• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Výměna převodového oleje (nejen) Skyactiv

  • Vlákno založil Vlákno založil Max6
  • Datum založení Datum založení
Já jsem měnil převodový olej zatím 2x, nájezd 240 000 km.
 
Dneska provedeno a ihned to řadí super, provedl jsem bez proplachu... ale repete v průběhu léta.
Po výměně je to řazení méně gumové „bylo takové dvoukrokové“ ted je více mechanické „přímé a lehké“ ( v to jsem doufal ale nečekal )
Tak snad mě opět nepotká že nejde zařadit kvalt na křižovatce :) <- pokusím se dolpnit později info zda se tento problém vyřešil s olejem
Moc děkuji za návod ;)
 
Poslední úprava:
Čaute,

Pred časom som menil spojku spolu so spojkovym valcom a zároveň mi menili aj olej v prevodovke a spojke. Po výmene mi spojka chodila a zaberala pekne ale preraďovanie sa mi “zhoršilo”. Ťažšie sa zaradovali rýchlosti a občas musím ísť na to zľahka. Pri rýchlejšej jazde problem neni tak znatelny ale na druhej strane keď púšťam spojku tak sa mi stane že mi trhne autom (inak povedané záber je v inej urovni ako zvyčajne alebo ju ako keby prilepí…vtedy ju musím raz tak dlho pridržať a púšťať pomaly, ak to nespravím tak autom “trhne” ako keď radi začiatočník) ako keby zaberala dvojfazovo. Teraz sa mi začala ťažšie zaraďovať aj jednotka (nejde zaradiť na križovatke) a musím spojku stlačiť znova. Vo faktúrach som našiel že mi do prevodovky použili olej 75w 80…po prečítaní tejto témy som si všimol že sa dávali do mazd 6 GH dva typy olejov a podľa VIN (JMZGH19L601130079) čísla by tam mal ísť olej 75w90 GL4 alebo 5.

Rozhodol som sa teda že vymením olej v prevodovke, akurát neviem či použiť olej Ravenol MTF-2 75W80 alebo olej, ktorý by tam mal ísť podľa manuálu od Max6 a to 75W90 GL-4/5…

Alebo by to mohlo byt niečim iným? (Používam medziplyn ale ono to robí aj v otáčkach kedy medziplyn netreba…)

Inak podľa mechanika bola aj ta pôvodná spojka v pohode len pritláčak že bol trosku opotrebeny (podľa neho ešte v pohode)

Za akékoľvek rady moc ďakujem.
 
Pokud ti tam dali 75W-80 a hůř řadí, tak s 90 bys řadil ještě hůř. Otazka je co tam dali protože nic jinýho než Ravenol MTF-2 v mazdě kde je potřeba tato viskozita, nefunguje
 
Pokud ti tam dali 75W-80 a hůř řadí, tak s 90 bys řadil ještě hůř. Otazka je co tam dali protože nic jinýho než Ravenol MTF-2 v mazdě kde je potřeba tato viskozita, nefunguje
Najväčší problem býva pri nižších rýchlostiach cca do 50-60… značku na faktúre nevidím ale rozhodne tam nedali ravenol…uvažujem že si to vymením sám, je to moc náročnejšie od motorového oleja? V manuáli to vyzerá na “dve šroby”…
 
Najväčší problem býva pri nižších rýchlostiach cca do 50-60… značku na faktúre nevidím ale rozhodne tam nedali ravenol…uvažujem že si to vymením sám, je to moc náročnejšie od motorového oleja? V manuáli to vyzerá na “dve šroby”…

Dělal jsem letos poprvé (bez zvedáku) podle návodu a jde to do hodinky stihnout.
Řazení bylo ihned lepší.
 
dnes som mal auto na zdvihaku a pozeral som sa na tu prevodovku čo mi bude potrebné. Kukal som nejaké návody na nete aj od max6. V pracovnom manualy som našiel že napustna sroba je na obrázku pod číslom 1, vypustna je pod číslom 2. V manuáloch od maxa ale vidím že by obidve mali byt na orech 23 mm(to by znamenalo na obrázku cislo 1 a 3). Pre istotu, ta vypúšťacia bude 2 alebo 3?
IMG_2893.jpeg IMG_2888.jpeg IMG_2892.jpeg
 
.
 
