Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Nejake preferencie aku znacku strmena kupit - Bosch, A.B.S., TRW, ...?Vyměň brzdič a ideálně za novej, žádnej repas
Takže tutově brzdiče? Píst jsem z toho nikdy nevytahoval, tak nevím, co se tam může dít a jestli je to něco jednoduše a trvanlivě řešitelnýho (třeba tou opravnou sadou), proto se pídím po informacích Během výměny brzdičů je potřeba znovu nalít kapalinu a odvzdušnit to?Vyměň brzdič a ideálně za novej, žádnej repas
Pokud není problém v mechanismu ručky (kloubek na třmenu je volný a po povolení ručky se plně vrátí) a třmen je starší 8 let (a nebyl ještě repasovaný) a zároveň pokud !!plovoucí čepy se volně hýbou i po kompletaci brzd!!, tak s největší pravděpodobností je poškozená (stářím nafouknutá) těsnící gumička pístku co je pod prachovkou, případně zároveň i s tím je rez/špína na samotném pístku třmene. Tato závada se dá poznat i tím že při zatáčení pístku třmene to jde hodně ztuha.Takže tutově brzdiče? Píst jsem z toho nikdy nevytahoval, tak nevím, co se tam může dít a jestli je to něco jednoduše a trvanlivě řešitelnýho (třeba tou opravnou sadou), proto se pídím po informacích Během výměny brzdičů je potřeba znovu nalít kapalinu a odvzdušnit to?
Díky, to taky úplně nechci. Nějak si tu dopravu zařídím.Tak pozor ať si tím ježděním nezničíš ložisko.
Diky Max6, tim "prekrocenim samostavu" jsi s nejvetsi pravdepobnosti popsal i muj problem.@3nv1r0 otevři nádobku na brzdovou kapalinu, sundej třmen aby jsi s ním mohl pracovat (NEodpojuj brzdovou hadičku) a vem si třeba kleště čápovky (pokud nemáš fundament na zatáčení pístku v brzdovém třmenu). Těma kleštěma se snaž přes výřezy v pístku točit s tím pístkem ve směru hodinových ručiček (prostě ho tím točením zašroubovat). A tohle točení/zatlačování musí jít naprosto lehce. Jak se s tím budeš prát nebo vyvíjet velkou sílu, tak je ten pístek přidřený ať už z důvodu vadný těsnící gumičky nebo rzi/špíně na kluzný straně pístku - nezapomeň nakonec nastavit ty výřezy tak aby pak ten spodní směřoval dolů a mohl do něj zapadnout ten kolik na vnitřní destičce.
Potom už je to jen na tobě a tvý peněžence jestli třmen jen zrepasuješ (doporučuji sadu od Frenkit) nebo koupíš nový.
U plovoucích čepů je zároveň problém že ty co jsou na náběhový straně a mají na sobě ty gumyčky proti kmitům, tak ty gumičky se často nafouknou a zaseknou se uvnitř a tím pádem zaseknou celý plovoucí čep. Zároveň mraky výrobců těhle opravných sad ty gumičky dodává už moc tlustý, takže ty ty plovoucí čepy vyměníš i s novýma gumičkama a ony se zaseknou hned jak třmen namontuješ a dosáhneš. Byť toho výrobce považuji za podřadnýho, tak asi nejlepší (přesností k originálu) tyhle tlumící gumičky na plovoucí čepy dělá Autofrein Seinsa.
Zároveň jak jsi psal že už jsi 2x během krátký chvíle musel upravovat chod ruční brzdy, tak na to taky pozor. Když totiž to seřízení lanovodů přetáhneš nebo uděláš špatně, tak se naprosto v klidu může stát že ve třmenu (většinou jen v jednom) dojde k překročení samostavu/šroubovice a pak buď jedno kolo může pořád přibržďovat nebo naopak jedno kolo na ručku brzdí normálně a druhý ne (jako by byl v háji lanovod) - prostě jak u škodovek s bubnovýma brzdama typu simplex když jsi trhnul ručkou při driftu a najednou se všechno po?
Prostě tenhle starý typ systému Akebono stojí za ho ? a to bych mohl nadávat na každý díl z těch brzd co vezmeš do ruky.
To bude tím, že GG i GH mají totožné komponenty zadních brzdUž si připadám jako kdybych měl zase GG, tam to bylo taky nekonečný boj...