- 3 561
Klidně dej hliníkovou jestli budeš mít klidnější spaní. Ano převodová skříň je ze slitiny hliníku, ale bát se reakce měď-hliník je v tomhle případě zbytečná = vůbec nic se nestane ani po X letech. Některý výrobci dávají i měděnou podložku pod svíčky na hliníkový hlavy motoru.Zdarec, chystám se na výměnu převodového oleje, neb i mé Mazdy se týká problém drhnutí při řazení. Po přečtení zdejší diskuze objednávám převodový olej Ravenol MTF-2 75W-80, API GL-4.
Chci vyměnit i podložky pod výpustný a nalévací šroub. Překvapilo mě, že @Max6, možná i ostatní, doporučují použít podložky měděné. Osobně jsem zvyklý u svých dalších aut používat podložku pod výpustný šroub hliníkové vany motorového oleje vždy hliníkovou (protože měď chemicky reaguje s hliníkem).
Nevím, z jakého materiálu je vyroben plášť převodovky u G165, pokud je to litina, tak měděná podložka není problém. Je to sice drobnost, ale zajímá mě Váš názor proč někteří z vás doporučují zrovna měděnou podložku a ne třeba hliníkovou. Díky.
Měděnou používám hlavně z důvodu, že i po ohřátí plamenem, aby změkla (pokud si už měkčenou nekoupíš), je pořád pevnější a vhodnější, tam kde se kapalina/olej mění po delší době. Tu hliníkovou na převodovce, i po dodržení předepsanýho utahovacího momentu (teda snad ve fabrice dodržují předepsaný moment, který si sami stanovili), musím dost často ze šroubu vystříhávat štípačkama jak je tam rozlisovaná na kaši a už jsem i čistil závit v převodovce od hliníkových špon.
Jak jsem psal... klidně tam dej co chceš.