Poslední úprava:
Blbě jsem se podíval - opraveno
 
Zdravím, jen feedback pro ty, co ještě zvažují výměnu oleje v převodovce. Na doporučená tady na fóru jsem předčasně vyměnil, tj. asi v 95 tis. km, na svém Sky-G olej v převodovce za Maxem otestovaný Ravenol MTF-2 75W-80. Olej nebyl až tak tmavý, asi tak normálně na tenhle nájezd, a bez špon a zubů ;) Před výměnou řazení trochu vázlo/zadrhávalo (iritovalo mě to), ale teď jde hezky, takže určitě za mě doporučuji. Nevím, jestli je to čistě výměnou nebo by jiné kvalitní oleje fungovaly stejně, nicméně proč experimentovat, když to funguje :)
 
Tak olej som vymenil, použil som Ravenol MTF-2 75W-80 a najazdil som už asi 600 km a je to asi o 40 % rozdiel, pôvodne tam bol olej v dobrej kondícií (mal asi 15 tis) ale radenie proste "zadrhávalo" a bolo treba ísť na neho z ľahka a pomaly. Tiež bol problém zaradiť jednotku/ občas aj spiatočku. Priamo po výmene mi to spravilo ešte asi 2-3x že nešlo zaradiť ale od vtedy sa to zatiaľ nestalo ani raz. Radenie ide ľahšie a plynulejšie a to výrazne.

Ešte je tu ale jedna otázka... keď som menil olej, robil som to v garáži kde som myslel že mám rovinu, po odkrútení napúšťacej šróby ten pôvodný olej začal vytekať (tak si vravím že ho tam bolo asi moc -bol ale zohriaty - menil som to po jazde) - nevytieklo ho ale moc (1-1,5 dcl). Nakoniec po vypustení starého a napustení nového sa mi zdalo že toho nového tam šlo voláko málo (dal som ho tam cca 2,4 l (neviem to uplne presne; ale podla objemu kvapalín v manuály by tam malo ísť asi 2,77 l), tak som auto ešte za prednú časť trochu pridvihol a dolial tam ešte aspoň cca 1,5 dcl - keby som ho nepridvihol už to tam nedolejem už nič, vytekal by... záhadou mi však je že teraz keď som cez víkend šiel skontrolovať šróby či neprepúšťajú všetko bolo ok ale nedalo mi to a ešte som napúšťaciu šróbu odkrútil (uvažoval som či som ho tam predsa len nenajebal vela...) - auto bolo v tej istej garáži a polohe ("rovina"), teplota vonku bola podobná ale nevytieklo nič... trošku dumám ako je možné že som napustil ten prví krát olej a musel pridvihnúť ešte predok aby som ho tam dal o kúsok viac ale teraz nevytieklo nič aj keď nebol predok pridvihnutý...Uvažujem nad tým či tam neskúsiť dopustiť oleju, či si to nejako len "nesadlo" (ked sa tam vošlo cca 2,5-2,6 l a malo by tam byť 2,77 cca. Vo flaši mi ostalo tak 3,5 dcl (+ nejaké straty pri napúšťaní)

PS: teraz to radenie chodí lepšie ale šiel som dlhšiu trasu a cítim že to neni ešte 100% a pri púšťaní spojky to je teraz iné (nie také plynulé a akokeby "viacfázové", občas mi šklbne ako keby bol ten bod záberu za každým kúsok inak), skúsim teda vymeniť ešte naplň pre spojku/brzdy a odvzdušniť to...
 
@Meli Chce to měnit ten olej na rovný ploše. Tohle nadzvedávání a dodatečný dolejvání není dobrý.
U spojkovýho pedálu se hlavně koukni jestli ho nemáš prasklej nebo nemáš prasklou tu motorovou přepážku na který je spojkový pedál uchycen. U GHček už to vidím téměř skoro u každýho.
 
