• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Co vás naštvalo?

Dnes opet na dalnici snura kamionu, jak ocaskove nalepeni na sebe tak, ze se neda (bez komplikaci) sjet z dalnice :D
Toto ma prekvapilo a páčilo sa mi v Nemecku - medzi každé 2 kamióny sa dalo pohodlne zaradiť, keď bolo treba.

Druhá vec ktorá ma tam zarazila bolo na úseku s obmedzenou rýchlosťou na 120 som šiel 120 a za mnou šlo BMW asi 150m rovnakou rýchlosťou a nepribližovalo sa. Neskutočné..
 
.....

Druhá vec ktorá ma tam zarazila bolo na úseku s obmedzenou rýchlosťou na 120 som šiel 120 a za mnou šlo BMW asi 150m rovnakou rýchlosťou a nepribližovalo sa. Neskutočné..
Adaptivní tempomat ? :joy:;)
 
Pravdepodobne a asi pri tom spal, inak by tak veľký odstup určite nezvládol. :joy:
 
S tím Německem to je stejné jako u nás, jezdím tam každý týden a kolikrát jsou kamiony tak blízko za sebou, že každé auto které chce na sjezdu sjet se tam tak tak nacpe a celý ten vláček za tím místem brzdí až nakonec vznikne kolona. Děje se to hlavně tam kde mají kamiony zakázáno předjíždět.
 
Já to beru tak, že kupuju 12-16 let starý auta takže auto z roku 35 budu kupovat v 60-65... Resp pokud se toho doziju tak už to doklepu s tím starým benzinakem, ale další generaci se to nevyhne ale ti na to budou mít jinej pohled - vymyty mozky ze školy a tv takže budou taky vlastně spokojeni :D
 
Roznymi danami zial dokazu sposobit, ze nedokazeme zaplatit prevadzku spalovacich motorov. Vysoke spotrebne dane na benzin/naftu, rocne dane z emisii, extra dan za kazdy prejdeny km… urcite si nieco vymyslia. Bohatsi prejdu na elektroauta, ostatni na zdielanu dopravu.
 
Já bych ještě nemaloval čerta na zeď. Do té doby se to ještě 3x změní ;)
Pořád se jedná (zatím) pouze o zákaz výroby, nikde ale není (zatím) zákaz importu "ojetin". Z toho plyne, že Japonci a Amíci si musí mnout ruce a těšit se, až to přijde. Největší evropští konkurenti tím pádem odpadnou a ti to sem budou hrnout pod tlakem :) Obcházet se to bude tak, že na tom v továrně někdo najede 100km a sem už to půjde jako ojetina :D
 
Poslední úprava:
V podstatě si Evropa pod sebou podřezává větev a nahrává mimo evropským výrobcům.Zase jak staré přísloví praví,nic se nejí tak horké jak se uvaří.Spousta věci se ještě může změnit.
 
Já bych ještě nemaloval čerta na zeď. Do té doby se to ještě 3x změní ;)
Pořád se jedná (zatím) pouze o zákaz výroby, nikde ale není (zatím) zákaz importu "ojetin". Z toho plyne, že Japonci a Amíci si musí mnout ruce a těšit se, až to přijde. Největší evropští konkurenti tím pádem odpadnou a ti to sem budou hrnout pod tlakem :) Obcházet se to bude tak, že na tom v továrně někdo najede 100km a sem už to půjde jako ojetina :D
ano je to zakaz prodeje novych vozidel...a tech 100km tam muzou najet i evropsky automobilky :D
ono to s tou elektrikou neni zadna slava ani mimo evropu, nektery americky staty na to taky dost tlaci stejne jako napr. cina
_nc_ohc=UbD6T2lb01UAX9OzpWQ&_nc_ht=scontent-prg1-1.jpg
 
Jenže by ti evropští výrobci museli to auto nejdřív někde zaregistrovat, což nepůjde, a pak najet těch "100km" a prodat to jako ojetinu. Jedině že by se přejmenovali na výrobce použitých automobilů :joy:

Ale mě popravdě není evropských výrobců ani jiných vůbec líto. To jsou ti co mají tu největší páku na tyhle EKO šílence z EU a co proti tomu udělali. Vůbec nic a teď už ani nic neudělají, když do tohodle výmyslu nalili miliardy.

