No tady bych trochu kontroval tím, že tento "dálkový" ohřev auta nemusí být doménou čistě elektromobilů. Ano, je to pro ně snažší, právě pomocí rýzných elektrických topení nebo i že si vezmou teplo z kapaliny co ohřívá/chladí baterii, ale tohle dokáže i obyčejný auto, jen k tomu potřebuje nějaký ten zdoj energie. Našich C-HR 2gen. full hybrid to umí v podstatě také. Na telefonu se jen zmáčkne tlačítko, nastaví se teplota (případně směr foukání, elektický výhřev zadního okna,.... - když se nechá režim AUTO, tak to samo pozná co se má nastavit) a zmáčkne OK a taky se jde k autu, které je připravený k jízdě a vevnitř příjemně vyhřátý. Snaží se to o vyhřátí/vychlazení auta hlavně pomocí elektrických spotřebičů (PTC a elektrický klimakompresor), ale jak dojde šťáva ve vysokonapěťový baterce, tak to nastartuje spalovací motor (tím dojde k dobíjení baterie) a posléze se tomu začne přidávat i odpadní teplo z chladící kapaliny motoru/intertoru.
Kdyby tady Mazda povolila dálkový start, tak to bude fungovat úplně stejně, jenže už by u toho musel být nastartovaný motor, což je ten kámen úrazu a divím se že to třeba tý Toyotě v Evropě legislativně prošlo. Většina automobilek co používá dálkový start u spalovacích aut má nastavený interval 10 minut a poté auto opět chcípne. To je přesně ten čas, za který by mělo dojít k rozmrznutí auta a zároveň je člověk v jakš-takš čase, že to neničí benzínový motor během na volno (dieselu je to teoreticky jedno). Bohužel to se nedá aplikovat třeba v nějaký uzavřený garáži. Jsou i státy, kde je stání auta s nastartovaným motorem i pokutovaný.
Nebo je tu ještě dodatečná montáž předehřevu třeba od Webasta. To je taky věc, která když se napojí na okruh topení, tak dokáže vytopit auto v cuckuletu. Bohuže se ale jedná asi o nejdražší "dodatečné" řešení a zároveň co je mi známo, tak to umí jen topit, ale v létě to chladit nedokáže.
Tím chci jen řít, že ta technologie tu je i pro "fosily" jen je v některých případech hůř aplikovatelná nebo zákonem zakázaná.