• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Výměna převodového oleje (nejen) Skyactiv

Podívej aditiva bych tam taky nepřidával. Přeci jen výrobce ví co tam dal aby to fungovalo a tyhle univerzální přísady asi nikdy nemohou zapadnout do konceptu.

Jinak MTF2 za mne velká spokojenost je to opravdu lepší - všimla si toho i mladá na své BM.
Já si možná nechám udělat ještě jednu výměnu a vemu to jako takový proplach po 10 tisicich km. A další výměnu až ve 100 tisicich.
 
Samozřejmě, pokud by převodovka fungovala normálně, nemám důvod experimentovat. Pokud se nechci smířit s občasným zadrhnutím při řazení, zkouším různé možnosti. První byla výměna oleje za MTF-2, což opravdu dost pomohlo. Je mi záhadou, že převodovka někdy řadí naprosto hladce a někdy (bez ohledu na venkovní teplotu a zahřátí oleje) zadrhává🤷‍♂️
Z výměny mně zbylo 3/4 litru oleje, tak přemýšlím, že přikoupím ještě litr MTF-2 a zbytek doplním aditivem. Aditiva do převodovky většinou fungují na bázi zvýšené ochrany kovu a snížení tření. Tak přemýšlím, co tím kromě vyhozených peněz riskuju. Kvalitní aditivum, začíná se mi zamlouvat od "Liqui Moly 1007", stojí kolem 700 Kč, což jsou vlastně 2 litry oleje MTF-2😲. Je to metoda pokus - omyl, ale co jiného podniknout, když chci řazení více vyhladit. Pokud by to nepomohlo, vyzkouším ještě změnit značku převodového oleje za ELF NFP 75W-80, se kterým byli nejvíce spokojeni @king dave a @nalimo. Jak Vám od té doby ELF NFP funguje? Výměna převodovky je až poslední možností.
 
Pre info: 19.1.2024 som bol v Zline s Mazdou6 GJ 2016 2.5l na vymene oleja v automate. Bola to druha vymena, prva po 80 tisic km 15.11.2019 za 350€, teraz po 60 tisic km za 500€. Povedali mi, ze olej bol stale cisty, nebolo treba tolko preplachovat a mohol som este 20 tisic km pockat. Nabuduce staci prist zase po 80 tisic km.
 
Zdravím, jak je spolehlivý ukazatel životnosti oleje? Hlásí mi to 20% a servis má být v červnu. Mám zajít raději dříve?
 
Zdravím, jak je spolehlivý ukazatel životnosti oleje? Hlásí mi to 20% a servis má být v červnu. Mám zajít raději dříve?
Ukazatel nemá žádnou souvislost se stavem náplně. Je to domyšlená hodnota dle chování řidiče a nájezdu. ( v motoru není chemická laboratoř ). Vždy je lepší vyměnit dříve než později. U manuálu je to hračka. V autorizaku bych to určitě nedělal, kdo ví jestli by to v realu vymenilu....
 
Ukazatel nemá žádnou souvislost se stavem náplně. Je to domyšlená hodnota dle chování řidiče a nájezdu. ( v motoru není chemická laboratoř ). Vždy je lepší vyměnit dříve než později. U manuálu je to hračka. V autorizaku bych to určitě nedělal, kdo ví jestli by to v realu vymenilu....
Auto bylo do teď servisovane jen v autorizaku. Od poslední výměny je to dle servisní knizky 10tis km. Je tedy lepší koupit olej a říct mechanikovi o výměnu? Chtěla bych zachovat servisní historií, ale mechanik to tam asi nezapíše že?
 
A ten Převodovej olej má najeto kolik?
 
Jo teď se dívám, že se bavíme o převodovce. Já o motorovém😅 převodový má asi ještě čas, celkový nájezd na autě je necelých 63tis km.
 
Já ho nechal u Max6 měnil v 50 tisicich a tekl z toho pěkný sajrajt.
 
