- 351
Když už se tady sdílí ty hezké kopečky, tak přidám taky trochu vody na mlýn
Letos jsme začátkem června vyrazili naší bílou perlou směr Slovinsko. Zakotvili jsme v kempu u jezera Bled (vřele doporučuju).
První den jsme si na rozejítí zvolili lehkou trasu po okolí Bledu přes soutěsku Vintgar.
Druhý den jsme vstali, nachystali se a vyrazili k hlavnímu cílu naší cesty - zdolání nejvyšší hory Slovinska (Triglav 2 864 m n. m.).
Auto jsme nechali na parkovišti Aljažev dom, které je ve výšce 1 000 m n. m. Odtud nás čekal šestihodinový výstup a sedmihodinový sestup . První polovinu výstupu nám počasí přálo jak teplotou, tak povětrnostními podmínkami. Od nějakých 2 200 m n. m. se začalo zatahovat a zbytek výstupu už byl v mracích. Na vrcholu bylo zamračené, že nešlo vidět na 10 metrů, zima, vítr, takže jsme se na chvilku schovali, natlačili do sebe proteinovou tyčinku, udělali pár selfie a utíkali dole. Zastavili jsme v chatě pod Triglavem, kde jsme si dali nejdražší polévku ve střední Evropě (2 čaje, 2 fazolové polévky za krásných 600 ) a odtud už přímo k autu.
Letos jsme začátkem června vyrazili naší bílou perlou směr Slovinsko. Zakotvili jsme v kempu u jezera Bled (vřele doporučuju).
První den jsme si na rozejítí zvolili lehkou trasu po okolí Bledu přes soutěsku Vintgar.
Druhý den jsme vstali, nachystali se a vyrazili k hlavnímu cílu naší cesty - zdolání nejvyšší hory Slovinska (Triglav 2 864 m n. m.).
Auto jsme nechali na parkovišti Aljažev dom, které je ve výšce 1 000 m n. m. Odtud nás čekal šestihodinový výstup a sedmihodinový sestup . První polovinu výstupu nám počasí přálo jak teplotou, tak povětrnostními podmínkami. Od nějakých 2 200 m n. m. se začalo zatahovat a zbytek výstupu už byl v mracích. Na vrcholu bylo zamračené, že nešlo vidět na 10 metrů, zima, vítr, takže jsme se na chvilku schovali, natlačili do sebe proteinovou tyčinku, udělali pár selfie a utíkali dole. Zastavili jsme v chatě pod Triglavem, kde jsme si dali nejdražší polévku ve střední Evropě (2 čaje, 2 fazolové polévky za krásných 600 ) a odtud už přímo k autu.
Poslední úprava: