Jestli nevíš co je to DPF "a další kraviny",tak doporučuju nejen totálně zavrhnout mazdu,ale zavrhnout všechny dieselové auta všech značek vyrobených po roce 2004 pro jistotu raději vyrobených po roce 1990, protože bude naprosto jedno co ti v tý garáži bude stát. Popravdě jediný co ti naopak v tvém případě znalostí,zkušeností atd... mohu doporučit jsou benzínové SkyActivy (kde aspoň nemáš pevně namontovaný EGR ventil - funguje zde něco jako "simulace" - nevím jak to napsat jednodušeji). I když to raději taky ne,prostě mazdu a ani jiná japonská auta ti raději nedoporučím.
Pokud ani nevíš že k ředění oleje dochází u všech spalovacích motorů (benzínových nevyjímaje) a že výrobci olejů s tím počítají a upravují na to aditivaci olejů,tak je ještě možnost koupit dvoudobý motor,kde ředění benzínu olejem (pozor!!! jak píšu,tak je to zde obráceně - benzín se ředí olejem) naprosto běžné a je to popsané i v manuálu,ale pokud jak píšeš nemáš tendenci číst manuál,tak i zde zřejmě narazíš na problém. O elektromotorech se raději bavit nebudeme,protože tam narazíš na problémy dobíjení baterií a jejich vlivu/životnosti/charakteristiky s ohledem na okolní prostředí/teplotu,takže taky nic. Tím pádem už zbývá z motorových prostředků pouze MHD,ale zde můžeš narazit na problémy, např.: obsazenost - nemusíš dostat sedadlo které jsi si zaplatil a i když ti bude nabídnuto místo na stání,tak slevu zřejmě nedostaneš
Je mi to hrozně líto, že vzdělávání, chuť ke čtení a zkoumání s novějšíma generacema lidstva jde postupně k šípku, protože i když žil můj 85 letej děda, tak věděl o těhle věcech byť jen v základech...