• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Co vás naštvalo?

  • Vlákno založil Vlákno založil Vitus
  • Datum založení Datum založení
Jo jo, ve Fordu, přijímací technik/servisní poradce 👍
Fakt? Tak to sis nabehl na vidle...
1. Carent Brno - vymena skla - od struny porezany lak na obou A sloupcich, na horni hrane strechy, na hrane kapoty prinalezejici ke sklu. Nasledne 2x reklamovano lakovani.
2. Carent - vymena skla na jinem Fordu - po vymene skrabance na A sloupku, nezacvakly plast (kryt) senzoru a kamer, normalne tam visel. Ve stredove prihradce pri predavce hozena upatlana lahvicka od nejakeho lepidla....

Potreti uz jsme to neriskovali a dali to do firmy, co dela jen skla a vis co? Uplne bez problemu! S autorizakem Fordu jdi...vis kam.
 
Fakt? Tak to sis nabehl na vidle...
1. Carent Brno - vymena skla - od struny porezany lak na obou A sloupcich, na horni hrane strechy, na hrane kapoty prinalezejici ke sklu. Nasledne 2x reklamovano lakovani.
2. Carent - vymena skla na jinem Fordu - po vymene skrabance na A sloupku, nezacvakly plast (kryt) senzoru a kamer, normalne tam visel. Ve stredove prihradce pri predavce. hozena upatlana lahvicka od nejakeho lepidla....

Potreti uz jsme to neriskovali a dali to do firmy, co dela jen skla a vis co? Uplne bez problemu! S autorizakem od Fordu jdi do......

Tak samozřejmě je to o lidech... Já jsem malý servis, mám tam vlastně jen 2 mechaniky, ale jeden tam je už přes 20 let a nedám na něj dopustit. Na lak na A sloupcích si dáváme velkého majzla a musím zaklepat, že dobrý. Ty 2 reklamace byly na zatékání, kdy se po nalepení skla to sklo hnulo a trhlo se lepidlo. Jinak poškození laku, upatlane vnitřní obložení, něco nezacvaknute nebo nezkalibrované.... nikdy nic (ťuk, ťuk)
 
Fanda Mazdy co dělá ve Fordu To tě ten Ford asi moc nepřesvědčil že neužíváš výrobků svého živitele joke

Samsung S22 256GB Tapatalk

Já bych do Mazdy chtěl jít, ale není kam 🤔 Ani v Pardubicích ani v HK neberou 😠

A ano, Forda nikdy 🤣 Na druhou stranu máme práce stále dost 😉
 
Já bych do Mazdy chtěl jít, ale není kam Ani v Pardubicích ani v HK neberou

A ano, Forda nikdy Na druhou stranu máme práce stále dost
Je fakt že v Auto Louda Mazda za chvíli bude stačit jeden člověk na všechno. Sem tam nějací zájemci o nové vozy a dva lidé pro servisní objednávky se tam pokaždé dloubou v nose Tedy pokud není zrovna týden CX60.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Je fakt že v Auto Louda Mazda za chvíli bude stačit jeden člověk na všechno. Sem tam nějací zájemci o nové vozy a dva lidé pro servisní objednávky se tam pokaždé dloubou v nose Tedy pokud není zrovna týden CX60.

Samsung S22 256GB Tapatalk

Jo jo, ptal jsem se vedoucích, že bych se tam nechal prevelet a bylo mi řečeno, že to nejde, že bychom se tam ve 2 neuživili. Škoda no
 
S lepeným oknem hned jezdit?🤷
Ale jo. Mají dneska už dost rychlá lepidla a jezdit se s tím dá "skoro hned". Akorát to pořád nesmíš nechat stát v kopci, nebo třeba dvěma kolama na chodníku.
 
S lepeným oknem hned jezdit?🤷
No, těžko tam můžou nechat stát všechna auta, co ten den udělají. Jen jsem s ním měl ten den jen dojet a zabránit zmoknutí. Tak jsem ho nechal do odpoledne v podzemní garáži. Naštěstí mám k dispozici firemní stání jen asi 2 km odtamtud. Mnozí jiní holt musí dojet dál.
 
