• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

vyčištěním čidel nic nepokazíš a určitě ty hadičky k nim taky pročisti at ten vzduch může běhat :) K turbu by mělo být všechno čisté..pokud nemá samo turbo nějáky problém..tam by rozhodně žádný karbon být neměl.
Myslis tieto hadicky?

untitled.png untitled2.png
 
caute, tak mam auto spat z servisu: sanie vycistene, pretesnene vstrekovace, privodove potrubie, veko ventilov, prepad, nove sitko oleja, novy olej (dovolili mi doniest svoj MOBIL ESP 5w30), novy vypustny srob aj s podlozkou, palivovy filter (tiez som si doniesol), 2 x olejovy filter (origos Mazda do mojej zasoby), novy simering kluky, po diagnostike, plus servisne auto na jeden den co som sa odviezol domov....vuala..... 520€....paradna cena.....a este lepsie ze vsetko fici ako ma....aj ked sa mi to radenie este uplne nezda, kedze z 3ky na 4ku pri plnom plyne ide, ale zo 4ky na 5ku pri asi 150km/h uz nechce nejak radit....takze neviem co by to este mohlo byt. Mozno mi v Mazde pred par rokmi ked som sa na to stazoval dali inu mapu, neviem.....inak este jeden koment k tomu BG109 a BG Quick clean co sa dava na preplach olejoveho priestoru pri vymene oleja...toto naozaj funguje paradne, servismani sa sami cudovali aky cisti bol motor zvnutra a zdola ked menili olej...vid foto....

3bc107fa-5cd0-48fb-bca4-a42fc91977e8.JPG c5a2d688-3022-472a-aac2-79b74239fee2.JPG 423ea914-d505-49b6-b590-ac8efa70dcd5.JPG
 
inak este jeden koment k tomu BG109 a BG Quick clean. Tam si písal že olej si menil pred 300 km tak preto asi bol motor čistý .

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
 
No krrásně vyčištěno...tak hlavně at už je taky klid....já jsem prozměnu zase trochu v pasti...přijel za mnou kluk tady s fora a řešili jsme klasiku...diesel auto jede jak má, ani neškubne a před garáží chybova hláška ..červený vykřičník.hláška o nutné návštěvě servisu....po načtení chyb to vypada na podtlakové čerpadlo..ale ještě projdem celkově možnosti jako sítko, vačku a vstřiky (auto má 230 naj a je to rok 2014 ) a tak se tak pěkně hodinku bavíme o tom co a jak a co jsme všechno už řešil a co kdo řeší i tady na foru a do toho mi volá žena, že dnes má hodně pojížděk tak že na ni budu muset počkat bez auta. Když se už schyluje k večeru najednou opět telefon od ženy..a představte si ... na přístrojovce se jí rožnul stromeček...jak já nemám rád vánoce.....a svítí stejný symboly co jsme dnes řešili + hláška se smykujícím autíčkem...no ve zkratce...polilo mne horko...a po příjezdu domu jsem to načetl.....no jsem zvědav..kdyby se s tím někdo tady setkal..protože tohle jsem zatím neřešil ale utěšuju se že to může být třeba jen nějáka vlhkost na konektoru..protože to hodilo konkrétně tohle...
kod P2118 - rozsah/výkon proudu elektromotoru škrtící klapky A..tak kdyby někdo tušil
 
inak este jeden koment k tomu BG109 a BG Quick clean. Tam si písal že olej si menil pred 300 km tak preto asi bol motor čistý .

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
Ano, presne...ale menil som ho tak ze som prvom kole dal BG produkty, v druhom este olej na preplach aj dalsiu BG109 a az potom normalny olej....bez tohoto rozpustania bordelu by to taketo nebolo...

