• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Co vás naštvalo?

Nevím, jak to má jejich Octavia, ale Passaty určitě uměly měřit i dozadu. Tak aby už pri tom míjení nebylo pozdě ;)
Jo, taky už jsem je chtěl předjet v omezení kde bylo 80 km/hod, naštěstí jsem je včas poznal a zařadil se za ně. Pak je vzal frajer v oktávce a dopadnul klasicky, odvedli si ho na sjezd z dálnice a zkasírovali ho.
 
Dneska mě naštvala moje blbost :banghead:. Nechával jsem si přehodit kola a zapomněl jsem v servisu říct, ať mi auto nemejou, beztak jsem se chystal ho zítra umýt. Samozřejmě ho protáhli myčkou :arghh:
 
Dnes mě teda pekelně naštvalo, že řidiči nedávají pozor před přechodem, jestli někdo nebrzdí kvůli chodci a ještě neumějí jezdit/brzdit na mokru :rolleyes: Takže se mi jeden takový chtěl podívat do kufru :mad: A to jsem mrknul ještě před zastavením, že mám za sebou další auto docela daleko. Ovšem on asi nechápal, že opravdu zastavuji před přechodem.
A navíc zklamal CARSTAR, protože mi řekli, že náhradní auto nemají volné a na opravu si počkám do půlky června! Takže jsem to vzal přes osvědčené Auto Strž, kteří se postarají a zajistí náhradní auto a opravu do 14 dnů u Auto Palace Spořilov. Samozřejmě vše placeno z pojištění viníka nehody.
Hav1.jpg
 
Lidí dneska dělají za volantem všechno možný, taky jsem už protroubil vohnouta za mnou, aby se probral ze zírání do mobilu a zastavil. Chce to klakson i dozadu

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Taky za mnou jela paní s telefonem u ucha, tak jsem ji upozornil rukou ať to položí a paní mi ukázala prostředníček :D
 
A navíc zklamal CARSTAR, protože mi řekli, že náhradní auto nemají volné a na opravu si počkám do půlky června! Takže jsem to vzal přes osvědčené Auto Strž, kteří se postarají a zajistí náhradní auto a opravu do 14 dnů u Auto Palace Spořilov.

Tak to vážně naštve. Aspoň máš na výběr se servisem, kde necháš auto spravit. U nás je to limitováno jen na dva. Náhradní auto většinou nemají a na banální opravu lehce škrábnutých dveří čekáme u CX-3 už dva týdny. :mad: A pořád odkládají termín předání. Z pátku bylo pondělí, teď je to úterý nebo možná dokonce až příští čtvrtek! Strašné. Tohle je nevýhoda Mazdy a dost velká. :(

Kolega měl se Superbem podobnou nehodu, jako Ty. Zastavil na křižovatce při cestě na hory a zezadu do něj napálila paní v Q7. Zadek rozbitý mnohem víc, musely se měnit i blatníky. Auto měl za 4 dny zpátky! Fakt, pouhé "čtyři" dny stačily servisu Škodovky auto dokonale opravit. Důvod nehody - paní telefonovala. Tohle je taky dobrá diagnóza - lidé, co jezdí velkými SUV typu X5, Q7, GLE, Discovery apod. nepoužívají nebo nemají hands-free. :confused:
 
I kdyby měli a používali hands-free, je to nic proti ničemu. To se jen tak na oko rozděluje jako že telefonování s hends-free je legální. Přitom když se soustředíš na telefonát a nevěnuješ dostatečnou pozornost řízení (což je při volání vždy!), můžeš mít třeba ještě další 4 ruce a nic to nezmění. Navíc ten zákaz platí pouze pro telefon, což samo o sobě je absurdní. Klidně můžeš držet u ucha třeba dálkový ovladač od TV, a nikdo ti nic nemůže.
 
I kdyby měli a používali hands-free, je to nic proti ničemu. To se jen tak na oko rozděluje jako že telefonování s hends-free je legální. Přitom když se soustředíš na telefonát a nevěnuješ dostatečnou pozornost řízení (což je při volání vždy!), můžeš mít třeba ještě další 4 ruce a nic to nezmění. Navíc ten zákaz platí pouze pro telefon, což samo o sobě je absurdní. Klidně můžeš držet u ucha třeba dálkový ovladač od TV, a nikdo ti nic nemůže.

