• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Co vás naštvalo?

Doma parkuji dost natěsno vedle nízké sousedovy zídky. Patnáct let při vyjíždění hezky zídku objedu. Nedávno jsem měl zatmění v makovici či co a krásně jsem auto odrbal a zídku nahnul do boku. No nakakáno v rukách a i v hlavě... :(
Budou nové dveře a plasty. Aspoň, že mám havarijko. Vlastně poprvé za život tu pojišťovnu trochu podojím.

radost... .jpg
 
EP prý schválil definitivní zákaz prodeje motorů s emisemi po roce 2035.

Mám otázku.... Dá se někam těm europoslancům napsat ,,VYLIŽTE MI PRDEL!" ....?
 
Da. Najdes si mail a napises. Idealne poslat rovnou odkaz,jak po 20letech v koprivach startujes Tatru s prisahou,ze to je a nadale bude tvoje daily auto?

Ja jsem dneska odjizdel do prace a nejaky obcan,tam nastartoval dCi Renaulta...Myslel jsem,ze se udusim, ale nez jsem oskrabal svoje vedle stojici (rovnez naftove, nicmene s funkcnim dpf filtrem) firemni auto,tak uz to nebylo tak hrozne. Chodily kolem me nahate zenske, plavali delfini,hrala hudba a tak. To neni zly start dne ???
 
Podívej já bych naopak viděl smysl v tom zakázat tyhle starý vraky - tím myslím auta co mají vykuchaný filtr například - ono se říká, že to neprojde technickou a td, no kamarádka má taky vykucháno, koupila to tak před 2 lety přišla na to nedávno, no a tak jsem jí tu technickou zařídil - teď před Vánoci za 3000 čistá ruka. Takže to stále jde - a ze svého okolí vím o dalších 3 lidech co jezdí bez filtru. Kdyby se opravdu odstranili taková auta udělá to s emisemi podstatně víc - čeho dosáhnou zákazem prodeje nových spalováků? No jenom toho, že lidi budou dál jezdit v těch starých a nebudou je obnovovat za novější s lepšími emisemi. Ty elektrosráče si nikdo kupovat nebude dokud nebude komplet vyřešena infrastruktura, dobíjení pro lidi na sídlištích a td plus reálné dojezdy a hlavně životnost vozu. Tady vidím průlom až s nějakým kondenzátorem.

Doufám, že ty zelený mozky - zelený né z ekologie ale z peněz který za tím vidí - někdo brzo vykope svinským krokem a tuhle blbost zas zruší.

Ať se ty prachy nalejí do syntetických paliv - to by mohla být na dalších 10-20 let smysluplná technologie, než bude opravdu eko výroba energie, vyřeší se nějaké kondenzátory nebo baterie založené na jiném principu než lithium a celková eko výroby elektrosrágor. Bejt automobilkou uvádím u elektroaut jejich CO2 dle spotřeby energie a složení její výroby v daném státě, plus to co stála výroba baterií.

Nahnal bych je do uhelné elektrárny ke komínu a nechal je tam dýchat z výfuku jejich elektroaut - možná by jim to pak došlo než by zdechly.

Brrrrr jsem se zas rozčílil, jdu radši do fitka a juknu do práce - ale ti delfinci nahé ženy a muzika.... jsi si šlehnul nebo jsi někde v ráji na dovče?
 
V podstatě co jsem měl na srdci už jsi řekl.Za mě máš svatou pravdu.?Možná chtějí aby jsme si už další auta nekupovali a jezdili elektobusem,nebo radši pěšky.
 
já bych naopak viděl smysl v tom zakázat tyhle starý vraky - tím myslím auta co mají vykuchaný filtr například
kamarádka má taky vykucháno, koupila to tak před 2 lety přišla na to nedávno, no a tak jsem jí tu technickou zařídil
To si trochu protiřečíš ne? ?
lidi budou dál jezdit v těch starých
Dostanou takovou uhlíkovou daň, která se jim nevyplatí a stejně koupí elektro.
ti delfinci nahé ženy a muzika.... jsi si šlehnul nebo jsi někde v ráji na dovče?
Inhaloval Renault dCi ?
 
