• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Co vás naštvalo?

Ja mám čerstvú príhodu - videl som auto na nájazde, mal som miesto, tak som ho chcel pustiť, preradil som sa dosť vopred do ľavého pruhu, ale pripájané auto sa rozhodlo rovno predbehnúť pomalé auto idúce vpravo takže sa zaradil tak 90 rovno predo mňa a pomaly zrýchľoval, ja som rýchlo brzdil a trúbil...

Dosť by pomohlo, keby dĺžka pripájacieho pruhu (alebo aj jeho existencia) bola nejak naznačená na značke. Ono niekedy má pripojovací pruh kilometer, niekedy 100m, takže sa podľa toho zle odhaduje vhodná nájazdová rýchlosť medzi rozbehnuté kamióny, hlavne ak je pred nájazdom ostrá zatáčka, ktorá sa dá prejsť tak 30km/h max bez toho aby ostatní v aute lietali.

Príklad kde je pripájací pruh úplne naprd: na jednom zábere sú rovno 3
Príklad kde je nečakaný pripájací pruh (nie je to diaľnica): 6 z 10 áut predo mnou tu zastaví a dáva prednosť
Príklad kde má nečakaný pripájací pruh asi kilometer ale je za ostrou zatáčkou, takže už tam raz predo mnou zastavilo auto a dávalo prednosť
 
Myscho.: kolika parodiim na ridice myslis, ze by vyznaceni delky pruhu pomohlo?
 
Ony to ani nemusí být připojovací pruhy, lidi jsou občas paf i z pruhů odbočovacích. Třeba tady se mi běžně stává, že jedu z jihu, odbočuju doleva, a přede mnou někdo zůstane stát a čeká. Vlevo mu jedou auta, co jsou z jejich pohledu v pravým pruhu a odbočují z jejich pohledu doprava, vpravo má auta, co jsou z jejich pohledu v pravým pruhu a jedou rovně. A takhle tam občas někdo zůstane viset klidně i minutu než z těch pruhů odmaturuje a dojde mu, že celou dobu prostě může jet. Vtipný je, že to samotný satelitní foto z Googlu dokonce skoro přeně zachycuje přesně takovou příhodu ?
 
Já už zásadně jen uhýbám dle délky připojováku a typu vozidla v něm. Když vidím krátký připojovák a v něm pomalý kamion, tak nemám problém mu uhnout. Když vidím dlouhý připojovák a novější vůz neuhýbám, nezpomaluji, když mi to tam pošle škvařím klakson. Prostě nasrat. Hlavně s automatem není problém se připojit, prošlápnu kickdown a jsem tam i když má auto motor ze sekačky. Tohle je demence držitelů řidičského oprávnění.
Jinak k těm pruhům, se zprovozněním úseku D11 HK-Jaroměř nám to vnikla MÚK Plotiště. To je pro fajnšměkry, to co tam ti lidé vymýšlí. Kruháč s více pruhy, nic víc. Tam si s pruhy lidi hlavu nelámou. Někteří to zase rovnou zahodí rovně do trávy... :joy:
 
Me fascinuje ta moderni vychytavka... udelat hned v miste opusteni kruhace přechod pro chodce... a roste to jak houby po desti ?‍♂️
 
Ale to je taky skvělé, nejen že to na mnoha místech je nebezpečné, ale dost často to funguje jako krásný špunt dopravy...
 
Teď jsem zahlédl dokonce i nově dělaný přechod u kruháče, kde dříve nebyl...a je to HNED u kruhace. Tam nemůže bez překažení stát ani 1/4 auta. Co to je za nápady?
 
Prechod pri kruháči som nemal rád ako chodec v Škótsku, nikdy som nevedel z ktorej strany ma niečo zrazí, keď sa tam točia opačne :joy:
 
Teď jsem zahlédl dokonce i nově dělaný přechod u kruháče, kde dříve nebyl...a je to HNED u kruhace. Tam nemůže bez překažení stát ani 1/4 auta. Co to je za nápady?
Tak u nás ve městě je snad 10 kruháčů a přechody jsou kromě jednoho u všech a většinou ve všech směrech. Takže klasický obraz je, že kruháč je plný aut a různě pouští chodce. Naštěstí mi to už nepřijde divné, že před každým výjezdem dám blinkr, odbočím z kruháče a hned stojím před přechodem.
 
U nás přesně to samé, tady není jediný kruhák bez přechodů na všech stranách...já jsem zatím ještě vždy vyšel ze zastavení vítězně, ale dost lidí už řešilo plechy...
 