Netvrdím, že nemáš pravdu. Zvláště my chlapi nedokážeme dělat dvě věci současně. :) Nicméně, určitě jsou tady rozdíly a to celkem dost značné. Držet v ruce DO nebo třeba rohlík je určitě méně nebezpečné, než pokud někdo píše SMS nebo si čte zprávy na FB. Držení DO nevyžaduje žádnou myšlenkovou aktivitu, nijak zásadně neodpoutává pozornost.

Méně nebezpečné je i telefonování přes hands-free než klasicky. Hands-free mám lépe pod kontrolou - okamžitě vidím, kdo mi volá a pokud jsem v náročném provozu, hovor prostě nevezmu. Ze zkušenosti vím, že když během řízení volám a ocitnu se ve složité situaci, část hovoru mi unikne. Nejednou jsem musel požádat volajícího, aby zopakoval poslední větu. :) A hodně záleží i na povaze hovoru. Pokud je jen informační nebo od kamaráda, vím, že nebudu řešit problémy v práci. Naopak, některé volající při řízení auta ignoruji nebo požádám, aby zavolali později. ;)

Určitě bych byl nerad, aby telefonování přes hands-free zakázali. Jednak by to byl obrovský skok zpátky a potom si ani nedokáži představit, jak by se to kontrolovalo.
 
Lidí dneska dělají za volantem všechno možný, taky jsem už protroubil vohnouta za mnou, aby se probral ze zírání do mobilu a zastavil. Chce to klakson i dozadu
Nemusí jít ani nutně o telefonování v autě. Někteří si asi myslí, že v 50 km/h rychlosti zastaví na 5 metrech. I za deště. Kdybych na to opravdu dupnul, tak mi začnou blikat brzdovky a snad by víc varovaly, ale to jsem vůbec nepotřeboval, nijak prudce jsem nezastavoval. Takže protroubení by si zasloužil, ovšem to abych začal troubit už při začátku brzdění. Prostě někteří nechápou, že na mokru to brzdí mnohem hůř. A když má někdo starý krám, nejspíš bez ABS, jako měl v tomto případě, tak bych čekal, že dává o to víc bacha. Ale to chci asi moc. Prakticky totéž se mi stalo před dvěma roky na dálnici a to byla mnohem větší šlupka, auto na odpis. Fakt mě to nebaví. :mad:
Prostě myslím, že jediné, co by opravdu mohlo pomoct, je mít vzadu nějaké bytelné venkovní airbagy na nějaký senzor ;) A také povinné cvičné jízdy na polygonu s nácvikem brzdění na mokru i suchu.
Mimochodem dnes na dálnici (jel jsem v náhradním superbu) jel jeden dobrák za mnou pěknou chvíli asi 5 metrů! Tak jsem pustil varovné blikače - a pomohlo to, dokonce se mi při předjíždění omluvil.
 
Možná by pomohlo brzdit dřív (pozvolněji) a více předvídat. Kdykoliv jsem s hodně starým autem brzdil v podstatě na hraně dané situace (vždy to bylo vlivem mé nepozornosti) jsem pak viděl v zrcátku, že borec za mnou s novým autem dobrzdil opravdu velice těsně. Až jednou dokonce jsem měl chuť vylézt z auta a podívat se, kolik zbylo místa, ale náraz jsem necítil. Takže určitě to není čistě jen o tom, kdo je za tebou. Já vím, že před zákonem to nic neznamená a ve tvém označení viník to schytá jen ten "viník", ale z vlastní zkušenosti vím, že to není vždy tak jednoznačné a většinou bývá vina na obou stranách (ač nepřiznaná, nebo nedokazatelná).
 
Když jsem jel před 2 lety po D11 v pátek večer z Prahy v levém pruhu a od začátku byla jízda nervózní, brzdilo se, zrychlovalo, až to v jednu chvíli zastavilo, samozřejmě zprudka, byť ne na hraně, za mnou byla v tu chvíli mezera desítky m a přesto to do mě napálil. Všichni přede mnou zastavili bez nehody, jestli s problémy či ne, nevím. Asi si mohli nechat větší rezervu a nemuselo to zastavit zcela, ale ten za mnou měl mezeru velkou a nestačilo mu to.
Cheš tím říct, že mám na tom díl spoluviny? Jako že že jsem měl jet jinudy? Vypařit se?
Tak s tvým pojetím nemůžu souhlasit. Já jsem jel soustředěný a počítal jsem s tím. Ostatní přede mnou evidentně taky. Připouštím, že občas někdo zazmatkuje, nedodrží bezpečnýý rozestup, brzdí na poslední chvíli a tomu za sebou to udělá těžké. Ale to je menšina případů. A stejně s tím ten další má počítat. Naprosto převažují ty, které tu popisuji já a ostatní, co píšou hlavně o nebezpečném telefonování, plus psaní sms, nastavování navigace či rádia aj. Tedy skutečný a jediný viník je, až na výjimky, ten zadní.

