• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Výměna převodového oleje (nejen) Skyactiv

  • Vlákno založil Vlákno založil Max6
  • Datum založení Datum založení
Příště až pojedeš znova do toho servisu měnit olej, tak nech toho mechanika ať se s ní projede a vyzkouší si to řazení. Pokud vím, tak Shr3kovi se nezdálo to řazení tak špatný, abys musel měnit převodovku za 130 litrů...:confused:
Jako jezdit se s tím dá, ale mám z každýho řazení blbý pocit. Není mi to příjemný. Určitě nebudu platit 130k za převodovku. To to radši prodám někomu, komu to vadit nebude.
Ten mechanik se v tom projel už na minulé návštěvě. Říkal, že to cítil jen u jednoho stupně. Já to cítím u dvou a úplně čistej není žádnej. I mechanik říkal, že to není tak špatný a že si myslí, že kupovat novou převodovku nebo prodávat kvůli tomu celý auto je blbost. Jiný auta mají zase jiný problémy a ta mazda je prý jinak super auto.
 
boa-díky.Má tu někdo zkušenost s olejem ENEOS-podle vlastností se jeví dobře a co dat konkrétně do převodovky na zlepšení řazení-má někdo něco vyzkoušené?
 
To mellda: Zdravím, máš to už cajk? Mně to řadí krásně mimo 2 do 3. Jinak všechny rychlosti hladce, i 1 nebo R není problém. U tý trojky se mi stane, že tam rychlost ani nešla nacpat. každopádně až pojedu do Mazdy na výměnu oleje, dam jim 3 l Ravenolu, ať to propláchnou.
Každopádně je to zvláštní, ale poslední dva dny jsem vypozoroval, že když zkusím zařadit z 2 do 3 a nejdu hned do 3, ale vyklonim páku doprava, jako bych chtěl zařadit za 5 a zpět do 3-ky, tak to jde krásně hladce. Možná seřídit jen ta táhla, je někde nějaký manuál? Jsem volal do Mazdy a tam mi řekli, že se to štelovat nedá...
 
To mellda: Zdravím, máš to už cajk? Mně to řadí krásně mimo 2 do 3. Jinak všechny rychlosti hladce, i 1 nebo R není problém. U tý trojky se mi stane, že tam rychlost ani nešla nacpat. každopádně až pojedu do Mazdy na výměnu oleje, dam jim 3 l Ravenolu, ať to propláchnou.
Každopádně je to zvláštní, ale poslední dva dny jsem vypozoroval, že když zkusím zařadit z 2 do 3 a nejdu hned do 3, ale vyklonim páku doprava, jako bych chtěl zařadit za 5 a zpět do 3-ky, tak to jde krásně hladce. Možná seřídit jen ta táhla, je někde nějaký manuál? Jsem volal do Mazdy a tam mi řekli, že se to štelovat nedá...
Ty tahla jsem nastavoval a je to celkem k nicemu. Mel jsem puvodne nastaveno na 3. zubu. Daval jsem 2. a rozdil byl minimalni. Mam pocit,ze sla hur trojka a ctverka. Zkousel jsem i 4. zub,ale to uz tam nesly poradne zaradit jednicka a zpatecka (vic jsem nezkousel). Ja nemam problem to tam zaradit,ale to,ze prerazeni jde jakoby pres zuby. Vymenil jsem olej dvakrat,takze tam problem nebude. Tahla taky nepomohly. Mechos rikal,ze muzem zkusit vymenit jakysi 2 valecky (za 6.700 + prace), pak spojku (14k + prace) a pak pujdu na vrakac a budu zkouset ruzny prevodovky. Jinak ted novinka: jeden borec psal,ze po tom,co absolvoval se svou M3 skolu smyku,uz nema problem. Pry behem toho musel rychle radit a daval tomu pekne pokourit,tak jsem si rikal,ze to taky zkusim rozhybat. Uz se s tim vubec neseru. Ty rychlosti tam rvu,jak to jen jde. Pokud to neco odnese,tak pry jen prevodovka, takze je mi to jedno. A uz mam z te jizdy konecne lepsi pocit :)

