• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Co vás naštvalo?

Mam dojem, ze nekteri si jen kvuli tomu davaji na auto tazne zarizeni. Pak klidne couvaji dokud se koule neopre o naraznik nebo spztku auta za nima, a jedou pryc. Vedi, ze na jejich aute neni zadne poskozeni...
To snad neni pravda! Uz je to tady zas, tentokrat na firemnim parkovisti. Takove ja mam kolegy...

spz.png
 
Provrtani modré zóny na spz je nepřípustné. Mohou tě vyhodit z STK. To si rovnou můžeš zažádat o nové značky

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Tak jasný. Oni to ve většině případů asi neřeší ale raději jsem uchytil spz v bílých zónách. Už z důvodu že bílé krytky nejsou tak nápadné.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Tak jasný. Oni to ve většině případů asi neřeší ale raději jsem uchytil spz v bílých zónách. Už z důvodu že bílé krytky nejsou tak nápadné.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Jsou i modré krytky.
 
Narazis na idiota který tě u STK pošle pro nové značky a modrá krytka ti nepomůže. Bohužel to záleží kdo tam zrovna bude. Je to prostě kokotina

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Já ani nechápu proč tohle nařízení vůbec existuje.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Byla doba, kdy bylo povinné mít SPZ přišroubovanou a krytky se tam jenom lepily, aby se nemuselo vrtat:joy: :p
 
Dneska mě trošičku vytočilo zjištění že i předražený servisy "dražších značek" stojí možná víc za ho.... než servis na LIAZky. Jednak ze zvyku když koupím starší povoz a jednak že se mi dneska dopoledne udělalo kvůli sněžení volno jsem si řekl že vyměním olej v eCVT ve svým městským přibližovadle. Sice podle všemožnejch výpisů měla tahle kapalina být vyměněná cca před 30000km (nějaký 2 roky nazpátek) v Lexusu/Toyotě v Průhonicích, ale tak co... Finančně mě to nezlikviduje (to jsem si teda naivně myslel) a autu to přinejhorším neuškodí.
Protože ve workshopu, uživatelským manuálu a dokonce i na všemohoucím Googlu se uvádí že se musí použít výhradně Toyota Genuine ATF WS, tak jsem si to odprděl do nejbližší pobočky Toyody v PB tuhle zázračnou vínovou kapalinu koupit.
Jako první mě zarazilo když jsem řekl pánovi na náhradních dílech co chci a odpověď byla: "To vůbec nevím co je, se musím kouknout jestli to vůbec máme skladem"
WTF??? To tu v životě nikomu neměnily olej v tomhle typu automata ?
Další gól byl, když pán po chvilce vítězoslavně přišel ze skladu s jednou 1L flaškou a sedl k počítači mi zjistit cenu. V tento okamžik se mi udělala hnědá čárka na trenýrkách: "Tak pane, ten 1 litr stojí 650Kč, kolik toho potřebujete?".
Při představě že potřebuju tuhle flašku 4x (minimálně 3,4 litru) jsem pánovi poděkoval a s rouškou rožvejkanou v hubě šel do prd...háje.
Poslední tuning bylo, když mi při odchodu nějaký zřejmě mekhánik zahulajdal, že v "...tomhle se olej nemění".
Ok tak jsem si udělal další názor na další servis.
Ale k jádru pudla....
Zachránil mě kamarád, protože se mu na krámě válela 4L Ravenolu ATF-WS Lifetime. Originál Toyoda to není, ale ATF-WS na etiketě to mělo, takže 4 litry za 1000Kč jsem bral okamžitě.

Na dílně jsem se pustil hnedka do vypouštění a tady mi málem popraskaly plomby v hubě jak jsem se nasral. Ať vypůšťám jak vypůšťám, tak jsem z tý převodovky nedostal víc než 2,8 litru hnědočerný kejdy (mělo tam být cca 3,4 litru). Tak okamžitě koukám všude možně jestli někde není gufero v háji a olej někde neutíká. Ne nic, všude sucho, všude těsno. Ty kvalitní pracanti v Průhonicích tam prostě nalili o 0,6 litru míň. A to je o dost míň při takhle malý náplní. Nakonec jsem tam nalil 3,5 litru toho Ravenolu ATF-WS aby byl olej přesně na hraně nalévacího otvoru/FULL. U eCVT se mění olej hodně podobně jako u manuální převodovky třeba na Mazdě. Když jsem ještě ve zbylým čase chtěl trochu dobít 12V baterku, která je u CT200h v kufru pod pravým světlem, tak při oddeklovávání jsem našel igelitovou taštičku a v ní flašku Toyota ATF DIII s přesně 0,2 litrem uvnitř. Takže nejenom že ty inteligenti tam dali málo oleje, ale ještě tam dali obyčejnej Dextron III asi aby se toho zbavili na skladě a navíc měli tu drzost/hloupost se ještě takhle naprášit tím že tu flašku zašili do auta.
No nebudu se dál rozčilovat a rozepisovat. Jenom foto jak ten hnůj po cca 30000km vypadal
IMG_20210112_111934.jpg
 
@Polsonside přežilo to už 3 technický, tak to přežije i 4tou :)
mám to na celice úplně stejně uchycený a značku ještě o moc zohejbanější. už se z toho stal vlastně takovej designovej prvek. a na díru do modrý části mi ještě nikdo neřekl ani popel. ono to totiž šroubovat jinde je dost na hovno ;)
 
To se opravdu v menicovem automatu olej nemeni? To se mi nejak nezda...
Olej je dozivotny, ak si ochotny akceptovat, ze zivotnost prevodovky klesne na 30% zivotnosti v porovnani s prevodovkou s rozumnymi (60 tisic km) vymenami oleja. Ale vymena (opravu asi v Mazde nezvladnu) prevodovky je financne zaujimavejsia ako vymena s preplachom.

Aj brzdove oblozenie a padaky v podstate mozu byt dozivotne.

PS: menil som olej v automate v Zline s preplachom
 
Back
Top