• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Výměna převodového oleje (nejen) Skyactiv

Ahoj. Chystám se na výměnu oleje dle zdejšího návodu a předem velký dík za něj i za celou diskuzi k tomu. Ale ještě se k tomu zeptám...

1) Neví někdo jestli je nějaký rozdíl u mého auta (viz podpis) proti návodu? Napadá mě třeba rozměr podložky pod šroub (vnější 24mm, vnitřní 18mm, tl. 1,5mm) nebo utahovací moment (39-59 Nm).
2) Ravenol mají za celkem dobrou cenu na Alze proti třeba Pemě. Nemá někdo zkušenost jestli je ten olej OK? Že např. neležel několik let na frajplace v polsku, než ho levně Alza koupila.

Díky.
 
Ahoj. Chystám se na výměnu oleje dle zdejšího návodu a předem velký dík za něj i za celou diskuzi k tomu. Ale ještě se k tomu zeptám...

1) Neví někdo jestli je nějaký rozdíl u mého auta (viz podpis) proti návodu? Napadá mě třeba rozměr podložky pod šroub (vnější 24mm, vnitřní 18mm, tl. 1,5mm) nebo utahovací moment (39-59 Nm).
2) Ravenol mají za celkem dobrou cenu na Alze proti třeba Pemě. Nemá někdo zkušenost jestli je ten olej OK? Že např. neležel několik let na frajplace v polsku, než ho levně Alza koupila.

Díky.
Ahoj,
1) Rozdíl oproti BM (na kterém je psaný návod) není žádný.
 
Ahoj
Zkušenosti s převododvými oleji, Mazda GJ 2.0 121 KW, 2017, najeto 96 000 Km.

0. Originální náplň, řazení ok. výměna z důvodu že jsem se stal druhým majitelem. Při výmně, konstatováno, že už bylo "na čase" - olej černý, doporučeno zkrátit internval na 40 000 - 50 000 Km.
1. Výměna Castrol TransMax Manual 75w80 Api GL4+ - Tento olej prostě nesedl, Castrol v GH Fungoval, v GJ ne. Z dvojky na trojku občas přes zuby, za trojky na čtyřku, drhnutí a pak cvkantí jak zapadla. Najeto cca 1000 - 1500 Km. Nájezd při výměně, 93 000 Km.
2. Výmněna za originál Mazda 75w80, K020W0042R, Lze zakoupit v AutoPalace Praha. Pozor čepovaný, takže nutné donést vlastní obal, nebo mají k dispozici 5l kanystr na benzín. Prodej hodnotím velice kladně, ochotný přístup (nebyl jsme tam poprvé), žádný problém s tím že nencháte provést servis u nich, dohledávali specifikaci i v servisním manuálu (dvojitá kontrola). Řazení se zlepšilo (oproti Castrol TransMax Manual 75w80 Api GL4+), Problém při řazení z jedničky na dvojku, pocit jako by mě to nepustilo, až trochu koplo zpět, následně zařadila bez zubů a zapadla velmi dobře. Na dálnici při řazení z pětky na šestku, občas lehce přes zuby. Nevím zda subjektivní nebo objektivní pocit, převodovka hučela vyšším "otravným" tónem při otáčkách 2700+. Najeto cca. 500 Km. Mechanikem konstatováno, vypouštěno za tepla "Voda".
3. Výměna RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80, převodovka získala standartní tón, bohužel si nedokážu vybavit přesně zvukové chování s původní originál náplní z výroby. Řazení z jedničky na dvojku chce v nižších otáčkách (do 2500), jinak jde lehce přes zuby, ostatní rychlosti OK. Zatím najeto cca 500 K. Update dám později.

Výměny probehly na jaře / v létě, zatím jsem nezkoušel jsem v zimním počasí

Dle mého Mazda Original 75W80 to co nalejvají v továrně (prvovýroba) a to co je dodávané do servisů není to samé, případně se mění složení, bohužel. Stejný případ jsem měl u GH, kde originál olej 75W90 zakoupený v servisu (Hradec Králové) se choval hůře než origiál náplň z výroby, problém při řazení z jedničky na dvojku. Pro GH Fungoval bevzvadně jak 1.8 MZR tak 2.0 MZR Castrol Transmax Manual Transaxle 75W-90.
Ahoj,

přidávám update, trochu jsem řešil složení RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80, speciálně MT 1, Jedná se o příměsi pro nesynchronizované převodovky, které naopak mohou některým synchronizovaným škodit. Výměna po cca 700 Km (olej - Revenoil při vyoouštění trochu zašedlí, to se mě vůbec nelíbilo), za RedLine 75w80. Najeto cca 2000 Km s Redline, řazení ok, zvukové chování ok a už u tohoto oleje zůstavám. S předovonkou jsem něměl problém ani s originální výrobní náplní (tu bych sehnal nejraději), ale jak píšu, mám rok výroby 09/2017.