Odesláno z mého XT1635-02 pomocí Tapatalk
 
To mellda: Zdravím, máš to už cajk? Mně to řadí krásně mimo 2 do 3. Jinak všechny rychlosti hladce, i 1 nebo R není problém. U tý trojky se mi stane, že tam rychlost ani nešla nacpat. každopádně až pojedu do Mazdy na výměnu oleje, dam jim 3 l Ravenolu, ať to propláchnou.
Každopádně je to zvláštní, ale poslední dva dny jsem vypozoroval, že když zkusím zařadit z 2 do 3 a nejdu hned do 3, ale vyklonim páku doprava, jako bych chtěl zařadit za 5 a zpět do 3-ky, tak to jde krásně hladce. Možná seřídit jen ta táhla, je někde nějaký manuál? Jsem volal do Mazdy a tam mi řekli, že se to štelovat nedá...
Pokud ti tam jdou spatne zaradit rychlosti, tahka by teoreticky asi mohly pomoct. Nekde jsem manual na to myslim mel. Zkusim pak mrknout. Bylo to nakonec jednoduchy. Jen oddelas 2 plasty ze stredovyho panelu (zadny srouby). Kdybys byl z okoli Brna,tak to muzu klidne ukazat.

Odesláno z mého XT1635-02 pomocí Tapatalk
 
Ty tahla jsem nastavoval a je to celkem k nicemu. Mel jsem puvodne nastaveno na 3. zubu. Daval jsem 2. a rozdil byl minimalni. Mam pocit,ze sla hur trojka a ctverka. Zkousel jsem i 4. zub,ale to uz tam nesly poradne zaradit jednicka a zpatecka (vic jsem nezkousel). Ja nemam problem to tam zaradit,ale to,ze prerazeni jde jakoby pres zuby. Vymenil jsem olej dvakrat,takze tam problem nebude. Tahla taky nepomohly. Mechos rikal,ze muzem zkusit vymenit jakysi 2 valecky (za 6.700 + prace), pak spojku (14k + prace) a pak pujdu na vrakac a budu zkouset ruzny prevodovky. Jinak ted novinka: jeden borec psal,ze po tom,co absolvoval se svou M3 skolu smyku,uz nema problem. Pry behem toho musel rychle radit a daval tomu pekne pokourit,tak jsem si rikal,ze to taky zkusim rozhybat. Uz se s tim vubec neseru. Ty rychlosti tam rvu,jak to jen jde. Pokud to neco odnese,tak pry jen prevodovka, takze je mi to jedno. A uz mam z te jizdy konecne lepsi pocit :)

Odesláno z mého XT1635-02 pomocí Tapatalk

Jestli to jde jakoby pres zuby, tak je v haji spojka, ktera uplne neuvolnuje. To by byl muj tip...

Ale jinak kdyz mi slo trochu hur (ale ne s pocitem jako pres zuby) razeni 1-2 na stary trojce a pak 4-5 na 2015 trojce, tak v obou pripadech ale slo o konstrukcni vadu, kdy se vice opotrebovavaji synchrony. Mazda provedla zmeny az nekdy v pulce 2016 nebo tak nejak. Je to oficialne priznane Mazdou, akorat se to muselo resit v zaruce a muselo to bejt znatelnejsi, nez to bylo v mem pripade... Potvrzovali mi to v autorizovanem servisu v Kladne i Usti.

--

Takova bottom line by byla, ze od petiletyho auta bych uplne necekal razeni jak po masle, ale samozrejme "vocad pocad" - je jasny, ze to nema bejt nejaka tragedie. Ale velky rozdil v chodu prevodovky je uz treba u triletyho vs. novyho auta, u nekterejch aut vic, jinde min. Typicky Skodovky, se kteryma jsem mel tu cest, mi prisly vic "uvolneny", kdezto treba v Mondeu mych rodicu, ktery ma najeto po asi peti letech pres 200 tis, jde porad razeni jako na novym.
 
Co vím tak v japoncích tam kde nic nezabíralo často na olejářích pomohla jen Tutela Car Technyx 75W-85. Nevím jestli jsem to řešil osobně tenkrát s Tebou nebo s někým tobě podobným s M3, ale to by mohlo pomoct. Já ji dal teď do M6 GH , i když údajně před 30 tkm byla v mazdě měněná dle servisky , i barva při výměně odpovídala že ten olej tam není dlouho a byl bez pilin; tak řazení s Tutelou je o poznání lepší.
 
Pokud ti tam jdou spatne zaradit rychlosti, tahka by teoreticky asi mohly pomoct. Nekde jsem manual na to myslim mel. Zkusim pak mrknout. Bylo to nakonec jednoduchy. Jen oddelas 2 plasty ze stredovyho panelu (zadny srouby). Kdybys byl z okoli Brna,tak to muzu klidne ukazat.