No krrásně vyčištěno...tak hlavně at už je taky klid....já jsem prozměnu zase trochu v pasti...přijel za mnou kluk tady s fora a řešili jsme klasiku...diesel auto jede jak má, ani neškubne a před garáží chybova hláška ..červený vykřičník.hláška o nutné návštěvě servisu....po načtení chyb to vypada na podtlakové čerpadlo..ale ještě projdem celkově možnosti jako sítko, vačku a vstřiky (auto má 230 naj a je to rok 2014 ) a tak se tak pěkně hodinku bavíme o tom co a jak a co jsme všechno už řešil a co kdo řeší i tady na foru a do toho mi volá žena, že dnes má hodně pojížděk tak že na ni budu muset počkat bez auta. Když se už schyluje k večeru najednou opět telefon od ženy..a představte si ... na přístrojovce se jí rožnul stromeček...jak já nemám rád vánoce.....a svítí stejný symboly co jsme dnes řešili + hláška se smykujícím autíčkem...no ve zkratce...polilo mne horko...a po příjezdu domu jsem to načetl.....no jsem zvědav..kdyby se s tím někdo tady setkal..protože tohle jsem zatím neřešil ale utěšuju se že to může být třeba jen nějáka vlhkost na konektoru..protože to hodilo konkrétně tohle...
kod P2118 - rozsah/výkon proudu elektromotoru škrtící klapky A..tak kdyby někdo tušil
Uuuuf tak to zaboli..ved Ty si uz na tom menil skoro vsetko, co to auto od Teba este chce? Dufam ze to vyriesis, daj potom sem vedet
 
A svolávačku AK016A máš za sebou respektive klapku čistou?
No právě..svolávačku na klapku jsem dělal těsně předtím než jsme řešili motor, a samozřejmě u toho proběhlo čištění všeho...sání, klapky a všech dalších zakarbonovaných věcí. No zatím jen poznatek..odpoledne se s tím vydám na dílnu a zkusím pro začátek stříknout konektory a zkontrolovat kabely...vyčetl jsem že by to taky mohlo mít nějakou souvislost s přenosem napětí mezi plynovým pedálem a klapkou..nevím přesně je tam nějáký spínač na pedálu?..respektive za ním..že by v něm byl bordel? No uvidím co zjistim odpoledne..každopádně ted jsem s tím pojezdil pár km cca 20 a hláška zatím nevyskočila a auto jede i na forscanu bez jakychkoli jinych odchylek.
 
No presne to cekam dnes na dilne...proc s tim jezdi celej den :-) :-) ale ja nemuzu...vis jak dlouho uz ji presvedcuju na benzin..ale ted by me i s benzinem zaslapala do zeme :-) :-D
 
Ahoj,

po krátké odmlce testování po úpravě odstavený egr od @shr3k . Před úpravou jsem ještě nechal vyměnit podložky pod vstřiky u Mazda Wagnerová. Zatím nevím jestli rozdílné hodnoty diferenčních tlaků má za důsledek výměna podložek a kalibrace vstřiků, nebo egr. (zjistím v následujícím testování, připojím teď zpátky egr a budu Vás informovat)
Ale do teď jsem po dvou regeneracích a musím, říct že se motor chová stále dle mého úplně normálně.
Spotřeba – změnu zatím nepozoruji
Regenerace – dle stylu jízdy od 170 – 240km
V minulosti mi diferenční tlaky stoupali a neklesaly, PM_ ACC stoupal až k hodnotě 6,08g/l a PM_ACC_DSD 6,33g/l . PM_GEN pak málo kdy přesáhnul hodnotu 5g/l. Regeneraci spustil vysoký diferenční tlak. (domnívám se a i si myslím, že je to špatně) viz screen 4.
Teď po úpravě (ale jaké, to ještě musím zjistit) si myslím, že je to správně. Diferenční tlaky stoupají podle toho, jak tomu šlapu na krk a pak zase nepatrně klesají a jsou na nízké hodnotě, ale jak vystoupá PM_GEN k hodnotě 5-6g/l tak se spustí regenerace.
Screen00001 po dokončené regeneraci – dnes.
Screen00002 po ujetí 3,6km po regeneraci – dnes.
Screen00003 po ujetí 42,2km po regeneraci - dnes.
Screen00004 před úpravou (podložky pod vstřiky, kalibrace a odstavení egru)
Zítra připojím egr a budu sledovat ty tlaky a konečné resumé co na co má vliv Vám co nejdřív písnu.

Ještě další věc co se týče regenerace a prosím vysvětlete mi to někdo. Když začne regenerace na ForScenu ON. Jedu třeba dálnice ok regenerace probíhá, ale přijedu do města regenerace stále ON a jak zastavím na semaforech auto stojí brblá na volnoběh regenerace dle ForScasn OFF. Rozjedu se a regenerace ON. Tak mi to prosím někdo vysvětlete. Díky.
 
