• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Co vás naštvalo?

Jak často dělá sklo na nové Mazdě autosklo servis, a jak často ho dělá autorizák? Kluci mechanici jsou všude stejní a za podobné platy... Tak rozhoduje jen ta zkušenost. Díl originální od Mazdy asi skloservisy objednat dokáží, ale já jsem při extra nízkém počtu Mazd na silnicích přesvědčený o tom, že jich víc projde autorizákem, než čímkoliv jiným (když beru třeba ty dvouleté nebo tříleté). Zkušenost s autorizákem v Kladně byla s tím sklem poprvý špičková, podruhý hrozná. Ale Kladno, co si budeme povídat, nikdy nemělo žádné úžasné recenze, takže poprvé to taky mohlo být tím, že na to mohl dohlédnout pan Hollegcha, který tam u druhého případu bohužel nebyl.

Rozhodně ale autorizované servisy nepovažuju za něco hrozného a jsem dalek je jako celek pomlouvat. Xy věcí na mých starších Mazdach dokázal vyřešit jen Dufek nebo autorizák - a běžné servisy, i s dobrými referencemi, se s tím trápily... (jo, tady Max bude asi taky super, ale toho jsem před deseti lety neznal :))
K tem autorizakum jeste doplnim, ze rada autorizaku napr. zrovna vymenu skla nedela samo svymi lidmi a ve sve dilne, ale vozi auta do specializovanych dilen autoskel. Vim, ze jednu dobu to takto delal napr. Ford v AP Sporilov.
 
Auto Efekt Zlín mění skla zásadně vlastní karosář, mechanici a někdy i vedoucí servisu. ;)

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
souhlas, běžný servis a mechanické práce v pohodě do Mazdy dám, tj. nemám s autorizákem problém. ovšem tohle je specifická a dost odborná práce. a to že zrovna Pepa nebo Karel vedle klempířiny umí nalepit sklo... fakt ne. ten profi autosklo servis dělá mnohem dražší značky a luxusní auta než nějaká moje GL a i kdybych musel nakrásno nechat kalibrovat kamery (i když nevím proč, když sundají sklo a dají tam jiné a na kameru ani nešáhnou, ale budiž nehovím tomu, může být...), tak si zajedu potom do Mazdy a oni to udělají. možná to je jen softwarová práce a budou to umět udělat taky, prostě budou mít SW na Mazdí komponenty. Podívej nevim, jak to bude probíhat, nechám se překvapit

Kalibrace kamer se po výměně skla musí udělat, respektive se to doporučuje, jinak nebudeš mít jistotu, že všechny asistenční systémy pracují správně. Článků na toto téma najdeš hromadu. Stačí, aby se kamera nepatrně pohnula, nebo sklo nebude nalepeno zcela přesně jako originální, a můžeš mít potíže. Pro tu kameru je tam takový výřez - je to v podstatě výseč, zorné pole kamery a to musí být přesně zarovnáno. Mrkni na net, tady jeden článek z mnoha:

https://motofocus.cz/vyrobci/18414,asistencni-systemy-spojene-s-radarem-a-kamerou
 
Aniz bych clanek cetl, tak ono je asi nasnade, ze jeden mm rozdilu je pomerne znacny rozdil na vysoke vzdalenosti — stejne jako kdyz se serizuji svetlomety. Ma-li se ten system divat 100 metru dopredu (hadam jako takovy minimum), budou hrat roli i desetiny milimetru.
 
Ma-li se ten system divat 100 metru dopredu (hadam jako takovy minimum)
Před rokem a půl jsem byl na semináři ve vývojovém centru Valea, výrobce kamer a detekčních systémů do aut, a ten uváděl parametry svých kamer obvykle do 80 m. Pro tyto vzdálenosti byly konfidenční hodnoty detekce objektů okolo 85 %. Vzhledem k běžným životním cyklům aut, tedy zejména době od návrhu až k výrobě v nich nyní nebudou kamery lepší.
 
Ma-li se ten system divat 100 metru dopredu (hadam jako takovy minimum), budou hrat roli i desetiny milimetru.
Když si představím, že si do auta sedne třeba někdo těžší vlevo dopředu....tak ty systémy budou úplně mimo vzhledem vzhledem k náklonu....nebo se mýlím??? Osvětlí někdo??
 