Jo teď se dívám, že se bavíme o převodovce. Já o motorovém😅 převodový má asi ještě čas, celkový nájezd na autě je necelých 63tis km.
Servisní historie v Autorizovaném servise je jen pro laiky, odborník a uživatel znalý se věřím spokojí i s fakturou za díly a na ní informaci o nájezdu kolik bylo km.
Kdo ví jak to chodí v autorizáku Mazdy v ČR ( a nejen Mazdy ) se myslím na tu servisní historii z autorizáku ani nepodívá.
Já teď kupoval jiné auto než Mazdu, dovezl si ho z německa se servisní historii z německého autorizaku a výsledek ?
Přetažené servisní intervaly, filtry které se měli 2x měnit byly původní...

Za mě, daleko lépe mít složku s fakturami o nákupu materiálu a běžné věci si vymenit sám a častěji, nebo s někým kdo má montážní jámu a nářadí. Finančně tě to výjde výhodněji a autu leda prospěješ. Jen je potřeba znát servisní plán + prevence.
 
Servisní historie v Autorizovaném servise je jen pro laiky, odborník a uživatel znalý se věřím spokojí i s fakturou za díly a na ní informaci o nájezdu kolik bylo km.
Kdo ví jak to chodí v autorizáku Mazdy v ČR ( a nejen Mazdy ) se myslím na tu servisní historii z autorizáku ani nepodívá.
Já teď kupoval jiné auto než Mazdu, dovezl si ho z německa se servisní historii z německého autorizaku a výsledek ?
Přetažené servisní intervaly, filtry které se měli 2x měnit byly původní...

Za mě, daleko lépe mít složku s fakturami o nákupu materiálu a běžné věci si vymenit sám a častěji, nebo s někým kdo má montážní jámu a nářadí. Finančně tě to výjde výhodněji a autu leda prospěješ. Jen je potřeba znát servisní plán + prevence.
Ok děkuji. A jelikož se v tom až tak nevyznám, ten olej do převodovky se mění jak často? Jestli ho mám už taky vyměnit.
 
Servisní historie v Autorizovaném servise je jen pro laiky, odborník a uživatel znalý se věřím spokojí i s fakturou za díly a na ní informaci o nájezdu kolik bylo km.
Kdo ví jak to chodí v autorizáku Mazdy v ČR ( a nejen Mazdy ) se myslím na tu servisní historii z autorizáku ani nepodívá.
Já teď kupoval jiné auto než Mazdu, dovezl si ho z německa se servisní historii z německého autorizaku a výsledek ?
Přetažené servisní intervaly, filtry které se měli 2x měnit byly původní...

Za mě, daleko lépe mít složku s fakturami o nákupu materiálu a běžné věci si vymenit sám a častěji, nebo s někým kdo má montážní jámu a nářadí. Finančně tě to výjde výhodněji a autu leda prospěješ. Jen je potřeba znát servisní plán + prevence.
Po dobu tovarní záruky na vůz samozřejmě dodržuj záruční podmínky, ale pak.....
 
V tom pripade nechapu, co s tema prevodovkama vsichni vyvadi...
 
Mám manuál no taky jsem čučel co z toho teče.
Možná ho nechám vyměnit znovu aby z toho byl po 10 tisicich takový ,,proplach”.
 
Mám manuál no taky jsem čučel co z toho teče.
Možná ho nechám vyměnit znovu aby z toho byl po 10 tisicich takový ,,proplach”.
Mám najeto zhruba 2 tis. km po výměně oleje v převodovce za Ravenol MTF-2 a řazení jde čím dál lépe. Už nějakou dobu nevím, co to je drhnutí při změně převodu. Nicméně si myslím, že tento silně aditivovaný olej musel při "vyhlazování" řazení uvolnit úsady v převodovce, proto ho nechám taky jen jako proplach. Odjedu na něm ještě tento měsíc a až bude trochu času, půjde ven za nový MTF-2.
 
Jo jo já když si vzpomenu na ten humus - nechápu na novém autě po 50 tisicich - tak právě teď po cca 10 tisicich s MTF2 taky raději nechám vyměnit za novou náplň. A ten už tam nechám do 100 minimálně.
 
Za cca 2 měsíce budu měnit svůj MTF-2 po 60tkm, jsem zvědavej co vyteče
 
Back
Top