Odesláno z mého SM-A320FL pomocí Tapatalk
 
Už to sem možná ani nepatří, protože se jen směji, ale jedná se o banální opravu lehce poškozených zadních dveří naší Mazdy CX-3. Udělal jsem asi chybu, když jsem uvěřil značkovému servisu Mazda, že bude lepší vyměnit dveře a nechat vše přelakovat. Vždycky se toho bojím, ale garantovali, že s tím mají zkušenosti a tuhle červenou barvu lakovali už mnohokrát. Sám jsem viděl dvě hezky opravené červené Mazdy, které byly po opravdu velké nehodě a lak byl nádherný. Jenže není karosárna, jako karosárna...

V úterý to budou tři týdny a naše auto stále není hotové. Jakmile opakovaně posunuli termín předání, řekl jsem jim, že to auto bude bez chybičky, jinak ho nepřevezmu. Dnes volal vedoucí servisu a dost zasmušile mi sdělil, že auto nepřevzal, protože nebyl spokojen s kvalitou přelakování. Požádal o další odklad, třetí v pořadí. Tak po neděli jsem zvědav, co mi řeknou. Vzhledem k mé profesi a povaze si se mnou asi užijí. Jenže pokud garantují provedení prací jako v továrně Mazda, pak očekávám opravdu předání auta ve stavu, že přelakování nepoznám. Vzhledem k sumě, kolik to bude stát, nic než perfektní kvalitu nevezmu.

Jen tak z legrace, zkuste si tipnout, kolik výměna a přelakování dveří stálo? Fakturu jsem již viděl. Tu stihli nachystat dříve než auto.
 
Už to sem možná ani nepatří, protože se jen směji, ale jedná se o banální opravu lehce poškozených zadních dveří naší Mazdy CX-3. Udělal jsem asi chybu, když jsem uvěřil značkovému servisu Mazda, že bude lepší vyměnit dveře a nechat vše přelakovat. Vždycky se toho bojím, ale garantovali, že s tím mají zkušenosti a tuhle červenou barvu lakovali už mnohokrát. Sám jsem viděl dvě hezky opravené červené Mazdy, které byly po opravdu velké nehodě a lak byl nádherný. Jenže není karosárna, jako karosárna...

V úterý to budou tři týdny a naše auto stále není hotové. Jakmile opakovaně posunuli termín předání, řekl jsem jim, že to auto bude bez chybičky, jinak ho nepřevezmu. Dnes volal vedoucí servisu a dost zasmušile mi sdělil, že auto nepřevzal, protože nebyl spokojen s kvalitou přelakování. Požádal o další odklad, třetí v pořadí. Tak po neděli jsem zvědav, co mi řeknou. Vzhledem k mé profesi a povaze si se mnou asi užijí. Jenže pokud garantují provedení prací jako v továrně Mazda, pak očekávám opravdu předání auta ve stavu, že přelakování nepoznám. Vzhledem k sumě, kolik to bude stát, nic než perfektní kvalitu nevezmu.

Jen tak z legrace, zkuste si tipnout, kolik výměna a přelakování dveří stálo? Fakturu jsem již viděl. Tu stihli nachystat dříve než auto.

60+? :rolleyes:
 
Nejblíž je @rizek955. :)

62 408 Kč :wideyed:

A to na začátku říkali 30, max. 40. Holt, jak je to přes pojišťovnu, tak se na nějakou korunu nehledí.
 
Ne, 30-40 by to bylo, když bys to přebíral jako obyčejný smrtelník. Ale jelikož jsi jim vyhrožoval, že mají udělat, to co slibují, tak ještě museli samotný vejvar navíšit o částku za tu opravdovou a správnou opravu.
 
To právě ne. Až když mi odložili předání podruhé, tak jsem jim řekl, že po dvou týdnech čekání očekávám naprosto špičkový výsledek. A to je evidentně trochu vystrašilo. Snad to tedy mělo smysl.
 
To si takhle přijdu ráno k autu, že ho zajedu umýt a domluvit voskování a opravu pár šrámů na laku po zimě a vypadá to, že kvůli nějakýmu idiotovi budu spíš lakovat půl auta:facepalm: :rage:
20190506_103047.jpg
 
Back
Top