• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Co vás naštvalo?

a myslis ze je to jinde lepsi? prijde mi ze ty novy auta jsou v tomhle vsechny podobny, holt honba za emisema a kazdy usetreny gram vahy se pocita :(
 
@vladas75 Skla se rozbíjejí na všech autech, tam nic lepšího nevymyslíš.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
a myslis ze je to jinde lepsi? prijde mi ze ty novy auta jsou v tomhle vsechny podobny, holt honba za emisema a kazdy usetreny gram vahy se pocita :(
Větší provoz, jezdí se rychleji, silnice se nečistí ani nezametají, takže je jen holt větší pravděpodobnost. Čelní skla jsou odolná stále stejně, ani to nijak nejde.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
Co mě štve čím dál víc jsou nenechavé ruce kreténů, kteří jen tak pro zábavu ničí věci...2 dny před Štědrým dnem si někdo uloupnul z mojí Mazdy kus zadního stěrače...tak snad aspoň pod stromečkem někomu udělal radost :D

sterac_minus.jpg
 
Jeden by řekl že 30 let od pádu režimu si lidi už aspoň ty stěrače nebudou závidět
 
Větší provoz, jezdí se rychleji, silnice se nečistí ani nezametají, takže je jen holt větší pravděpodobnost. Čelní skla jsou odolná stále stejně, ani to nijak nejde.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk

V mem blizkem autoskloservisu nesouhlasi - presvedcovali me, ze kdyz prenaseji nebo usazuji skla, ty na modernich autech jsou znatelne lehci, nez na stara auta. Osobne jsem schytal hodne narazu do skla na svy prvni Mazde, a vzdycky to nechalo jen malou tupku, na predchozich modernich Mazdach vzdy sklo vydrzelo a nikdy jsem nemel ani hlubsi dirku, a pak na 2017 Sestce jsem schytal takovyhle maly (sotva viditelny) kaminky dva a ve dvou pripadech sklo po par hodinach ve velke plose prasknulo, a na 2016 CX3 jsme schytali jeden, a sklo prasknulo jen lokalne (pojistovna neuznala vymenu a zaplatila akorat to zalepeni pryskyrici). A to jezdim pomaleji a mensi najezdy, nez jsem jezdil driv. Za me je na vine bud kvalita skla, nebo aerodynamika. Ale samozrejme mam maly vzorek, jen sam sebe, a vnimani sily narazu je jiste subjektivni...
 
Sklo jsem míval rozbitý u trojky Mazdy před 15 lety i u trojky BMW před 20. To není žádná vypovídající hodnota. Naopak některá auta mají zasklení teď silnější kvůli odhlučnění.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
Tak jsem si to ševelil po jižní spojce do práce a najednou rána (málem jsem si cvrnknul). Od kolo kamionu, co jsem předjížděl, vylítnul kámen a já můžu jít hledat lakýrníka :mad: .

dvere.png
 
Župan, co neumí používat mlhovky.. toho máte za sebou a blb, co neumí odbočovat do levá, toho před sebou.. výborná projížďka :cool::confused:
 
Vezl jsem partnerku do práce okolo zaparkovaných aut a najednou obrovská rána. Měl jsem za sebou nalepený auto takže jsem mohl zastavit až za chvíli po cca 50m (kde jsem partnerku měl vysazovat). Když jsem došel na místo pro krytku zrcátka,auta měla zrcátka OK, ale bylo tam volný místo. Řekl bych že mě někdo otevřel dveře do cesty a než jsem se rozkoukal, sedl zpět do auta a odjel. Zrcátko jde bez problémů sklopit i otevřít i výhřev pořád fungoval takže potřebuju jen sklo a tmavě modrou krytku na pravý zrcátko. Samozřejmě v Brně není žadnej vrak oficiálně v inzercích a auto potřebuju používat furt takže čekat na týdenní doručení a jezdit týden bez zrcátka není úplně ideal .... to je tak náročný pro některý majitele řidičáku se podívat do zrcátka než otevřu dveře ?
 
Vezl jsem partnerku do práce okolo zaparkovaných aut a najednou obrovská rána. Měl jsem za sebou nalepený auto takže jsem mohl zastavit až za chvíli po cca 50m (kde jsem partnerku měl vysazovat). Když jsem došel na místo pro krytku zrcátka,auta měla zrcátka OK, ale bylo tam volný místo. Řekl bych že mě někdo otevřel dveře do cesty a než jsem se rozkoukal, sedl zpět do auta a odjel. Zrcátko jde bez problémů sklopit i otevřít i výhřev pořád fungoval takže potřebuju jen sklo a tmavě modrou krytku na pravý zrcátko. Samozřejmě v Brně není žadnej vrak oficiálně v inzercích a auto potřebuju používat furt takže čekat na týdenní doručení a jezdit týden bez zrcátka není úplně ideal .... to je tak náročný pro některý majitele řidičáku se podívat do zrcátka než otevřu dveře ?
V Brno http://autodily.mjauto.cz/mazda/6-sport-gh/2-0-mzr_108/zrcatka.html
 
