• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Výměna převodového oleje (nejen) Skyactiv

  • Vlákno založil Vlákno založil Max6
  • Datum založení Datum založení
Kto chce aby mu prevodovka dlho vydržala by urobil lepšie keby menil častejšie ako predpisuje výrobca, nič lepšie sa vymyslieť nedá.
Olej stojí do 10€ za liter, čokolvek nad sú vyhodené peniaze.
Originál olej vyrába tiež len bežná firma, akurát to balí do krabice pre výrobcu a ten to predá s vysokohorskou prirážkou, nič iné za tým nehladať.
Je to všetko len marketing, vymyslieť si vlastnú normu, ktorú iný olej nepozná a teda "akože NEEXISTUJE" alternatíva ...
Mna v tomto neoklamú...
 
Jasně že napíšu jak to funguje. A čí přístup převodovce víc svědčí ukáže až čas. Pak si tu dáme vědět komu kolik převodovka vydržela.
 
No ja mam najeto okolo 110tkm a budu vozidlo prodávat s najezdem 272tkm takže kolik to vydrží nevím, ale převodovka řadí furt pěkně rychle a hladce
 
Tak na 272tkm mám ještě co dohánět. Ale na feldě mi převodovka vydržela 520tkm, a řadila normálně až do zrušení auta pro stáří a korozi.
 
Tak zas u feldy nemá ta převodovka takový zatížení a nešetřil se tenkrát každej gram materiálu
 
Tak původní převodový olej je po 120tkm vyměněný za ten stejný Mazda G7. A jak se dalo očekávat, nic se nezměnilo. Převodovka řadí stále stejně přesně, a stále vyžaduje přesné řazení i ode mne. Zvlášť v nižších otáčkách, ve kterých většinou jezdím, nesnáší rychlé řazení. Sice nepočítá zuby, ale z 1 na 2 jaksi dutě bouchne. Chce to zastavit páku na okamžik na neutrálu, a pak lehce dotlačit. Je to pomalejší, ale tiché. Ve vyšších otáčkách se pak dá řadit rychleji.

Holt je to převodovka s vyššími nároky na řidiče než třeba ta škodovácká. Ale zase víc pobaví.
 
Olejová problematika se projeví až padnou teploty pod 10 stupňů a pak hlavně okolo nuly. To není převodovka s vyššíma narokama na řidiče, ale spíš není na rychlý řazení, já co jsem přesedlal z GH kde jsem to tam klepal konečama prstů a pohybem zápěstí teď v GL kvalty vyloženě hledám a je poznat že rychlý řazení se tomu nelíbí, stejně jako spojka musí být na 100%sešlápnutá. U nissanu ju stačilo i po výměně jen přišlápnout na 50%, u GH tak na 90% ( v létě i na 80), v GL jak není úplně, je problém, ale říkám si že olej je tam 180tkm tak to bude třeba tím
 
Jezdil s tím do autorizáku v Dánsku
 
Eu 180tkm
Rusko, kazachstan atd 75tkm / 4roky
Ostatní země 100tkm / 4 roky
 
Poslední úprava:
No pořád nevím, jestli je správný interval 180tkm 🙁
Dle Mazdy:
1) pro ČR a zbytek EU každých 180000km bez ohledu na věk :joy:
2) pro Bělorusko/Arménii/Rusko/Kazachstán každých 75000km nebo 5 let
3) pro "asi všechno" v zeměpisný šířce jako Afrika je psáno 100000km nebo 5 let
4) v Izraeli prej stačí nikdy :joy:

Ale tak nějak se vžilo už od dob starších Mazd že výměna je dobrá v intervalu od 90000(starší Mazdy) do 120000km nebo 6 let nebo v případě obtíží s řazením je výměna doporučena ihned.
 
Poslední úprava:
Pokial niekto dodržiaval interval, tak sa nečudujem že to občas funguje nejak horšie, ja by som to tam nechal max 60tkm, som tak naučený zo Subaru. Platí to aj pre prevodovku či MT, alebo AT, aj pre diferáky...
Ten olej nestojí doslova nič a ide tam smiešne množstvo a toho mechanického trenia je tam habadej.
Ked výrobca predpisuje pre prevodovku taký interval, tak mi to pripomína "doživotnú nápln"
 
