Tak jasně, já nerozporuju stažení oken prvních pár minut za jízdy, jako prvotní pomoc klimatizaci (nebo vyvětrání interiéru). Ale tam pak asi nepotřebuju funkci na klíčku na jejich zavření se zamčením auta, ne? Jízda s otevřenými okny je vcelku nesnesitelná, hluk, starším lidem pak ráda chytají ofouknutím krky a ramena, co jsem se na to naposlouchal v dětství nářků příbuzných či známých. Takže to je jen na pár minut, ne celou jízdu. A obecně stažená zadní dělají i za mírné jízdy větrné hlukové turbulence, takže za jízdy/před jízdou bych taky nestahoval ničím všechna, pouze přední, zadní vůbec nebo na centimetr (opět funkce na klíčku k ničemu). Už jako děti jsme měli se sestrou vzadu zakázáno okna stahovat, taky kvůli těm vzduchovým vlnám, po přesunu za volant jsem pak rodiče pochopil.
Co se týká ochlazení auta před jízdou, tak pokud u toho auta musím být, pak rozhodně na aspoň mírné vyrovnání teplot pomohou "dokořán" otevřené dveře, jinak se vzduch takřka vůbec za pár minut neobmění, aspoň podle mé zkušenosti. Aby ta okna něco udělala, musel bych je mít stažená hodinu, jejich plocha je proti dveřím nicotná, a jsem zpátky u toho, že to skoro nikde nelze, pokud nemám chráněný pozemek. Tak žiju ve světě, ve kterém lidé okna skoro nestahují. Snažím si vybavit, jestli aspoň ti tři sousedi, kterým vidím z oken na pozemky, něco takového dělají, ale marně (sousedka dává v létě přes čelní okno hadr, aby neměla rozpálený interiér). Pro mě jsou stažená okénka zážitek z dětství, z aut bez klimy, a případně třeba od mých praprarodičů, kteří nechávali ve velkém horku občas mírně stažená okna i na maloměstě, aby se v autě (bez klimy) neupekli... taky skřípali plenu do okna proti slunci, vozili fridex, sadu nářadí, kanystr, nepoutali se... takže pro mě jsou stažená okna stojícího auta něco jako "archaismus", vzpomínka, minulost... a nemyslím to urážlivě, i když to tak zní (nevím, jak to napsat jinak
). U té chaty samozřejmě chápu, když to někdo nechá větrat. Zvlášť pokud nehrozí, že si z auta udělá hnízdo nějaké zvířátko...
Jak jsem psal, možná se pohybuju prostě jen v nějakých specifických kruzích. Nebo to lidi nedělají, když tu funkci u auta nemají - nevím, jak moc je to rozšířené, tady se tváříte, že to má skoro každé - a dělali by to, kdyby měli.
Za mě může Mazda radši ušetřený peníz a čas vývoje a ladění software věnovat třeba manuálním převodovkám, nebo na tlumící hmoty
Tam jsou za mě pořád docela velké rezervy, které se dotýkají asi skoro každého majitele, ať už žije v mrazivé Moskvě nebo horkém Kuala Lumpur.