• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Continental AllSeason 215/45 R18.

Jinak druhá zima na nich byla stejně v pohodě jak první. Myslím ze do 4 let staří by se vlastnost směsi neměla zásadně měnit. Nicméně to už budou ojeté.
Tiez nad nimi uvazujem, teraz jazdim Allseason Vredestein a chcel by som zmenu. 2 sady u mna nema zmysel a tak hladam iba celoročky.
 
Doporučil bych ti počkat na podzim - Continental před pár dny představil Allseason 2 novou generaci - mají trošku upravený dezén ve střední části a prý zachovávají zimní vlastnosti, ale trochu vylepšují ty letní - v prodeji budou na podzim.
Pokud čekat nemůžeš tak ty Allseason 1 co mám já jsou nyní ještě vylepšeny o Contiseal - taková ta lepivá vrstva když píchneš o hřebík tak se to zalepí.
Nebo bych se koukl na Michelin mají druhou generaci a údajně taky moc fajn - ty jsem ale nejel.
Hankook ty jsou taky příjemný pokud bys šel po nižší ceně i když to není zas takový rozdíl - kupoval jsem je přítelkyni loni na auto a v zimě byly fajn - pak se auto prodalo takže jak jsou na tom v létě neřeknu ale někdo zde na nich jezdí.
 
Muzu i pridat nazor na celorocky GY Vector 4Seasons Gen3, ale v rozmeru 205/60 R16. Na suchu a mokru lepsi nez Conti Wintercontact TS 860. Na snehu cca stejne, jako 4 roky stara conti s cca 5mm. Za me super.
 
@Honzar máme je ba Jazzikovi celej rok a na mazdě je používám na zimu. U jazza v zimě a teď při těch teplech supr drží a nekloužou i při svižnější jízdě. Na mazdě s nima na sněhu hrabu a kopec zledovaťelej u baráku co jsem s jazzem zvladl bez problémů, jsem s mazdou jednou nevyjel, jinak brzdění na sněhu v pohodě. Na mokru si při prudším rozjezdu taky zahrabou (u jazzika ne) na suchu dobrý ale při teplotách nad 20 stupňů kdy je už asfalt teplej to na ostřejší jizdu už není (u jazza bez problémů)

Takže celoroční použití na lehčí slabší auta nebo klidnější řidiči tam kde je mírnější zima. U větších aut jen na zimu do města a okolo města tam kde je přes zimu spíš "anglický" počasí

Jazzik je 1.3 73,5kW 100 koní hmotnost pod 1100kg. GH 2.5 asi uvádět nemusím.
 
Spousta z Vás tu jezdí zimní (pardon, vím, že je léto, no :innocent: ) pneumatiky Dunlop.
Já trochu lezu po webu, abych si udělal představu o investici... umíte mi, prosím, pomoci, kde je rozdíl?
EAN výrobků je odlišné, všiml jsem si i jiné hodnoty hlučnosti, ale nějak se mi nezdá, že by to byl takový příplatek (?)
Dunlop WS5 za 3,3k
Dunlop WS5 za 4,4k
Prodejce samozřejmě třetí den mlčí, však je léto o_O
 
Spousta z Vás tu jezdí zimní (pardon, vím, že je léto, no :innocent: ) pneumatiky Dunlop.
Já trochu lezu po webu, abych si udělal představu o investici... umíte mi, prosím, pomoci, kde je rozdíl?
EAN výrobků je odlišné, všiml jsem si i jiné hodnoty hlučnosti, ale nějak se mi nezdá, že by to byl takový příplatek (?)
Dunlop WS5 za 3,3k
Dunlop WS5 za 4,4k
Prodejce samozřejmě třetí den mlčí, však je léto o_O
Reakce prodejce (jiného se stejným sortimentem) je spíše k pobavení :innocent:
"Rozdíl je jen ve změně výroby, došlo ke změně EAN a tedy složeni pneu. Pak se mění některé parametry. Tedy žádné rozdíly v tom nehledejte."
&
"Ohledně dotazu k roku výroby - neevidujeme konkrétní DOT (týden a rok výroby), není-li uvedeno v popisu produktu, jsou veškeré nabízené pneumatiky dle DOT mladší 3 let. Pokud by tomu bylo jinak, budeme Vás kontaktovat."

