• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba CX-5 KF - pochlubte se, za kolik jezdíte

  • Vlákno založil Vlákno založil KlikPet
  • Datum založení Datum založení
CX-5 (viz. podpis) mi ukáže při plné nádrži 640-660km dojezdu.
Dle papírů má snad 58l nádrž = sedí to na zmíněných 8,8-9,0 l/100km.
Na rezervu paliva ještě nedošlo, nejvíce jsem dle záznamů tankoval 45l a žádný nečekaný skok "počítání" se nekonal.
Mne pri plnej ukazuje 605-609, neviem o tom, že by niekedy ukázalo viac. Nemám AWD, takže by som mal mať 56L nádrž vs 58 pri AWD, ale zas mám nižšiu spotrebu (okolo tých 8,3), tak neviem prečo mám dojazd tak nízky.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1004235.html - pri každom tankovaní tam mám poznámku o tom, akú spotrebu ukazoval palubný počítač (nulované vždy pri tankovaní), len málokedy to sedí - stačí myšou ukázať na to BC vpravo pri každom zázname
 
Zdravím, mám CX5 2,5 AWD r.2019 a jazdím teraz prevažne mesto. Ukazuje mi spotrebu 8,8 čo by som bral v pohode. Ale, keď natankujem plnú a po cca 450km mi pípne rezerva a ukazuje dojazd 22km, to mi moc nesedí. Ako to máte??
Ale zas koľko litrov doplníš keď cinkne rezerva? Moderné Mazdy ukazujú rezervu dosť skoro a tiež dojazd 0km pričom reálny dojazd ešte je ďalších 100-120km podľa štýlu jazdy, čo vidno aj na tvojom sprintmonitore, že len málo krát si natankoval nad 48-49 litrov, čiže ďalších cca 100km ti zostalo v nádrži 🤔
 
@myscho jen ať nejsem za kouzelníka Žito, tak jsem nalezl fotku z nedávného tankování...

Odjeto 531km, zbývá 86km a indikuje (kecá o 0,2l) průměr 9,2l/100km.
Matematikou pak... 617 x 9,4/100 = 58l nádrže.



DEC_.jpg
 
Ale zas koľko litrov doplníš keď cinkne rezerva? Moderné Mazdy ukazujú rezervu dosť skoro a tiež dojazd 0km pričom reálny dojazd ešte je ďalších 100-120km podľa štýlu jazdy, čo vidno aj na tvojom sprintmonitore, že len málo krát si natankoval nad 48-49 litrov, čiže ďalších cca 100km ti zostalo v nádrži 🤔
Áno to je zas pravda, mám pocit,že okolo 50l som dopĺňal do plnej. Áno keď mi cinkne rezerva ukáže dojazd 22km a ide to rýchlo dole a hneď som na nule a aj ukazovateľ je na čiarke 0 tak je to blbý pocit a idem tankovať. To nemajú dobre vyriešené.Mám auto krátko a ešte sa s ním zoznamujem. Stiahnem si apku na spotrebu, aby som bol presnejší, možno ma to ozaj mýli.
 
Takhle to dopadá, když strávíte skoro celou cestu v pomalu, ale plynule jedoucí koloně. Nedá se to udělat na tempomat, ten furt přidává a brzdí, ale pokud si necháte rozumnej odstup od toho před váma, tak spotřeba spadne na takovýhle čísla. Cesta ze Sušice do Plzně.

Spotreba_Susice.jpg
 
Neplánovaně se přidal ještě dvakrát Cheb, a protože to maličko klouzalo, zase z toho vypadla defenzivní jízda. Když Mazda nemůže jet dle chuti, alespoň nežere.

Spotreba_2.jpg
 
Brno - Plzeň, rychlost nejčastěji mezi 125 - 135 km / hod., max. 140 km / hod., z kopců sjíždím bez zařazené rychlosti.
Vím, že je to už fousatej příspěvek, ale ta poslední věta souvětí mě pobavila :) Lidi, od doby, kdy v autech nejsou karburátory, se tohle dá označit víceméně jen za nesmyslný zlozvyk. Navíc to je i potenciálně trochu nebezpečné (jako zvyk).
 
Já vím, že tu možná spamuju trochu moc, ale tohle vlákno je asi nejlepší k malýmu zamyšlení. Uživatelsky je CX-5 s automatem skoro dokonalá. Ale pořád je tam ten pohled na otáčkoměr, kterej se ve většině režimů bojí přelézt dva tisíce otáček. Můj táta mi vždycky říkal: "Otáčkoměr nepotřebuješ, prostě jeď tak, aby motor běžel volně." No jo, ale Mazda běží volně klidně na třináct set, to už mi přijde divný, promiň táto. Automat se pohodlně řídí jenom plynem, pokud vám ty nízký otáčky nevadí. Když chci, aby holka točila víc, prostě víc sešlápnu plyn a ona si podřadí o kvalt nebo i o dva. Jenomže pak najednou jedete přes kilo a holka je pořád při chuti a vyšší kvalt tam nechce dát. Rúzně jsem experimentoval, ale nic uspokojivýho jsem nenašel. Buď se musím rozjíždět na vyšší kvalt z nízkejch otáček a pak je to kultivovaný (až na ten podtočenej motor) nebo trochu přišlápnu a pak v devadesáti Mazda prostě nechce zařadit vyšší kvalt a nebo použiju pádla, ale pak je otázka, k čemu mám automat (nehledě na to, že s pádlama mám tendenci občas poslat motor do omezovače). Takže občas vytáhnu auto na volnou okresku, kde si zablbnu, trvale ho krmím stooktanem, a jinak to nechám na převodovce a čekám, na kolik mě časem vyjde servis. Možná to nebude taková divočina, když tu vidím, že největší problém jsou nefunkční zrcátka, ale lidsky je mi nějak líto huntovat tak krásnej stroj.
 
Na to preradenie je taká finta ktorá chce vela citu v nohe. Vytočíš tak ako píšeš motor, prevodovka podradí a v tej povedzme 90 -ke jemne ale naozaj jemne uber plyn a on ti preradí na vyšší prevod. Vyskúšaj uvidíš že to funguje.
 
@Forester jo, to funguje, ale ne vždycky a vždycky přitom převodovka chvíli váhá, jestli to myslím vážně, jestli fakt nechci točit motor aspoň do čtyř tisíc. Možná budu muset ještě potrénovat :)
 
Back
Top