• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Co vás naštvalo?

  • Vlákno založil Vlákno založil Vitus
  • Datum založení Datum založení
Spíš ne :D ale taky bych kopal do zadku lidi co nahážou hromadu sněhu na silnici. Za mě je to stejný jak když někdo na silnici vylije olej nebo když přes koleje vlaku hodíš strom. Pokus o ublížení na zdraví.... Zas jsem se nas*al... Dik,y, :D
 
Tak u nás to běžně dělaj technický služby města Kladna, projedou chodníky traktůrkem s radlicí a šoupnou to na silnici. Pak přijede frajer s náklaďákem a větší radlicí a zas to nahrne z vozovky na chodník.... nekonečný příběh 🥴
 
Tak u nás to běžně dělaj technický služby města Kladna, projedou chodníky traktůrkem s radlicí a šoupnou to na silnici. Pak přijede frajer s náklaďákem a větší radlicí a zas to nahrne z vozovky na chodník.... nekonečný příběh
Hra na přetahovanou
Já zase tady u Prahy vystoupil z auta a kdybych bejval vysypal rohož do slanky na hrubou sůl tak je opět plná. Doslova šutry soli tak hned mě to připomnělo nezapomeň si v blízké době umýt auto včetně podvozku
Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Já nejdřív lak opiskuju, pak to vezmu do slané vody 10km a pak u baráku znovu opiskuju a nechám přes víkend stát... Ideální
 
Dneska jsem tomu přišlápl a málem jsem se vracel pro subwoofer, kterej letěl skoro z kufru ven.
Můžete mě někdo říct, čím vám tam drží? Suchej zip, protiskluzový nožky, přísavka nic.



IMG_6746.jpeg
 
Neznášam ľudí, ktorí nevedia správne svietiť. To že v daždi na diaľnici ide polovica áut na denné svetlá a zozadu sú neviditeľný a zpredu ich nevidno o nič viac, na to som si už asi zvykol. Ale v sobotu bola hmla, viditeľnosť tak 200m a viac, išiel som v kolóne 10 áut a tak 7 z nich mala zapnuté zadné hmlovky (vrátane toho predo mnou). To sa ide úplne výborne.

Mohlo by sa správne svietenie niekde učiť? V autoškole alebo tak...
 
@myscho To máš těžký, přemejšlení totiž asi naučit nelze. Jestli tě to potěší, tak je nás víc, kterým to vadí. Bohužel se obávám, že s tím moc nenaděláme. Samozřejmě osvěta by bejt měla, protože to možná pár procent trošku vnímavejch lidí přesvědčí, aby se chovali na silnici líp. Ale to je tak asi všechno, co se s tím dá dělat. Osobně mám pocit, že všemu tomu ještě trochu nahrává fakt, že moderní auta toho z ridiče dokážou dost sejmout, čímž se přemejšlení a snaha o kontrolu nad situací ze strany řidičů ještě víc vytrácí.
 
Odked
Neznášam ľudí, ktorí nevedia správne svietiť. To že v daždi na diaľnici ide polovica áut na denné svetlá a zozadu sú neviditeľný a zpredu ich nevidno o nič viac, na to som si už asi zvykol. Ale v sobotu bola hmla, viditeľnosť tak 200m a viac, išiel som v kolóne 10 áut a tak 7 z nich mala zapnuté zadné hmlovky (vrátane toho predo mnou). To sa ide úplne výborne.

Mohlo by sa správne svietenie niekde učiť? V autoškole alebo tak...

Odkedy existujú automatické svetlá tak tento nešvár je dosť rozšírený. Myslím že polovina novodobých šoférov a hlavne žien ani nevie kde sa tie svetlá prepínajú. A teké že prepínať hmlovky tak to je už ako vysoká škola šoférska.
 
souhlasím se vším výše uvedeným, bohužel jak jsem starý, tak neustále vidím jak řidiči vymírají a nahrazují je "uživatelé" kteří co jim auto neudělá nebo nenapíše to prostě neudělají možná ještě točí volantem ale zapnout u jízdy mozek je nad jejich chápání.... Dnešní "točvolant" nedokáže pochopit že se kdysi jezdilo po silnicích v zimě na letních pneumatikách - protože pneumatiky nebyly , v Praze byly 2 prodejny pneu a většinu roku prázdné a pokud člověk neměl známé jezdil po plátně.... i když známé měl vybírat si nebylo z čeho přišla jedna pneumatika s jedním vzorkem a člověk byl šťastný že nějakou měl. Silnice se nesolily, jen plužily a v zatáčkách nebo v prudkých kopcích byly lopatou z valníku za traktorem naházeny pruhy škváry.... a divme se i v té zapadlé vesničce bylo ráno v konzumu čerstvé pečivo když noc předtím napadlo 20cm sněhu..... Jasně byl daleko menší provoz, ale většina uvažujících řidičů dojela tam kam potřebovala. Asistenty nebyly, značky taky ne, tedy jen naprosté minimum např. s povolenou váhou na mostku a název vesnice.... A přeci jsme přežili do současnosti a jen nevěřícně zíráme kam to vše směřuje.... neustálé strašení, úprava informací ve prospěch toho či onoho a přibývání pokut vybíraných ze židle automatickými systémy, které žádný přínos k bezpečnosti nemají.....
 
Neznášam ľudí, ktorí nevedia správne svietiť. To že v daždi na diaľnici ide polovica áut na denné svetlá a zozadu sú neviditeľný a zpredu ich nevidno o nič viac, na to som si už asi zvykol. Ale v sobotu bola hmla, viditeľnosť tak 200m a viac, išiel som v kolóne 10 áut a tak 7 z nich mala zapnuté zadné hmlovky (vrátane toho predo mnou). To sa ide úplne výborne.

