• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
O vlivu par let stari tedy dost silne pochybuji, nevidim duvod proc by moderni guma s ruznymi primesemi mela nejak dramaticky starnout…
Tedy @Ondrej K moc ti nerozumím. Před pár dny jsi celkem nadával na Bridgestone Blizzak LM005, že ti za dva roky zdegradovaly a teď tvrdíš toto? Nebo chceš snad říct, že nikomu gumy nestárnou, jen Bridgestonu?
 
No i sám vyrobce udává že je to semi i v šopech se to povaluje v kategorii semi tak jako federal 595.
K tomu vzorku, "možná že ty drážky co navozují vzhled relativně normální pneu zajišťují tu zmíněnou homologaci." (ale, to je jen můj nazor)
..tady dokonce nějaké CRAZY srovnání proti zimákům na suchu. Defakto pojednává o tom s čím jet na jaro na Nordschleife.
 
Poslední úprava:

První test letních pneumatik pro rok 2022​


Já jsem zvědav na letní Toyo Tires Proxes R51A co dávají na trojku. Snad to nebude nějaký shit.
 
Tedy @Ondrej K moc ti nerozumím. Před pár dny jsi celkem nadával na Bridgestone Blizzak LM005, že ti za dva roky zdegradovaly a teď tvrdíš toto? Nebo chceš snad říct, že nikomu gumy nestárnou, jen Bridgestonu?
Nezdegradovaly, ale opotrebovaly se, sjely. Tak jsem to psal, doslova. Za necele 3 kratke sezony, po dvou letech a ctyrech mesicich od vyroby.

Nekdo tu pred lety sdilel clanek, ze nektere gumy se opotrebovanim zhorsuji vice, nez jine, nektere mene; testuje se to nikoliv po letech, ale zkusebnim ojetim. Tam jde podle me o tvar bloku a jejich prorezu, stejne jako o homogenitu smesi v cele hloubce. Se starnutim to tak nema nic spolecneho. V mem pneuservisu jsou treba presvedceni, ze v tomhle je dobry Michelin, GY, Dunlop a Continental, a horsi temer kazda levnejsi znacka a mezi nejhorsimi i Bridgestone, ze “to se prece vi” (ja se s nima vzdy hadal, ze na sterotypy neverim); ja vzorek zakazniku jako oni nemam, ale oboje moje posledni Bridge, jak letni (T005), tak zimni (LM005), jsou tempem sveho opotrebeni velke zklamani. Pritom orig asijske letni T005A vydrzely na predchozi 6 skvele, ale neprijdou mi obecne moc dobre. Sjety Nokiany WR D3 a D4 taky nebyly zadny terno, ale aspon se sjizdely pomalu (na 3 BL a BM cca 40tkm do 4-5mm), naproti tomu na Dunlop Wintersportech 5 by mi prislo ok opatrne jezdit snad i pod 4mm :).
 
Poslední úprava:
Tak jsem zjistil že už i některý semi-slicky mají homologaci musí mít v kroužku na bočnici E s číslem kód země která homologaci vydala)
Jo jo vsechny ty bezne dostupne semi NS2R, AD08, 595RSR, R1R to E v krouzku na boku maji. Takze mas z ceho vybirat ;-) Jen v rozmeru jake mas UHP to bude zbytecny overkill za me, protoze maji sirsi dezen a jeste vice lepi. Chtelo by to jit o jeden rozmer dolu na to normalnejsi jezdeni i s ohledem na vodu. Ja jsem prave uvazoval o semi 205/55/16 misto UHP 215/45/17. Ale nakonec jsem vzal dva 215/45/17 Hankooky V12 evo2, protoze dva Dunlopy byly zanovni pri koupi a nechtelo se mi shanet dalsi 16 disky. Pak bylo neco mezi, KU36. Tu si chvalil jagy, ale ta uz se asi neda sehnat. Pak N9000 byl muj favorit, ale nesehnatelny uz.