Už se třesu, až to tam budu "smět" koupit o_O
 
"Rozdíl je jen ve změně výroby, došlo ke změně EAN a tedy složeni pneu. Pak se mění některé parametry. Tedy žádné rozdíly v tom nehledejte."

Bezna svinarna: jeste brzo pred sezonou se delaji velice kvalitni pneumatiky. Tehdy se stejne proda jen par kusu pro testy (vzdyt beznej ridic nekupuje zimni pneu jiz v cervenci). Pak pozdej, kdyz zacne sezona a prodavaji se velke objemy, vyrobni proces se mirne "upravi" aby byl levnejsi (coz se projevi taky na vlastnostech)...
 
Reakce prodejce (jiného se stejným sortimentem) je spíše k pobavení :innocent:
"Rozdíl je jen ve změně výroby, došlo ke změně EAN a tedy složeni pneu. Pak se mění některé parametry. Tedy žádné rozdíly v tom nehledejte."
&
"Ohledně dotazu k roku výroby - neevidujeme konkrétní DOT (týden a rok výroby), není-li uvedeno v popisu produktu, jsou veškeré nabízené pneumatiky dle DOT mladší 3 let. Pokud by tomu bylo jinak, budeme Vás kontaktovat."

Už se třesu, až to tam budu "smět" koupit o_O
Pošli 6 miestny produktový kód a mrknem ti na to. Ak je taký veľký rozdiel, je skôr možne, že sa jedna z nich vyrába ako OEM model pre napr. Audi, a môže mať nielen iné zloženie zmesi, ale aj zmeny v dezéne.

Bezna svinarna: jeste brzo pred sezonou se delaji velice kvalitni pneumatiky. Tehdy se stejne proda jen par kusu pro testy (vzdyt beznej ridic nekupuje zimni pneu jiz v cervenci). Pak pozdej, kdyz zacne sezona a prodavaji se velke objemy, vyrobni proces se mirne "upravi" aby byl levnejsi (coz se projevi taky na vlastnostech)...
Toto je taká urban legend, nie je na tom nič pravdy ;)
 
Pošli 6 miestny produktový kód a mrknem ti na to. Ak je taký veľký rozdiel, je skôr možne, že sa jedna z nich vyrába ako OEM model pre napr. Audi, a môže mať nielen iné zloženie zmesi, ale aj zmeny v dezéne.
Díky předem a pak stránky uvádí...
- levnější: EAN: 5452000833129, kód výrobce: 574657
- dražší: EAN: 5452000485434, kód výrobce: 532270

Vše Dunlop Wintersport 5 225/55 R17 101V XL
 
Zaujimavy pripad :) Ide skutocne o zvonku identicke pneu, dokonca su na gram rovnako tazke. V tomto pripade ide skutocne len o inu zmes, takze ti nekecali, 532270 sa ale uz nevyraba od konca kvetna 2020, takze neviem aku DOT maju. Ta cena je ale zaujimava, pretoze doporucena je u oboch na korunu stejna :)

Jedina vec ktora by mozno tu cenu ospravedlnila je, ze ta nova ma rating hlucnosti 72 dB, a ta stara 69 dB, co je dost rozdiel.
 
@deimos9 děkuji moc... tím padá jejich formulka kolem DOT a tří let stáří a já se mohu zabývat jen čerstvou a levnější variantou...
 
Toto je taká urban legend, nie je na tom nič pravdy ;)
ADAC/OAMTC/TCS kvuli teto "urban legend" poprve po ~20 letech menily postup testovani pneumatik. Krom hlavniho testu (zimni se obvykle testuji v srpnu nekde ve skandinavii, nebo na jizni polokouli) se ted delaji jeste kratsi kontrolni testy s pneu zakoupenymi v listopadu nebo prosinci. A kdyz trochu prohledas jejich web, najdes vysledky starsich testu, kde byly nektere pneu dodatecne vyrazeny prave proto, ze mezi vysledky testu pneu zakoupenych v srpnu a v listopadu byly podezrele velke rozdily...
 
