• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Automatická převodovka - chování, údržba

"Prý se dokáže i učit na základě jízdního stylu. To by mě docela zajímalo, jak to funguje."

To bude asi velký "hype" ......
Nejlépe to dokladují tato slova: Like we said, you’re unlikely to even realize when the Mazda Active Adaptive Shift Control system is working, but believe us when we say that it is a key component to your thrilling Mazda driving experience.

:grinning:


A když se to něco konečně naučí, tak do toho sedne manželka a můžete začít znova ........ :D
Spíš by bylo zajímavé vědět, jestli převodovka jen reaguje “just in time”, nebo si ukládá nějaké algoritmy do paměti.
 
A jaký je v tom rozdíl? Pokud si ukládá algoritmy, tak je tedy i využívá, jinak nemá smysl si něco ukládat. A to tedy znamená, že se učí. Pokud ukládá data z řízení a nastavuje podle nich předem daný deterministický algoritmus, tak se adaptuje.
 
Active Adaptive Shift (AAS)
Active Adaptive Shift (AAS) automatically controls the transmission shift points to best suit the road conditions and driver input. This improves driving feel. The transmission may switch to AAS mode when driving up and down slopes, cornering, driving at high elevations, or depressing the accelerator pedal quickly while the selector lever is in the D position. Depending on the road and driving conditions/vehicle operations, gear shifting could be delayed or not occur, however, this does not indicate a problem because the AAS mode will maintain the optimum gear position.


Když si to přeložíte, tak tam o nějakém učení není ani slovo. Ale o tom, že se ADAPTIVNĚ podle aktuálních podmínek mění charakteristika řazení. Ve tvém vyjádření tedy "just-in time".
Čili není to žádný machine learning AI algoritmus......
 
Tak lidi, nabizene vozidlo (2,5i 2016) projeto, automat radi krasne hladce, nicmene se mi nelibil projev brzd pri couvani, kdy jsem lehce dobrzdovala. Predni brzdy piskaly a skripaly jak kdyz zastavuje nakladni vlak. Dělá to je pri lehkém dobrzdovani, pri razantnejsim ne. Dle prodejce je to naprosto v poradku a u automatu bezny jev, coz se mi úplně nezda (mela jsem bmw v automatu a tohle to rozhodne nedelalo). Mate někdo podobnou zkusenost? Desky v riti / kotouce v riti....?
 
Mozna jenom lehce rezle kotouce, pokud auto nekde stalo dele nez tyden. Chtelo by to projet se s nim, a par krat prudce zabrzdit...
 
Tak mám po výměně. APP lehce podražili, ale vzhledem k referencím a k tomu, že je mám za bytem, jsem to odvezl k nim. Najeto 99000. Rozdíl absolutně žádný. Dostal jsem štítek, kde je další interval +60.000 km. No, upřímně, vzhledem k tomu, že mám nájezd přes 50.000 km ročně, tak jsem se rozhodl ho prodloužit na 100. Nechce se mi to, za tu cenu, dělat skoro každý rok. Nehledě na to, že většina lidí ho nemění vůbec. Už takhle tedy moje Mazdice dostává nadstandardní péči. Navíc polovinu km najedu po dálnici, kde je zatížení minimální, tak snad to nebude ničemu vadit...
IMG_20220121_184008.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Po pravdě, pokud najezdíš 50 tkm za rok, tak v nákladech i s amortizací tě to stojí velmi hrubým odhadem minimálně 250 tis. Kč. V tom se nějakých 8 tis. Kč (poníženo z 10 tis. Kč v poměru 50/60 tkm) za výměnu oleje v automatu docela ztratí. To nepočítám náklady na pojištění a základní servis. Přitom dost výrazně snižuješ riziko, že ti bude automat drhnout, a tedy nepříjemně obtěžovat, a/nebo že zaplatíš odhadem nejméně 60 tis. Kč za opravu automatu.
 
Já bych se taky držel těch 60 000, za to riziko potenciálních problémů a následný drahý opravy to nestojí.
 
To zas ja si myslim, ze z hlediska oleje neni takovy rozdil rychle najetych 100tkm a pomalu najetych 60tkm… da se cekat, ze kdyz clovek najede tolik, jsou to delsi az dlouhe trasy a prevodovka je tedy zahrata na idealni teplotu, dochazi k lepsimu mazani a tedy mensim oterum. Nehlede na to, ze u vetsiny menicovych automatu, co stoji v bazarech a porad funguji, by byla vymena kazdych 100tkm zboznym snem, aspon takovy je muj predpoklad… tohle je vec, kterou plno vyrobcu a autoriz. servisu u novejsich aut neresi, a lidi to tuplem neresi… kdyz tata vybiral mondeo, ktere je jeste kvuli powershiftu citlivejsi a je to povestna bolistka, zadny co videl nemelo doklad od vymeny, tzn. nejspis ani zadnou vymenu za sebou (vsechny auta pres/kolem 100tkm)…
 
