• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Zadní brzdy - kompletní repas

@Jirkav není čeho se bát. ATE Plastilube se dá naprosto bez problémů použít na plovoucí čepy brzdových třmenů a nezanechá to na nich (ani na antivybračních gumách ani na prachovkách) žádnou známku poškození.
Schránka 02.jpg
 
Max6,
ten Tvůj obrázek patří k jinému výrobku 700014. No nebudem z toho dělat kovbojku, při příští kontrole uvidím, jestli jsou prachovky bezvadné nebo ne. Kdyžtak se snad dají koupit i samostatně, bez nových čepů.
 
@Jirkav ne, je to stejnej výrobek. Akorát ty ukazuješ 75ml balení a já ukázal 35ml balení. Ale aby byla rovnováha ve vesmíru opět nastolena:
Schránka 03.jpg
 
ATE má dvě tyhle mazadla, jedno je na to co potřebuješ a druhý se používá tuším na vložení pístku do těsnění při repasu
 
Ahoj,
u tuku Plastilube od ATE (Art. Nr. 03.9902-1002.2) nejsem zrovna přesvědčený o tom, že patří na čepy brzdových třmenů. Na zadní straně tuby je totiž napsáno: Never apply to rubber parts.
Zobrazit přílohu 28425
Leckoho bohužel může splést, když si na webu prodejce (např. Auto Kelly) u tohoto výrobku přečte informaci "vhodná i pro práci s hliníkovými výrobky a pryží".
Tak se mi možná sníží životnost prachovek, které těsní čepy, když už jsem tento tuk z nepozornosti na čepy použil.
Ja daval tohle od Brembo.
https://autodilyparts.cz/cs/hledani/1/9/03-9902-1002-2/mazaci-tuk-75-ml/brembo/g00075/16685108
Je to to stejne jako ATE, TRW atd. jen se to lije do jinych obalu. Je u toho obrazek kam vsude se to muze davat a je klid a jeste o par korun levnejsi z tech trech jako bonus. ATE ani Brembo ani TRW ten tuk samozrejme nevyrabi. Dela to pro ne nejaka mazivarska spolecnost. Je to jako u pracek. Jedno jestli mas Beko nebo Bosch atd, kdyz se rozbije ten ovladaci modul, tak je na vsechny stejny, jen opravar podle tabulek znacek urci jinak jeho cenu.
 
Tenhle tuk na bázi lithiového mýdla se dá taky použít. Sice nevydrží tak dlouho jako jiný pasty na plovoucí třmeny,ale účel splní.
Konkrétně tenhle Castrol LMX používám na promazávání pojezdů sedaček a při opravě určitých typů horního uložení předních tlumičů (+ tam kde člověk chce použít "lepší" vazelínu), ale kdyby došli zásoby,tak se nebudu bát ho použít na plovoucí čepy (ale není vhodný na montáž pístků třmene)
 
Já na to používám molyku co je třeba na homoklouby, funguje parádně
 
Zdravím,
po opakovaném odkládání jsem se také pustil do repase zadních brzd, tak bych tímto rád doplnil @Butchi-ho návod o pár postřehů pro ty z nás, kteří se vydají stejnou cestou a nebydlí zrovna v autodílně.

Náklady jsem snížil tím, že jsem třmeny a držáky nekupoval, ale odstrojil, nechal opískovat a přetěsnil. Vnitřní mechanizmus je poměrně triviání a jde rozebrat bez problému, ale se skládáním už to tak veselé není. Zejména zajištění vnitřního šroubení třmenu ségrovkou je docela porod, takže "good luck" tomu, kdo nemá svěrák, prodloužené zahnuté kleště a alespoň čtyři ruce. Je zapotřebí značně stlačit pružinu a poté zajistit. Použil jsem kolegu, který stlačil trubkou pružinu a přes trubku jsem vložil kroužek, zábava pro dva jako dělaná. Zbytek práce je již bez potíží. Zítra budu dávat první vrstvu barvy a do konce týdne bych to chtěl složit, tak uvidíme. Až bude hotovo, tak dám další foto. Materiál cca 3500Kč a práce ta je jako vždy k nezaplacení.
Mr_GH_rear_brake_disassembly_02.JPG Mr_GH_rear_brake_disassembly_01.JPG Screenshot_20200715-100645.png
 
Poslední úprava moderátorem:
Dobrá práce ;)
Mě tehdy tlačil čas a nesundal jsem ani držáky třmenů bez toho, abych nemusel řezat, takže jsem to vzdal a vzal to rovnou z jedné vody na čisto, jak se říká... každopádně tohle je ideální řešení, pokud to jde
Mě čekají předky, tak jsem zvědavý, co najdu tam. Nicméně se tváří, že fungují ok, tak třmeny snad zůstanou původní...
 
Tak mám dobojováno. Původně jsem chtěl barvu "GT blue", ale nakonec není důvod se chlubit či zvýrazňovat plovoucí třmeny. Byla i myšlenka předělat přední na monobloky, ale nakonec jsme od toho také upustil. Raději ty peníze zainvestuji do nového podvozku a pneu.
Přední brzdy jsou mnohem jednodušší než zadní, ale kdo potřebuje, tak návodů na jejich přetěsnění jsou na internetu stovky. Jeden poznatek bych však měl. Přední destičky, na rozdíl od zadních, byly dodány bez těch plíšků, takže jsem musel použít ty staré. Proč to tak je? Nevím...
Ohledně diskuze o pískání, tak mám vše od ATE a zatím cca po 500km nic nepíská. Brzdy jsou ale zatím v záběhu, tak uvidíme.
Přikládám i finanční stránku za předek, tak to třeba někomu pomůže.
upload_2020-8-6_9-52-50.png
upload_2020-8-6_9-54-40.png
upload_2020-8-6_9-55-7.png
 
Jak zde někdo poznamenal prášení brzd, tak ATE práší úplně nesmyslně!
Po cca1200km posuďte sami zda Vám toto toto přijde normální... protože mně teda moc ne...:worried:
upload_2020-8-27_16-9-20.png
upload_2020-8-27_16-9-32.png
 
To já mívám spíš horší, ale normální mi to přijde
 
Kvůli tomu jsem teď zakoupil keramický desky od ATE.
Zítra namontuju a uvidím,prý práší minimálně.
 
No proc myslite, ze se EU zacina zabyvat odpadem z brzd? :laughing:
Jojo, trefná poznámka. Diskuze na téma, čím se zabývá EU je však bohužel klidně na nový topic...

@vocho
Dejte vědět jak je na tom keramika, třeba to někomu pomůže.

Mi to přijde úplně normální.
Díky za feedback, tak jsem asi divněj já. Ale stojím si za tím, že takový hnůj jsem za tak krátký nájezd nikdy nikde neměl.
 
Poslední úprava moderátorem:
Takto vyzeraju u mna kolesa asi po 500km. Spinave YellowStuff (vpredu) a ciste RedStuff (vzadu)
5442754d2b23d74f7bf25a87d87864de.jpg
6da4cad6770e5ca19bd68537bc11c8f7.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Back
Top