• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Co vás naštvalo?

  • Vlákno založil Vlákno založil Vitus
  • Datum založení Datum založení
To me taky dokaze vytocit, kdyz cekam na vyjezd z vedlejsi a vocas, jedouci zleva, u ktereho prepokladam, ze pojede rovne, da blinkr doprava (ke mne) az na posledni chvili, takze uz jsem mohl byt davno pryc, ale kvuli vocasovi tam musim stat jeste dalsich 5 minut, protoze mezitim zprava dojela kolona :D.

Dalsi epizodou je ne-tlumeni svetel pri stani pred zeleznicnim prejezdem, coz je zvlaste prijemne, pokud protijedouci (stojici) auto stoji do kopce.
 
To netlumení je vůbec obecný nešvar. Spousta lidí to vůbec nechápe.
V souvislosti s tím mě napadá, že by bylo hezký, kdyby nějakej evropskej potentát navrhnul a prosadil, že všechna auta prodávaná v EU musí po zatažení ruční brzdy automaticky přepnout na parkovačky (svítí-li předtím potkávačky). Jednoduchá a praktická věc, která by výrobce nestála vůbec nic a přitom by posloužila dobré věci. Místo toho si ale raději necháme povinně montovat do aut pípaky, které nás okřikují, když si auto myslí, že jedeme rychleji, než je nějakou značkou určeno a spoustu jiných tupých chujovin :) Prostě Kocourkov.
 
V souvislosti s tím mě napadá, že by bylo hezký, kdyby nějakej evropskej potentát navrhnul a prosadil, že všechna auta prodávaná v EU musí po zatažení ruční brzdy automaticky přepnout na parkovačky (svítí-li předtím potkávačky). Jednoduchá a praktická věc, která by výrobce nestála vůbec nic a přitom by posloužila dobré věci.
Jedna z mála věcí co mě na Mazdě irituje, že při denním svícení a zatažení ruční brzdy nesvítí nic. Na křižovatkách, kort tam kde se stojí dlouho, zatahuju ručku, protože sám vím jak mě "bolí" čučet do brzdovejch světel. Ale policajtům jsem to ještě vysvětlovat nemusel, proč jako že nesvítím...
 
@Šmiďas
Motorová vozidla musí mít za JÍZDY rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení. Tato povinnost vyplývá ze zákona č. 361/2000 Sb.
Třeba takto bych jim to vysvětlil😋
 
Mne zas vadí, že pri denných nesvieti nič vzadu, pričom aspoň nejaká tá ledka by bola určite lepšia ako vôbec nič. Údajne sú denné svetlá určené chodcom, ale tých zas toľko nebehá po diaľnici (našťastie).
 
Šmiďas: jsou situace, za kterych chces stat, mit nastartovane auto a zaroven na sebe neupozornovat. Takze za me v pohode ;)
 
Zaujímavé že taká Británia nemá povinnosť svietiť cez deň a pritom je tam zamračané prevážnu časť v roku a stále niečo padá z oblohy. Pritom je to krajina z najmenšou nehodovosťou v EU ( pred Brexitom). V Rakúsku tak isto netreba svietiť cez deň. Také Maďarsko ako prvé zo soc. štátov zaviedlo denné svietenie a aj ako prvé ju zrušilo v mestách.

Sú na to vypracované šdúdie ako povinné svietenie prispieva alebo skôr neprispieva k bezpečnosti na cestách. Ale keď to Británia nemá tak by som tomu aj veril že to je antiproduktívne.

Určite keždý z nás zažil situáciu keď povedzme 5 áut v kolone za zníženej viditelnosti svieti a jedno v tej kolóne nie. Je to nepredvídatelné a aj nebezpečnejšie ako keby nikto nesvietil.

Ďalší problém zo svietením je z intenzitou svetla z reflektorov kde jedno auto svieti ako röntgén a vypaluje vám oči a druhé má žlté svetlá a aj tie zoslábnuté rokmi používania.
 
Poslední úprava:
Šmiďas: jsou situace, za kterych chces stat, mit nastartovane auto a zaroven na sebe neupozornovat. Takze za me v pohode ;)
O tom žádná. Jen v tom provozu mi to úplně ok nepřijde, když tu tu povinnost máme. I přes to, jak píše @Honza6 že jen za jízdy. Ručně ty světla můžu vypnout vždycky.
 
