• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Co vás naštvalo?

Navic je dost možné, že výzkumu vyslo, že by to používalo třeba 5 % řidičů, takže se vybrala jiná vylepšení a změny... ať už vedoucí třeba ke zvýšení spolehlivosti, nebo k uspokojení potřeb důležitých pro větší počet zákazníků (spekuluji). Osobně jsem to nikdy nikoho neviděl použít... což neznamená, že mám pravdu.
tak já to používal především v létě, je to prostě komfortní řešení o které je Mazda ochuzena. Venku pařák v autě ještě větší, jednoduše si otevřeš všechny okýnka ještě před nastoupením do rozpáleného auta, další příklad - parkuju na chalupě, větrám si auto a někam odcházím, nemusím lézt do auta a zavírat okýnka, stačí zavřít všechny přes klíč a takových situací je nespočet, prostě jak píšu k o m f o r t ;)
 
Taky bych rad vedel, kde se to da koupit, ten modul. Na Alibaba je toho spousta, ale nevim co presne by to mohlo byt:
https://www.alibaba.com/showroom/mazda-window-closer.html

Tohle je od Mazdy opravdu pitomost, ktera me nebetycne se*e! Na M6/GG sem mohl dalkovym otevrit/zavrit okna, a o 15 let pozdeji na treti generaci M6 to nejde. Ten kto prisel s napadem na takovou "usporu" by zaslouzil privazat do mraveniste...
 
tak já to používal především v létě, je to prostě komfortní řešení o které je Mazda ochuzena. Venku pařák v autě ještě větší, jednoduše si otevřeš všechny okýnka ještě před nastoupením do rozpáleného auta, další příklad - parkuju na chalupě, větrám si auto a někam odcházím, nemusím lézt do auta a zavírat okýnka, stačí zavřít všechny přes klíč a takových situací je nespočet, prostě jak píšu k o m f o r t ;)

Tak prave otazka je, kolik lidi na svete ma neco jako chalupu nebo parkuje na oplocenem bezpecnem pozemku, kde stahuji okenka... a kolik je horkych dni v roce. Ve meste si to nestahnes, na neoplocenem pozemku mimo garaz taky ne (cela Amerika... :)), a ja bych to neudelal ani u nas, ackoliv plot mame, protoze bych se bal, ze nekdo z ulice si vsimne a navstivi nas mrknout se, co by mohlo v aute byt (z ulice je videt do dvora). Tohle vsechno dohromady asi dost omezi pocet lidi, kteri by to mohli vyuzit, z nichz vetsina by to vyuzila parkrat do roka, a to se asi na kazde Mazde - jak mym pohledem, tak nejspis pohledem vyrobce - najde dost jinych mist, kam vrazit penize a usili a bude z toho vetsi uzitek.

Ziju v domneni, ze lidi dnes v klimatizovane dobe stahuji na modernich autech okenka jen aby na nekoho zavolali, vzali ci odevzdali listek u brany, nebo zkusili smlouvat s policistou o pokute... :).
 
Ja by som celkom rad otvoril okna, ked kracam k autu. Aj po nastartovani rozhoruceneho auta vzdy najprv vyvetram, nech to ma klimatizacia lahsie.
 
Osobně jsem to nikdy nikoho neviděl použít..

osobně by se mi to hodilo několikrát denně na zapomenutý otevřený šíbr, pootevřené okno .... naposledy v pátek mě překvapilo, že i osoba zdánlivě technicky nezdatná, to běžně používá ve svém koncernovém autě:)
 
Tak prave otazka je, kolik lidi na svete ma neco jako chalupu nebo parkuje na oplocenem bezpecnem pozemku, kde stahuji okenka... a kolik je horkych dni v roce. Ve meste si to nestahnes, na neoplocenem pozemku mimo garaz taky ne (cela Amerika... :)), a ja bych to neudelal ani u nas, ackoliv plot mame, protoze bych se bal, ze nekdo z ulice si vsimne a navstivi nas mrknout se, co by mohlo v aute byt (z ulice je videt do dvora). Tohle vsechno dohromady asi dost omezi pocet lidi, kteri by to mohli vyuzit, z nichz vetsina by to vyuzila parkrat do roka, a to se asi na kazde Mazde - jak mym pohledem, tak nejspis pohledem vyrobce - najde dost jinych mist, kam vrazit penize a usili a bude z toho vetsi uzitek.

Ziju v domneni, ze lidi dnes v klimatizovane dobe stahuji na modernich autech okenka jen aby na nekoho zavolali, vzali ci odevzdali listek u brany, nebo zkusili smlouvat s policistou o pokute... :).

Teď teda vůbec nechápu, proč to ta konkurence dělá,kdyz je to vlastně úplně zbytečný.

A především u moderních aut by si měl to auto nejprve vyvětrat, než v rozpáleném interiéru zapneš klimatizaci ;)
 
Tak jasně, já nerozporuju stažení oken prvních pár minut za jízdy, jako prvotní pomoc klimatizaci (nebo vyvětrání interiéru). Ale tam pak asi nepotřebuju funkci na klíčku na jejich zavření se zamčením auta, ne? Jízda s otevřenými okny je vcelku nesnesitelná, hluk, starším lidem pak ráda chytají ofouknutím krky a ramena, co jsem se na to naposlouchal v dětství nářků příbuzných či známých. Takže to je jen na pár minut, ne celou jízdu. A obecně stažená zadní dělají i za mírné jízdy větrné hlukové turbulence, takže za jízdy/před jízdou bych taky nestahoval ničím všechna, pouze přední, zadní vůbec nebo na centimetr (opět funkce na klíčku k ničemu). Už jako děti jsme měli se sestrou vzadu zakázáno okna stahovat, taky kvůli těm vzduchovým vlnám, po přesunu za volant jsem pak rodiče pochopil.

Co se týká ochlazení auta před jízdou, tak pokud u toho auta musím být, pak rozhodně na aspoň mírné vyrovnání teplot pomohou "dokořán" otevřené dveře, jinak se vzduch takřka vůbec za pár minut neobmění, aspoň podle mé zkušenosti. Aby ta okna něco udělala, musel bych je mít stažená hodinu, jejich plocha je proti dveřím nicotná, a jsem zpátky u toho, že to skoro nikde nelze, pokud nemám chráněný pozemek. Tak žiju ve světě, ve kterém lidé okna skoro nestahují. Snažím si vybavit, jestli aspoň ti tři sousedi, kterým vidím z oken na pozemky, něco takového dělají, ale marně (sousedka dává v létě přes čelní okno hadr, aby neměla rozpálený interiér). Pro mě jsou stažená okénka zážitek z dětství, z aut bez klimy, a případně třeba od mých praprarodičů, kteří nechávali ve velkém horku občas mírně stažená okna i na maloměstě, aby se v autě (bez klimy) neupekli... taky skřípali plenu do okna proti slunci, vozili fridex, sadu nářadí, kanystr, nepoutali se... takže pro mě jsou stažená okna stojícího auta něco jako "archaismus", vzpomínka, minulost... a nemyslím to urážlivě, i když to tak zní (nevím, jak to napsat jinak :)). U té chaty samozřejmě chápu, když to někdo nechá větrat. Zvlášť pokud nehrozí, že si z auta udělá hnízdo nějaké zvířátko...

Jak jsem psal, možná se pohybuju prostě jen v nějakých specifických kruzích. Nebo to lidi nedělají, když tu funkci u auta nemají - nevím, jak moc je to rozšířené, tady se tváříte, že to má skoro každé - a dělali by to, kdyby měli.

Za mě může Mazda radši ušetřený peníz a čas vývoje a ladění software věnovat třeba manuálním převodovkám, nebo na tlumící hmoty ;) Tam jsou za mě pořád docela velké rezervy, které se dotýkají asi skoro každého majitele, ať už žije v mrazivé Moskvě nebo horkém Kuala Lumpur.
 
Poslední úprava:
To samé je i u GJ se šíbrem.Já ho celkem dosti využívám.Po zaparkování a vypnutí motoru jde nějakou dobu ovládat boční okna,ale šíbr ne.Tak musím znovu zapnout zapalování a zavřít ho.Proč to ovládání střešního okna nezapojili na ta okna?
 