A není tam náhodou propašovaná ta vyjímka o uhlíkově neutrálních palivech ? Aspoň tak zněl původní plán.:idea:
Mě můžou napálit uhlíkovou daň klidně 4000000% a stejně si nový elektrovůz nekoupím, protože na něj nebudu mít peníze a na ojetý s vylágrovanejma baterkama už vůbec ne.:joy:

Spíš by mě zajímalo co se stane, když projde Euro7 v plný polní. To lidi co si chtěj koupit nový auto nějaký rok 2035 nebude vůbec zajímat.
 
Podívej ony uz tu byly snahy zavest "ekodan" ktera by se platila kazdy rok (a ne jen pri prevodu) a pohrbila tak stary auta...
jejich snem je ze (elektro)auta budou jen pro hornich 10k a ostatni budou jezdit na kole/sockou
 
A k tomu sny o Car sharing :sob:
Cestování v čase (zpět) taky nikde o_O
 
To si trochu protiřečíš ne? ?

Dostanou takovou uhlíkovou daň, která se jim nevyplatí a stejně koupí elektro.

Inhaloval Renault dCi ?
Ano protiřečím, prostě mi jí bylo líto.... koupila si auto s tím, že je ok a pak zjistila před technickou, že není ok a legálně nikde neprojde a ani jí ho žádný bazar nechce vykoupit aby si koupila jiné... tak co naděláš, vím že jezdit potřebuje a měla jen měsíc čas pak by to musela odstavit.... tak jsem jí to domluvil.
Ono je něco jiného koupit si auto a pak zjistit, že ti šmejd prodal vrak, než mít auto s filtrem a vědomě se rozhodnout nechat ho vykuchat.

PS taky s ním jezdit už nechce, ale ten prodej bude teď dost blbec a to co do toho dala bude chudinka ráda za 1/3 jestli se vůbec najde kupec nebo na součástky.

A není tam náhodou propašovaná ta vyjímka o uhlíkově neutrálních palivech ? Aspoň tak zněl původní plán.:idea:
Mě můžou napálit uhlíkovou daň klidně 4000000% a stejně si nový elektrovůz nekoupím, protože na něj nebudu mít peníze a na ojetý s vylágrovanejma baterkama už vůbec ne.:joy:

Spíš by mě zajímalo co se stane, když projde Euro7 v plný polní. To lidi co si chtěj koupit nový auto nějaký rok 2035 nebude vůbec zajímat.
Smysl by to dávalo, ale přesně co schválili jsem nečetl - no stejně tou dobou budu starej nebo budu prdět radši do hlíny.

Podívej ony uz tu byly snahy zavest "ekodan" ktera by se platila kazdy rok (a ne jen pri prevodu) a pohrbila tak stary auta...
jejich snem je ze (elektro)auta budou jen pro hornich 10k a ostatni budou jezdit na kole/sockou
Jo taky si říkám, to že si nakradli jim nestačí protože střední třída se měla fajn a v podstatě nebyl vidět na venek moc rozdíl mezi horními a střední třídou, no a tak je potřeba vytvářet krize a různá omezení všeho aby se nůžky zas rozevřeli a bylo hned vidět kdo je za vodou a pak ten zbytek co je rád když mu hoděj kost od stolu.
 
Já k tomu chci jen říct, že nemálo lidí v mém okolí má nějaký mo-mentální blok a nechápou souvislosti. Každej shání diesela, protože zdražilo žrádlo, nájmy, voda a tak se musí ušetřit. A jak si tak ti lidi šetří, tak najednou koukaj, že prodrbali balík peněz...

Teď jsem měl co dočinění s Land Rover Freelander s BMW motorem 2.0 nafta. To auto jezdilo denně 6km tam a 6km zpět po asfaltce (čili 4x4 k ničemu, naftový motor k ničemu).

