• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Moje auto vyjelo z fabriky na PilotSport3. Jestli tvoje na pneu FunDinDung1, tak pak chapu, ze ti to lepe drzi na celorockach. Ty si fakt jezdi, na cem chces, ale moc nerozumim tomu tvemu obhajovani neobhajitelneho a jak tu jedes jak kolovratek tu celorocni lobby.
 
Gratuluji to ti na auto dali tak staré pneu? Moje vyjelo na Bridgestone Turanza.
Jen tak mimo - kolik jsi toho najel na těchto konkrétních celoročkách? Jelikož já mluvím o reálných zkušenostech a ty o své pseudoteorii.

A nikde nepíšu ze jsou lepší než opravdu kvalitní sportovní pneu, ale ze jsou stejný nebo lepší než dvě konkrétní pneu které jsem teď na M3 jezdil a ze se na nich dá úplně v pohodě užit sportovní jízda v rámci nízkého výkonu jaký má M3.
 
Jaké staré pneu zase? Mám BN 2018, kupovane v červenci. No predstav si, ze ty "fabricke" pneu porad jeste jezdim, neb tam, kde maji mit vzorek, ho stale maji. A stale na suchu drzi jak haj.l. Na mokru uz jsem samozrejme obezretny a po sezone uz je vyhazuji. Muzu na nich mit odhadem 40 tkm. A jak vyplyva z mych prispevku, na klobouka nejezdim.

Ne, celorocky nejezdim, to mas pravdu. Moje pseudoterorie? Ty mi pripominas toho mistniho fyzika, co se nam tu snazil namluvit, ze pri prudkem brzdeni mu mobil odleti z kastliku pod stredni casti palubni desky na zadni sedadlo. Nebyl to tvuj bracha?

A nikde nepíšu ze jsou lepší než opravdu kvalitní sportovní pneu, ale ze jsou stejný nebo lepší než dvě konkrétní pneu které jsem teď na M3 jezdil a ze se na nich dá úplně v pohodě užit sportovní jízda v rámci nízkého výkonu jaký má M3.
Prijde mi, ze lehce otacis? Ok, co tedy povazujes za sportovni pneu? Tez nevidim, co mas za M3, BM(N), nebo BP?
 
Poslední úprava:
Též mám stále BN 2018 na Pilot Sport 3 a furt drží parádně ale už mají svá léta tak je chci vyměnit na další sezónu. Trochu mě baví to dnešní vyjadřování k slabému či silnému motoru. Mazda má poctivých cca 180 koní co nasává vzduch vlastní silou. Z tohoto pohledu je tah motoru skvělý a neporovnatelny s jinou atmosférou. Druhá strana mince je dnešní turbo motor. Vezmu malinký obsah a fouknu do něho steroidy. Je to jako obdivovat kulturistu na steriodech. Sám cvičím 20 let a stále jsem Natural. Je to radost dokázat něco sám bez cizí pomoci. Jakékoli dnešní auto má běžný obsah a do něj fouká pod tlakem jedno či dvě turba. Za mě je pocitově lepší ta pravá atmosféra co to roztáčí skutečně vlastní silou a běžným tlakem vzduchu. Teď tu neřeším supersporty ale běžná auta v kategorii Mazdy 3. To jen můj názor. Sám mám v rodině turba ale stejně raději lezu do atmosféry. Prostě to baví mnohem více řídit.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Ne neotacim ;)
Mám BP 2021 - koupeno na letních Bridgestone Turanza po létě prezuto na Conti AllSeason a na těch je teď 40 tisíc km a dezen 6mm. Nedávno sem jezdil náhradní BP 2023 s letními Toyo - to byla totální katastrofa. Ty Bridgestone vs Conti jsou za mne tak na stejno co do sucha možná lepší Conti v zatáčce nepiskaji spis hučí a přijde mi ze až později co je ale rozhodne lepší je komfort při stejném tlaku a pak samo lepší na vodě.

Co jsou sportovní pneu? No dobře třeba Pilotky ok taková lepší letní guma ale opravdu sportovní je až CUP verze. A i u tě sem došel k závěru ze na auto 345 PS je na okruhu zbytečná protože to auto je slabé na okruh a v běžném provozu je zas úplně zbytečná díky mizerný životnosti a tím ze už vůbec nemáš šanci ji využít.

Říkám v podstatě tohle - Mazda 3 není sportovní auto - fakt. Do běžného provozu na veřejné silnice stačí běžná letní pneu řekneme průměr a i ta ti umožní svezení do tě úrovně ze stejně budeš muset vybírat momenty kdy není provoz aby sis mohl chvilku užit. A tohle ti ale dnes umožní i prémiové celoročky.

Opravdu sportovní pneu jako je třeba pilot cup je na takové obyčejné auto do provozu zcela zbytečná. To auto nemá výkon, podvozek, a hlavně nejezdis na uzavřené trati kde bys dokázal využít vlastnosti těch gum.