První test letních pneumatik pro rok 2022​

To je prvni kolo zatim jen, navic dost o hovne. Vetsinou to je brzdeni s ABS, kdezto na hranici smyku ty pneu brzdi uplne jinak. Takze pneu co skoncila treba 25. s ABS by na hranici smyku bzdila v top 5. Kolikrat na tehle picovine vypadnou zajimave pneu, o jejichz vlastnostech by se clovek chtel dozvedet vice.
 
Ja tiez mam celorocky namiesto zimnych. A chodim aj na lyzovacku takmer kazdy den do CHKO ked je tam sneh. A ked sjedem dole na dalnicu takisto neriesim ci je sucho, mokro alebo sneh. Pre mna su lepsi nez sa trapit od polovice oktobera do polovice maja na zimnych.


Presne. Tady kolikrat lidi prezujou na letni uz v breznu a pak se divi ze nasnezilo jeste. Nebo dole uz pomalu leto a nahore se jeste bezkuje. Loni na konci unora a zacatkem brezna to nahore povolilo na bezky na par dni, ale dole uz bylo sucho a teplo na inlajny. No a v dubnu nahore zase jeste napadalo behem dvou dnu do pulky lytek snehu. Nebo dalsi situace nikde uz snih, pulka kvetna, ale pri pravidelne ceste musim vyjet a zase sjet 750m.n.m a tam najednou vrstva snehu nebo snehova prehanka. Nebo mokry listopad spousta lidi jeste na letnich, ze jeste nic nebude, a na dalnici namrzle mosty a 4 auta v sobe a uzavirka x hodin. Jeste driv nez se celorocky posunuly, tak jsem tocil 3 sady. A to jsem teda daval zimaky na konci prosince a sundaval je v pulce brezna.
Ja si prezouvam sam v garazi, takze v klidu si prezuju v rijnu jeste za sucha za tepla a vim, ze ta pneu bude fungovat, nez cekat jako ostatni, ze na zimaky je jeste teplo a sucho a budou se sjizdet zbytecne. A naopak na letni prezuju az "kdyz je po vsem" a vim, ze nebude nekde nahore prekvapko. Take pekne v klidku az kdyz je teplo akorat na letni aby fungovaly.
A na extremy, to bys musel pod kopcem v zime nazout vraniky s korundem a pak v lete za mestem na okresku semi-slick. To uz jsou ale zase pneu, pro toho, kdo prevazne jezdi ty extremy.
Jj přesně tak a i když si přezuješ sám jak jsi psal proste nikdo to nebude přehazovat ob den. Ale i ty situace ráno/odpoledne nebo hory/nížina. A hlavně ta voda na vozovce - jako vždy jsem jezdil premiovky jak letní tak zimní ale na vodě jsem nikdy nezažil takový výkon od pneu co dělají tyto.
Já na celorockach jel někdy před 10 lety možná víc a tehdy mě to prostě nepřesvědšilo o tom že to muže nahradit zimní/letní pneu, ale když jsem teď chtěl kupovat zimaky kamos mi říká proč ze na sluzebaku už jezdí jen celoročky tak sme debatovali trochu sem pohledal nová srovnání, probral to s ještě jedním klukem o kterém vím ze ,,jezdí” a pak jsem si řekl když na ně pějou takovou chválu a že je to už jinde jak před 10-15 lety tak sem vzal na test sadu.

No a teď si chrochtám taky ?

Pro jistotu jsem si na hory pořídil nové řetězy (mám je v kufru a vozím je pořad) ale ve výsledku jsem je použil jen abych si je vyzkoušel - neměl jsem žádný problém vyjet kdekoliv.
 
Vypadá to na moc pěknou novinku Hankook Ventus S1 Evo Z.
Záleží jaký budou k dispozici rozměry. Asi do nich navezu kámoše s Mx-5 ncfl.

 
Vypadá to na moc pěknou novinku Hankook Ventus S1 Evo Z.
Záleží jaký budou k dispozici rozměry. Asi do nich navezu kámoše s Mx-5 ncfl.

To by mohla byt takova "normalnejsi" Potenza Sport nebo F1 SuperSport se kterou se nemusis prat na vode.
 