Když si představím, že si do auta sedne třeba někdo těžší vlevo dopředu....tak ty systémy budou úplně mimo vzhledem vzhledem k náklonu....nebo se mýlím?? Osvětlí někdo??

Stačí naložiť plný kufor. Svetlá sa nastavujú po každom štarte aby svietili na cestu a nie do oblohy ;)
 
Dneska parádní den s rodinkou a večer se to pěkně posr....
Srnka byla rychlejší... Zítra na světle se uvidí, co vše to odneslo...
Ale nikomu se nic nestalo a auto nakonec taky dopadlo ještě dobře..

IMG_20201003_204157.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Zrovna dneska jsem se dival na tve auto v kategorii nase auta. Zajimava nahoda. Ale chci ti rict ze se mi pred lety stalo neco podobneho. V noci Zajic na dalnici prebihal a me zrovna predjizdelo auto. Pred nim to stihl, ale me vyskocil prakicky par metru pred autem a to jsem totalne nestihl zareagovat. Trochu to bouchlo na prave strane a nic.
Vahal jsem zda vubec zastavovat, auto jelo ok.
No pak mi to nedalo a na prvnim sjezdu z dalnice jsem zastavil. A byl to sok. Urvany naraznik u spolujezdce, urvana pulka podbehu, svetlomet rozmlaceny (ale svitil).
Jedine stesti ze intercooler je na strane ridice, jinak by byl v prdeli taky.
Takhle to byl jen svetlomet a naraznik a podbeh.


Odesláno z mého SM-N975F pomocí Tapatalk
 
Ta kamera nejspis bude mit senzor naklonu, a pocita s tim, podobne jako ty svetlomety. Resp nevsiml jsem si rozdilu ve funkci LED matrix at jedu prazdny nebo plny, i auto to detekuje v cca stejny vzdalenosti, nakolik mam nejake dlouhe rovinky najety (vidi stopro dal, nez 100m, ale nevim s jakou presnosti - koukam na mapu na jedno misto, dlouha rovinka, kde zacne prepinat segmenty na cca 700 metru). Natoceni kolem osy podle me nemuze moc hrat roli, kdyz je kamera uprostred, roli by hral ten nalozeny kufr.
 
Senzor naklonu je myslim na napravach a otocenie podla pozdlznej osy pri kamere nezmeni vzdialenosti, ale otoci horizont.
 
Ta kamera nejspis bude mit senzor naklonu, a pocita s tim, podobne jako ty svetlomety. Resp nevsiml jsem si rozdilu ve funkci LED matrix at jedu prazdny nebo plny, i auto to detekuje v cca stejny vzdalenosti, nakolik mam nejake dlouhe rovinky najety (vidi stopro dal, nez 100m, ale nevim s jakou presnosti - koukam na mapu na jedno misto, dlouha rovinka, kde zacne prepinat segmenty na cca 700 metru). Natoceni kolem osy podle me nemuze moc hrat roli, kdyz je kamera uprostred, roli by hral ten nalozeny kufr.

Myslím, že až tak sofistikované to nebude. Podle mě to bude mnohem jednodušší na vysvětlení. Ta kamera (i jiné systémy) má dostatečný FOV (field of view), aby zatížení v kufru nemělo vliv na detekci objektů. Maximálně se posune záběr trochu víc nahoru, ale v tom zabíraném rozsahu to nemá vliv na nic. Nezapomeňte taky, že v autě není jen kamera, ale i radar, případně další systémy, které musí mít dostatečný rozsah na to, aby netrpěly zatížením auta.

Trochu mě zarazilo, co píše @MichalP o dosahu kamer. Kdysi jsem četl, že kamery rozpoznávají objekty až na 800m. Jenže to je pochopitelně papírový údaj, který v praxi nemá význam. Výrobce nikdy nemůže garantovat funkčnost na horní hranici. Ty nejlepší systémy mají dosah až 400m, samozřejmě jen ve spolupráci s dalšími technologiemi (lidar, radar). Toto číslo uvádí Tesla nebo Mercedes, i když pochybuji, že to některý jejich sériový model skutečně umí. Třeba Volvo uvádí reálnější dosah jen 200m, stejně tak i Mazda. Každopádně, kamery se používají na čtení značek, parkování, detekci chodců apod., ale podstatnější je protikolizní systém nebo tempomat.
 
