Dneska mě trošičku vytočilo zjištění že i předražený servisy "dražších značek" stojí možná víc za ho.... než servis na LIAZky. Jednak ze zvyku když koupím starší povoz a jednak že se mi dneska dopoledne udělalo kvůli sněžení volno jsem si řekl že vyměním olej v eCVT ve svým městským přibližovadle. Sice podle všemožnejch výpisů měla tahle kapalina být vyměněná cca před 30000km (nějaký 2 roky nazpátek) v Lexusu/Toyotě v Průhonicích, ale tak co... Finančně mě to nezlikviduje (to jsem si teda naivně myslel) a autu to přinejhorším neuškodí.
Protože ve workshopu, uživatelským manuálu a dokonce i na všemohoucím Googlu se uvádí že se musí použít výhradně Toyota Genuine ATF WS, tak jsem si to odprděl do nejbližší pobočky Toyody v PB tuhle zázračnou vínovou kapalinu koupit.
Jako první mě zarazilo když jsem řekl pánovi na náhradních dílech co chci a odpověď byla: "To vůbec nevím co je, se musím kouknout jestli to vůbec máme skladem"
WTF??? To tu v životě nikomu neměnily olej v tomhle typu automata ?
Další gól byl, když pán po chvilce vítězoslavně přišel ze skladu s jednou 1L flaškou a sedl k počítači mi zjistit cenu. V tento okamžik se mi udělala hnědá čárka na trenýrkách: "Tak pane, ten 1 litr stojí 650Kč, kolik toho potřebujete?".
Při představě že potřebuju tuhle flašku 4x (minimálně 3,4 litru) jsem pánovi poděkoval a s rouškou rožvejkanou v hubě šel do prd...háje.
Poslední tuning bylo, když mi při odchodu nějaký zřejmě mekhánik zahulajdal, že v "...tomhle se olej nemění".
Ok tak jsem si udělal další názor na další servis.
Ale k jádru pudla....
Zachránil mě kamarád, protože se mu na krámě válela 4L Ravenolu ATF-WS Lifetime. Originál Toyoda to není, ale ATF-WS na etiketě to mělo, takže 4 litry za 1000Kč jsem bral okamžitě.
Na dílně jsem se pustil hnedka do vypouštění a tady mi málem popraskaly plomby v hubě jak jsem se nasral. Ať vypůšťám jak vypůšťám, tak jsem z tý převodovky nedostal víc než 2,8 litru hnědočerný kejdy (mělo tam být cca 3,4 litru). Tak okamžitě koukám všude možně jestli někde není gufero v háji a olej někde neutíká. Ne nic, všude sucho, všude těsno. Ty kvalitní pracanti v Průhonicích tam prostě nalili o 0,6 litru míň. A to je o dost míň při takhle malý náplní. Nakonec jsem tam nalil 3,5 litru toho Ravenolu ATF-WS aby byl olej přesně na hraně nalévacího otvoru/FULL. U eCVT se mění olej hodně podobně jako u manuální převodovky třeba na Mazdě. Když jsem ještě ve zbylým čase chtěl trochu dobít 12V baterku, která je u CT200h v kufru pod pravým světlem, tak při oddeklovávání jsem našel igelitovou taštičku a v ní flašku Toyota ATF DIII s přesně 0,2 litrem uvnitř. Takže nejenom že ty inteligenti tam dali málo oleje, ale ještě tam dali obyčejnej Dextron III asi aby se toho zbavili na skladě a navíc měli tu drzost/hloupost se ještě takhle naprášit tím že tu flašku zašili do auta.
No nebudu se dál rozčilovat a rozepisovat. Jenom foto jak ten hnůj po cca 30000km vypadal