Vypadá to na moc pěknou novinku Hankook Ventus S1 Evo Z.
Záleží jaký budou k dispozici rozměry. Asi do nich navezu kámoše s Mx-5 ncfl.

Vypadají zajímavě ale dělají moc velké rozměry, tak na NC je neobujeVýstřižek.JPG
 
V jiném rozměru, přesně Winter i*cept evo2 W320, 225/55 R17 101V jsem nazul M6 jako nové na podzim, dnes je na nich cca 12 tisíc a nemůžu říci křivého slova ;) Opotřebení dám vědět při přezutí...
Tak Hankook zimní pneu za OCT/MAR (6m) ujely 14kkm a mají vepředu už jen 4mm (vzadu 6mm) :mad:
Tedy předek na odpis :sob:
 
Nedalo mi to, jezdím do dvou (třech) pneu-servisů, a tak jsem je oslovil, jestli pro tu (za mě mizernou) trvanlivost pneumatik mají vysvětlení.
Pořád se nechci smířit s tím, že problém je mezi volantem a sedačkou, no :rolleyes:

Trend menší výdrže pneumatik je údajně holým faktem. Časy, kdy pneu najela 40-45 tisíc km, jsou prý cca 5-6 let pryč a dnes prý velmi slušná výdrž je max. 35 tisíc km, průměrná pak z praxe osciluje spíše kolem 25 tisíc km. Pokud prý můžou vyslovit teorii, tak tyto změny nastaly po zavedení klasifikačních štítků pneu (rok 2012, několik jejich obměn a 2021 snad poslední změna). Tyto definované klasifikační parametry prý nutí výrobce dodržet vše najednou, jakkoli mnohé parametry jdou i proti sobě = kompromis je na světě a objeví se právě ve výdrži. Moji Hankook i nadále považuje za kvalitní gumu na sněhu a ano, její sněhová poddajnost je pak příčinou rychlejšího úbytku, pokud sníh větší část sezóny vlastně není atd. Neumím posoudit, ale zmínil Continental, kde zvýšenou náchylnost k opotřebení označil dokonce jako změnu až dramatickou (jezdí na tom dost flotil, je to prý podložené množstvím identických případů)

Nezbývá, než se s tím asi smířit… :oops:
 
Nestraš :( Výdrž 25tkm je něco, na co bych si teda při cenách rozměrů na Mazdy zvykat moc nechtěl... Při výdrži 50 - 60 mi přišlo, že rozdíl pár stovek v ceně za jednu pneu je jedno, při poloviční a nižší mi to teda asi nedá, než řešit "každou stokorunu", a to i kvůli ceně každého přezutí disků... akorát další starost a otrava.
 
Nevadí, že vydržia polovicu a vznikne odpad. Hlavne, že sú EKO! :(
 
Čím nižší spotřeba, tím měkčí guma, tím nižší výdrž, ale hlavně že jsou EKO. :grinning: 25 tisíc, to jsou pro mě gumy ani ne na sezónu. o_O
 
Vypadá to, že nové auto je zatím v nedohlednu a budeme muset řešit i nové letní na 6ku. Co by jste doporučili jako takovou volbu rozumu? Upřímně se mi za to moc nechce dávat, protože já na tom ujedu maximálně pár tisíc km, než půjde 6ka z domu a ve výsledné ceně při prodeji to nikdo moc neocení, ale zase nechci žádné úplně šmejdy.
Důležité jsou pro mě vlastnosti na mokru ( v B docela dost prší) a mohly by být tišší. Koukám na ty Hankook Ventus S1, je ještě nějaká jiná zajímavá varianta?
 
Tak jestli to chceš na dojetí pár tisíc km, prodávám tady v inzerci Michelin PS4 ;)
 
@no_hits Děkuji za nabídku, vlastně normálně bych asi i využil, ale potřebujeme R19 a hlavně to budu muset koupit v Belgii, do ČR se v nejbližší době autem nechystáme. :)
 
Back
Top