- 1 383
Kdyby někoho zajímalo, tak specialisti na automatické převodovky ze servisu A.T.AutoServis (Hostivice - Praha/západ) mi nacenili výměnu (13l oleje, filtr, práce) na 9.840,- Kč vč. DPH. Je to o 1000 dražší než v APP Servis (viz výše).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Tomu byste nevěřili, ale napsat to musím: podle servisu vadil gumový koberec, neoriginál Petex. Vyřízli kus kolem pedálu a “závada” je pryč. Pointa je v tom, že ten koberec tam byl sedm let bez problému...Ahoj, chtěl bych se poradit, jestli jste se setkali s tím, že by přestal pracovat "kick down" (automatické podřazování při panickém přidání plynu). Může to mít souvislost s nedávnou výměnou oleje? Jedná se o M6 GJ z roku 2013. Díky za reakce.
To je docela vtipný. Jenom ze zajímavosti, kolik si na tom vyvinul úsilí, popřípadě financí za diagnostiku aj.?Tomu byste nevěřili, ale napsat to musím: podle servisu vadil gumový koberec, neoriginál Petex. Vyřízli kus kolem pedálu a “závada” je pryč. Pointa je v tom, že ten koberec tam byl sedm let bez problému...
Myslím, že mechoš byl docela šikula, nenechal se zmást mými úvahami... půl hodina práce, to jest Kč 475,- plus daň. Novější koberec od Petexu má trochu jiný tvar a je kratší (shodný pro šestku i trojku).To je docela vtipný. Jenom ze zajímavosti, kolik si na tom vyvinul úsilí, popřípadě financí za diagnostiku aj.?
A kolik si vzal peněz servis za zjištění závady příčinou gumového koberce?
Jsem jen zvědavý ???
Kolik má auto najeto, popř. byl měněn olej v AP?Zdravím všechny a obracím se na vás s dotazem(možná zbytečným). Již nějakou dobu pozoruji, že když vyjedu(z garáže) a po cca. 3km zastavím na křižovatce, tak pozoruji chvění celého auta. Mám tam D a auto hold, když dám N, tak chvění zmizí. Po ujetí cca. 10km se to již neprojevuje. Je mě jasné, že po ujetí 10km by mohlo být vše zahřáté(v létě) Jen mám pocit, že jsem to dříve nepozoroval, určitě ne tak citelné. Také jsem si všiml, že když nemám zapnutý AH a stojím na brzdě, tak motor má nižší otáčky, než s AH a v momentě kdy zapnu AH a pustím brzdu, tak se otáčky zvýší snad o150ot. Všiml si někdo takového chování. Předem dík za vaše postřehy.
a nestojíš ve svahu (stačí velmi mírný) bez zatažené ručky..?Když vyjedu z garáže a potom dávám D, tak to někdy tak kopne
Mám úplně stejný problém, včetně toho občasného kopnutí po nastartování při zařazení z P do D (a to stojím úplně na rovince, typicky v garáži). Dva roky stará CX-5ka se stejným motorem, nájezd cca 35k km, takže vlastně stále nové auto, že? Jen dodám, že ten hrubší chod při zastavení není vždy jen při studeném motoru. Mám vypozorované, že někdy je to i během jízdy. Příklad, vyjíždím ráno do práce (a to se nebavíme o vyloženě studeném startu, ale třeba i během léta, navíc z "vyhřáté" garáže), je znát trochu hrubější chod, no a po cca půl hodině jízdy zastavím na semaforu a jak píšeš, jsou znát silnější vibrace. Nic dramatického, ale ten motor nejede vyloženě hladce a ano, píšeš chvění auta, asi tak nějak. Někdy ale o tom motoru (na tom stejném semaforu ) člověk pořádně ani neví. A ještě jedna věc, už jsem tady k tomu také chtěl také založit téma, když v takovém případě svítím a stojím za autem, kterému svítím na zadek, tak vidím, jak se mi lehce chvějí světla . Může být problém i ve světlech nevím (něco někde uvolněného... no už bych se ani moc nedivil... ), ale evidentně jsou v takovém případě vibrace motoru zkrátka větší, než je normální. Nevím, jestli to má co dočinění vyloženě s převodovkou, ale když už si ten dotaz položil zde, tak na něj zde reaguji. Jo a taky si vzpomínám, že si tu někde už psal, že někdy při klidně jízdě, třeba při popojíždění na parkovišti nebo v koloně, na půl plynu, tito přejde do "traktorového" režimu, kdy je ten projev motoru už vyloženě nepříjemný. Když se přidá plyn, tak to lehce škubne a zase se to zklidní (ale auto zrychlí, což ale není vždy žádoucí...). Nevím, že by se motor přepnul na dva válce a že by v kombinaci v malou rychlostí, nízkými otáčkami a malým záběrem o to více vibroval? Ale to už je asi jiné téma... Ale také mě napadlo, jestli když třeba zastavuji z režimu jízdy na dva válce, jestli tam ty dva válce nejedou i při zastavení az bývající dva se nezapojí zas až při rozjezdu. Což?Zdravím všechny a obracím se na vás s dotazem(možná zbytečným). Již nějakou dobu pozoruji, že když vyjedu(z garáže) a po cca. 3km zastavím na křižovatce, tak pozoruji chvění celého auta. Mám tam D a auto hold, když dám N, tak chvění zmizí. Po ujetí cca. 10km se to již neprojevuje. Je mě jasné, že po ujetí 10km by mohlo být vše zahřáté(v létě) Jen mám pocit, že jsem to dříve nepozoroval, určitě ne tak citelné. Také jsem si všiml, že když nemám zapnutý AH a stojím na brzdě, tak motor má nižší otáčky, než s AH a v momentě kdy zapnu AH a pustím brzdu, tak se otáčky zvýší snad o150ot. Všiml si někdo takového chování. Předem dík za vaše postřehy.