A to jestli pilotky 5 nebo jaké jsou teď aktuálně umožní trochu víc než celoročka fajn asi jo P5 sem nejel (měl jsem snad 2) ale stále se bavíme o tom ze i na tě celoroční pneu můžeš jet tak, ze je to daleko za hranou běžného provozu a i tahle guma má na výkonově výrazně silnější auto než je M3.

Nechybí mi s nimi přilnavost co mi spis v M3 vadí jsou ty velké náklony - když si od mladý vemu M3 BM s Eibachem tak je to úplně jinde.

Takže bych to ukončil - ano je rada top letních pneu které jsou lepší - to nijak nepopírám. Ale tyhle pneu už M3 nevyužije. A ty celoročky se dnes vyrovnávají běžným letním pneu co sem měl možnost na M3 jezdit a i s nimi se dá jet tak ze si musíš hodně vybírat čas a místo abys měl k tomu prostor a neohrozoval lidi v provozu.

Též mám stále BN 2018 na Pilot Sport 3 a furt drží parádně ale už mají svá léta tak je chci vyměnit na další sezónu. Trochu mě baví to dnešní vyjadřování k slabému či silnému motoru. Mazda má poctivých cca 180 koní co nasává vzduch vlastní silou. Z tohoto pohledu je tah motoru skvělý a neporovnatelny s jinou atmosférou. Druhá strana mince je dnešní turbo motor. Vezmu malinký obsah a fouknu do něho steroidy. Je to jako obdivovat kulturistu na steriodech. Sám cvičím 20 let a stále jsem Natural. Je to radost dokázat něco sám bez cizí pomoci. Jakékoli dnešní auto má běžný obsah a do něj fouká pod tlakem jedno či dvě turba. Za mě je pocitově lepší ta pravá atmosféra co to roztáčí skutečně vlastní silou a běžným tlakem vzduchu. Teď tu neřeším supersporty ale běžná auta v kategorii Mazdy 3. To jen můj názor. Sám mám v rodině turba ale stejně raději lezu do atmosféry. Prostě to baví mnohem více řídit.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Mazda 3 má v Max verzi 170PS G verze.
Ano taky mám raději atmosféry a sám byt sem jel plno turb bych si to nekoupil kor na denní ježdění.
Mám rad tu atmosféru a ano - ale vnímej to ,,slabá” v kontextu opravdu sportovních pneu, které smysluplne vyuzijes na okruhu ne v běžném provozu. A vyjet s Mazdou na okruh? Jestli chceš umřít nudou tak prosím…. Jel sem okruhy v BMW M3 e46 - taky atmosféra 3,2l 345PS a řeknu ti je to nuda i v takovém autě - ten výkon je fajn na okresce možná menší okruh ale něco jako Most je to proste málo. Opravdu sportovní auto - vykuchane na kost, vyladeny motor silnější brzdy se na okruhu chová úplně jinak.

A když tu někdo kdo celoroční pneu nikdy nejel napíše ze si na nich neuzijes sportovní jízdu na M3 v běžném provozu tak mi to nedá protože když už mluvíme o ,,sportovní” jízdě v M3 tak na tu ti i ty celoročky stačí bohatě.

Edit - Podívej ale sám jsem na ně byl skeptický a nevěřil tomu, hold není nad to něco si ověřit z vlastní zkušenosti. A jsou lidi co je jezdí na výrazně silnějších autech a i tam ta pneu stíhá.
PS - Michelin by měl byt na sportovní jízdu ještě lepší - nebo ta nová verze AllSeason 2. Ale i tohle stačí na M3.
 
To nikam nevede, neboť mám pocit, že jeden mluví o voze, druhý o koze.

Myslel jsem si, že máš BP. Za mě jízdně neporovnatelné vozy a jeden z důvodů, proč jsem v létě 2018 hrábnul po jedné z posledních G165 jsem tu už psal - ani za cenu “modernější" BP jsem se nechtěl vzdát multilinku.

No a tim bych to taky uzavrel.

Snad jen jeste k tem Michelinum - byl jsem se podivat do auta a mam najeto kolem 81 tkm. Na letnich samozrejme najedu vice, takze na nich budu mit odhadem 45-50 tkm. Venkovní strana je teda dorvana, ale "kontaktni plocha" bude mit jeste klidne kolem 2 mm. To mi prijde jako hodne slusny najezd. A ani ted nejsou hlucne. Coz me privadi k myslence, ktere jsem se vzhledem k cene dosud vyhybal, jestli nevzit zase Micheliny. Tohle podle me zadny Dunlop, Goodyear&spol. mym zpusobem jizdy nedaji ani omylem :rolleyes:
 
Mě Michelinky vydrzeli taky přes 40 tisíc ale měl sem je 2 roky.
To dorvane pneu bych možná prisuzoval i staří pneu - muže to byt 2017 a bude mít tedy 6 let což je moc a tedy ztvrdla/zpuchrela pneu se ti pak snadno vydrolí když tomu v zatáčkách víc davas. 2mm by pro mne bylo dávno za hranou. Ty pneu musí byt horší než čínská tma.