@deimos9 děkuji moc... tím padá jejich formulka kolem DOT a tří let stáří a já se mohu zabývat jen čerstvou a levnější variantou...
Jen to dokončím... a taky poděkování těm, co mi pomohli se vymotat z čísel, dostupnosti a tak ;)
Dunlop Wintersport 5 225/55 R17 101V XL, EAN: 5452000833129, kód výrobce: 574657 dnes koupeny a připraveny na zimu. Upečené čerstvě (Germany), DOT2323 nakonec. Je to jen náhoda, servisy se brání garantovat čerstvost, reagují dost podrážděně, reálná dostupnost bez hustějších komentářů je do dvou-tří let od výroby. Jsou směrové (jako Bridgestone Blizzak, které pamatuji) a masa nové gumy je krásných 9 mm. Bonusem bylo pro mě tmavé nalepovací závaží na tmavá kola..., konečně někdo ví a umí a má :)

Vím je léto, ale zima za tři měsíce není zase taky tak moc daleko o_O
 
Poslední úprava:
Letos mám první sezonu letní pneu Nexen N FERA SU4 XL - 215/45 R18 93 W. Jsou náhrada po originálních Pilot Sport 3 od Michelinu. A za mě zatím spokojenost.

Ještě jsem neměl možnost je vzít někam dál za pořádného deště, ale brzdění na mokru v pohodě. Na suchu začnou pískat chvilku před tím, než se začnou smekat, ale to už je stejně v rychlostech dalece mimo běžné ježdění. Nedrží určitě jako sporotvní Micheliny, ale jsou o poznání tišší. Což je benefit v 99,5% mnou najetých kilometrů. Uvidím jak proběh a hlavně, jestli si kvalitu podrží i v dalších sezonách. Ale zatím super.
 
Aktuální stav cca 40 000 km - přední 6,5mm zadní 6mm (před zimou jsem je nechal prohodit proto je vzadu stále méně)
Vypadá to že 70 000 km bude jistota možná to dá i víc.
Původní dezén 8,5 mm Continental AllSeason 215/45 R18.
Mají za sebou 2 zimy a teď jsou v 2 létě. Jsem zvědav na 3 zimu. Za deště stále neuvěřitelné jízdní vlastnosti.
 
Goodyear Eagle Asymmetric 5 - 20tkm, druhý sezóna a na mokru začínají docela klouzat a to tak že jsem v zatáčce na mokru v necelých 80km/h musel rychle začít ručkovat. za sucha se ta zatáčka dá bez problémů projet 100kou a za mokra 80 s těmato gumama nebyl nikdy problém. Geometrie vzhledem k výměně čepů dělána nedávno. Na suchu drží pořát dobře, ale po této zkušenosti mě dost zklamaly čekal jsem větší výdrž, aspoň 3 celý sezóny
 
Goodyear Eagle Asymmetric 5 - 20tkm, druhý sezóna a na mokru začínají docela klouzat a to tak že jsem v zatáčce na mokru v necelých 80km/h musel rychle začít ručkovat. za sucha se ta zatáčka dá bez problémů projet 100kou a za mokra 80 s těmato gumama nebyl nikdy problém. Geometrie vzhledem k výměně čepů dělána nedávno. Na suchu drží pořát dobře, ale po této zkušenosti mě dost zklamaly čekal jsem větší výdrž, aspoň 3 celý sezóny

Totéž se mi stalo i u pneu spoludodávaných s Mazdou, první léto taky 20tis najeto v poho, hloubka dezénu pořád velká, a po zimě za mokra jízda najednou docela prdel. Tak jsem googloval značku TOYO PROXES vyraženou zboku na pneu a našel ve starém americkém foru toto:

Pros (after 15k miles):
- Seem fairly durable, no noticeable wear & at servicing they didn't even recommend switching front & back tyres
- Do the job fairly well in dry weather. But I'm not comparing them to anything special
- Love the way my car handles and drives (for the most part), but I would appreciate a bit less road noise

Cons:
- In wet weather the grip is appalling. I fortunately have never had to emergency brake but when accelerating I often spin the front wheels unintentionally. When cornering at speed you can feel them slip and notice the under steer. This didn't happen with my last car (Vauxhaul Astra 2011)


A na jaro kupuju nové (snad do zimy nebude moc pršet).
 
Některy pryže prostě stárnou rychleji a ztvrdnou. Měl jsem Pirelli cinturato a to samy po dvou letech. Pak vůbec neubejvaly. Blby je, že se jim nedá věřit.
 
Back
Top