• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Výměna převodového oleje (nejen) Skyactiv

  • Vlákno založil Vlákno založil Max6
  • Datum založení Datum založení
Podívej aditiva bych tam taky nepřidával. Přeci jen výrobce ví co tam dal aby to fungovalo a tyhle univerzální přísady asi nikdy nemohou zapadnout do konceptu.

Jinak MTF2 za mne velká spokojenost je to opravdu lepší - všimla si toho i mladá na své BM.
Já si možná nechám udělat ještě jednu výměnu a vemu to jako takový proplach po 10 tisicich km. A další výměnu až ve 100 tisicich.
 
Samozřejmě, pokud by převodovka fungovala normálně, nemám důvod experimentovat. Pokud se nechci smířit s občasným zadrhnutím při řazení, zkouším různé možnosti. První byla výměna oleje za MTF-2, což opravdu dost pomohlo. Je mi záhadou, že převodovka někdy řadí naprosto hladce a někdy (bez ohledu na venkovní teplotu a zahřátí oleje) zadrhává🤷‍♂️
Z výměny mně zbylo 3/4 litru oleje, tak přemýšlím, že přikoupím ještě litr MTF-2 a zbytek doplním aditivem. Aditiva do převodovky většinou fungují na bázi zvýšené ochrany kovu a snížení tření. Tak přemýšlím, co tím kromě vyhozených peněz riskuju. Kvalitní aditivum, začíná se mi zamlouvat od "Liqui Moly 1007", stojí kolem 700 Kč, což jsou vlastně 2 litry oleje MTF-2😲. Je to metoda pokus - omyl, ale co jiného podniknout, když chci řazení více vyhladit. Pokud by to nepomohlo, vyzkouším ještě změnit značku převodového oleje za ELF NFP 75W-80, se kterým byli nejvíce spokojeni @king dave a @nalimo. Jak Vám od té doby ELF NFP funguje? Výměna převodovky je až poslední možností.
 
Pre info: 19.1.2024 som bol v Zline s Mazdou6 GJ 2016 2.5l na vymene oleja v automate. Bola to druha vymena, prva po 80 tisic km 15.11.2019 za 350€, teraz po 60 tisic km za 500€. Povedali mi, ze olej bol stale cisty, nebolo treba tolko preplachovat a mohol som este 20 tisic km pockat. Nabuduce staci prist zase po 80 tisic km.
 
Zdravím, jak je spolehlivý ukazatel životnosti oleje? Hlásí mi to 20% a servis má být v červnu. Mám zajít raději dříve?
 
Zdravím, jak je spolehlivý ukazatel životnosti oleje? Hlásí mi to 20% a servis má být v červnu. Mám zajít raději dříve?
Ukazatel nemá žádnou souvislost se stavem náplně. Je to domyšlená hodnota dle chování řidiče a nájezdu. ( v motoru není chemická laboratoř ). Vždy je lepší vyměnit dříve než později. U manuálu je to hračka. V autorizaku bych to určitě nedělal, kdo ví jestli by to v realu vymenilu....
 
Ukazatel nemá žádnou souvislost se stavem náplně. Je to domyšlená hodnota dle chování řidiče a nájezdu. ( v motoru není chemická laboratoř ). Vždy je lepší vyměnit dříve než později. U manuálu je to hračka. V autorizaku bych to určitě nedělal, kdo ví jestli by to v realu vymenilu....
Auto bylo do teď servisovane jen v autorizaku. Od poslední výměny je to dle servisní knizky 10tis km. Je tedy lepší koupit olej a říct mechanikovi o výměnu? Chtěla bych zachovat servisní historií, ale mechanik to tam asi nezapíše že?
 
A ten Převodovej olej má najeto kolik?
 
Jo teď se dívám, že se bavíme o převodovce. Já o motorovém😅 převodový má asi ještě čas, celkový nájezd na autě je necelých 63tis km.
 
Já ho nechal u Max6 měnil v 50 tisicich a tekl z toho pěkný sajrajt.
 