Tak jasně, já nerozporuju stažení oken prvních pár minut za jízdy, jako prvotní pomoc klimatizaci (nebo vyvětrání interiéru). Ale tam pak asi nepotřebuju funkci na klíčku na jejich zavření se zamčením auta, ne? Jízda s otevřenými okny je vcelku nesnesitelná, hluk, starším lidem pak ráda chytají ofouknutím krky a ramena, co jsem se na to naposlouchal v dětství nářků příbuzných či známých. Takže to je jen na pár minut, ne celou jízdu. A obecně stažená zadní dělají i za mírné jízdy větrné hlukové turbulence, takže za jízdy/před jízdou bych taky nestahoval ničím všechna, pouze přední, zadní vůbec nebo na centimetr (opět funkce na klíčku k ničemu). Už jako děti jsme měli se sestrou vzadu zakázáno okna stahovat, taky kvůli těm vzduchovým vlnám, po přesunu za volant jsem pak rodiče pochopil.

Co se týká ochlazení auta před jízdou, tak pokud u toho auta musím být, pak rozhodně na aspoň mírné vyrovnání teplot pomohou "dokořán" otevřené dveře, jinak se vzduch takřka vůbec za pár minut neobmění, aspoň podle mé zkušenosti. Aby ta okna něco udělala, musel bych je mít stažená hodinu, jejich plocha je proti dveřím nicotná, a jsem zpátky u toho, že to skoro nikde nelze, pokud nemám chráněný pozemek. Tak žiju ve světě, ve kterém lidé okna skoro nestahují. Snažím si vybavit, jestli aspoň ti tři sousedi, kterým vidím z oken na pozemky, něco takového dělají, ale marně (sousedka dává v létě přes čelní okno hadr, aby neměla rozpálený interiér). Pro mě jsou stažená okénka zážitek z dětství, z aut bez klimy, a případně třeba od mých praprarodičů, kteří nechávali ve velkém horku občas mírně stažená okna i na maloměstě, aby se v autě (bez klimy) neupekli... taky skřípali plenu do okna proti slunci, vozili fridex, sadu nářadí, kanystr, nepoutali se... takže pro mě jsou stažená okna stojícího auta něco jako "archaismus", vzpomínka, minulost... a nemyslím to urážlivě, i když to tak zní (nevím, jak to napsat jinak :)). U té chaty samozřejmě chápu, když to někdo nechá větrat. Zvlášť pokud nehrozí, že si z auta udělá hnízdo nějaké zvířátko...

Jak jsem psal, možná se pohybuju prostě jen v nějakých specifických kruzích. Nebo to lidi nedělají, když tu funkci u auta nemají - nevím, jak moc je to rozšířené, tady se tváříte, že to má skoro každé - a dělali by to, kdyby měli.

Za mě může Mazda radši ušetřený peníz a čas vývoje a ladění software věnovat třeba manuálním převodovkám, nebo na tlumící hmoty ;) Tam jsou za mě pořád docela velké rezervy, které se dotýkají asi skoro každého majitele, ať už žije v mrazivé Moskvě nebo horkém Kuala Lumpur.
Mně osobně tato funkce nechybí. Ano, bude to možná tím, že jsem jezdil auty v době, kdy klimatizace nebyla běžná ani náhodou, a člověk si v horku nějak pomohl. Nejprve otevřít dveře (mimochodem, jsou to poněkud větší otvory, jak okna ;) ), pak vyvětrat při jízdě ... a tak to dělám před spuštěním klimy dodnes.
Pod osobním úhlem pohledu by se daly vyhodnotit všechny funkce, všechny asistenční systémy, spousta je skvělá, spousta jen komplikuje auta ... záleží na preferenci každého. Jen mi připadá, že rok od roku je a bude hůř.
 
Tu funkci otevirani oken na dalku u vozidla mam a pote, co jsem se vratil z obchodu a vsechna okna byla stazena, protoze se mi v kapse zmacklo tlacitko, jsem ji dobrovolne deaktivoval!
 
Co si pamatuju, tak u me byvale M6/GG bylo zapotrebi podrzet tlacitko odemknuti tak 2-3 vteriny, aby se otevirani oken vubec aktivovalo (na zamknuti/odemknuti stacil jenom kratkej stisk), a pak jeste drzet nakejch 4-5 vterin, nez okna sjela dolu. Takze na uplne otevreni oken bylo zapotrebi to tlacitkou drzet stisknute 6-8 vterin. Nedovedu si predstavit, jak by se tohle mohlo stat jen tak nahodile.

Navic jej bylo nutno stisknout vetsi silou, takze je uplne vylouceno ze by se odemykani aktivovalo nakym nahodilym stiskem v kapse. U dalkace pro M6/GL jdou ty tlacitka taky ztuha, a navic "cvakaji"...
 