Jo, tak to už je slušný, výměna skoro na počkání. Před pár lety jsem měnil na GJ v Mazdě, okno udělali ráno a auto mi dali až odpoledne. Vloni na dalším autě pak až druhý den, a tchyňa byla letos kvůli výměně taky den bez auta... Všechny auta jsem do těch servisů vezl já tak to bude asi mojím ksichtem, příště tam pošlu manželku..
 
čus, tak nakonec mi to měnili v AutoskloGO, na pobočce v Ostravě. Cena 10.700 z pojistky, spoluúčast 0,- doba výměny 3h kvůli nižším teplotám, v létě to prý dávají za 2h. Zkušenost a domluva dobrá, snad teď bude chvilku klid.
 
Nechápu, proč ve většině případů nemají auta výhřev čelního skla. Včera večer bylo takové větrno, že nešla upevnit ani krycí plachta na čelní sklo. Do toho ještě hustě sněžilo.
Dneska brzo ráno auto zasněžené a pod sněhem, který šel lehce dolů snad 2cm silná hrubá krusta ledu (pohledově jak přilepené střepy skla). Odmražovač ve spreji na tohle vůbec nezabíral/škrabka to taky nebrala, takže jsem prostě musel nastartovat a pomalu vyjet a čekat než to trochu povolí, ofukem abych to odstranil dodatečně (u auta sem strávil 20 minut pokusy o odstranění). Takže zbytečně pozdní příjezd do práce. Snad ještě nikdy jsem neměl takovou krustu na skle. Není to obvyklé, ale mít vyhřívané sklo, tak to celé proběhlo mnohem pohodlněji. Navíc se setkávám, že mají auta pouze výhřev pod stěrači?? To jako uvolním stírací lišty a pak setřu zamrznuté okno? Co to má za smysl??
Ano, někdo zase vloží argument, že se hold šetří ale jestliže z důvodu bezpečnosti má každé auto vyhřívané skla zrcátek tak čelní sklo je snad jednoznačně důležitější. Vidím dost často, jak to většinu lidí nebaví řešit škrábáním apod. a jede v provozu pouze s průzorem a ohrožuje tím ostatní kolem sebe.
 
Poslední úprava:
Ono totiž i tak to sklo stojí přes 20tis, kolik by stálo nevím, ale v případě výměny i přes pojistku bych to doplácet nechtěl. Ale ta námraza mě štve taky
 
Mazda 3BL:
- elektricky vyhřívaný sklo 17700Kč
- běžné sklo 13300Kč
ceny jsou přímo z Mazdy.
To je podle mě i jeden z důvodů proč se to nepoužívá. Dneska raději ty peníze šihnou do nějakýho povinnýho asistenta nebo do něčeho co ubere 0,1g CO2.
Nebo to elektrický vyhřívání třeba vadí všem těm kamerám/radarům/senzorům co jsou na skle přilepený - nevím.

Dobrá je ještě věc co má třeba M6GH a to je elektrický výhřev/výměník (PTC heater). Mám to i v Lexusovi a musím říct, že to sklo začne rozmrzávat razantně rychleji než když se čeká na ohřev vody od motoru. Zároveň to má i výhodu, že je v kabině rychleji teplo. Ale ano, ohledně rozmrzání zledovatělého okna se to nedá vůbec srovnávat s drátama přímo v okně.

Ten výhřev stěračů je dobrá věc. Jednak to pomůže s odlepením stěračů od skla, takže nehrozí urvání gumičky. Zároveň to udržuje gumičky pořád ohřáté, takže i při jízdě se staršíma stěračema nedojde k ztuhnutí tý gumy. A taky dobrá věc je, že když se za jízdy stírá padající sníh, tak ty výhřevný dráty jsou i u řidiče směrem nahoru, takže ten sníh se nadrží setřený u strany skla, ale rozpouští se tam na vodu (nepřekáží). I tak je to jen malý bezvýznamný nic oproti celovyhřívanému sklu.
 