Osobně spíš fandím těm novým palivům "uhlíkově neutrálním", protože to jsou opravdu hodně kvalitní paliva a doufám, že na ty už to tady doklepu.
 
ciste teoreticky...montovny mimo EU uz tu jsou, do '35 se nejspis vyresi a vrati i ty v rusku...takze vyrobit dily v eu, smotovat, registrovat a "ojet" u turka nebo rusa a pak sup na vlak a import do EU :)
jako mi uz to taky muze byt jedno, do duchodu mi to vyjde a pak uz mi ani to el vadit nebude...ale pristim generacim nezavidim
 
Ja se teda daleko vic bojim zdaneni provozu neelektrickych aut, spis nez nedostupnosti provozuschopnych spalovacich aut. To je jak se zarovkama a vysavacema, kdybych mel dneska mit dum osazeny konvencnima, tak se nedoplatim, stejne jako u vysavace zacina bejt pri cene energie docela motivujici zahodit patnactilety 2600w, ac skvele funkcni, a poridit neco s 1/4 spotrebou a 2/3 sacim vykonem… A fakt se bojim, ze s autama to bude stejny. Provozovat spalovak bude drahy voser, co se vyplati jen “dotrpet”, a pri prvni fatalnejsi zavade vymenit za novou technologii, i kdyz bude mit treba mensi spolehlivost nebo komfort.

Ostatne myslim, kdyz nedavno byl benzin za 55, tak hodne lidi fakt premejslelo jestli a jak provozovat ruzny ty dovezeny ameriky s vetsima motorama a spotrebou i treba 12+. A to ani nebyly/nejsou zadny dalsi “trestny” dane… predstavte si rocni ekodan, povinnost rocni technicke, drazsi pojisteni (stat na pojistovny muze tlacit treba nejakyma ekodanema), zakaz vjezdu do center mest, drazsi dalnicni znamku…
 
Pak to bude tak, že si ty spalováky necháme v garáži a budeme je vytahovat jenom v noci. Projet a zase rychle schovat :D
Jak říká Max, dost s tím mohou zahýbat syntetická paliva. Mluvilo se o solárních elektrárnách v Africe a obecně v oblastech, kde je jejich provoz výhodný - z el. energie by se vyrábělo ono syntetické palivo, které už by se sem přiváželo s nulovými (pokud nebudeme počítat transport) ztrátami. Určitě lepší, než sem nějak táhnout onu elektrickou energii, kde by byly ztráty asi vyšší :)
 
…a do duchodu podle me my, kterym je pod 40, pujdeme tak nejdriv v sedmdesati. Takze dlouhou dobu bude potreba dopravu “nejak resit”, aspon pokud se nechci smirit se stehovanim do x krat drazsiho bydleni do mesta… u prace na dalku, i u povolani kde to lze, prestavam pomalu verit, jak se firmy snazi skoro az nasilim vratit i treba ajtaky do kanclu, aspon par dnu v tejdnu… i kdyz vicemene nikdo (v mejch kruzich) to nechce, natoz se sdilenymi stoly.

Stat ten vek odchodu bude muset zvedat, protoze dane rozhazi na kompenzace preregulovaneho trhu, a svuj vlastni provoz (ktery je cim dal drazsi, protoze statem placenych lidi pribyva). Porodnost je porad pod 2.0, a zadni chytri sikovni imigranti se k nam nehrnou.
 
Já se spíš budu smát až zdaněj tu elektriku na dobíjení, protože ten výpadek spotřební daně a DPH z načerpanejch dinosaurů si budou někde kompenzovat. A nejlepší možnost je dobíjení.

@Ondrej K No aby až dojde na ty propočty, obzvlášť až skončí tohle dotování nesmyslů, nevyšly tak, že ten patnáctiletej vysavač se ti pořád XX let vyplatí než koupě jednoho hypermoderního blikajícího vysavače, kterej se ti za pár let chtě nechtě rozbije a jeho oprava bude cenově nesmyslná.
 
tak uz ted pomalu rusi vyhody el(resp hybrid) aut, staty snizuji dotace na nakup, o nejake forme presunu zdaneni z nafty na el uz se taky diskutuje...

na druhou stranu v duchodu (nebo kratce pred nim)uz mi asi bude jedno v cem jezdim a na ty nakupy a skakani po meste/doktorech asi bude stacit i baterkovy krap...

vyroba el v africe je problem z nekolika duvodu (proto se o tom porad jen mluvi)
* pisek - panely/zrcadla by musel nonstop nekdo/neco ometat
* transport/skladovani a ztraty s tim spojene
* nestabilita regionu (turbani s kalachama by asi uplne nespolupracovali) = rizikova investice, rizika vypadku
 
Já bych ještě nemaloval čerta na zeď. Do té doby se to ještě 3x změní ;)

Čo som počul, tak plán sa má za 3 roky zhodnotiť a podľa potreby upraviť, takže je dosť možné, že to budú ešte 5x odkladať až to nakoniec dopadne úplne inak, lenže v EU už budú vtedy automobilky "preorientované" a budeme musieť importovať z USA a Japonska (čo zase nie je tak zlé...)
 