Ale jak jsi psal, sam nesnasim, kdyz mi nekdo prede mnou (napr. na semaforu) vypaluje sitnice brzdovkami (zvlaste pak hypermoderni SUV), proto tez davam rucku, abych tim nezatezoval ty za mnou (necin ostatnim, co nechces, aby oni cinili tobe), pripadne na rovine se brzdit (u MT) nemusi vubec, coz taky asi spousta uzivatelu nevi. A jsem rad, ze jsi to zminil, protoze budeme v CR pravdepodovne jen my dva.

Jediny pripad, kdy mi nesviceni prijde lehce hloupe, je ten, kdyz stojis jako prvni na semaforu. Ale zase jakmile odbrzdis a rozjedes se, tak se to hned rozsviti. A kdyz jsem ve fronte posledni a vidim, ze za mnou bude nekdo dojizdet, tak pro jistotu 1-2x na tu brzdu slapnu, at na sebe upozornim.
 
A teď babo raď. V ČR se docela dost rozmohly automatí a pro ty je z hlediska životnosti převodovky (u hydrodynamickýho měniče) lepší na semaforech nevyřazovat na P/N ale nechat klasicky D a mít sešláplou brzdu (případně Auto Hold což je to samý).
 
A teď babo raď. V ČR se docela dost rozmohly automatí a pro ty je z hlediska životnosti převodovky (u hydrodynamickýho měniče) lepší na semaforech nevyřazovat na P/N ale nechat klasicky D a mít sešláplou brzdu (případně Auto Hold což je to samý).
Bába mlčí, protože automat je pro ni španělská vesnice. Z pohledu řidiče stojící za ním, ať tam hodí ručku, že jo. Ale jako řídič co zná svoje auto a ví co mu (ne)dělá dobře, tak by asi měl bejt primárně sobec a hledět na svoje auto a ne ostatní účastníky provozu...
Ale kolik řidičů je jenom uživatelů, co nemají páru ani o svém autě, ani o tom že na silnici nejsou sami.
 
Já když někde stojím delší dobu (drivethru u dědka s brejlema, železniční přejezd, kolonoskopie na dálnici,...), tak tam prdnu Nko a dám "ručku". Jenže já mám trochu jiný typ automata e-CVT kde tohle jde beztrestně udělat. Přiznám se ale, že po městě, kde vím, že na tom semaforu budu stát chvilku, tak na tohle prdím a držím Dčko a vysmažuju oči lidem za mnou, tak jako oni vysmažujou těm za sebou a tak dále a tak dále...

Mít ale automata jako má Mazda (a jiný), tak pokud by nebylo jasný, že budu stát opravdu minuty a déle, tak tam prostě nechám D a nazdar. Oči ti dneska vyleštěj, ale kde budeš shánět nový vnitřnosti do převodovky ?
 
Stačilo by, keby na autohold brzdové svetlá zhasli. Kto sa bojí že to do neho niekto napáli, nech stojí na brzde a svieti.
 
@myscho No jenže to AutoHold nedělá, protože pro výrobce aut je zřejmě větší priorita být viděn než řešit bolavý oči z dlouhotrvajícího osvícení.
 
Poslední úprava:
@M3grey No a jak by jsi to řešil ty, když by jsi měl automata ? Já bydlím na miniměstě a i tak cestou z práce jedu v koloně + mám 6 semafórů na kterých hniju i víckrát než je vůbec projedu. Říkám, moje auto má jíný typ převodovky, ale opravdu mít klasickýho automata, tak nevím jestli chci ty brzdy a spojky trápit tím, že tam furt dělám odjistit-zajistit-odjistit-zajistit......
Předemnou taky stojí lidi v noci na semaforech a drží brzdu (přitom mají evidetně manuální převodovku). A co, tak prostě nekoukám přímo do těch světel a zaostřím oči lehce vedle.
Netvrdím že to je příjemný, ale znám teda daleko větší zrůdnosti ze silnic co tě i ohrozí na životě než svítící koncový světla na semaforech.
 
Back
Top