To zas ja si myslim, ze z hlediska oleje neni takovy rozdil rychle najetych 100tkm a pomalu najetych 60tkm… da se cekat, ze kdyz clovek najede tolik, jsou to delsi az dlouhe trasy a prevodovka je tedy zahrata na idealni teplotu, dochazi k lepsimu mazani a tedy mensim oterum. Nehlede na to, ze u vetsiny menicovych automatu, co stoji v bazarech a porad funguji, by byla vymena kazdych 100tkm zboznym snem, aspon takovy je muj predpoklad… tohle je vec, kterou plno vyrobcu a autoriz. servisu u novejsich aut neresi, a lidi to tuplem neresi… kdyz tata vybiral mondeo, ktere je jeste kvuli powershiftu citlivejsi a je to povestna bolistka, zadny co videl nemelo doklad od vymeny, tzn. nejspis ani zadnou vymenu za sebou (vsechny auta pres/kolem 100tkm)…
Tohle je spíš otázka přístupu. Každý technik vám řekne, že olej v provozu degraduje a jeho vlastnosti se zhoršují. A stanoví nějaký interval výměny. Pak přijde fleetový obchodník a představí si cenu údržby pro garážmistra, který se stará o desítky vozů. A vymyslí termín “longlife”. (Nevím, jestli “doživotní” není chyba v překladu?) Takže můj zájem, protože se starám jen o pár rodinných aut, je trošku jinde. Protože nemůžu ten svůj park obnovit každý dva roky...
 
Já úzkostlivě měním, ale zrovna můj táta odjakživa dodržuje u dieselů ty děsivě dlouhý long life intervaly, první asi měl jejich Passat, nájezdy cca 50 - 60tkm ročně, většinu aut mají aspoň do 250tkm (pak se to dojíždí ve firmě), a nikdy žádný problém, který by souvisel s olejem... Podle mě je to právě tím, že se ty auta pravidelně používají, spíš delší trasy, dobré řidičské návyky... Je to jako datum spotřeby u potravin, musí tam být rezerva, a jak mě učili na strojárně, rezerva nebývá úplně malá, zvlášť kdyby výrobce riskoval drahou opravu v záruce.
 
Já úzkostlivě měním, ale zrovna můj táta odjakživa dodržuje u dieselů ty děsivě dlouhý long life intervaly, první asi měl jejich Passat, nájezdy cca 50 - 60tkm ročně, většinu aut mají aspoň do 250tkm (pak se to dojíždí ve firmě), a nikdy žádný problém, který by souvisel s olejem... Podle mě je to právě tím, že se ty auta pravidelně používají, spíš delší trasy, dobré řidičské návyky... Je to jako datum spotřeby u potravin, musí tam být rezerva, a jak mě učili na strojárně, rezerva nebývá úplně malá, zvlášť kdyby výrobce riskoval drahou opravu v záruce.
Souhlasím, delší trasy a dobré řidičské návyky... (Snad v autoškole adeptům řeknou i něco o dochlazování turba, regeneraci DPF a provozní teplotě, nevím). Rozumím i tomu, že když má někdo nájezd šedesát tisíc, nechce se mu pětkrát ročně do servisu pro olej do motoru a navíc do automatu. Možná jsou u koncernu diesely odolnější. Ale je to proti všem doporučením, které se tu pro naše Mazdice opakují pořád dokola. A pak je tu pár zoufalců, kteří se zkouší v záruce soudit. Výsledek je, že výrobce poukáže na upozornění v manuálu na ztížené provozní podmínky, které ho zbaví veškeré odpovědnosti.
 
Čau. Zitra si jedu pro CX5 je to 2,5 AWD Revolution Top. V provozu od 2018 najeto 60k. Ještě je rok v prodloužené záruce.
Pročitám postupně forum a někdy si říkám jestli sem udělal dobře a vzal ji ?
K otázce. Řešit výměnu oleje v převodovce? Bude s tím jezdit hlavně žena. Roční nájezd 10-15k. Nebo ten olej zatím neřešit.
Ještě se zeptám jako debil.
Automat jsme nikdy nemeli. Z rezimu D jde přehodit na manuální řazení normálně za jízdy? Pádla to nemá.
 
Auto jsem kupoval ve 40 a nyní mám 90. Osobně to vidím na první výměnu někde kolem 150.
Automat jsme nikdy nemeli. Z rezimu D jde přehodit na manuální řazení normálně za jízdy? Pádla to nemá.
Ano. Řadící páku posuneš doleva, režim M. Pak radíš ⬇️ pohybem páky vpřed a ⬆️pohybem vzad.
 
Poslední úprava:
stejně tak bych vyměnil olej v diferáku a rozvodovce, protože na to taky nikdo určitě ani nešáhnul
To nejsou předepsané servisní úkony při garančkách? Sorry moc se v tom neorientuju. Vím jen že výměma oleje v AP převodovce není.
 
Back
Top