Ak stvrtina krajiny zije priamo z vyroby aut tak po jej vypadku nebude mat dalsia stvrtina komu predavat. Zostavajuca polovica potom moze zivit tu prvu (plus vsetkych co doteraz). Takze uzasne dobre to nebude.
 
Možná by bylo na čase nakopat ty pitomce v Bruselu do řitě a pustit k tomu lidi kteří o dané problematice něco ví a ne tady ty hňupy, kteří se pořád dokola slepě ohání ekologií.Proti ekologii nic nemám,ale každý by měl tou svou troškou začít sám u sebe.To, že zakážou výrobu aut se spalovacím motorem v Evropě, celosvětovému klimatu stejně moc nepomůže.Je to jako by někdo hasil ohníček a za zády mu hořel les.
Proti elektrickým autům v zásadě nic nemám,jako městské přibližovadlo na krátké trasy určitě dobrý nápad,ale narvat baterky do dvou tunového SUV je zhovadilost.?Je krátkozraké vsadit všechno na jeden pohon,neb každý máme v používání vozidla jiné preference.Dokážete si představit třeba elektrický kombajn,nebo traktor?Je teda asi ne.?
 
Poslední úprava:
@Ondrej K No aby až dojde na ty propočty, obzvlášť až skončí tohle dotování nesmyslů, nevyšly tak, že ten patnáctiletej vysavač se ti pořád XX let vyplatí než koupě jednoho hypermoderního blikajícího vysavače, kterej se ti za pár let chtě nechtě rozbije a jeho oprava bude cenově nesmyslná.
Jenze ony jsou ty hypermoderni - a zvlast pri dnesni nizsi hodnote penez - levnejsi, nez byly driv... ja to dokonce zkusil, objednal jsem si nejakej novej vysavac misto naseho historickeho, a za dva dny sel zpatky :). Ale pokud by nam ten stary umrel, a nesehnal bych nahradni motor (ktery nastesti zatim jsou a stoji jen par stovek), pak bych proste asi koupil neco z tech novejch uspornejch — diky nizsi spotrebe a nizsi kupni cene to proste clovek klidne kazdej par let muze vyhodit a poridit dalsi. Coz je ale paradoxne samozrejme pro realnou ekologii to nejhorsi, co se muze stat. A s tema autama to muze bejt podobny.

Pokud danema a prekazkama zdrazi a znepohodlni provoz spalovacich, a zvlast benzinovych, nebot to neni strategicky jako nafta (nakladni doprava, lode, prumysl a zemedelstvi, kde elektro zatim nestaci), aby z toho mohli dotovat cim dal vetsi pocet elektroaut, cloveku, ktery bude chtit prijatelne drahy provoz nezbude nic jineho, nez si poridit elektro, i kdyby to znamenalo mensi komfort a mensi zivotnost; jako u toho vysavace.

Myslim, ze v dlouhodobem horizontu maji vyrobci zpusoby, jak auta i navzdory drahemu pohonu a bateriim zlevnit - proste ojebat vsechno ostatni. Levny recyklovany plasty (kde cekam, ze jim linky na jejich zpracovani staty zadotuji), levnejsi konstrukce (naprav, rizeni...), tichost el pohonu umozni min tlumicich materialu, horsi skla, uzky tvrdy ekopneu, jednodussi interier zavisly na jedne obrazovce, absence komfortni vybavy nevyzadovane regulacema, vyroba v lacinych zemich, i kdyz to odnese kvalita... proste vyrobci splni jen regulatorni pozadavky (autonomni brzdeni, SIM karty hlasici polohu a rychlost, atp.) + typ pohonu, a vse ostatni bude co nejlevnejsi, nebo nebude. Kratkodobe by to trh neakceptoval, protoze si lidi nechteji pohorsit, ale plizive by to bylo predstavitelny. Stejne jako dneska lidem, co nepamatuji silny vysavace, vyrobeny v Evrope, jednoduse opravitelny, prijdou ty dnesni vysavace naprosto v pohode...

Citroen ted mel nejakej takovej koncept, jako ukazku toho, jak udelat v dnesni dobe dostupny auto. A je to strasidelny.
 
Back
Top