• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

@harry Skvělá zpráva. Jsem si myslel, že ti dělali nějakou předraženou diagnostiku, to na to nepřisli?
 
Přesně tak v Mazda Pavlice a mohu ho všem doporučit :) :)
Povedlo se mi to až na druhý pokus, protože první zaslaný vstřik nebylo možné nakalibrovat ale druhý ( zaslaný bez problému obratem) už byl v pohodě.
Nechtěl jsem nějaký repasovaný z Polska ale vsadil jsem na již jetý vstřik bez zásahů. Nový v Mazdě by mě opět stál i s montáží raketu, tak jsem to zvládl sám přes Forscan v PC. Bohužel mi to trvalo skoro rok než to opět funguje jako dříve.
A také doba regenerace se značně protáhla, dříve max 120 km a teď už jsem na 180 a pořád mám ještě rezervu do 6 g.
Hlavně ať to jezdí a já už jen měním olej.
 
@harry Skvělá zpráva. Jsem si myslel, že ti dělali nějakou předraženou diagnostiku, to na to nepřisli?
Bohužel nepřišli a až když jsem reklamoval naúčtovanou částku 12 000 za diagnostiku a zkušební jízdy, kdy mi jen potvrdili že auto opravdu cuká, tak jsem se sám zeptal a mohl by to dělat třeba vstřik ? Až potom aby ode mne měli klid se udělal test vstřiků a přišlo na špatné hodnoty u jednoho.
 
Bohužel nepřišli a až když jsem reklamoval naúčtovanou částku 12 000 za diagnostiku a zkušební jízdy, kdy mi jen potvrdili že auto opravdu cuká, tak jsem se sám zeptal a mohl by to dělat třeba vstřik ? Až potom aby ode mne měli klid se udělal test vstřiků a přišlo na špatné hodnoty u jednoho.
A číslo vstřikovaču jsi zjistil až po vymontování a nebo se to dá zjistit i jinak?
 
hledal jsem Denso SH01 13 H50 295050026
a číslo kodu pro nakodování do ŘJ je napsáno na vrchu každého vstřikovače
 
Jaké hodnoty korekce vstřikovačů jsou OK?
První obrázek jsou hodnoty u studeného motoru a druhý po 10-ti minutové jízdě

Screenshot_20210128_211003_com.astech.forscanlite.jpg Screenshot_20210128_212243_com.astech.forscanlite.jpg
 
Podle mne to máš OK, já i když jsem udělal kalibraci a zdálo se to dobré, tak se po jízdě ty hodnoty naopak zhoršovaly a u č.3 to bylo skoro 1 a auto cukalo při ustálené jízdě kolem 1 800 ot.
Někde jsem vyčetl ;) , že ideál je co nejméně kolem 0 a jak je odchylka více než 0,8 tak už je to špatné. Jestli chceš zjistit více tak si zjisti data korekcí PID vstřikovače hodnoty po kalibraci.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Právě když jsem si to včera poprvé načetl, tak mě ty rozházené hodnoty docela vyděsily ? pak sem, ale prošel různá fóra a zjistil, že takto je to vlastně v pořádku a problém je až když jsou odchylky kolem 1.
Tak doufám, že mi to tak hodně dlouho zůstane ?
 
Ještě jedna dobrá zpráva . Regenerace teď proběhla až po 240km, takže i stav vstřikovačů ( nebo jen vstřikovače) má zásadní vliv. Dříve při stejné každodenní trase do práce 18 km a zpět max 110 km. Třeba to někomu pomůže v jeho zápasu s filtrem.
 
Jak jsme probírali, viděl bych to nejdřív na vymontování tlakoměrů a jejich kontrolu. Zejména č. 2.
Tak dnes bolo auto v servise, radu o kontrole senzorov tlaku odignorovali s tým, že mechanik snáď vie čo má robiť. Prebehlo teda načítanie chýb - nula chýb, korekcia vstrekov a nútená regenerácia filtra. Cestou zo servisu sa situácia zopakovala, po prejdení cca 80km sa obsah popola skokovo zvýšil z 1,6 na 3,7 na úseku 500m. Takže skúsim iný servis
 
Tak dnes bolo auto v servise, radu o kontrole senzorov tlaku odignorovali s tým, že mechanik snáď vie čo má robiť. Prebehlo teda načítanie chýb - nula chýb, korekcia vstrekov a nútená regenerácia filtra. Cestou zo servisu sa situácia zopakovala, po prejdení cca 80km sa obsah popola skokovo zvýšil z 1,6 na 3,7 na úseku 500m. Takže skúsim iný servis
To znám, moje auto doslova skákalo při 1800 ot a v autorizáku Mazda nikdy nezjistili žádnou závadu - chyby vždy 0.
 
po prejdení cca 80km sa obsah popola skokovo zvýšil z 1,6 na 3,7 na úseku 500m. A nepridaval si ten kúsok úseku plyn? Lebo mne to tak skočí keď riadne pridávam.

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
 
Ahoj všem,
tak mám už čištění sání také za sebou.
Cukání motoru kolem 2 tis. otáček.
Chybová hláška nejdříve po regeneraci a jednou za 500 km, časem už tak každých 150 km.
Najeto mám 172 tis.
Dávám Vif a jezdím delší trasy ( 150-200 km)..

IMG-20210127-WA0010.jpg IMG-20210127-WA0011.jpg IMG-20210127-WA0012.jpg IMG-20210127-WA0013.jpg
 
to slušně vydrželo, a ani to nevypada az tak zaprasene..na ty kilaky .. zřejmě slušný odíl :-)
 
Taky jsem chtěl napsat, že já jsem to měl po 150 000 km rozhodně v horším stavu.
 
Toto sú dnešné screen shoty tesne pred regeneráciou a tesne po. Zaráža ma obsah popola po regenerácii, ale potešil ma interval medzi regeneráciami
2571FFC5-0B0B-43C4-86AD-2EA81D3C2599.png A027508C-865F-45D0-BADD-E9E75BAAF3CA.png
 
Poslední úprava moderátorem:
Tak to vyzerá, že po korekcii vstrekovačov som sa vrátil k pôvodným hodnotám, regenerujem po 270-300km. Yes!
 
Nevím jestli 270-300km jsou původní hodnoty regenerací a jestli je to tak v pořádku. Řekl bych, že regenerace jde ruku v ruce se stylem jízdy. Mé poznatky jsou když jezdím po městě tak se blížím k regeneraci kolem 220-300 km a záleží i jak na to šlapu. Pak jízda dálnice, minimální zpomalování tak tam ty regenerace podle mě při optimálních podmínkách (otáčky, stálá rychlost) tak tam ta regenerace mě probíhá klidně i při 120- 130km ujetých. Tak nevím co je vlastně optimální. o_O
 
Back
Top