Nedalo mi se nezeptat :
1) proč jste měli naftové auto ?
2) No já mám k dispozici levně naftu
1) Aha...A ty vstřikovače co jste museli před 5 lety dělat za asi 40 000kč se při té spotřebě asi 10L/100km se studeným motorem vyplatily, když byla teda ta nafta levnější ?
2) **Mlčení

Trochu svítá na lepší časy a dost lidí (a jde to vidět i na trhu ojetých aut) se uchyluje k benzínu. Stále ale narážím na lidi, co jezdí 8-12tkm/rok a stále si budou tvrdit, že ta nafta je prostě super, že to málo žere. Omlouvám se, nechci být nějaký nezdvořilý a každého soudit, ale já mám prostě v takových případech pocit, že žiju mezi idioty, kteří neumí počítat.

Ze své pozice občasného opraváře osobních aut musím konstatovat, že jsem viděl za poslední 3 roky JEDEN naftový motor, který nebyl celý zblitý od oleje a asi jen několik málo, které nekouřily a jejich chod byl takový, jaký by měl být.

Přitom koncernová 1.2TSi v trojkové Fabii, což můžete a nemusíte chtít je auto, které běžné tříčlenné rodině stačí na všechno co je třeba (to neznamená, že to auto chcete a jste z něj nadšení, to znamená, že stačí aby jste byli nějak normálně mobilní, přičemž máte mladé auto co se nerozpadá pod rukama a roční náklady na provoz jsou velmi nízké) má spotřebu cca 5-5,5L benzínu na 100Km.

O servisních nákladech 15leté naftové ojetiny a divných ksichtech a sevřeném žaludku při každé STK+ME ani mluvit nebudu.

Nejsem nejostřejší tužka v penále a ani to netvrdím. Ale jsem dost chytrý na to, abych věděl, že při mých 10 000km/ročně je lepší, když to žere 9 a nekazí se to, než aby to žralo 6 a já jsem se denně modlil za turbo, vstřiky, hadice, podtlaky, čerpadla a jako bonus k tomu čuchal ten puch a snášel vibrace a hluk.
 
:) Podívej já ti rozumím a asi tak.....
Kamarádka je totální antiautíčkář.....
Ona neřešila jestli je to nafta nebo benzín kolik to žere, v jakém je to stavu krom toho aby to nebylo zrezlé.... pán jí řekl, že vše funguje auto vypadalo na pohled hezky a tak ho koupila - a ano to co píšeš jsem jí taky řekl protože s ním jezdí po městě a pak 5-10km trasy - na naftu totální kravina.

Dnes už to ví taky a vyslechla si toho ode mne dost, no a další auto bude nějaký benzín jako Yaris nebo M2, i20 a td.... žere to málo a je to spolehlivé, jenže teď na to nemá a to co dala za tohle auto, plus co do něj pak ještě narvala, páč se ukázalo, že i podvozek je v prd.... plus turbo.... no a pak zjistila ten filtr tak sem jí domluvil kámoše, který to okoukl v dílně a dal mi soupis :) no a stručně.... koupila si vrak, sice nerezlý a teď již dost opravený, ale.... cpát do toho další peníze s tím že je to na její pojížďky totálně nevhodné nemá smysl....

Za sebe já bych si naftu nikdy nekoupil, i když jezdím docela dost a převážně 50km vzdálenosti než to típnu, ale prostě ne....
No a myslím, že ona už si naftu taky nikdy nekoupí a dost jí to mrzí.... dál bych do toho nevrtal, prostě udělala blbost plus ještě naletěla při koupi a největší blbost které dodnes lituje, že si nevzala někoho sebou a neporadila se předem. No a když začal brečet, že jí končí technická a na jiné auto nemá a prodat se taky nedá.... tak jsem jí zařídil aspoň tu STK s tím, že se toho musí zbavit a pokud si to někdo nekoupí s tím že si ten filtr udělá, tak to prodat aspoň na díly a hold obrečet těch 100 co za to celkem dala no a na díly to je tak 20-30 víc ne.
 
Trochu svítá na lepší časy a dost lidí (a jde to vidět i na trhu ojetých aut) se uchyluje k benzínu. Stále ale narážím na lidi, co jezdí 8-12tkm/rok a stále si budou tvrdit, že ta nafta je prostě super, že to málo žere. Omlouvám se, nechci být nějaký nezdvořilý a každého soudit, ale já mám prostě v takových případech pocit, že žiju mezi idioty, kteří neumí počítat.
Asi to bude o veku auta a zpusobu pouziti.

Ja jsem za naftu i s nasim najezdem cca 18 tkm u naseho MPV rad... situace je jina, kdyz ma clovek vic aut, a pouziva je k tomu, k cemu jsou urceny. Takze pohodlnou uspornou naftu na dlouhou cestu, benzin na kratky cesty. Sedmimistny auto s automatem a _velmi_ slusnym vykonem, ktery zvladne klidnou cestu kolem 4.5 (vcera jsem zrovna jel 67 km ze Zatce, v noci, maly okresky, klidny tempo... vysledek 4.3), to by asi bez nafty neslo; S-Max s hybridem stal pomalu o pulmilion vic, navic na dalnici, kde Citroen s naftou jede za 6.5, zere 8. Kdyz nekde jedu hodne nelegalnima rychlostma (prehledny mista 140, cetne predjizdeni, konec obce plyn na podlahu), jeste jsem nebyl pres osm. A jestli to 2.0 BlueHDI bude jako desetilety mit vysoky servisni naklady, to jako prvni majitel uplne neresim... Nejsem priznivce nafty, smradlavy palivo, spinavy pistole, chrochtava zvukova kulisa, ale myslim ze pro nektere ucely pouziti a typy aut to dava smysl, dokud nekdo nevynalezne neco lepsiho.

Pri tak nizkych spotrebach, jako s 2.0 BlueHDI mame, by mi koneckoncu ta uspornost a nizsi porizovaci cena bez problemu dala hodne velky budget na pripadny "drahy" opravy, a to i kdyby slo o stotisice. Pak taky jde s temi diesely u mnohych znacek o relativne vyzkouseny a vychytany dlouho rozvijeny konstrukce motoru, na rozdil od mnohych malych turbobenzinu. Hybrid od Fordu je/byl mozna ok, ale rovnitko mezi "benzin" a "bezproblemovy motor" bych proste univerzalne nedaval. Poslednich par let mi prijde, ze ty velky naftovy motory jsou naopak skoro to nejvychytanejsi na trhu - maji za sebou nejdelsi vyvoj, asi u zadny znacky jim nehrozi pri spravnem pouziti nic fatalniho...
 
Poslední úprava:
Robim si obcas mentalne screenshoty znaciek aut co na cestach stretnem a extremne dymia pri kazdej akceleracii ako V3S a okrem vylietanych 20-25rocnych dieslov som prekvapeny, ze za posledne mesiace som videl viac napriklad trojkovych octavii (asi som sa nato zameral), z ktorych siel cierny dym pri beznej jazde. Tak verim, ze pred uplnym zakazom predaja aut so spalovacim motorom v EU by mohli pomoct opatrenia na sprisnenie emisnych kontrol (napriklad raz rocne, vyssie pokuty), aby tieto polovraky zmizli z obehu aj tu u nas vo vychodnej europe, na balkane atd.
 
jako je to smutny ale proste jsou tu furt lidi co je pro ne 100k za auto hodne ale pritom potrebuji jezdit, pak jim nic nez 15-20 let stary vraky nezbyva
koupit vrak v nafte na skakani po meste je druha vec, ale to uz je na urovni (nebankovni) pujcky na vanocni darky, dovolenou nebo novy iphone
 
... by mohli pomoct opatrenia na sprisnenie emisnych kontrol (napriklad raz rocne, vyssie pokuty), aby tieto polovraky zmizli z obehu aj tu u nas vo vychodnej europe, na balkane atd.
Obávám se, že každé zpřísnění bude znamenat, že za něco vyhodí od STK mě nebo tebe, ale kámoš automechanik nebo kšeftař, který je pravidelně zásobuje a platí, to stejně zase dostane i na kouřící vrak. Je to zajetý byznys, který si nedají vzít.
 
Back
Top