Olejová problematika se projeví až padnou teploty pod 10 stupňů a pak hlavně okolo nuly. To není převodovka s vyššíma narokama na řidiče, ale spíš není na rychlý řazení, já co jsem přesedlal z GH kde jsem to tam klepal konečama prstů a pohybem zápěstí teď v GL kvalty vyloženě hledám a je poznat že rychlý řazení se tomu nelíbí, stejně jako spojka musí být na 100%sešlápnutá. U nissanu ju stačilo i po výměně jen přišlápnout na 50%, u GH tak na 90% ( v létě i na 80), v GL jak není úplně, je problém, ale říkám si že olej je tam 180tkm tak to bude třeba tím
Ta změna v řazení mezi GG, GH a skyactivy je za mě taky k horšímu. Mě prostě víc sedí ty sportovněji laděné starší Mazdy...😎 Minimálně v tomhle ohledu urcite 😉
 
Při 120tkm přišel čas na výměnu převodového oleje. A protože ho nechci měnit po pár tisících, jak to tu někteří dělají s Ravenolem, dám originální Mazda olej. Čtyřlitrová plechovka stojí 3 tisíce, a není na ní psáno, kdo to skutečně vyrábí. Jen made in japan. A aby převodovka dlouho vydržela, přidám i Ekolube gear. Sice je na plechovce Mazda oleje psáno, že se nesmí s ničím míchat, ale míchám to už 20 let a nikdy jsem neměl problém s žádnou olejem (s Ekolube) mazanou součástkou. I Mazdě to už 120tkm svědčí.
Zobrazit přílohu 52987
Dobrý den, mohu se zeptat kde jste ho zakoupil ?

Ahoj

Ahoj,

přidávám update, trochu jsem řešil složení RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80, speciálně MT 1, Jedná se o příměsi pro nesynchronizované převodovky, které naopak mohou některým synchronizovaným škodit. Výměna po cca 700 Km (olej - Revenoil při vyoouštění trochu zašedlí, to se mě vůbec nelíbilo), za RedLine 75w80. Najeto cca 2000 Km s Redline, řazení ok, zvukové chování ok a už u tohoto oleje zůstavám. S předovonkou jsem něměl problém ani s originální výrobní náplní (tu bych sehnal nejraději), ale jak píšu, mám rok výroby 09/2017.

L.
K RedLine 75w80, po 8000 Km, vše v pořádku řazení i hluk převodovky. Pouze za studena (jak se ochladilo) problém při řazení z 1. stupně na 2. duhý. Musí se opatrně a s lehce delší prodlevou, pokud clovek nechce "škrtnout". Při dalším servisu Long Life Gear Oil G7 ...
 
Pouze za studena (jak se ochladilo) problém při řazení z 1. stupně na 2. duhý. Musí se opatrně a s lehce delší prodlevou, pokud clovek nechce "škrtnout".
Po tom vsem tady napsanem se snad uz shodneme, ze to je zalezitost prevodovky a napln na to ma vliv pramaly.
 
Po tom vsem tady napsanem se snad uz shodneme, ze to je zalezitost prevodovky a napln na to ma vliv pramaly.
Ja mam uz treti prevodovy olej v aute za 6 rokov (asi povodny, ravenol mtf 75-80 a teraz po vymene spojky mi dal servis neznamy olej). Mozem konstatovat, ze jediny olej kde som nemusel radit za studena uplne pomaly a tazko bol ravenol, tam zase to radilo pomalsie zahriate, obcas kopala trojka a drhla petka.

Dnes bolo 6stupnov a na no name oleji za studena tam dvojka ide zaradit len velmi pomaly a s citom, jednotku v krizovatke nezaradim dokym auto prakticky nestoji na mieste, aj to dost velkou silou. Zato zohriaty no name olej radi krasne rychlo a bez drhnutia.
 
Ja mam uz treti prevodovy olej v aute za 6 rokov (asi povodny, ravenol mtf 75-80 a teraz po vymene spojky mi dal servis neznamy olej). Mozem konstatovat, ze jediny olej kde som nemusel radit za studena uplne pomaly a tazko bol ravenol, tam zase to radilo pomalsie zahriate, obcas kopala trojka a drhla petka.

Dnes bolo 6stupnov a na no name oleji za studena tam dvojka ide zaradit len velmi pomaly a s citom, jednotku v krizovatke nezaradim dokym auto prakticky nestoji na mieste, aj to dost velkou silou. Zato zohriaty no name olej radi krasne rychlo a bez drhnutia.


Predsa na faktúre, keď to išlo cez pokladňu musí byť rozpísané aký olej bol použitý.
 
Dali ti tam zřejmě podle katalogu 75w-90, i když má stejnou třídu čerpatelnosti tak je pod 5-10 st tužší a hůř řadí
 
Back
Top