• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Výměna převodového oleje (nejen) Skyactiv

  • Vlákno založil Vlákno založil Max6
  • Datum založení Datum založení
Ajo. Tak tam se mi nechce :)

Odesláno z mého XT1635-02 pomocí Tapatalk
 
Jak jsem psal v jiném vlákně, pohrál jsem si s nastavením řadící páky, nakonec jsem skončil na 1. zubu. A před nedávnem jsem si v Mazdě Aspektě nechal vyměnit motorový olej a s ním i převodový (Ravenol) a vše funguje jak má. Před výměnou si občas brnkla převodovka, teď zatím nic nepozoruju. Ale nejsou mrazy, tak uvidíme v zimě.
 
nemá někdo tušení, jaká je originální náplň manuální převodovky Skyactiv (Total, Ravenol...) případně používá někdo Tutelu
 
doporučuju kouknout do servisního manuálu na SAE co tam opravdu jde, v uživatelských manuálech a mazacích plánech výrobců olejů bývají napříč japonskýma značkama nesmysly. Já teď po půl roce měnil Tutelu Car Technix 75W-85 za Ravenol MTF-2 75W-80, protože pod 10 stupňů jsem už šel přes zuby (U almery ale funguje parádně), Ravenol byl ze začátku na stejno, ale po 40-50 km začal fungovat :-) Ale mám samozřejmě GH takže záleží co máte u GJ v servisním manuálu vy
 
Vzhledem k tomu, že Mazda original vyrábí francouzskej Total, očekával bych že tam bude olej od nich i převodovej olej s podobným složením aditiv jako Total Transmission Gear 8.

Teď se dívám že sám @Max6 doporučuje Ravenol MTF-2. K tomu jen přiložím fotku z mé výměny teď o víkendu. Ravenol mě totiž překvapil nalévacím ,,brčkem,, takže hadice s trychtýřem nebyla potřeba :)
DSC_0313.jpg
 
Buď jeden nebo druhej, myslím že to tak nějak bude
 
Co je tam nalito z fabriky v Japonsku chce asi trochu bádání. Total dělá lubrikaci pro EU, v USA je to třeba Castrol, ale co tam jde v japonský továrně ???
 
Co je tam nalito z fabriky v Japonsku chce asi trochu bádání. Total dělá lubrikaci pro EU, v USA je to třeba Castrol, ale co tam jde v japonský továrně ??

Na forech se psalo, ze normalni (ne prevodovy, o tech tam nebyla zminka) vyrabi pro Japonsko japonsky vyrobce Idemitsu.

Nejsem si jisty, ktery vsechny naplne se davaji v Antwerpach, ale nedivil bych se, kdyby motory jezdily pres more suchy... ne? Ale s prevodovkou by to zas bylo divny. Na druhou stranu mozna se auta na vystupu z tovarny projizdi po polygonu, tzn. uz musi byt s komplet naplnemi? (I kdyz o tom lehce pochybuju, jinak by moje 6 nevydavala vazne divny zvuky studena pri popojizdeni, a CX-5 by nemela zavadu pri razeni 5-6...; to by si snad vsimnuli)
 
Co je tam nalito z fabriky v Japonsku chce asi trochu bádání. Total dělá lubrikaci pro EU, v USA je to třeba Castrol, ale co tam jde v japonský továrně ??

Mám technický dotaz na mistra Mazdího řemesla,
měnil jsem teď olej v převodovce dle tvého návodu. Dle tvých fotek to je úpně stejný u moji CX-3, benzin 88 Kw, manuální převodovka. Výpustným šroubem vyteklo přesně 1,7 litrů oleje. I když auto stálo na uplný rovině, tak když jsem nalil 1,7 litrů oleje, tak nic nevytékalo, až když jsem dolil 1,9 litrů, tak se olej objevil v kontrolním šroubu a kapal. Převodovka byla teplá a nový olej Ravenol 75 -80 jsem měl před nalitím doma u topení, aby byl řidší. Je normální, že to chtělo 0,2 litru oleje více ? Díky za odpověď.
 
Netrápil bych se tím
 
Ani já bych se tím netrápil. Koupil jsem 2 litry, 200ml dal na proplach, a pak koukal, že z kontrolního šroubu nic nekape. Ale při posvícení baterkou na hladinu vypadala, že dosahuje až k závitu; možná půl milimetru pod. A řadí to už přes rok. Sice to někdy přepočítá zuby z 2 na 1, ale to bych nepřikládal tomu oleji. Spíš sinchronu, nebo vidličce.
 
To není spojka, jako spojka, ale zubová spojka v převodovce mezi 3-4 stupněm.
https://mazda.oemdtc.com/141/hard-shifting-shift-lever-vibration-2012-2015-mazda

Dobrý den shr3ku,

obracím se na Vás jako na odborníka s žádostí o radu, už jste někdy řěšil potíže se zařazením 6. stupně a vibrace na 6. stupni u Mazdy CX-5 2013 podobně jako v tomto odkaze ..
, popř. co to může způsobovat ...a kolik by stálo odstranění této závady.

