• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Automatická převodovka - chování, údržba

Když mazda uvadela CX-5, normalne se to vsude rikalo, ze je to zvednuta trojka. Nikoliv SUV na bazi 6. Na mne to auto vzdy presne tak pusobilo, je kratky, ma kratkej interier, tomu odpovidajici "pocitove kratky" sedacky, pri jizde vic skace (asi opet diky rozvoru), a rozhodne mi nikdy neprislo treba v interieru designove tak dotazeny, jako 6. Taky mi od zacatku v servisech (Kladno, Usti) rikali, ze na CX-5 se mnohem vic resi podvozek, ktery je udajne poddimenzovany - protoze to auto vazi to samy co 6, jen to potvrzovalo muj pocit, ze je to vysoka trojka. Cenovka tomu vetsinu doby prodeje CX-5 odpovidala, zacinala za 500, nebylo to az o tolik drazsi, nez 3, to az posledni dobou to vyrostlo do nebes. Ja se tu na klanu do CX-5 opiral mockrat, pro me to bylo i v okamzik koupe auto, ktery jsem kupoval pro manzelku a s trochou sebezapreni, hlavne kvuli uzitecnosti a nechuti nebo lenosti jit do jiny znacky, a pak me mnoha vecma prijemne prekvapila... ale muj pozitivni pohled na CX-5 je porad dany kontextem ceny; kdyby stala neco kolem 1 mil Kc, prisla by mi proste docela spatna, zvlast uz dneska, po dalsich dvou letech bez poradneho vyvoje.

Jeste
- Hlucnost nesrovnavam dvoulitr CX5 se sestkou 2.5, tam samozrejme dvoulitr diky sve slabosti a kratkym prevodum prohrava na cele care. Ale 2.5 CX5 a 2.5 6. Stejne jako dynamika je horsi kvuli aerodynamice a tahani AWD, motor musi vic makat, predni sklo a zrcatka vic huci...
- U nas na Litomericku jezdi CX-5 hodne. O dost vic, nez 6 nebo 3.
- Co se tyka ceny, videl jsem ted parkrat u prodejcu CX-5ky, ktere byly az k 1.1m (cenikove), a sice neni tezky si podobne naklikat Kodiaqa, ale ten je zas o dost vetsi kus auta... pak da prodejce vyssi slevu, a myslim ze nakonec je to nastejno. A sice je to trochu pohled "excelovou tabulkou", ale mne osobne po poslednim drobnem faceliftu a v nekterych barvach prestal Kodiaq nebo Tarraco odpuzovat, kdezto Mazda porad vypada stejne :). A shora uz se takove cene (po slevach, ktere jsou proti nepremii enormni) blizi premie, jakkoliv k ni mam svoje vyhrady... Proste mi CX-5 prijde vzhledem ke sve "uzitne hodnote" dost draha, prisla mi uz pred tema dvema roky, a ted tuplem. Mozna jsem se proste jen nesrovnal s rustem cen vsech aut, to nepopiram.
 
Poslední úprava:
Mazda 6GJ/GL, Mazda 3BM/BN a CX5KF/KL používají jednu platformu - samozřejmě poupravenou pro daný typ auta. Je to vidět naprosto krásně když si vlezete pod tyhle auta, tak vypadají naprosto stejně.
Tvrdit že CX5 je stejná jako M3 je úplně to samý jako tvrdit že M6 je stejná jako CX5.
S tím jak Šáde používá věci od VW a jedná se o gigantickej koncern (ve škůdě najdete logo VW snad i na žárovkách),tak by dle typického příkladu "masové výroby" ty jejich krámi měli stát polovinu toho co stojí. Mazda si tohle nemůže dovolit, respektive s tou spoluprácí s Toyotou je zázrak že ty auta mají v dnešní době za tak přijatelnou cenu jakou mají.

Raději než řešit tohle,tak se vraťte k tý převodovce.
 
Poslední úprava:
Tak já také celou dobu myslel (četl jsem to a říkal to i delaer) že CX5 je na upraveném podvozku M3. Stejně tak, že CX3 je na upraveném podvozku M2.
Ano, CX3=M2 + i ty mají některý opravdu jen drobnosti schodný s platformou pro ty větší auta. Ale platforma pro M6,CX5 a M3 je stejná. Jen je poupravená pro daný typ použití. Prostě vymysleli kus železa, který si nařežou nebo prodlouží pro daný auto, dají na to ty nebo ty tlumiče podle vypočítanýho zatížení atd.... Proto i v japonsku existovala M3BM 4kolka, protože ta platforma to po drobný úpravě umožňuje. Nejenom Mazda fakt nemá prachy na to vymyslet jen pro jeden typ auta speciální platformu (ať už si do tý formulace zasadíte M6 nebo CX5 nebo třeba CX30)

Ale fakt prosim, neřešte v tématu o automatický převodovce tyhle ptákoviny. Tohle všechno si můžete přečíst na internetu.
 
Poslední úprava:
Tak tohle slyším poprvé a zdá se mi to dost mimo mísu, tak na úrovni Autosalonu
Navíc trojka v době uvedení CX-5 na trh byla úplně jiná platforma...

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Je tu někdo komu automat nesmrdi a necuka? ? Zvazuji porizeni starsi cx5 v automatu coby nahrady za odjizdejici mx5, ale po přečtení diskuze si tim nejsem uplne jista. Fofrklacek už nechci ac mx5 melo razeni luxusni, potrebuji uz univerzalnejsi auto a nechci uz nikde kvedlat s radickou ?
 
Jak jsem psal, u mě na automatové 6 se shodným motorem a (zřejmě) shodnou převodovkou (až na jiný stálý převod a absenci rozvodovky) jsou větší vibrace po několikadenním stání při chladnějším počasí, během cca 3 - 5 minut zcela odezní. Je to stejné od nové, taky jsem se na to asi po půl roce ptal hlavního mechanika Mazdy. Podle mě je to kombinace studeného oleje v převodovce + neklidných otáček studeného a déle odstátého motoru. Manuální takové vibrace nemá, předchozích několik taky nemělo, ale volnoběh u nich rovněž kolísá trochu víc, když delší dobu stojí. Když jezdím denně, tak klid. Ale manuály v mých posledních třech taky za studena o něco hůř řadily, takže každé má něco. Světla se při stání na křižovatkách u naší Mazdy 6 neklepou, byl jsem teď několik dnů po sobě delší dobu autem v centru Prahy, schválně jsem se na to zaměřil, a nic...
 
Poslední úprava:
Je tu někdo komu automat nesmrdi a necuka? ? Zvazuji porizeni starsi cx5 v automatu coby nahrady za odjizdejici mx5, ale po přečtení diskuze si tim nejsem uplne jista. Fofrklacek už nechci ac mx5 melo razeni luxusni, potrebuji uz univerzalnejsi auto a nechci uz nikde kvedlat s radickou ?
U automatu, a tím spíš u čtyřkolky, je řada věcí navíc, které se můžou pokazit. Způsob jízdy, zatížení (tahání přívěsu), údržba. U ojetiny pořádně vyzkoušet ve všech režimech jízdy. Zkontrolovat servisku. Vyměnit olej. Při pochybnostech nebrat nebo prohlédnout v servisu. Naše M6 dlouhodobě, co se AT týká, zcela bez problému.
 
Poslední úprava:
Já měl první automat, resp. DSG už někdy v 2007 (O2) a spokojenost. Pak jsem měl 7G-Tronic v ML (taky 2007, myslím) a pecka. Další DSG v roce 2011 už stálo za ho.no, soft už byl, bohužel, zasažen zelenou lobby (úchylné naladění, převodovka hrozně podtáčela, byla schopná tam kopnout 6Q v obci při 50km/h). Od té doby se to bohužel nezlepšilo a nezlepší (DSG, Powershit, dost pochychybuji, že na tom Mazda bude lépe?!). Naposledy jsem v 2016 vybíral nového S-Maxe, vzal jsem si demo s Powershitem a jak ta převodovka trápila motor, to jsem nezažil. Vzal jsem samozřejmě manuál. Kdo nemá sluch, necítí, jak mu auto vibruje pod prdelí, ať si chochtá s automatem, pro mě to ale není....
 
Já měl první automat, resp. DSG už někdy v 2007 (O2) a spokojenost. Pak jsem měl 7G-Tronic v ML (taky 2007, myslím) a pecka. Další DSG v roce 2011 už stálo za ho.no, soft už byl, bohužel, zasažen zelenou lobby (úchylné naladění, převodovka hrozně podtáčela, byla schopná tam kopnout 6Q v obci při 50km/h). Od té doby se to bohužel nezlepšilo a nezlepší (DSG, Powershit, dost pochychybuji, že na tom Mazda bude lépe?!). Naposledy jsem v 2016 vybíral nového S-Maxe, vzal jsem si demo s Powershitem a jak ta převodovka trápila motor, to jsem nezažil. Vzal jsem samozřejmě manuál. Kdo nemá sluch, necítí, jak mu auto vibruje pod prdelí, ať si chochtá s automatem, pro mě to ale není....
Mám pocit, skoro jistotu, že mezi M6 z roku 2013 a M6 ročník 2018 je rozdíl, ta novější má otáčky naladěné výš. Samosebou, je to daň emisním limitům. Při záběhu jsem řadil sekvenčně, aby se trošku proběhla. Teď už to neřeším, že by auto na šestku vibrovalo jsem nezažil.
 
Je tu někdo komu automat nesmrdi a necuka? ? Zvazuji porizeni starsi cx5 v automatu coby nahrady za odjizdejici mx5, ale po přečtení diskuze si tim nejsem uplne jista. Fofrklacek už nechci ac mx5 melo razeni luxusni, potrebuji uz univerzalnejsi auto a nechci uz nikde kvedlat s radickou ?
To je velký odklon z MX 5 do CX 5, ze sporťáku do SUV:weary_face::sob:
 
Ja jsem nikde nepsal, ze by auto na 6q vibrovalo. Vibrovalo kombinaci nizkych otacek a vysokeho rychlostniho stupne.
Možná je to vlastnost dvojspojky. Mě se ještě nestalo, aby měničový automat u M6 nechal klesnout otáčky natolik, že by vůz začal vibrovat. Ono taky nezáleží jen na rychlosti, ale na zatížení, poloze plynu atd. Prý se dokáže i učit na základě jízdního stylu. To by mě docela zajímalo, jak to funguje.
 
Možná je to vlastnost dvojspojky. Mě se ještě nestalo, aby měničový automat u M6 nechal klesnout otáčky natolik, že by vůz začal vibrovat. Ono taky nezáleží jen na rychlosti, ale na zatížení, poloze plynu atd. Prý se dokáže i učit na základě jízdního stylu. To by mě docela zajímalo, jak to funguje.

"Prý se dokáže i učit na základě jízdního stylu. To by mě docela zajímalo, jak to funguje."

To bude asi velký "hype" ......
Nejlépe to dokladují tato slova: Like we said, you’re unlikely to even realize when the Mazda Active Adaptive Shift Control system is working, but believe us when we say that it is a key component to your thrilling Mazda driving experience.

:grinning:


A když se to něco konečně naučí, tak do toho sedne manželka a můžete začít znova ........ :D
 

Podobná vlákna

Odpovědi
131
Zobrazení
12K
Back
Top