to ty proste nejsi schopen prijmout.

No ale porad se bavime jen o "letnich" podminkach. Co porovnat zimni pneu a celorocni? 😹

Pro me je celorocni pneu proste kompromis a nic na tom nezmeni, kolik lidem jsi to poridil. Neco jako destibojar. Taky univerzal - ve vsech disciplinach dobry (pokud neni lempl), ale jednotlive si ho kazdy specialista namaze na chleba. Koncim 😹😹😹
 
Schvalne jsem sem vlozil toho Hrdlicku ze Skodovky, ktery to pekne a srozumitelne vysvetluje. Ale je to marny, je to marny, je to marny.

Jsou jiste fyzikalni, chemicke a dalsi zakonitosti, pres ktere se nejede, ani na celorockach. Ale to ty proste nejsi schopen prijmout.

No ale porad se bavime jen o "letnich" podminkach. Co porovnat zimni pneu a celorocni? 😹

Pro me je celorocni pneu proste kompromis a nic na tom nezmeni, kolik lidem jsi to poridil. Neco jako destibojar. Taky univerzal - ve vsech disciplinach dobry (pokud neni lempl), ale jednotlive si ho kazdy specialista namaze na chleba. Koncim 😹😹😹
Ty si nedáš pokoj viď? 😂
Chtěl jsi to máš to mít tak se koukni na tvé milované Michelin.

Né ve všech případech vyhrál učitel nad žákem - podívej se jaké celoročky porazili zimní speciál Michelin Alpin 6

Hm…. Třeba zrovna Michelin CrossClimate 😂😂😂

 
A znovu ti říkám ze ty tvé pneu byly mrtvé už před sezonou - přesto jsi je jezdil i když ,,pozadujes nekompromisní výkon který by ti celoročka nikdy nedala”
Ano tak to nebyla fotka tvé ale kolegy pneu - a sorry ta tedy zpuchrela po 6 letech byla - mám oči.

Nemám na to čas se s tebou hádat. Až si projedes M3 obutou na kvalitní celoročky a najezdis na tom aspoň par tisíc pak mužem diskutovat.

Ano PS5 a jiné top pneu budou za sucha lepší když je pojedeš na hrane - jen si uvědom ze abys jel takové pneu na hrane tak jezdíš úplně jiné jak legální rychlosti i v zatáčkách a ze jezdit nad legální limity i v zatáčkách umí i ty celoročky takže to lpění na maximálním výkonu pneu je vzhledem k běžnému provozu a vzhledem k nízkému výkonu Mazdy celkem zbytečný parametr.

Místo toho se pripravujes o skvěle jízdní vlastnosti v dešti nebo výhodu toho ze tě nezaskoci jarní/podzimni výkyvy počasí, a jízdu na stále novějších pneu neb je sjedeš za cca poloviční čas.

Tím to končím, až to někdy vyzkousis dej vědět a mužem diskutovat, do tě doby je to o ničem.
S tímhle typem nemá cenu o ničem diskutovat, ten je tvrdohlavej jako mezek :)
 
Osobně doporučuju kouknout na tento YT kanál (pro ty co umí aspoň trochu anglicky) https://www.youtube.com/@tyrereviews borec se zabývá váhradně testováním pneumatik Má tam testy jak zimních tak letních tak i celoročních a hlavně dělá i kombinace, kdy tam do testů zimáků/letňáků přimíchá celočku a do testu celoroček zase přimíchá letní i zimní gumu. Přijde mi to jako nejobsáhlejší a nejpodrobnější zdroj testů pneumatik. Na webu se u každého testu dají i přenastavit váhy důležitosti jednotlivých parametrů tak aby si každý mohl nají to co je pro něj nejlepší https://www.tyrereviews.com/

Má tam dokonce i video kde proti sobě postavil Michelin PilotSport 4s vs PilotSport AllSeason4 vs CrossClimate 2 vs X-Ice Snow a jezdil s něma pilu na okruhu s těžkou, ale zato brutálně výkonnou Teslou. No nechám každého ať si udělá sám obrázek o výkonu testovaných pneu :)
 
V pneuservise mi říkal že jsou dnes celoročky dost vyspělé. Ale chtít po nich, že budou top v létě i zimě oproti kvalitním gumám je nesmysl. Navíc některé pojištovny můžou mít s nimi problém. O tom nic nevím, jen tlumočím..

Osobně bych celoročky nikdy nedal, nejpíš bych jim nevěřil. Mam letní i zimní komplet kola které max 5 let užívám, potom si libuji ve výběru nových.
 
Podívej jen tak mezi námi - je vám jasný ze oni sice vyrábí zimní pneu ale ty jsou dnes směsí a držením navrženy na úplně jiné podmínky jak před 20 lety - v podstatě se posouvají k celoročkám.
 
Skus pozriet celorocne Bridgestone a Michelin. Tie su robene spise na leto a zvladnu aj nejaky ten sneh. Alebo namiesto zimnich kup celorocne a budes sa moc "zabavat" aj v zime ked nebude sneh😉 Maju o vela viac rozsahu pouzitie, nez zimne.
Este vlastne Vredestein robi celorocne a aj asimetricke.
 
Podívej jen tak mezi námi - je vám jasný ze oni sice vyrábí zimní pneu ale ty jsou dnes směsí a držením navrženy na úplně jiné podmínky jak před 20 lety - v podstatě se posouvají k celoročkám.
Neco na tom bude, protoze na sehu dobrych vyslesku dosahuji i levne znacky, ktere nemaji ty top moderni smesy, nebo maji v ramci koncernu nejake starsi, nebo nechce koncern, aby konkurovaly v ostatnich parametrech hlavni znacce. Traba jako Sava Kleber, to jsou znacky overny myslivcema, co je nikdy ve snehu v nezklamaly. Jenze kdyz oni chodili strilet tak my jsme byli mali a byly jiny zimy a jiny auta. Dnesni auta i na horsich gumach proste zvladnou i tezsi podminky diky vsi ty elektronice, i kdyz je v hodne situacich, ten narocnejsich spis na prekazku. Ale beznemu uzivateli proste pomuze.
 
Aby ste sa nehádali, navrhujem prezúvať 4x ročne = zimné - celoročné - letné - celoročné - zimné... :)

Napríklad teraz je na celoročné ideálne počasie.
 
Ty jo Podívej olej letos dělám už po 5 a určitě do konce roku stihnu ještě jednu výměnu ;)
 
Po obsiahlych recenziach a studovania tej najlepsej celorocky za dany peniaz v danej kategorii som sa nakoniec rozhodol pre Hankook Kynergy 4S2. Dnes konecne dorazili. Nadsenie vsak velmi rychlo opadlo zo zistenia, ze dealer mi poslal DOT 2122. Kurwa to ako fakt? Tretinu zivotnosti mam tak za sebou a este nemam ani obute…42764fd51567efbdea598c06530eec6e.jpg


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
 
Po obsiahlych recenziach a studovania tej najlepsej celorocky za dany peniaz v danej kategorii som sa nakoniec rozhodol pre Hankook Kynergy 4S2. Dnes konecne dorazili. Nadsenie vsak velmi rychlo opadlo zo zistenia, ze dealer mi poslal DOT 2122. Kurwa to ako fakt? Tretinu zivotnosti mam tak za sebou a este nemam ani obute…Zobrazit přílohu 48547


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
Těm pneumatikám téměř určitě nic není. Jejich životnost se začíná zkracovat až když na ni začneš jezdit.
 
Back
Top