Děkuju, znám je , ale v tomto případě jsou dražší jak autokelly a taky to nemají na prodejně skladem navíc nemají v neděli otevřeno. Spíš bych rád narazil na někoho kdo má doma vrak a nemá ho nainzerovanej, nebo už je inzerát ztracen v databázích. původní krytku mám zatím nacvaklou zpět ale je prasklá a naštípnutá :)
 
"Automobily o nás dnes vědí kolikrát víc než manželka – vědí, kam jsme jeli, jak rychle, jak dlouho, kde jsme se cestou stavovali, a dokonce třeba i to, jestli jsme zapnuli cestou sportovní režim. Německý autoklub ADAC nedávno zveřejnil obsáhlou analýzu. Zkoumal například Mercedes Benz třídy B a přišel na to, že auto odesílá centrále firmy polohu na základě GPS každé dvě minuty. A třeba BMW 320d vyrobené už v roce 2015 dokáže analyzovat počet úprav pozice sedadel, tudíž umí zanalyzovat mimo jiné to, kolik lidí jím jezdí. Škodovka nedávno představila obří datové centrum, umístěné v nenápadné budově uvnitř areálu. Nikdo tam nepracuje, nejsou tam žádné kanceláře. Jen stroje a kabely. „Zvládneme zpracovat až 15 miliard výpočetních operací za sekundu,“ říkal při představování úložiště vedoucí pro IT a logistiku Petr Rešl. "

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/auto-data-evropska-unie.A200204_203952_domaci_cern?zdroj=top

--

Tak pokud nase 2019 Mazdy jeste nic takoveho nemaji, desim se momentu, kdy je budeme menit za neco dalsiho...
 
"Automobily o nás dnes vědí kolikrát víc než manželka – vědí, kam jsme jeli, jak rychle, jak dlouho, kde jsme se cestou stavovali, a dokonce třeba i to, jestli jsme zapnuli cestou sportovní režim. Německý autoklub ADAC nedávno zveřejnil obsáhlou analýzu. Zkoumal například Mercedes Benz třídy B a přišel na to, že auto odesílá centrále firmy polohu na základě GPS každé dvě minuty. A třeba BMW 320d vyrobené už v roce 2015 dokáže analyzovat počet úprav pozice sedadel, tudíž umí zanalyzovat mimo jiné to, kolik lidí jím jezdí. Škodovka nedávno představila obří datové centrum, umístěné v nenápadné budově uvnitř areálu. Nikdo tam nepracuje, nejsou tam žádné kanceláře. Jen stroje a kabely. „Zvládneme zpracovat až 15 miliard výpočetních operací za sekundu,“ říkal při představování úložiště vedoucí pro IT a logistiku Petr Rešl. "

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/auto-data-evropska-unie.A200204_203952_domaci_cern?zdroj=top

--

Tak pokud nase 2019 Mazdy jeste nic takoveho nemaji, desim se momentu, kdy je budeme menit za neco dalsiho...
Bramborák (BMW) už v roce cca 2004/2005 dokázalo ukládat informace typu: majitel opustil auto a nezamknul ho; majitel zamknul auto ale nechal stažený okénko;...... Tyto informace ukládal do klíčku, který si pak v servise přečetli.
Nový mazdy sice moc neBigBrotherujou, ale taky si umí nějaký věci uchovat - hlavně v případě hádání se se servisem (já nic, to auto samo se pokazilo).
 
Napisem to takto, pokial nezacne moje auto posielat data o prekroceni rychlosti alebo ineho dopravneho priestupku priamo fizlom, tak ma to nezaujima. Skor naopak, ked sa mi stane tazka dopr. nehoda, rychlejsie by mi mali pomoct.
To "sledovanie/bonzovanie" akehokolvek druhu (najcastejsie cez mobil, plat. kartu alebo internet) je tu uz velmi dlho. To, zr to robia aj auta je len logicky krok. Onedlho bude aj vas dom ci byt na vas bonzovat kolko plynu, elektriky minate. Moj nazor je taky, ze vacsinou iba tomu vadia bonzovacky, kto robi nieco nekale/protizakonne.
 
ukládat informace typu: majitel opustil auto a nezamknul ho; majitel zamknul auto ale nechal stažený okénko;

Tyhle informace by ale byly podle mě spíše lepší u majitele, nikoliv uložené v klíčku :oops: něco jako, že když Ti dopere pračka, tak se Ti pošle SMS a tak[/QUOTE]
 
Tyhle informace by ale byly podle mě spíše lepší u majitele, nikoliv uložené v klíčku :oops: něco jako, že když Ti dopere pračka, tak se Ti pošle SMS a tak
[/QUOTE]
U majitele možná,ale pro servis/automobilku když má potom řešit nějaký "stížnosti,reklamace,soudní spory,..." jsou k nezaplacení.
Představ si třeba situaci:
Majitel zapomene zatáhnout okýnko u auta. Přes noc bude brutální bouřka (třeba) a vytopí to půl auta respektive elektroniky. Majitel to všechno vysuší,vyleští a hurá to jít někam reklamovat co je to auto za krám aby mu byla oprava zaplacena.
Ale to s tím staženym oknem je jen příklad.... Ty bramboráky (už v 2004) dokázaly těch informací sbírat daleko víc.
To samý jako třeba teď řeší Tesla kde se na ní sešlo cca 120 stížností podepsaných v nějaký petici že ty její pračky s volantem začaly samovolně zrychlovat. Tesla si hnedka zjistila,že je vše v naprostém pořádku a byla chyba na straně řidiče
 
Poslední úprava:
U majitele možná,ale pro servis/automobilku když má potom řešit nějaký "stížnosti,reklamace,soudní spory,..." jsou k nezaplacení.
Představ si třeba situaci:
Majitel zapomene zatáhnout okýnko u auta. Přes noc bude brutální bouřka (třeba) a vytopí to půl auta respektive elektroniky. Majitel to všechno vysuší,vyleští a hurá to jít někam reklamovat co je to auto za krám aby mu byla oprava zaplacena.
Ale to s tím staženym oknem je jen příklad.... Ty bramboráky (už v 2004) dokázaly těch informací sbírat daleko víc.
To samý jako třeba teď řeší Tesla kde se na ní sešlo cca 120 stížností podepsaných v nějaký petici že ty její pračky s volantem začaly samovolně zrychlovat. Tesla si hnedka zjistila,že je vše v naprostém pořádku a byla chyba na straně řidiče

A dívej, kdyby se mu poslala SMS, že má otevřené okenko, nemusel by řešit nic podobného s bouřkou, .. takhle jsem to myslela - ne řešení, ale počáteční fázi...
Edit: omluvuju se, neumím napsat normální odpověď


Prej pračky s volantem :D:D:D
 
Ja bych rekl, ze bonzovani/nebonzovani je spis filozoficka otazka nezavisla na mire meho vlastniho protizakonneho chovani. V zasade se da rict, ze mnohe zakony neumyslne a nevedomky prekracuje jednou za cas drtiva vetsina lidi, a mit o tom zaznam dava jine skupine lidi znacnou moc. Saha to az tak daleko, jestli ma stat (neanonymne) vedet o mem nabozenskem presvedceni, sexualni orientaci, nebo rozhodnuti u voleb... Jako klasickemu liberalovi, poucenemu o dejinach lidstva alespon neprimo skrz literaturu, se mi to tato "vyhoda" statu vuci lidem nezda jako spravny koncept.

(Jako takovemu se mi samozrejme ani nezda dobre, mit prilis mnoho zakonu/regulaci/dotaci/atp., protoze velka vetsina z nich muze byt zneuzita, kdyz se to hodi... aby byly zakony nadefinovane s ohledem na vsechny vyjimky a mozne situace neni realne. Ale opet — filozoficka zalezitost, kde se tezko shodnout s oponentem... jeste jsem za svuj kratky zivot nezazil konverzi zadneho cloveka zleva doprava, ani naopak :))

--

Mimochodem, absolutne nemam nic proti tomu, aby informaci o mem pouzivani auta mel jeho vyrobce, pokud me presvedci, ze je nemohou zneuzit jeji zamestnanci, nikomu je nepreda ani pod pohruzkou nasili, a nehrozi jejich unik. Coz by me nejspis maloktery presvedcil...

Ale v takovem volnem prostredi si umim predstavit, ze par automobilovych brandu by si reklo, ze cesta "my o vas nic nesbirame" je hodna vyzkouseni a naklady na vyhodnocovani a sledovani by mohly snadno byt vyssi, nez vyrizovani podvodnych reklamaci. Neco podobneho si rikaji v mnoha pripadech pojistovny - pocita se s nejakym poctem neodhalenych pojistnych podvodu u typu udalosti, kde by dokazovani bylo neefektivni/neekonomicke; v centrale jedne pojistovny jsem pracoval.

Tlak na ochranu soukromi v dnesni spiclovaci dobe narusta i od uzivatelu/zakazniku, cehoz je nejlepsim dukazem, nakolik si to naslo cestu do marketingu nekterych brandu — napr. Firefox, Apple.
 
Poslední úprava:
Back
Top