Kdyby to melo dostatecny FOV, pak by preci nebyl v predpisu pro vymenu skla ten pozadavek na kalibraci... ne? Aspon to je muj predpoklad. Koukal jsem se ted (bez souvislosti s timto) na to, jak nastavit vysku svetlometu, a asi by nic nebranilo tomu, aby si kamery v celnim skle braly informaci o naklonu z tech samych senzoru, podle kterych se automaticky vyvazuji svetlomety. Ty jsou u naprav; pokud to jde pres ridici jednotku auta, pak s tim udajem muze pracovat i jiny system.

Jeste k tomu dosahu — na ty dlouhy rovince u roudnickeho letiste to fakt vidi auto skoro pres celou tu vzdalenost (ta je cela 900 metru, obvykle mi to vypne levy segmenty az po chvilce, coz jsem spocital na cca 700 metru). Samozrejme to asi neni nijak zvlast presny, kdykoliv je jen trochu mlha/opar/dest, uz to vidi jen na blizko. Ale za dobre viditelnosti to reaguje v nejakych takovych vzdalenostech. A nevim co dalsi systemy, tam neni co na takovou dalku hodnotit :).
 
Poslední úprava:
To ano, ale tady ber v potaz něco jiného. Výměna skla je změna v bezprostřední blízkosti u objektivu kamery. I nepatrná odchylka může mít zásadní vliv na FOV. Já si to představuji jako u počítačové hry. I malá změna pozice objektu těsně před kamerou může způsobit nečitelnost scény přede mnou. Ale pokud poskočí samotná kamera, pak vzdálené objekty jsou stále viditelné v zorném poli. Ale nejsem odborník, jen uvažuji nahlas. :)
 
predbezna cena materialu a prace dle plne moci pro skloservis je 32.024,- Kc To je teda mazec, pokud tomu likvidator krapet nepomohl...

teda je v tom i leptani VIN, doprava domu a udajne i kalibrace kamer, kterou delaji standardne. Zitra dorazi, tak jsem zvedav. Kolik stoji origo celni sklo na GL, mate nekdo predstavu? Dik
 
To mě nepřekvapuje. Viz moje zkušenost s opravou malé promáčkliny dveří u CX-3. Šlo to na pojišťovnu a cena byla 65K. Mezi řečí mi řekli, že kdyby to nešlo na havarijní pojištění, bylo by to okolo 20-22K, pokud si dobře vzpomínám. :no_mouth:
 
To mě nepřekvapuje. Viz moje zkušenost s opravou malé promáčkliny dveří u CX-3. Šlo to na pojišťovnu a cena byla 65K. Mezi řečí mi řekli, že kdyby to nešlo na havarijní pojištění, bylo by to okolo 20-22K, pokud si dobře vzpomínám. :no_mouth:
Hmm taky mam ten pocit, ze to je zlodejna za bileho dne...no a pak proc jsou ty pojistky tak drahe :triumph:
 
predbezna cena materialu a prace dle plne moci pro skloservis je 32.024,- Kc To je teda mazec, pokud tomu likvidator krapet nepomohl...

teda je v tom i leptani VIN, doprava domu a udajne i kalibrace kamer, kterou delaji standardne. Zitra dorazi, tak jsem zvedav. Kolik stoji origo celni sklo na GL, mate nekdo predstavu? Dik

Sklo bylo cca 16 tisic, prace a dalsi materialy byly za 6. Original Mazda v autorizaku, pred rokem a kus. Jestli si to teda dobre pamatuju. Sklo jsem mel to "novejsi" s akustickou upravou (ty byly myslim od modeloveho roku 2017 u vyssich vybav). Bez snahy/potreby to nejak snizovat, protoze to slo z pojisteni skel... 32 mi prijde jako ulet.
 
Sklo bylo cca 16 tisic, prace a dalsi materialy byly za 6. Original Mazda v autorizaku, pred rokem a kus. Jestli si to teda dobre pamatuju. Sklo jsem mel to "novejsi" s akustickou upravou (ty byly myslim od modeloveho roku 2017 u vyssich vybav). Bez snahy/potreby to nejak snizovat, protoze to slo z pojisteni skel... 32 mi prijde jako ulet.
No ulet to je, ikdyz vezmu v potaz ty sluzby okolo a ze jde o Prahu a odbornou firmu. No hlavne at ta prace aspon za ty prachy dopadne bez problemu.
 
Back
Top