Já se nedávno orosil vzteky na kruháku Sadská... přesně takto stojí a čeká jedno auto na chodce, já za ním, tak 70% v kruháku a 30% mimo a bum, než se stihnu rozjet, zleva mě podjel nějaký šílenec, že málem škrtal ty vymezovací vnitřní obrubníky (pak jsou nějaké kytky či co...) a blatník mé nebohé Majdy :rolleyes: Samozřejmě pak po 300m odbočí spokojeně do Normy... o_O
Divné způsoby, ale bez nehody, tak ok.
 
Prechod pri kruháči som nemal rád ako chodec v Škótsku, nikdy som nevedel z ktorej strany ma niečo zrazí, keď sa tam točia opačne :joy:
me tam zas naprosto vyhovovalo rizeni krizovatek. Vzdy jel jeden smer, pak druhy… a nakonec se vse zastavilo a sli lidi. Tady me vadi, (jak z pohledu ridice tak i chodce) ze mam zelenou na prechodu a stejne musim koukat, zda nejede nekdo v odbocovacim co ma taky zelenou.
 
Mňa vždy prekvapí križovatka, kde majú chodci zelenú keď odbočujem doľava.. nechápem tú logiku - čakám kým mi nič nejde oproti, konečne sa môžem rozbehnúť aby som neblokoval križovatku a tam babička so psom v strede prechodu. Prvýkrát som myslel že šla na červenú, ale fakt existujú takéto križovatky a už som ich videl viacero. Nechápem a myslím, že to nebude moc bezpečné riešenie.

Druhá blbosť je zelená šípka doprava ktorá plynule neprejde do celkovej zelenej, ale zhasne a je to buď plné brzdy (ak za mnou ide Rohlík, tak nemysliteľné) alebo odbočenie na červenú (spolu s Rohlíkom).
 
Mňa vždy prekvapí križovatka, kde majú chodci zelenú keď odbočujem doľava.. nechápem tú logiku - čakám kým mi nič nejde oproti, konečne sa môžem rozbehnúť aby som neblokoval križovatku a tam babička so psom v strede prechodu. Prvýkrát som myslel že šla na červenú, ale fakt existujú takéto križovatky a už som ich videl viacero. Nechápem a myslím, že to nebude moc bezpečné riešenie.

Druhá blbosť je zelená šípka doprava ktorá plynule neprejde do celkovej zelenej, ale zhasne a je to buď plné brzdy (ak za mnou ide Rohlík, tak nemysliteľné) alebo odbočenie na červenú (spolu s Rohlíkom).
Čím déle pozoruji jak funguje legislativa, vyhlášky a "usměrňování" dopravy skrze pruhy, značení apod.

Začínám mít pocit, že dost těchto věcí řeší lidé, kteří neřídí a nevychází z domu ani jako chodci nebo cyklisti.

Příkladem budiž třeba v poslední době Praha. Podotýkám, že pokud Praha nechce auta, tak může zakázat vjezd. Oni ale volí (přímou zkušenost mám v Holešovicích a u Letné) řešení, které auta sice omezí, ale taky zvětšují nebezpečí pro chodce i cyklisty...to ale fakt nedokážu pochopit. Ty zmiňované přechody u kruhových objezdů...nebo dobrý příklad je, jak fungují ty zelené šipky doprava... prostě člověk (nesejde na tom v jaké roli) pokud bude do puntíku dodržovat ty pravidla, tak se mu reálně nebezpečí zvětšuje. Nechápu proč to dělají takhle... ?
 
Druhá blbosť je zelená šípka doprava ktorá plynule neprejde do celkovej zelenej, ale zhasne...
Přesně tohle tady máme taky, zelená šipka vpravo cca na 3 auta, pak asi 5 sekund bez šipky a stále červený terč a až pak oranžová a zelená...úplně debilní
 
vyuziti plne delky pripojovaciho pruhu jsem prestal praktikovat po par zkusenostech kdy mi to auto za mnou strelilo hned jak melo volno a pak mne zablokovalo v pripojovaku:mad:....takze od te doby se zarazuju hned jak muzu
 
Mňa vždy prekvapí križovatka, kde majú chodci zelenú keď odbočujem doľava.. nechápem tú logiku - čakám kým mi nič nejde oproti, konečne sa môžem rozbehnúť aby som neblokoval križovatku a tam babička so psom v strede prechodu. Prvýkrát som myslel že šla na červenú, ale fakt existujú takéto križovatky a už som ich videl viacero. Nechápem a myslím, že to nebude moc bezpečné riešenie.
Jojo, napr. Hornbach na Herspicke, smer dalnice, dva pruhy doleva a prechod se zelenou. Kdo tam jede jeste s hambacem v ruce, tak ma problem ???
 
Back
Top