L.

Ahoj. Chystám se na výměnu oleje dle zdejšího návodu a předem velký dík za něj i za celou diskuzi k tomu. Ale ještě se k tomu zeptám...

1) Neví někdo jestli je nějaký rozdíl u mého auta (viz podpis) proti návodu? Napadá mě třeba rozměr podložky pod šroub (vnější 24mm, vnitřní 18mm, tl. 1,5mm) nebo utahovací moment (39-59 Nm).
2) Ravenol mají za celkem dobrou cenu na Alze proti třeba Pemě. Nemá někdo zkušenost jestli je ten olej OK? Že např. neležel několik let na frajplace v polsku, než ho levně Alza koupila.

Díky.
Ahoj,

zkoušel jsme Ravenoil z Alzy, vypadalo to na originál lahve s tím že tam byla stírací část. Rok výroby byl byl také ok, myslím že konec 2023 / nebo začátek 2024. U mě šla náplň Raveoil po cca 700 Km prič a zakoupil jsem Red Line MTL 75W80 GL-4. Viz můj příspěvek a update- odpověď o stránku zpět.

Alzu případně (pokud by se ti nelíbil rok výroby, mužeš lehce vrátit, stačí zavalit a vrátit do alzaboxu)

L.
 
Mě ravenol fungoval po druhý náplni. První fungovala spíš jako proplach
 
Taky by mě zajímalo, proč Ravenol MTF-2 po výměně celkem rychle černá. Jestli jeho silná aditivace tak dobře rozpouští nahromaděný karbon v převodovce, potom bylo asi fakt žádoucí ho nechat jen jako poplachový jako @no_hits a po najetých pár tisících km ho vyměnit za nový Raven nebo je jeho zčernání způsobené jeho přepalovaním? a to by bylo špatně.
 
Poslední úprava:
Ahoj,

zkoušel jsme Ravenoil z Alzy, vypadalo to na originál lahve s tím že tam byla stírací část. Rok výroby byl byl také ok, myslím že konec 2023 / nebo začátek 2024. U mě šla náplň Raveoil po cca 700 Km prič a zakoupil jsem Red Line MTL 75W80 GL-4. Viz můj příspěvek a update- odpověď o stránku zpět.

Alzu případně (pokud by se ti nelíbil rok výroby, mužeš lehce vrátit, stačí zavalit a vrátit do alzaboxu)

L.
Díky za zkušenost s Alzou, ani jsem nečekal, že se objeví někdo, kdo to zkoušel.

Jinak zkušenost Ravenol vs Red Line jsem četl a zatím jsem se rozhodl, že dám Ravenol. Uvidím jak velký bude rozdíl a po xy ujetých km se rozhodnu, zda ho tam nechám nebo to bude jen jako proplach a pak vyměním. Buď znovu za Ravenol, nebo zkusím třeba Red Line. I když teď v létě se rozdíl poznává hůř než v zimě, kdy je řazení horší.

Taky by mě zajímalo, proč Ravenol MTF-2 po výměně celkem rychle černá. Jestli jeho silná aditivace tak dobře rozpouští nahromaděný karbon v převodovce, potom bylo asi fakt žádoucí ho nechat jen jako poplachový jako @no_hits a po najetých pár tisících km ho vyměnit za nový Raven nebo je jeho zčernání způsobené jeho přepalovaním? a to by bylo špatně.
Důvod netuším. Jen z příspěvků v tomto vlákně usuzuji, že neškodí. Někteří už na něj najeli slušnou porci kilometrů a převodovka jim stále dobře funguje.
 
