• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Výměna převodového oleje (nejen) Skyactiv

Mě by hodně zajímalo když jsem teď nechal udělat po 10 výměnu jako takový proplach jak bude vypadat ten olej znovu po 10 tisicich - jestli bude hezčí nebo to bude pořad stejný - ale měnit olej v převodovce vždy po 10 tisicich mi přijde u normálního auta jako šílenost 😂 hlavně jak vždy musí to sání ven.
 
Tak u mě naštěstí jen dolní kryt motoru a dva šrouby na 23 ořech
 
Jj u BM/BN je to snažší - nechával jsem měnit mladý loni na podzim (na jaro to kupovala BM z DE se 120 tisíci) no a co myslis? Počítali jsme s tím ze na to nikdo nikdy nesahl a ejhle ve 128 tisicich ji z toho tekl krásný žlutý olej - Max6 říkal ze to někdo musel dělat - otázka je kdy - budeš dělat olej v převodovce když chceš prodat auto? Ne nebudeš - tak počítám ze tam mohl byt měněn třeba ve 100 tisicich - takže po cca 30 tisicich ji z toho tekl krásný olej - ale mne po 10 teče černý hnus.

Tak nevím - buď tomu dávám zahul, nebo se MTF2 prepaluje (zvláštní ze je tolik doporucovany) nebo má extra čisticí schopnosti a proste na sebe váze mikro bordel (ano některé oleje mají velkou schopnost čistit a poměrně rychle zčernají) otázka je jak to bude - zas beru ze po těch 52 tisicich když z toho tekla ta brecka tak to uvnitř muselo byt zasvinene - tak kdo ví….

Špony nikdy žádný.

A chodí jak po másle - dokonce bych řekl ze teď po tě druhé výměně ještě lip - takový ještě utlumenejsi pocit žádné zaseky na 1 nebo tak něco.
 
tak som tam doplnil ešte cca 2 dcl, teraz by tam malo byť niečo medzi 2,8-2,9, vyzerá že je to už v pohode. Díky Max6
Tak to zas nehraje roli jestli je to 1° na 2 metrech. Já na dílně taky nemám super rovnou plochu a stejně by mi to bylo k ničemu, když nikdy nevíš jak jsou zmáčknutý tlumiče, ale ohledně převodovky, kde je maximum vlastně hladina nápusti a minimum cca 1cm níž, tak vždy doleju to co je psáno v příručce aniž bych musel s autem jakkoliv hejbat. To si myslím že je to hlavní a zatím se mi to u všech Mazd povedlo a byl jsem přesně na maximu.
U tvýho GH 2.5 2008 je náplň 2,85L (2,77L je 5ti kvalt v 1.8), tak by jsi tam něco takovýho měl nalejt. Pokud tam naleješ 2,8 nebo 2,9 je asi jedno, ale 2,4 je docela málo.
 
měnit olej v převodovce vždy po 10 tisicich mi přijde u normálního auta jako šílenost 😂
Je to šílenost. Pokud někdo stále zkouší, zda mu další a další výměna oleje opraví vadnou převodovku, tak neopraví🙁
 
Je to šílenost. Pokud někdo stále zkouší, zda mu další a další výměna oleje opraví vadnou převodovku, tak neopraví🙁
Já nemám problém s převodovkou, ta šlape jak po másle.
Problém je že po 50 z toho tekla nějaká břečka, a po dalších 10 byl ten olej zas černej jak bota.
Tak mne zajímá proč, když ten olej v jiném autě je peknej ;)
 
@nalimo Když se podíváš na stranky výrobce pořádně, zjistíš, že SSG je do náklaďáku, MTF do osobaku. Když se podíváš ještě líp, jsou tam vypsaný všechny hodnoty ze spec sheetu.
Poradit někomu, že při horším řazení je potřeba víc viskozní (tužší) olej je přesnej opak toho, co je potřeba a problém to ještě zvětší.
Ravenol MTF-2 75w-80 máme v Mazdách odzkoušen funguje parádně, je slušně aditivovanej, tak kde je problém?
Tady máš srovnání některých tebou zmíněných olejů (viskozita při 100 °C) s Ravenolem MTF-2. Elf tam nemám, ale všechny ostatní tebou zmíněný jsou dost tužší, a jak už jsem řekl, Ravenol funguje, proto ho Max6 doporučuje ;)
Zobrazit přílohu 26141
Dobrý den,
vyměnili jsme převodový olej CX5 2015 naj. 190.000 (bohužel jsme prokoučovali první výměnu). Do doby výměny to řadilo skvěle. Po výměně je problém s řazením 1,2,5. V servisu nám říkali, že se to může stát. Prý se vyplavily usazeniny a ukazujeto už na odcházející převodovku. . Ráda bych zkusila dát jiný olej než mi dali v servisu. Doporučujete zde Ravenol. Věděl byste mi prosím doporučit konkrétní typ?
 
