• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Zadní brzdy - kompletní repas

Vždy je nejlepší začít tím nejlevnějším.Brzdy a ložiska si zkontroloval,vyvážení kol řešit nechceš,tak zkontroluj všechny silentbloky a čepy v ramenech a uložení pohonné jednotky,pak můžeš zkusit vyřešit vnitřní homokinetický kloub.Najít vibrace je někdy alchymie.Já to tipuji na vůli v přední nápravě způsobené zkroucenými kotouči.
 
Nejde o to, ze nechci, ale rozum me rika, ze kdyby to bylo spatnym vyvazenim kola, tak si vibrace "nevybiraji" kdy zacnou..vibrovalo by to porad..
Brzdy vzadu mam promazane, tento tyden otestuji a pokud bude pretrvavat, dam to mechanikovi aby mrkl na honokinetak a ostatni gumove spoje
 
Mne sa jemne hýbal/vibroval volant, keď som mal rozpadnuté/zlé ložisko LP kolesa. Keď som auto zdvihol mohol som kolesom hýbať hore/dole aj zo strany na stranu. Po výmene ložiska všetko OK. Potom to môžu ešte robiť brzdy. Treba pozrieť, či sú dosťičky rovnomerne opotrebé alebo nie je zvlnený kotúč.
 
Pokud bude portebovat nekdo nove zadni brzdy na Mazdu GH tak at mi napise do zprav. Mam doma jedu celou sadu na zadek. Bouzel objednavky z E-shopu se zasekla a ja nemel moznost vratit. Cena a oba trmeny je 2500. Pri rychelm jednani nebo osobnim vyzvednuti sleva.
 
Zdar,
po včerejší rozcvičce s heverem a dnešním počtení v Mazdaklanu už mám jasno: vpravo zadřený horní čep. Levou stranu zkontroluju dnes. To se mi u korejců, kterými jsem jezdil předtím, rozhodně nestalo. Přitom servis nešidím. Naposledy jsem byl v autorizáku před 8 měsíci (od té doby +13 tisíc km). Ačkoli sundávali kola, preventivní kontrolou brzd se zřejmě nezdržovali. Na kontrolu stavu karoserie za 745 korun, kterou jsem si ani neobjednal, si čas našli. Dost žalování, teď dotazy:
1. když čepy na levé straně ještě nebudou zadřené, stačí je očistit a namazat? Nebo je lepší dát nové?
2. když nové čepy, jak dostanu staré ven?
3. nové čepy musí být originál Mazda?
 
1.Pokud půjde čep ven,tak pokud není orezlý,řádně vyčistit,namazat.Zaměřte se na dutinu ve třmenu,použijte nějaké rozpouštědlo.Čep musí jít vsunout bez odporu.Nepoužívejde měděnou a grafitovou vazelinu,kupte silikonovou nebo origo na čepy.Pokud opravdu ani silou nepůjde čep ven(rezojed nepomůže),tak je provizorně možné vyvrtat otvor průměr 7,5 mm v ose čepu a tímto otvorem průbojníkem zkusit ten čep vyrazit.Potom otvor lze zacelit šroubem M8,do tělesa předtím vyvrtáme příslušný závit.Ale většinou je lepší dát nové čepy,respektivě i nový nebo repasovaný třmen.Zaměřte se i na prachovky čepů,pokud jsou vytahané nebo zpuchřelé,tak do dutiny vniká voda a nečistoty a pak to zatuhne.Ty zadní brzdy je opravdu nejlepší každý rok rozebrat a vyčistit,namazat.
 
Ahoj Míro,
dík za odpověďi , prosím tykat, myslel jsem, že je to na fóru normálka. Bod 2 (jak dostat ven staré čepy) jsem nesprávně formuloval, měl jsem na mysli, jak je dostat z držáku brzdy (nebo jak se tomu říká), ve kterém jsou asi zašroubované, když zezadu mají šestihran?
Jak jsem psal, nejdřív to zkusím vlevo, kde jsou snad oba čepy ve třmenu ještě pohyblivé. Tam by mělo být všechno snadnější.
4. prachovky: na straně u hlavy čepu jsou navléknuté na rozšíření čepu. Na straně u třmenu se mi zdá, že jsou jenom opřené, je to tak? Mají tam teda těsnit jen díky tomu, že jsou stlačené?
 