@Meli Chce to měnit ten olej na rovný ploše. Tohle nadzvedávání a dodatečný dolejvání není dobrý.
U spojkovýho pedálu se hlavně koukni jestli ho nemáš prasklej nebo nemáš prasklou tu motorovou přepážku na který je spojkový pedál uchycen. U GHček už to vidím téměř skoro u každýho.
no ono by to fakt mala byť rovná plocha... len nemám dáku dlhú vodováhu aby som to overil... spojkový pedál som kontroloval, prasknutý nie je ale kuknem tu motorovú prepážku ešte
 
Tak to zas nehraje roli jestli je to 1° na 2 metrech. Já na dílně taky nemám super rovnou plochu a stejně by mi to bylo k ničemu, když nikdy nevíš jak jsou zmáčknutý tlumiče, ale ohledně převodovky, kde je maximum vlastně hladina nápusti a minimum cca 1cm níž, tak vždy doleju to co je psáno v příručce aniž bych musel s autem jakkoliv hejbat. To si myslím že je to hlavní a zatím se mi to u všech Mazd povedlo a byl jsem přesně na maximu.
U tvýho GH 2.5 2008 je náplň 2,85L (2,77L je 5ti kvalt v 1.8), tak by jsi tam něco takovýho měl nalejt. Pokud tam naleješ 2,8 nebo 2,9 je asi jedno, ale 2,4 je docela málo.
 
Poslední úprava:
Tak to zas nehraje roli jestli je to 1° na 2 metrech. Já na dílně taky nemám super rovnou plochu a stejně by mi to bylo k ničemu, když nikdy nevíš jak jsou zmáčknutý tlumiče, ale ohledně převodovky, kde je maximum vlastně hladina nápusti a minimum cca 1cm níž, tak vždy doleju to co je psáno v příručce aniž bych musel s autem jakkoliv hejbat. To si myslím že je to hlavní a zatím se mi to u všech Mazd povedlo. U tvýho GH 2.5 2008 je náplň 2,85L, tak by jsi tam něco takovýho měl nalejt. Pokud tam naleješ 2,8 nebo 2,9 je asi jedno, ale 2,4 je docela málo.
no jo skusím to ešte raz pozrieť. Mal som tri flašky od ravenolu 1 L a ostalo mi tolkoto. (keď som to natiahol do striekačky tak to je presne 3 dcl + cca 0,3-0,5 dcl počítam asi stratu pri manipulacii... neviem ale presne kolko som vytiahol s fliaš ravenolu ale nepočítam že tam dávajú viac ako liter

image0 (3).jpeg
ajo, sorry teraz keď to prepočitavam tak sa tam vošlo dokopy niečo okolo 2,6-2,7
 
Poslední úprava:
Musim rict ze me se radi jako s novou prevodovkou od doby vymeny. Tj asi 2 mesice.
Jednicka se mi nesekla od te doby jedinkrat.

Maxi, kdyz si zaridis ucet na Ko-fi budu prvni subscriber s mesicni platbou za skvele razeni :)
 
Dnes opět výměna převodového oleje po cca 350km - zánovní vlevo, nový vpravo. Docela rozdíl, to jsem nečekal po tak krátké době
IMG_20240522_175255.jpg
 
Dnes opět výměna převodového oleje po cca 350km - zánovní vlevo, nový vpravo. Docela rozdíl, to jsem nečekal po tak krátké době
Zobrazit přílohu 51820
Mě Max6 měnil olej v převodovce po 52 tisicich po výměně polomotoru - teklo z toho černé cosi…. co bych snad už ani olejem nenazval.

Tak teď při další návštěvě po 10 tisících jsem nechal opět vyměnit i olej v převodovce a zas byl dost černý.

Kdybych na vlastní oči neviděl že mi ho Max6 měnil nevěřil bych tomu ze ten olej v převodovce má jen 10 tisíc km.
 
Původní po 60tkm byl tmavě hnědej, tento už byl světle hnědej. Asi budu muset dělat dvojitou výměnu i u převodovky :D
 
Back
Top