Pokud vím všichni dávají do všeho Ravenol MTF2 75W-80.
Také ho dávám a je to lepší jak s originál naplní.

Pokud to radilo doteď dobře a po vyplacení bordelu blbě možná se tam ten bordel taky třeba nějak šprajcnul určitě by mohlo stát za to udělat výměnu za ten MTF2 - olej v autě pěkně prohrát a hned po dojetí vypustit.
Pokud je převodovka opravdu KO pak ji olej určitě nepomůže.
 
Zkontroluj si to v manuálu - nevím co tam má CX5 ale čekám ze to samé co jiné Mazdy.
 
Řekl bych že tam dali 75w-90, která je ve všech evropskych mazacich plánech chybně uvedena. Patří tam 75W-80 a z těch nejlépe funguje Ravenol MTF-2 bude potřeba po výměně vydržet tak 1000km než se efekt naplno dostaví a vzhledem ke špatně zvolenýmu oleji bych následující náplň klidně po 1000km vyměnil ať je to fakt čistý a v pořádku
 
Já nemám problém s převodovkou, ta šlape jak po másle.
Problém je že po 50 z toho tekla nějaká břečka, a po dalších 10 byl ten olej zas černej jak bota.
Tak mne zajímá proč, když ten olej v jiném autě je peknej ;)
A proc, kdyz s prevodovkou nemas problem, mas porad potrebu tam menit olej? Nebo ti vadi, ze chodi bezchybne? Nechapu tu vymenu po 50 tkm a tu po dalsich 10 uz vubec ne...
 
50 jsem si stanovil jako interval výměny - jelikož z toho tekla břecka tak sem po dalších 10 nechal udělat znovu výměnu jako ,,proplach”.
Těch par stovek mě nezabije.
Další výměna bude ve 100 tisicich aby se to dobře pamatovalo a pak vždy po 50.

V motoru jsem taky měnil olej po 500 km, po 2500, po 7500, po 10 tisicich.

Stejně tak nechávám měnit chladicí kapalinu po 5 letech (i když je interval 10) a brzdovku každý rok.

PS jinak za výměnu převodoveho oleje jsem rad jak Max říkal bylo to těsně nad minimem.
 
Ja menil pred dvema mesici cca a dalsi vymenu planuju na konec leta :)

To bude akorat proplachnuto si myslim :)

Nelituju ani mililitr mtfka :) to auto nikdy neradilo tak pekne
 
Přesně, kdo nezkusí neuvěří. Autu to může jen prospět.
 
Zkušenosti s převododvými oleji, Mazda GJ 2.0 121 KW, 2017, najeto 96 000 Km.

0. Originální náplň, řazení ok. výměna z důvodu že jsem se stal druhým majitelem. Při výmně, konstatováno, že už bylo "na čase" - olej černý, doporučeno zkrátit internval na 40 000 - 50 000 Km.
1. Výměna Castrol TransMax Manual 75w80 Api GL4+ - Tento olej prostě nesedl, Castrol v GH Fungoval, v GJ ne. Z dvojky na trojku občas přes zuby, za trojky na čtyřku, drhnutí a pak cvkantí jak zapadla. Najeto cca 1000 - 1500 Km. Nájezd při výměně, 93 000 Km.
2. Výmněna za originál Mazda 75w80, K020W0042R, Lze zakoupit v AutoPalace Praha. Pozor čepovaný, takže nutné donést vlastní obal, nebo mají k dispozici 5l kanystr na benzín. Prodej hodnotím velice kladně, ochotný přístup (nebyl jsme tam poprvé), žádný problém s tím že nencháte provést servis u nich, dohledávali specifikaci i v servisním manuálu (dvojitá kontrola). Řazení se zlepšilo (oproti Castrol TransMax Manual 75w80 Api GL4+), Problém při řazení z jedničky na dvojku, pocit jako by mě to nepustilo, až trochu koplo zpět, následně zařadila bez zubů a zapadla velmi dobře. Na dálnici při řazení z pětky na šestku, občas lehce přes zuby. Nevím zda subjektivní nebo objektivní pocit, převodovka hučela vyšším "otravným" tónem při otáčkách 2700+. Najeto cca. 500 Km. Mechanikem konstatováno, vypouštěno za tepla "Voda".
3. Výměna RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80, převodovka získala standartní tón, bohužel si nedokážu vybavit přesně zvukové chování s původní originál náplní z výroby. Řazení z jedničky na dvojku chce v nižších otáčkách (do 2500), jinak jde lehce přes zuby, ostatní rychlosti OK. Zatím najeto cca 500 K. Update dám později.