Jo teď se dívám, že se bavíme o převodovce. Já o motorovém😅 převodový má asi ještě čas, celkový nájezd na autě je necelých 63tis km.
Servisní historie v Autorizovaném servise je jen pro laiky, odborník a uživatel znalý se věřím spokojí i s fakturou za díly a na ní informaci o nájezdu kolik bylo km.
Kdo ví jak to chodí v autorizáku Mazdy v ČR ( a nejen Mazdy ) se myslím na tu servisní historii z autorizáku ani nepodívá.
Já teď kupoval jiné auto než Mazdu, dovezl si ho z německa se servisní historii z německého autorizaku a výsledek ?
Přetažené servisní intervaly, filtry které se měli 2x měnit byly původní...

Za mě, daleko lépe mít složku s fakturami o nákupu materiálu a běžné věci si vymenit sám a častěji, nebo s někým kdo má montážní jámu a nářadí. Finančně tě to výjde výhodněji a autu leda prospěješ. Jen je potřeba znát servisní plán + prevence.
 
Servisní historie v Autorizovaném servise je jen pro laiky, odborník a uživatel znalý se věřím spokojí i s fakturou za díly a na ní informaci o nájezdu kolik bylo km.
Kdo ví jak to chodí v autorizáku Mazdy v ČR ( a nejen Mazdy ) se myslím na tu servisní historii z autorizáku ani nepodívá.
Já teď kupoval jiné auto než Mazdu, dovezl si ho z německa se servisní historii z německého autorizaku a výsledek ?
Přetažené servisní intervaly, filtry které se měli 2x měnit byly původní...

Za mě, daleko lépe mít složku s fakturami o nákupu materiálu a běžné věci si vymenit sám a častěji, nebo s někým kdo má montážní jámu a nářadí. Finančně tě to výjde výhodněji a autu leda prospěješ. Jen je potřeba znát servisní plán + prevence.
Ok děkuji. A jelikož se v tom až tak nevyznám, ten olej do převodovky se mění jak často? Jestli ho mám už taky vyměnit.
 
Servisní historie v Autorizovaném servise je jen pro laiky, odborník a uživatel znalý se věřím spokojí i s fakturou za díly a na ní informaci o nájezdu kolik bylo km.
Kdo ví jak to chodí v autorizáku Mazdy v ČR ( a nejen Mazdy ) se myslím na tu servisní historii z autorizáku ani nepodívá.
Já teď kupoval jiné auto než Mazdu, dovezl si ho z německa se servisní historii z německého autorizaku a výsledek ?
Přetažené servisní intervaly, filtry které se měli 2x měnit byly původní...

Za mě, daleko lépe mít složku s fakturami o nákupu materiálu a běžné věci si vymenit sám a častěji, nebo s někým kdo má montážní jámu a nářadí. Finančně tě to výjde výhodněji a autu leda prospěješ. Jen je potřeba znát servisní plán + prevence.
Po dobu tovarní záruky na vůz samozřejmě dodržuj záruční podmínky, ale pak.....
 
V tom pripade nechapu, co s tema prevodovkama vsichni vyvadi...
 
Mám manuál no taky jsem čučel co z toho teče.
Možná ho nechám vyměnit znovu aby z toho byl po 10 tisicich takový ,,proplach”.
 
Mám manuál no taky jsem čučel co z toho teče.
Možná ho nechám vyměnit znovu aby z toho byl po 10 tisicich takový ,,proplach”.
Mám najeto zhruba 2 tis. km po výměně oleje v převodovce za Ravenol MTF-2 a řazení jde čím dál lépe. Už nějakou dobu nevím, co to je drhnutí při změně převodu. Nicméně si myslím, že tento silně aditivovaný olej musel při "vyhlazování" řazení uvolnit úsady v převodovce, proto ho nechám taky jen jako proplach. Odjedu na něm ještě tento měsíc a až bude trochu času, půjde ven za nový MTF-2.
 
Jo jo já když si vzpomenu na ten humus - nechápu na novém autě po 50 tisicich - tak právě teď po cca 10 tisicich s MTF2 taky raději nechám vyměnit za novou náplň. A ten už tam nechám do 100 minimálně.
 
Za cca 2 měsíce budu měnit svůj MTF-2 po 60tkm, jsem zvědavej co vyteče
 
Back
Top