U BN me třeba štve že vyjmuli kontrolku ostřikovačů. Že úplně zbytečně zabírá levý displej ukazatel řazení, že tam chybí klasická teplota oleje a vody, že výhřev volantu i sedadel je pouze částečný. Že třeba sametkou ve dveřích neotrete po stáhnutí okna. Že v druhé nejvyšší výbavě nemám přepínání dálkových auto režim. Že chybí autohold místo záslepky a ještě mě napadá chybějící snadné přepínání zdroje hudby z volantu tlačítkem source. A ještě na závěr mě štve zbytečná CD mechanika co zničila odkládací prostor co má us verze. Jinak super auto.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
U BN me třeba štve že vyjmuli kontrolku ostřikovačů. Že úplně zbytečně zabírá levý displej ukazatel řazení, že tam chybí klasická teplota oleje a vody, že výhřev volantu i sedadel je pouze částečný. Že třeba sametkou ve dveřích neotrete po stáhnutí okna. Že v druhé nejvyšší výbavě nemám přepínání dálkových auto režim. Že chybí autohold místo záslepky a ještě mě napadá chybějící snadné přepínání zdroje hudby z volantu tlačítkem source. A ještě na závěr mě štve zbytečná CD mechanika co zničila odkládací prostor co má us verze. Jinak super auto.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
To otření bočního skla sametkou měla už i Š 105/120/130.Neskutečné
 
Asi by som toto uzavrel tým, že celkovo by mohlo byť v nastaveniach trošku viac možností a voľnosti, každý by si zapol čo využije..

Namiesto tohto s oknami by som napríklad ja uvítal možnosť zapnúť zadné svetlá k denným (aspoň nejaký segment), alebo vypnutie pípania pri otváraní kufra (aspoň keď ho otvorím tlačítkom - som pri ňom, nemusí pípať). Ďalej by som chcel napríklad lepšiu štatistiku cesty - priemerná rýchlosť, jazdný čas (toto zvládla Toyota s rokom výroby 2011) :)
 
Třeba u BN me mrzí nevyuziti potencionál těch led světel. Na denní svícení svítí pouze prerusovana čára a přitom by lépe vypadalo využít i tu kruhovou parabolu co funguje pro obrysovky.
A pro bezpečnost chybí dennímu svícení zadní koncová světla a zapnutí automatiky při aktivaci stěračů.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
S tou kontrolkou ostřikovačů maximální souhlas...To mě taky štve..hlavně teď v zimním období to bude zase aktuální...najednou bez varování bez náplně..Myslím, že naposledy jsem to měl na BA :-(
 
U BN me třeba štve že vyjmuli kontrolku ostřikovačů. Že úplně zbytečně zabírá levý displej ukazatel řazení, že tam chybí klasická teplota oleje a vody, že výhřev volantu i sedadel je pouze částečný. Že třeba sametkou ve dveřích neotrete po stáhnutí okna. Že v druhé nejvyšší výbavě nemám přepínání dálkových auto režim. Že chybí autohold místo záslepky a ještě mě napadá chybějící snadné přepínání zdroje hudby z volantu tlačítkem source. A ještě na závěr mě štve zbytečná CD mechanika co zničila odkládací prostor co má us verze. Jinak super auto.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Chybějící ukazatel teploty oleje mě štve taky. Bez autoholdu a kontrolky ostřikovačů si auto v dnešní době už neumím ani představit :D a sametka na BP naštěstí funguje. Mimochodem co je to “částečné vyhřívání sedaček”?
 
Že cítím pouze rozpálený sedák a část zad v bedrech ale celá horní část nevyhriva.
Tzv dráty jsou cca v půlce opěradla asi pro úsporu stejně jako u volantu.
U BP vrátily tlačítko source a mute na volant plus má normální ukazatel nádrže a teploty vody takže asi trochu poslouchají nářky majitelů

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Že cítím pouze rozpálený sedák a část zad v bedrech ale celá horní část nevyhriva.
Tzv dráty jsou cca v půlce opěradla asi pro úsporu stejně jako u volantu.
U BP vrátily tlačítko source a mute na volant plus má normální ukazatel nádrže a teploty vody takže asi trochu poslouchají nářky majitelů

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Třeba výhřev na BP je extrém. Na Koncernu to trvá 2-3krát déle než to začne pořádně hřát. Tady to vyloženě pálí do zadku skoro hned a po celých zádech. Zkoušel si se pořádně u sebe opřít? :D
 
Back
Top