V autorizovaném servise mi řekli, že je to charakter této převodovky, normální jev ..načež jsem za tuto diagnostiku vysolil 2300,- Kč. Preventivně jsem nechal, vyměnit olej. Mechanik tam dal https://www.truckmall.cz/76303-liqui-moly-4427-vykonny-prevodovy-olej-sae-75w-80-1l.html, ale moc se to nezlepšilo.

Můj VIN je JMZKEF91600130953

Předem děkuji za reakci

Karel
 
Poslední úprava moderátorem:
Dobrý den shr3ku, obracím se na Vás jako na odborníka s žádostí o radu, už jste někdy řěšil potíže se zařazením 6. stupně a vibrace na 6. stupni u Mazdy CX-5 2013 podobně jako v tomto odkaze .., popř. co to může způsobovat ...a kolik by stálo odstranění této závady.

V autorizovaném servise mi řekli, že je to charakter této převodovky, normální jev ..načež jsem za tuto diagnostiku vysolil 2300,- Kč. Preventivně jsem nechal, vyměnit olej. Mechanik tam dal https://www.truckmall.cz/76303-liqui-moly-4427-vykonny-prevodovy-olej-sae-75w-80-1l.html, ale moc se to nezlepšilo.
Nejsem odborník, ale je smutné, že se ani autorizovaný servis není schopný podívat do servisního portálu. Našel by tam servisní informaci R034/15 Řadicí páka vibruje při jízdě se zařazeným 6 převodovým stupněm. :(
R034_15_Stránka_1.png R034_15_Stránka_2.png R034_15_Stránka_3.png R034_15_Stránka_4.png R034_15_Stránka_5.png
Těžko posuzovat cenu, 8 hodin práce plus potřebné díly, ale možná by bylo lepší koupit novější už upravenou převodovku z Allegra.
 
Nejsem odborník, ale je smutné, že se ani autorizovaný servis není schopný podívat do servisního portálu. Našel by tam servisní informaci R034/15 Řadicí páka vibruje při jízdě se zařazeným 6 převodovým stupněm. :(
Zobrazit přílohu 25646 Zobrazit přílohu 25647 Zobrazit přílohu 25648 Zobrazit přílohu 25649 Zobrazit přílohu 25650
Těžko posuzovat cenu, 8 hodin práce plus potřebné díly, ale možná by bylo lepší koupit novější už upravenou převodovku z Allegra.

Díky shr3ku za vyčerpávající odpověď, která mě nepotěšila. Zároveň mi poskytla obraz toho jakou úroveň služeb poskytuje místní autorizovaný servis. Místo tzv. testovací jízdy mi mohli poskytnou tuto informaci popř. cenu za opravu. Nemusel bych vysolit 2300,- + naftu za neodborný "servis". P.S.: Jako odborník (co se týče přístupu k informacím) na mě působíš. :-) Na kolik by ten servis mohl vyjít v neznačkovém servise ..dělá to tady někdo?
 
Otazka hlavne na @Max6: Aky bol dovod pre volbu prave Ravenol MTF-2 (preco nie napr SSG)? Mate niekto prosim hodnoty viskozity tohto oleja? Na strankach vyrobcu nie su a na e-mail nereaguju.

Aky bol problem s radenim?
A) rychlosti isli tazko - riesenie menej viskozny olej
B) rychlosti isli pri rychlom "sportovom" radeni cez zuby - pomala synchronizacia - riesenie viac viskozny olej - na zahranicnych forach casto spominany Ford Honey, v EU pod menom Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90.

Mne tam obcas nejde jednicka, ale to sa da prezit, co ma viac trapi je pomala synchronizacia hlavne z 3 do 4, ale samozrejme aj ostatne... Ale ked radim pekne pomaly, jemne, tak tie rychlosti idu, ako po masle. Dokomca to radi lepsie za studena, ako za tepla.

Zvazujem vymenu oleja, chcem sa vyhnut olejom mimo specifikaciu 75W80 GL4 (ford honey je 75W90 GL4), kedze som cital, ze par ludom sa s "hustejsim" olejom zapalili synchrony a samozrejme aj kvoli zaruke. Hladal som medzi dostupnymi olejmi ten s najvyssou viskozitou. Najlepsie mi vychadza Redline MTL 75W80 GL-4 (doporucovany na zahranicnych forach). Pripadne Shell Spirax S6 GXME 75W-80 ma tiez velmi dobre hodnoty a velmi priaznivu cenu. Dokonca som sa docital, ze Mazda OEM ma este vyssiu viskozitu, ako Redline - no neviem, ci to je pravda.

Ak mate niekto problem, ze tie rychlosti idu tazko, preco ste neskusili nejaky "tensi" olej 75W80, napr. Elf tranself nfp 75w-80 alebo BG syncro shift II sae 75w-80?
 
Poslední úprava:
Back
Top