Poslední úprava:
Nechci být kacíř,ale v tomto mají navrch elektromobily.Od té doby co používáme iX2,tak jsem okno neškrábal.Prostě je to nastavené jak budík,aby to půl hoďky před odjezdem vyhřálo auto a když přijdu k autu je krásně odmrzlé.Popřípadě se dá zapnout přes apku individuálně.Je komické,jak mezi těma zmrzlíma autama stojí to naše čisté.😂 Možná by se dalo něco podobného aplikovat i na klasická auta.Tyto plachty jsou jen častečné řešení.Jak psal @Polsonside ,pokud fouká vítr,je to nepoužitelné.
Pamatuju si,jak jeden rok večer krásně zapršelo,v noci se to změnilo v težký sníh s deštěm a do rána to všechno zmrzlo.Ti co měli plachty na oknech je všechny roztrhali a ti co neměli,tak se stejně nedostali do aut, protože jim zamrzli dveře.
Zima je velká zkouška motoristů.😁
 
No tady bych trochu kontroval tím, že tento "dálkový" ohřev auta nemusí být doménou čistě elektromobilů. Ano, je to pro ně snažší, právě pomocí rýzných elektrických topení nebo i že si vezmou teplo z kapaliny co ohřívá/chladí baterii, ale tohle dokáže i obyčejný auto, jen k tomu potřebuje nějaký ten zdoj energie. Našich C-HR 2gen. full hybrid to umí v podstatě také. Na telefonu se jen zmáčkne tlačítko, nastaví se teplota (případně směr foukání, elektický výhřev zadního okna,.... - když se nechá režim AUTO, tak to samo pozná co se má nastavit) a zmáčkne OK a taky se jde k autu, které je připravený k jízdě a vevnitř příjemně vyhřátý. Snaží se to o vyhřátí/vychlazení auta hlavně pomocí elektrických spotřebičů (PTC a elektrický klimakompresor), ale jak dojde šťáva ve vysokonapěťový baterce, tak to nastartuje spalovací motor (tím dojde k dobíjení baterie) a posléze se tomu začne přidávat i odpadní teplo z chladící kapaliny motoru/intertoru.
Kdyby tady Mazda povolila dálkový start, tak to bude fungovat úplně stejně, jenže už by u toho musel být nastartovaný motor, což je ten kámen úrazu a divím se že to třeba tý Toyotě v Evropě legislativně prošlo. Většina automobilek co používá dálkový start u spalovacích aut má nastavený interval 10 minut a poté auto opět chcípne. To je přesně ten čas, za který by mělo dojít k rozmrznutí auta a zároveň je člověk v jakš-takš čase, že to neničí benzínový motor během na volno (dieselu je to teoreticky jedno). Bohužel to se nedá aplikovat třeba v nějaký uzavřený garáži. Jsou i státy, kde je stání auta s nastartovaným motorem i pokutovaný.
Nebo je tu ještě dodatečná montáž předehřevu třeba od Webasta. To je taky věc, která když se napojí na okruh topení, tak dokáže vytopit auto v cuckuletu. Bohuže se ale jedná asi o nejdražší "dodatečné" řešení a zároveň co je mi známo, tak to umí jen topit, ale v létě to chladit nedokáže.
Tím chci jen řít, že ta technologie tu je i pro "fosily" jen je v některých případech hůř aplikovatelná nebo zákonem zakázaná.
 
Poslední úprava:
Za me je nejdrazsi dodatecne reseni porizeni garaze. Zaroven taky nejlepsi - na zimu i na leto!
 
Jen pro pořádek
...... Jsou i státy, kde je stání auta s nastartovaným motorem i pokutovaný.........
Jedním z nich je mimochodem i Česká Republika
Zákon o silničním provozu 361/2000 sb §7 1) b)
Řidič nesmí obtěžovat ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích ani jiné osoby zejména nadměrným hlukem, znečišťováním ovzduší, rozstřikováním kaluží, bláta nebo zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu
ale neřeší se to, nejspiš proto, že je to hlavně v zimě absurdní; resp zatím se toho žádnej zelenej mozek nechytl jestli to zbytečný je nebo ne :D
 
No_hits - takze jak jsem schvalne najel do te snehove brecky, abych nahodil toho haj.la, co to do silnice nahazel z chodniku pred jeho barakem, to jsem teda nemel delat? :p
 
Back
Top