Jj, jsem jedním z nich. Ravenol MTF-2 mi šlape v převodovce M3 od zimy. Zatím na něj najeto cca 6 tis km. Oproti staré origo náplni nastala změna řazení k lepšímu od prvních km. Velmi dobře se chová i v zimě při mrazech.
Nyní plánuji výměnu převodového oleje ve Vitaře, MTF-2 mám větší množství a výměna je celkem jednoduchá, proto ho rovnou vyměním i v M3. Alespoň uvidím jaká černota z převodovky vyteče po těch pár tisících km a jestli nová (rozpuštěným karbonem nedegradovaná) náplň třeba ještě více vyhladí řazení.
Za mě zatím s Ravenolem MTF-2 spokojenost 👍 (od výměny jde řazení pětky jak po másle, do výměny zařazení pětky někdy až na druhý nebo třetí pokus)
 
Ja mam dotaz na rodily těchto olejů od Ravenolu. Toto je vámi doporučovaný MTF2 https://ravenol.cz/produkty/ravenol-mtf-2-75w-80:52/ a druhy je

RAVENOL VSG 75W-90 https://ravenol.cz/produkty/ravenol-vsg-75w-90:50/. Muže mi nekdo erudovaný napriklad MAX6 říci jaky bude rozdíl kdy jej naleju do GH 2008 2,5 benzinu?

VSG se dá použít jednak do klasických převodovek, tak i do některých typů transférů/diferenciálů. Je to prostě univerzální typ oleje (já bych ho nazval "na dojetí"). Problém je, že drtivá většina olejů, který mají i specifikaci GL-5 v mazďáckejch převodovkách moc nefunguje.
 
VSG se dá použít jednak do klasických převodovek, tak i do některých typů transférů/diferenciálů. Je to prostě univerzální typ oleje (já bych ho nazval "na dojetí"). Problém je, že drtivá většina olejů, který mají i specifikaci GL-5 v mazďáckejch převodovkách moc nefunguje.
Dekuji moc za vysvětlení.
 
A taky je dost možný že se 75w-90 se ti bude v zimě hůř za studena řadit
 
Mě ravenol fungoval po druhý náplni. První fungovala spíš jako proplach
Po víkendové druhé výměně oleje v převodovce Ti dávám za pravdu. Sice už první výměna za Raven MTF-2 u mé M3 BM znamenala výrazný posun v řazení k lepšímu (viz mé předchozí příspěvky), ale nyní po druhé výměně po 6 tis. opět za MTF-2 je řazení snad ještě vyhlazenější. Jde zlehka a bez drhnutí (mám model 2016, kde by měly být neduhy převodovky z počátku výroby vyřešeny).
Jen musím potvrdit to, co o MTF-2 píší ostatní, že i po této malé porci najetých km vytekl olej nahnědlý (budu věřit, že to byl díky výrazné aditivaci oleje jen rozpuštěný karbon😃). Měnil jsem převodový olej také ve Vitaře (první výměna po 68 tis.km) a starý origo olej měl při vytékání o dost světlejší, skoro čirou, barvu.
Jinak za mě s MTF-2 velká spokojenost.
 
Preco by v manualnej prevodovke mal byt karbon? Olej by nemal byt tak tepelne namahany ako v automate, neprebieha tam prenos krutiaceho momentu olejom ani spalovanie. Ze z automatu ide cierny olej beriem kvoli tepelnym stratam v hydrodynamickom menici. V manualnej prevodovke moze byt zo zaciatku kym si vsetko sadne plus synchrony viac usad, potom by som cakal problem hlavne kvoli oxidacii. Ako je to?
 
Spíš ten olej trochu zdegradoval kontaminací zbytkama z původního oleje, proto taky druhá náplň funguje lépe když už jde Ravenol po Ravenolu a tepelně i mechanicky namahanej je ten olej asi nejvic v diferaku, ale i na převodech dostává určitě zabrat
 
Čeká mě první výměna převodového oleje, a chci dát novou těsnící podložku. Nevíte rozměry?
 
24x18x1,5 Je to na první stránce v prvním příspěvku tohodle tématu.
 
Při 120tkm přišel čas na výměnu převodového oleje. A protože ho nechci měnit po pár tisících, jak to tu někteří dělají s Ravenolem, dám originální Mazda olej. Čtyřlitrová plechovka stojí 3 tisíce, a není na ní psáno, kdo to skutečně vyrábí. Jen made in japan. A aby převodovka dlouho vydržela, přidám i Ekolube gear. Sice je na plechovce Mazda oleje psáno, že se nesmí s ničím míchat, ale míchám to už 20 let a nikdy jsem neměl problém s žádnou olejem (s Ekolube) mazanou součástkou. I Mazdě to už 120tkm svědčí.
IMG_9908.jpeg
 
Poslední úprava moderátorem:
Někdo měnit nemusí, někomu zabere až druhá výměna, prvního to stojí cca 1000Kč, druhýho 2000Kč, pokud chce někdo originál, zaplatí 3000Kč .... S tím G7 originálem tady budeš asi i první, tak pak dej vědět jak to dopadlo ;)
 
Back
Top