Ahoj, na zadních třmenech jsou pod hlavou šroubu prachovky přetaženy pres výstupek který je asi 3-4 milimetry od konce a ty je drží na míste. Pokud to budeš mít orezlé, tak vyměň čepy, sada se prodává od 200 kč, ale doporučuji si připlatit a vzít něco od TRW nebo ATE. Jinak zapomeňte na silikonové vazelíny. Patří tam jen co dodala výrobce k pinem nebo Molycote primo na to určena
 
Ja po svych peripetiich s vibracemi auta, ktere bylo zpusobeno zavadlym pistkem v brzdici na zadnim kole, jsem rovnou vymenil oba zadni brzdice (TRW) a do budoucna to udelam i na predku..opravna sada je sice levnejsi reseni, ale podle meho nazoru to pomuze jen na cas..za brzdic to zas neni extra darda (kdyz se odecte vratna castka) a ma clovek klid na dlouho..brzdy jsou holt brzdy :)
 
TRW děla repasované sady které jsi asi vyměňovat a měl tam vratnou částku. Jde to rozeznat podle objednacího čísla, ale už se mi stalo před dvěmi lety při výměně předních brzd, kde jsem dostal dva různé průměry pístku a auto brzdilo divně. Taky chce to kontrolovat.
 
jasne, jsou to repasovane brzdice..ale chtel jsem tim rict, ze je lepsi mit celkovy repas, nez jen gumicky nebo pistek..
 
Loni nebyly přední brzdiče k dostání jen original. Tento týden mě mechanik sdělil to samý tak mam na předku origo
 
Skladem u dodavatele pisou všichni ale pak se ukáže po měsíci čekání že vlastně není
 
Postupně jsem došel k názoru, že se nebudu pouštět do repase sám. Dost mi nahnalo pouhé odpojení lanka a bowdenu ruční brzdy. To další asi není jednodušší… Demontuju oba zadní brzdiče a dám je opravit. Montáž a odvzdušnění zvládnu. Je něco, na co bych si měl dát pozor nebo co bych měl chtít od opraváře? Destičky bych nechal, jsou obroušené zhruba do poloviny. Mám obrousit okraje kotoučů, když vyčnívají ani ne o milimetr?
 
Vypadá to, že mám zadní brzdy hotové. Pro zájemce, kteří se taky chtějí vydat touhle střední cestou (repase brzd v dílně, demontáž/montáž vlastní) pár informací:
1. otvory v koncovkách brzdových hadic mají ø10 mm. Po odpojení jdou hezky ucpat kouskem gumové hadice ø10,5 mm.
2. orezlou část brzdových kotoučů jsem jemně očistil smirkovým papírem č. 150
3. závity šroubů držících brzdiče jsem před montáží namazal grafitem
4. na každou brzdovou hadici jsem dal dvě měděné podložky, ačkoli od výrobce byla jen pod hlavou šroubu
5. utahovací momenty podle schématu výrobce. Kdybych nepoužil momentový klíč a utahoval jen od oka, tak bych šrouby brzdových hadic dotáhl málo.
Rear_brake_removal.png
6. odvzdušení nebyl problém.
Dal jsem původní destičky, nebyly ještě úplně sjeté. Uvítal bych tip, jaké nové destičky tam v budoucnu dát. Originály Mazda moc nechci, protože mi je servis předloni namontoval dopředu a od té doby nepřestaly pískat.
 
Ve chvíli volna jsem se pro jistotu podíval taky na brzdy vpředu. Byly kupodivu v mnohem lepším stavu (třmeny dobře pohyblivé, prachovky nepoškozené). Stejně jsem ale demontoval všechny čepy, abych je nově promazal. Jeden si už říkal o malé očištění brusným papírem. Dotahovací moment šroubů držících čepy je kupodivu předepsán vyšší než vzadu: 30–39 Nm. Než jsem vrátil kola, ještě jsem zahýbal odvzdušňovacími šrouby. Na rok-dva by měl být pokoj.
 
Chlapci a děvčata, psal mi tu kolega, jakou pastu jsem na brzdy použil.
Já dával konkrétně tuto -

https://www.autokelly.cz/Product/AT...mFke4kGFNXiAzHqpj8kwzEvcKGeXnsRRoCAJMQAvD_BwE

Nicméně mi poslal odkaz ještě na tuhle, jestli nebude lepší - https://www.autokelly.cz/Product/AT-700030/12053103#

Nerad bych poradil špatně a sám jsem teď na vážkách, jestli jsem použil správnou, nebo ne...
Takže, kterou...?
Ahoj,
u tuku Plastilube od ATE (Art. Nr. 03.9902-1002.2) nejsem zrovna přesvědčený o tom, že patří na čepy brzdových třmenů. Na zadní straně tuby je totiž napsáno: Never apply to rubber parts.
plastilube.jpg
Leckoho bohužel může splést, když si na webu prodejce (např. Auto Kelly) u tohoto výrobku přečte informaci "vhodná i pro práci s hliníkovými výrobky a pryží".
Tak se mi možná sníží životnost prachovek, které těsní čepy, když už jsem tento tuk z nepozornosti na čepy použil.
 
Back
Top