Odesláno z mého XT1635-02 pomocí Tapatalk

Super, kdyby jsi to našel, prosím sdílej. Díky. Protože mně to přes zuby nejde, hezky vše hladce. Jen se mi zdá, že je to uhnutý jako bokem. Prostě ze 2 na 3 někdy nejde, ze 4 na 3 ok a z 5(6) na 3 taky OK. A jak jsem psal, když dám dvojku a vyhnu páku doprava a zasunu do trojky, jde to lehce)
 
To no_hits: Kluci v předchozích přísoěvkách doporučovali Ravenol MTF-2 75W-80 API GL-4
Jinak mám ještě jednu M3 2005 a najeto 180 000 a řazení jde krásně
 
Asi to nesouvisí úplně s olejem v převodovce, ale poslední dobou jsem si všiml, že při řazení jakékoliv rychlosti vlevo (1ka, 2ka, Rko), slyším takové slabé vrzání, nebo jak to říct... prostě jako kdyby nějaká pružinka začala vrzat, těžko se to popisuje, natočím to a hodím to sem... dřív to určitě nedělalo, až teď po zimě...
 
Asi to nesouvisí úplně s olejem v převodovce, ale poslední dobou jsem si všiml, že při řazení jakékoliv rychlosti vlevo (1ka, 2ka, Rko), slyším takové slabé vrzání, nebo jak to říct... prostě jako kdyby nějaká pružinka začala vrzat, těžko se to popisuje, natočím to a hodím to sem... dřív to určitě nedělalo, až teď po zimě...
Jednou za čas by se měla namazat dotyková plocha mezi spojkovym válcem a vidličkou spojkovýho ložiska. Stačí nanést trochu vazelíny (nějakou kvalitnější a ne po dědovi z garáže) do žlábku ve vidličce do který zapadá ovládací tyčka ze spojkovýho válce.
b6086e757b600c500790c00e681f6850-604x849.gif
 
Jinak ta vada synchronu byla specificka pro Skyactiv prevodovky, predchozi generace nikoliv... vymenou oleje se ale asi nic nezkazi, ackoliv mi v obou servisech rikali, ze se nic nezmeni a je to tema synchronama,at zbytecne nevyhazuju penize za olej.
 
Jinak ta vada synchronu byla specificka pro Skyactiv prevodovky, predchozi generace nikoliv... vymenou oleje se ale asi nic nezkazi, ackoliv mi v obou servisech rikali, ze se nic nezmeni a je to tema synchronama,at zbytecne nevyhazuju penize za olej.
Vymena synchronu vyjde na kolik? V servise mi rikali,ze vymena komplet jednoho prevodovyho stupne 20k. Vymena cele prevodovky pry 70k. Z vrakace se da sehnat za cca 10k.

Odesláno z mého XT1635-02 pomocí Tapatalk
 
Při maximální opravě se v závislosti na VIN mění:
Náboj spojky 3/4
Náboj spojky 5/6
3. ozubené kolo a synchronizační kroužek
4. ozubené kolo a synchronizační kroužek
BM 5,3 hodiny práce + 1-2 hodiny na geometrii
 
Při maximální opravě se v závislosti na VIN mění:
Náboj spojky 3/4
Náboj spojky 5/6
3. ozubené kolo a synchronizační kroužek
4. ozubené kolo a synchronizační kroužek
BM 5,3 hodiny práce + 1-2 hodiny na geometrii
Maximální oprava znamená oprava všeho, co u spojky a převodovky jde? Moc tomu nerozumím. A co znamená 3/4?
 
Jednou za čas by se měla namazat dotyková plocha mezi spojkovym válcem a vidličkou spojkovýho ložiska. Stačí nanést trochu vazelíny (nějakou kvalitnější a ne po dědovi z garáže) do žlábku ve vidličce do který zapadá ovládací tyčka ze spojkovýho válce.
Zobrazit přílohu 21774

Díky za radu... mně spíš příjde, že to vrzání vzniká přímo v interiéru, tzn. při pohybu řadící páky do dané pozice... možná, kdyby se sundala ta koženková manžeta, tak bych byl moudřejší, co se tam čeho dotýká...
 
Me menili jeste v zaruce neco v prevodovce, protoze mi sla spatne radit 5, samozrejme tam nalili novy olej a tedkom mi to pri dalnicni rychlosti na 6 piska. Vymenili zase olej ze uz to bude lepsi ale je to porad stejne...
 
Kde ti to menili? By me zajimalo,ktery servis je ochotny resit prevodovku. Mam jeste par mesicu rozsirenou zaruku,tak treba by to pres ni slo uhrat.
 
Back
Top