za půl roku jsem nenašel pozici za volantem, tak blbý sedačky jsem neměl ani v Dusteru, nakonec jsem vyměnil CX-5 za M6 a to je úplně jiný posezení, jedině teda sehnat sedačky z M6 a dát je do CX-5, jinak si za volantem dobře nesednešnavíc se mě v ní pořád blbě sedí za volantem
Po dvou letech, resp. po 30ti tisících km? To si nemyslím, nemluvě o tom, že já tohle pozoruji už hodně dlouho. Ne, že by to bylo hned od začátku, ale minimálně rok už to takto vnímám. A teď si vlastně uvědomuji, že to chvění světel jsem onehdy konzultoval i se samotným Mazda guru @Max6 , když jsem u něj byl po prvních cca 4 tisících km měnit původní OEM olej. Ale upřímně, já už se tyhle věci spíš snažím neřešit. Ono po tom, co jsem si tady užil s předchozí 6kou s vibracemi při jízdě na dva válce (a ne že by to bylo na mé CX-5ce výrazně lepší...), nebo u nynější CX-5ky s problémy s centrálem nebo třeba pravidelné a neustálé bouchání/praskání od náprav, tak se snažím obdobné věci pokud možno neřešit, abych se z toho úplně nezbláznil. Asi problém nás detailistů a šťouralů... Mazda prostě není prémiovka, i když se tak na oko tváří a možná je to zbožné přání některých z jejich Mazda manažerů (a možná i majitelů), ale ne ne, realita je jiná. Ale nic proti, to není hate, to je jen konstatování, můj názor, moje zkušenost... PeaceIMHO zda to nemuzou byt vybehane silentbloky motoru z duvodu prepinani valcu
No nevím, nevím, tady se musím CX-5ky zastat a možná je to tady za ta léta poprvé, co s tebou nesouhlasím . Malá hračka na bázi Mazdy 3? To je myslím hodně zjednodušené a beru to spíše jako nadsázku Na platformě Mazdy 3 je postavená CX-30ky, to víme všichni, což se stále ještě po všech stránkách menší auto, než je CX-5 (a to nemyslím špatně, nic proti CX-30ce, teda až na ty lemy blatníků... ). Malá? Ano, není to extra velké auto, ale spíš než vnější rozměry řešme ty vnitřní a pokud jde o vnitřní prostor, tak upřímně řečeno, velká není ani 6ka. Třeba místo na zadních sedadlech (mluvím teď o kombíku, ne o sedanu) nebo velikost kufru je u 6ky ve své třídě spíš pod průměrem. Slabá? Teď nevím, jestli opravdu mluvíš o stejném motoru, tedy o 2,5l, ale já mám srovnání ročního ježdění s 6kou a více jak dvouletého ježdění s CX-5kou se stejnými motory a věř mi, ten rozdíl, daný samozřejmě větší hmotností a ve vyšších rychlostech větším aerodynamickým odporem, je zanedbatelný. Spíš je to o nějakém tom subjektivním vnímání kinetiky celého auta. A také nesouhlasím s tím, že by měla být hlučnější. Opět, srovnávejme prosím stejné motory, ne 2.5 vs. 2.0. Už jsem to tady několikrát psal, že v hlučnosti mě to přijde minimálně srovnatelné, možná bych si troufl CX-5ku považovat za o něco málo lépe odhlučněnou (samozřejmě se stále bavíme o motoru, ne o aerodynamickém hluku ve vyšší rychlostech). I když si samozřejmě uvědomuji to, že ty máš 6ku v sedanu, tam to může být ještě trochu jiné... A okoukaná? Tak tomu nerozumím už vůbec. Možná jich jezdí o něco více, než 6tek, ale v obou případech se jedná o auta, která stále člověk nevidí tak často a vždycky, vždycky se za 6kou i za CX-5kou (a vlastně za všema Mazdama) rád otočím. Kdo z vás se dnes otočí za Passatem nebo Tiguanem? A co se ceny týče, nemá podle mne vůbec cenu polemizovat o tom, jestli dát za CX-5ku "mega" nebo ne. Úplně stejně bychom totiž mohli polemizovat o tom, jestli dát "mega" za 6ku. Promiň, ale je to tak. Point je totiž v tom, že auta za několik pár posledních let tak zdrahla, že pod "mega" auto střední velikosti, se slušným motorem a výbavou prostě nekoupíš. Tak to prostě je. Dostalo mě, když jsem zjistil, na jaké ceně dnes začíná Kodiaq. 