Ještě další věc co se týče regenerace a prosím vysvětlete mi to někdo. Když začne regenerace na ForScenu ON. Jedu třeba dálnice ok regenerace probíhá, ale přijedu do města regenerace stále ON a jak zastavím na semaforech auto stojí brblá na volnoběh regenerace dle ForScasn OFF. Rozjedu se a regenerace ON. Tak mi to prosím někdo vysvětlete. Díky.
Dělá mě to to samé a taky tomu nerozumím. Schválně dojíždím regenerace aby se neředil olej, ale nevím jestli to ma smysl když při zastavení je rege off a pak zase on. Já si ale myslím že regenerace probíhá stále i při zastavení a je to jenom nějaká softwarová chyba...
 
podle mne je to nejaky standartní chování....dělá to přesně stejně i mě, mám vypozorováno že to udělá po chvilce když zastavím třeba na semaforech a je to jednoznačně ve spojitoti s jízdou..řekl bych že to reaguje na nějáké čidlo pohybu nebo spíš otáček převodovky. Regenerace běží i když auto stojí,jen se vypne podle mne to vypalování...řekl bych asi si to vyhodnotí že na volnoběh a bez pohybu si to není schopno vytvořit teplotu pro regeneraci
 
Tak kdy tam dochází k zředění oleje naftou? Když zastavím na červené a ForScan říká regenerace OFF, nebo když zastavím a přerušil regeneraci vypnutým motoru? Včera prvně co to auto mám jsem dojel do ČB a u Globusu ještě probíhala regenerace tak jsem to proste vypnul se slovy já tady budu otrok auta? Vůbec, zastavil jsem ForScan OFF a vypnul jsem to. Nakoupili jsme a regenerace po rozjeli pokračovala dal. A z ni tam mate ty screeny.
 
Regenerace se přeruší, aby se filtr nepřehřál, případně, aby něco od něj nevzplálo, když neprotéká vzduch kolem. Nevím proč to není jako u VW, tam se spustí na plno ventilátory.
Regenerace mi manželka přerušuje i třeba dvakrát a na potřetí regenerace normálně doběhne.
Olej se ředí naftou, ale proto měníme olej po 10.000km, taky nechci být otrokem auta a za každou cenu regenerace dokončovat...
 
JJ ale myslím, že vstřik paliva do oleje probíhá pouze po vypnutí motoru, nepředpokládám že při každém zastavení na křižovatce, ta spíš pujde jen o tu ochranu, ale nafta se spálí..aspon tak bych to viděl logicky...ikdyž co je dnes logicky :-) KAždopádně je pravda že za těch 10 tis se to snad až tak nenaředí...pokud si to člověk aspon nejak hlída...vždyt existuje spousta lidi co o tom nic neví a jezdí klidně až po dvaceti tisících ne tak longlife ;-)
 
Jak se chovají ty diferenční tlaky Tobě ? Nebo ostatní podělte se ? PM_ACC a PM_ACC_DSD
 
JJ ale myslím, že vstřik paliva do oleje probíhá pouze po vypnutí motoru, nepředpokládám že při každém zastavení na křižovatce, ta spíš pujde jen o tu ochranu, ale nafta se spálí..aspon tak bych to viděl logicky...ikdyž co je dnes logicky :) KAždopádně je pravda že za těch 10 tis se to snad až tak nenaředí...pokud si to člověk aspon nejak hlída...vždyt existuje spousta lidi co o tom nic neví a jezdí klidně až po dvaceti tisících ne tak longlife ;)
Moje představa je taková, že při regeneraci probíhá dodatečný vstřik nafty při fázi pístu ve výfuku. Zbytková nespálená nafta se drží na stěnách válců a píst ji při sání stáhne do oleje, ale je to jen trochu. Nejhorší je to při přerušení probíhající regenerace náhlým vypnutím motoru, té nafty je nejvíc a proteče kolem pístu do oleje. Ale při stání v křižovatce se regenerace pouze přeruší, proto, pokud není zbyti, nechám auto v garáži klapat alespoň nějakou delší chvíli na volnoběh a pak teprve chcípnu.
Ale je to moje teorie, nemusí to být pravda ?
 
Při regeneraci po nastartování studeného motoru se sráží rozprášená nafta na stěnách válce a je stírána kroužky do oleje.
 
Back
Top