Ten zadek není problém kor na slušný silnici nepoznas nic, rozdíl jsou ty snížené pružiny to děla dost velký rozdíl kdy to v zatáčkách krásně eliminuje naklony což běžná BM/BN neumí stejně jako BP.
Zas na druhou stranu když tam nalozim materiál nevím jak by se to chovalo - někdy si těch 300 kg budu muset odvézt v BM.
Z venku pěkný ale ten interiér a hlavně infotaiment já bych to už dnes nedal, i když zas beru jako plus ten velký otackomer místo rychlomeru ve Sport výbavě.
 
Ridic otackomer ani rychlomer nepotrebuje, to je jen ficura pro konzumenty.

Opet diky za odborny nazor na pneu, zel te musim vyvest z omylu - odrbane vnejsky mam uz ve vetsi ci mensi mire uz tak 3 roky. Nejsou vydrolene, jsou rozskubane. Pricitam to zpusobu jizdy a g-vectoringu. Geometrie delana. Podobne dopadly Pirelli zimaky. Kdyby pneu byla ztvrdla, "nelepila" by a nadrzela na vozovce. Na to si rozhodne stezovat nemohu. Jediny problem, jak jsem jiz psal je odvadeni vody, coz je samozrejme dusledek melkeho vzorku.
 
Poslední úprava:
Ten rychlostní index nevadí - celoročka je z pohledu zákona zimní guma takže pokud nastavis Max rychlost nebo das samolepku s Max rychlosti ničemu to nevadí.

Ty Michelin 3 říkali někdy příští rok ale kdy nevím. Taky je otázka na kolik se zlepší nebo zhorší - jak je vidět u Conti nemusí docházet jen ke zlepšení - třeba ta voda mi pořad vrtá hlavou, jelikož současné AllSeason jsou excelentní a mnohokrát jsem na nich v dešti jel opravdu vysoké rychlosti nad limity - klidně i k 200 a teprve tam jsem poznal ze už to nedrží. Ale 160 ta guma v dešti dává tak ze mas pocit ze jedes za sucha. Tedy pokud by posunuli výkon jen trochu Ok ale pokud by z toho měla byt jen ,,lepší letní pneu” tak by mě to hodně mrzelo.

Kup ty Conti 2 a otestuj ať mám nějaký nastrel pro to co čekat ;)
Tak jsem nakonec MX-30 dnes obul do Michelin CrossClimate 2 215/55 R18 95H, neb pouze zde mi přislíbili čerstvé upečení (DOT 3723). Šípový vzor vypadá výhrůžně, má 7,5mm a tak praxe může začít - mé první celoroční. Pozůstalé letní (3622) nabídnu v inzerátech následně.
 
Btw nevíte jestli se dá někde v infotainmentu nastavit varování při překročení maximálky? (Kvůli rychlostnímu limitu zimních gum). Já to nějak na svý šestce nevidim.
 
Btw nevíte jestli se dá někde v infotainmentu nastavit varování při překročení maximálky? (Kvůli rychlostnímu limitu zimních gum). Já to nějak na svý šestce nevidim.
Jo, to se snad u všech Mazd od roku 2008. Hlavně jsem to nikdy nikoho neviděl nastavovat. Ani nevím, jak by to kdo kontroloval, že tam máš nastaveno třeba maximalku 210.
 
Tak jsem nakonec MX-30 dnes obul do Michelin CrossClimate 2 215/55 R18 95H, neb pouze zde mi přislíbili čerstvé upečení (DOT 3723). Šípový vzor vypadá výhrůžně, má 7,5mm a tak praxe může začít - mé první celoroční. Pozůstalé letní (3622) nabídnu v inzerátech následně.
Aha tak CC2 jsou super podle recenzi takže fajn volba jen mne zarazí těch 7,5mm na Conti AllSeason jsem měl 215/45 R18 93V XL krásných 8,5mm.

Pak napis nějaké hodnocení a postřehy.

Jo, to se snad u všech Mazd od roku 2008. Hlavně jsem to nikdy nikoho neviděl nastavovat. Ani nevím, jak by to kdo kontroloval, že tam máš nastaveno třeba maximalku 210.
To se mi taky nikdy nestalo ale nastavil jsem si to tam s tím omezením.
 
Aha tak CC2 jsou super podle recenzi takže fajn volba jen mne zarazí těch 7,5mm na Conti AllSeason jsem měl 215/45 R18 93V XL krásných 8,5mm.

Pak napis nějaké hodnocení a postřehy.
Njn, taky jsem koukal..., zahraniční weby mluví o initial hloubce 10/32" což k těm osmi milimetrům inklinuje (i tak konstatují mělkost proti jiným), ale pokud člověk omrkne fóra, tak se CC2 motá kolem cca 7,0mm i dle rozměru gumy. Já s tou digitální měrkou po opakovaném měření 7,2-7,5mm.
Postřehy pak dám, EV bude spíše atypem, já se hodně "těším" na mokro a podzimní plískanice.
 
Poslední úprava:
Myslím ze budeš potěšen taky se těším a jsem hlavně zvědav jak se budou chovat 3 sezónu na sněhu.
 
Delal jste si nekdo cenovy propocet celorocka vs. letni+zimni? Hloubka dezenu 7.5 mm je dalsi z argumentu, proc mi to nedava smysl.
 
Poslední úprava:
Já to nepočítal, jen jsem to tam flákl pocitově... druhé auto a ještě EV, mě to tam nějak mířilo samo. Zde jsem si nabral značku, zkušenosti a tak.
 
Jo cenově srovnání jsem si dělal.
Jelikož moje měla hloubku dezénu byla 8,5mm a letní/zimní co sem poslední léta kupoval měli 7,5-8mm tak u celoročky jsem dostal víc.
Životnost letních/zimnich krom Michelin což u mne byla výjimka mi vycházela kolem 30 tisíc km tak u celoročky jsem teď minimálně na 2 násobku. Pořizovací cena jedné sady celoroček je stejná jako jedné sady letních nebo zimních. Člověk trochu ušetří na přezouvání.
Vychází mi to finančně tedy na polovinu co letní/zimni a to z důvodu nečekaně dobré životnosti.
Morálně mi to vychází výrazně lépe, jelikož se mi nestane že bych jezdil na pneu starší 3 maximálně 4 let což je hranice pak už pneumatika nemá své vlastnosti.
Další výhoda je že nejsem nucen přezouvat kdy se ,,musí” a tedy vyhýbám se hlavnímu náporu v pneuservisech a něco ušetřím, jelikož mi stačí prohodit přední za zadní méně často jak klasické přezouvání.
Nemusím řešit druhou sadu kol, uskladnění, netahám se s koly.

Pokud bych narazil na celoročky které daji jen 30 tisíc km pak to na pneu vyjde na stejno jako sada letní/zimni protože sice sjedeš celorocky rychleji ale zas kupujes jen jednu sadu a pak tedy těžiště o to víc z výhod vždy nové pneu a méně častého přezouvání. Nebyla by to výrazná finanční úspora ale bonusy to stále má.

Hlavní výhoda je ta za mne že ať máš jakékoliv počasí nemusíš to řešit protože na autě mas vždy vhodné obutí - a to je něco co ti letní/zimni nikdy nedokaze nabídnout.

PS jen taková ukázka celoročka vs letní/zimni - ano celoročka nikdy nebyla nejlepší v testu ale vždy dokázala podat výkon který byl velmi podobný jako top letní model a top zimní model. Všimni si taky jak v těch opačných podmínkách ten top letní a zimní model selhávají proti celoročce. S dalšími generacemi to bude jen lepší pro celoročky proto bych vždy kupoval nejnovější model na trhu ten vývoj je u nich výrazně rychlejší jak u letních/zimnich kde to spíše už stagnuje. I to je důvod proč je vlastně výhodnější to ze tu jednu sadu sjedeš časové rychleji jak dvě sady, protože se vždy dostaneš k nejnovějším pneumatikam.


PS2 i proto povazuju tvůj názor na to jak tvé PS3 jsou ,,úplně” jinde za ,,mimo” protože z mého pohledu jsou tvé 6 leté pneu už po smrti a jejich vlastnosti jsou jiné jak za mlada. A jak vidíš seovnaní mezi novým a lepším modelem není nijak dramaticky lepší než u té celoročky (a to ještě na autě s výkonem kde se to projeví o to víc než na M3).
 
Poslední úprava:
Podívej a co hluk těch celoročních? V Mazde je od kol celkem výrazný a bojím se aby nestoupl pač ten vzor je víceméně universální. Dokážeš to nějak porovnat?

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Kde jsem tvrdil, ze po 6 letech maji vlastnosti jako za mlada? Sam jsem uznal ze na mokru uz to neni ono, sam jsem uznal, ze uz mam roztrhane vnejsky (to ty furt meles, ze jsou stare a droli se) a sam jsem uznal, ze je ted po 6 letech provozu a bezmala a cca. 50 tkm je vyhodim.

Nekdy mi prijde, ze tvrdis, ze celorocky ve 100% kombinuji vlastnosti letnich a zimnich a v mnohem je posunuji.
 
Back
Top