Mohlo by sa správne svietenie niekde učiť? V autoškole alebo tak...
No, ono se v autoškole asi už neučí ani blikání před odbočením či parkováním. Resp. "staré páky" už jsou asi unavené z takových náročných manipulací. Před mnoha lety líní řidiči přestali pouštět blinkry při odbočování vpravo, teď už přestávají blikat i při odbočování vlevo, natož aby blikali, když chtějí zastavit a zaparkovat v řadě aut. Prostě zničehonic brzdí a vy netušíte a musíte se jen domnívat, co chtějí udělat. Někteří tedy blikají - když už začali odbočovat - no to vidím, na to už ten jejich blinkr nepotřebuju. Že tím zhoršují plynulost a většinou i bezpečnost provozu, je nezajímá. Ono je to důležité i pro chodce a leckterý senior či matka s dětmi netuší, že pro toho uživatele "je přece jasné, kam pojedu", že se mohou dovtípit.
 
Za to neblikani by měli začít ostře pokutovat a brát body. To mě vadí nejvíc tenhle novodobý nešvar co nechápu. Třeba na kruhaci super když čekáš a on najednou z kruhace vyjede bez blinkru a následně už zase nemáš čas vjet do něho pro další auta za ním co po kruhaci pokračují. To bych ty blbce dojel a utloukl

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
@Max6 Počkej, když někdo přijíždí ke kruháči, bliká doprava a opouští kruháč prvním výjezdem (a stále bliká), není to přece nic špatného - naopak. Já např., blikám i doleva přijíždím-li ke kruháku, na kterém překonám více než 180°. Samozřejmě před výjezdem přepínám včas na pravý. Už jsem se setkal samozřejmě s kritikou, že kde jsem to viděl, že to se v autoškole neučí a podobný bláboly... No jasně, neučí, protože by to pro pitomce bylo už moc komplikovaný. A u nás se nastavuje všechno podle blbečků. Ale třeba v Británii je to běžná věc, což je podle mě ukázka o špetku pokročilejší řidičské kultury:
 
Jj. V Anglii je to běžný jev. Tam to lidi umí používat. Tady mají blikat jen z kruhace ven a ani to neumí dělat. Přitom pár let zpět se to nedělo. Prostě teď je to cool frajeřina.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Kruháč, to je pro mnohé našince naprosto záhadný útvar. Někteří si myslí, že když se rychle řítí ke kruháči (někdy jsou takové, že v rovném směru se dají projet jen s malým vybočením), že to auto čekající na další odbočce, či pomalu se blížící, mu musí dát přednost. Stalo se mi několikrát, že na mě troubili. Asi vůbec netuší, že přednost mám dávat jen vozidlům NA KRUHOVÉM OBJEZDU, nikoli blížícímu se k němu - co se děje mimo kruháč mě nemusí vůbec zajímat. Tedy pokud překročím hranici kruháče/křižovatky o zlomek sekundy dříve či dokonce ve stejný okamžik jako on, tak musí on zpomalit. Ne že já se mám třást strachy, jestli do mě nevletí.
 
Pro pobavení, když jsme u té Británie:

Určitě většina pravověrných řidičů zná :) Přiznám se, poprvé bych tam byl zesranej - zvlášť kvůli té dvojí rotaci, která je navíc opačná té naší ;-)

@Polsonside Je to divný, ale mně připadá, že lidi blikají docela snad i víc než dřív. O špetičku, ale nevnímám nějaký zhoršení. A samozřejmě, jak už se to řešilo mnohokrát, nejčastěji to není ani frajeřina neblikat, ale frajeřina držet volant jako v americkým filmu (tedy moje oblíbená pacička, jak tomu přezdíváme se ženou :cool:).
 
Svatá pravda, ale ono je to způsobený i tím, že za překročení povolený rychlosti o pár km dostaneš hroznou mordu, takže lidi nečumí kolem sebe, ale hypnotizujou tachometr. Přitom by stačilo na problémový místa dát občas policajta, aby nevyježděný jedince zastavil a poučil. Vzpmínám si, jak jsem jako mladý ucho valil po Nepomuckej a zastavil mě starej policajt. A jenom říká: "Spěcháte něam?" A já na to: "Ani ne." "Tak podle toho jeďte." Žádná pokuta, žádný řvaní a člověk si uvědomí, že na tý silnici neni sám. Ten starej policajt mě naučil víc, než všichni ostatní dohromady. Možná každej někdy potřebuje takovýho policajta, aby mu docvaklo.
 
Je to divný, ale mně připadá, že lidi blikají docela snad i víc než dřív. O špetičku, ale nevnímám nějaký zhoršení.
Za poslední rok se mi 2x stalo, že jsem čekal na křižovatce na protijedoucí auto, když jsem odbočoval v odbočovacím pruhu vlevo, které se zastavilo uprostřed křižovatky a nic, neblikal. Než mi došlo, že on chce odbočit vlevo a v mém směru jelo několik aut rovně, mohl jsem být už dobu pryč. A jak jsem psal - blikání předem, aby dal najevo svůj úmysl, to praktikuje počítám sotva třetina řidičů, mnozí jen z povinnosti zablikají až v okamžiku odbočování. A blikat při přejíždění mezi pruhy, to je taky těžká mentální a fyzická práce, kterou zvládne sotva polovina řidičů.
 
Back
Top