Výměny probehly na jaře / v létě, zatím jsem nezkoušel jsem v zimním počasí

Dle mého Mazda Original 75W80 to co nalejvají v továrně (prvovýroba) a to co je dodávané do servisů není to samé, případně se mění složení, bohužel. Stejný případ jsem měl u GH, kde originál olej 75W90 zakoupený v servisu (Hradec Králové) se choval hůře než origiál náplň z výroby, problém při řazení z jedničky na dvojku. Pro GH Fungoval bevzvadně jak 1.8 MZR tak 2.0 MZR Castrol Transmax Manual Transaxle 75W-90.
 
Poslední úprava:
Japonská tovární náplň není stejná jako ta evropská. Do benzínových GH patří 75W-80
 
Japonská tovární náplň není stejná jako ta evropská. Do benzínových GH patří 75W-80
To znamená že má úvaha "originál Mazda převodový olej co koupím v evropě v autrozivoaném servisu, není to samé co prvovýroba v japonsku" je správná ?
 
Zvlášť když je rozlévaný bude to nejspíš Castrol, nebo Total. Minimálně v ČR
 
Podělím se rovněž se svojí zkušeností. Nedávno jsem měnil převodový olej ve své 3 BL (1.6/77kW r.v. 2012). Už před výměnou mě v manuálu trochu překvapilo, že tahle nejslabší motorizace má naopak v převodovce snad nejvíc oleje - 2,91 litrů. To bych asi spíš čekal u výkonnějších motorů s možná více namáhanou převodovkou, kterým naopak často stačí až o litr méně. Ale to jen bokem. Olej jsem měnil spíš preventivně, auto má najeto cca 112 tis., z toho předchozí majitel najel 60tkm a pochybuji, že olej měnil. Samotná výměna je snadná díky pohodlně přístupnému výpušťáku, kvůli kterému jsem ani nemusel sundávat kryt motoru. Olej vytekl tmavší, ale popravdě i dle ostatních příspěvků jsem čekal po více jak sto tisících větší katastrofu. Jediné co mě na výměně překvapilo bylo, že ani po nalití 3 lahví Ravenolu žádný přebytečný olej nevytekl. Je fakt, že auto asi nestálo úplně rovně, nicméně vzhledem k uváděné náplni v manuálu a tomu, že něco málo zbylo v lahvích si myslím, že oleje je tam +- tolik, co tam má být. Nebo byste to nějak řešili?

Ve výsledku po cca 300km bych řekl, že řazení jde lehčeji, ale není to velký rozdíl. Žádné vyloženě problémy jsem neměl ani před výměnou. Ono je to hodně subjektivní a já vlastně nevím, jak auto řadilo, jako nové. Některá auta mají řadící páku jako ve vatě, mně v té Mazdě přišlo řazení od začátku malinko tužší, což ale nevadí. Občas trošku cítím jakoby drhnutí při řazení z 1 na 2, obzvlášť za vyšších otáček, ale opět to není nic, co bych hodnotil jako závadu. Prostě hlavně tu dvojku řadím klidně tak, jak si "převodovka řekne". Po výměně oleje se převodovka tak o 50% ztišila. Jak zde popisují i jiní, obzvlášť při rozjezdech byl slyšet trochu zvuk podobný zpátečce, někdy v určitých otáčkách a zatížení i na jiné stupně. Ten rozjezd je slyšet stále, ale znatelně méně.
 
Back
Top