818.900,- v základní výbavě, bez čtyřkolky a s 1.5 110kW motorem??? Takže jinak, opravdu je ještě "mega" nějaká relevantní baselina? CX-5 je "za mega" v podstatě nejdražší a nejvybavenější CX-5ka, kterou můžeš koupit a určitě v konkurenci stejných aut obstojí, protože ruku na srdce, co dnes vlastně koupíš "za mega"? Resp. v konkurenci jakých vozů by vlastně měla obstát? A v konkurenci jakých aut má vlastně obstát 6ka? Vždyť obdobně vybavený Superb nebo Passat bude vždy více či méně dražší. Takže s čím vlastně tyhle modely srovnáváme a obhajujeme? Oba modely jsou na tom podle mne více méně ve srovnávání s konkurencí stejně. IMHO A to už vůbec nemluvím o tom, jak moc relevantní tohle obhajování vlastně je. Jestli jsem si někde musel CX-5 obhájit, tak to bylo jen jednou, a to před mojí manželkou, pak už nikde . Hoši, přece pro bůh nekupujeme auta jen podle excelovského sheetu ne? A přece si nemusíme mezi ostatními naše auta obhajovat ne? Je mi jasné, že si to nemyslel špatně, neber to prosím zle, jen mi těch našich CX-5ek "za mega" bylo najednou líto Ale to už jsme asi přetekli do jiného téma, tohle už asi není o automatické převodovce, ups......tak mě napadá, jestli to kopnutí/bouchntí při rozjezdu není u automatové AWD CX-5 to samé, co u manuální AWD CX-5, kdy po rychlém povolení spojky na jedničku, zvlášť v tahu, se často ozve kopnutí a bouchnutí. Řeší se to na forech asi "odjakživa", objevilo se to po ujetí prvních pár tisíc km, a všude se všichni tváří, že je to "normální", resp. nedá se s tím nic dělat a neznamená to problém. Podle mě to bude nějaká vůle nebo setrvačnost v rozvodovce, nebo tak něco... nic jsem nikdy nevygooglil. Ale jestli ta samá věc nečiní takhle problém automatu, který se snaží "zapojit".
Holt je CX-5 levná malá hračka na bázi Mazdy 3. Proto jsem tu vždy psal, že výrazněji nad půl mil Kč bych za ní nedal... koupil jsem "nízkou" výbavu levně (680), a za takovou cenu zas konkurenci moc neměla, a vzhledem k tomu jsem s ní spokojený a uživatelskou mouchu nebo sedačky člověk spíš odpustí (funkčně vše funguje perfektně). Za mega v nejvyšší výbavě by mi vůbec smysl nedávala - malá, slabá, okoukaná... řídil jsem Takumi a Revo Top a prostě s tou cenovkou mě to neoslovilo, motorově hrozně hlučná v zátahu (víc než u 6), a sedačky jsou v kůži ještě horší, než v textilu... v tvrdší kůži teprv vynikne ten divný profil sedáku a horní části opěradla. Za 6 mi ten mega tak nepatřičný nepřijde, už protože to v konkurenci stejně drahých aut obstojí.
Ale nad prémiovkami nebásním, Mercedes dle všech, se kterými se bavím, stojí spolehlivostí a konkurencí za starou bačkoru, Volvo jakbysmet, BMW byly špatný vždycky (to je člověk rád za lupání), a Audi jakž takž, když se zrovna zadaří (trefí se dobrý motor, až několikátý rok výroby, vyšší model a nižší výbava)... tak moc nevím co jiného.