• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

Mechanicky se GL modelový rok 2016 nijak neliší od předchozích motorů. Pro všechny vačky na rolnách je nutné pořizovat MY 2018.
 
:) ujištěn prodejcem? :) Na dílně tento tyden stály dvě mazdy..a obě stejny problém - kupodivu - večer volám na Mazdu ve Vsetíně..jen s ohledem na to že byla za neuvěřitelnou cenu 160 tis., nájezd 220 tak zjišťuju jak vypadá...a na celý večer jsme se smál na celé kolo, když mi prodejce říká, že na motoru nic nedělal, opravy a závadovost jsou pomluvy a fámy..a že to auto najede bez problémů milion km :) protože můžu být v klidu když ve 180 na tom někdo dělal rozvody..to už jsem nevydržel rychle zavěsil a azačal se smát na cele kolo :)..a ted k tvému dotazu
Auto skvělé, krásně jede, motor bohužel i v tomto roce má své mouchy..ikdyž nemusí být tak velké jak z kraje..rozhodující bude VIN - kvuli problému s nejtkem a turbem - a každopádně se nevyhneš po nějáke době dekarbonizaci motoru. Duležité je
1. hlídat olej a pravidelně měnit ideálně po 10 tis.
2.hlídat dovypalování (pokud možno) DPF
3.pokud je to automat samozřejmě měnit olej převodovky..pokud není i tak se patří vyměnit
4.a kontrolovat podložky pod vstřiky at nepodfouknou
na začátek asi vše...zbytek určitě najdeš na foru když se tím prokoušeš.
 
:) ujištěn prodejcem? :) Na dílně tento tyden stály dvě mazdy..a obě stejny problém - kupodivu - večer volám na Mazdu ve Vsetíně..jen s ohledem na to že byla za neuvěřitelnou cenu 160 tis., nájezd 220 tak zjišťuju jak vypadá...a na celý večer jsme se smál na celé kolo, když mi prodejce říká, že na motoru nic nedělal, opravy a závadovost jsou pomluvy a fámy..a že to auto najede bez problémů milion km :) protože můžu být v klidu když ve 180 na tom někdo dělal rozvody..to už jsem nevydržel rychle zavěsil a azačal se smát na cele kolo :)..a ted k tvému dotazu
Auto skvělé, krásně jede, motor bohužel i v tomto roce má své mouchy..ikdyž nemusí být tak velké jak z kraje..rozhodující bude VIN - kvuli problému s nejtkem a turbem - a každopádně se nevyhneš po nějáke době dekarbonizaci motoru. Duležité je
1. hlídat olej a pravidelně měnit ideálně po 10 tis.
2.hlídat dovypalování (pokud možno) DPF
3.pokud je to automat samozřejmě měnit olej převodovky..pokud není i tak se patří vyměnit
4.a kontrolovat podložky pod vstřiky at nepodfouknou
na začátek asi vše...zbytek určitě najdeš na foru když se tím prokoušeš.
Díky za info, mám manuál, 90 tisíc nájezd, koupeno nyní po doplacenem leasingu, jinak olej dělám po 10tis u všeho co jsem kdy měl, , nebo po roce, pokud to nenajedu... Prevodovku také jistě vyměním preventivně - náplň, jinak ještě mě čeká 6. servis v Mazde, auto je do 9/22 ještě v garanci. Zkusím ještě poslat VIN, jestli z toho něco poznáš. Šel jsem do nafty z toho důvodu, jelikož pracuji v dopravě, tak mám možnost tankovat na shellu bez DPH. Jinak první dojmy docela fajn, krásný tvary kastle, výbava a docela pěkně jede. Mám to teprve týden, tak se stále seznamujeme. Díky moc za rady... ?
 
No u mě po 120 tisících je to stále OK i sáni bylo teď při kontrole OK. Jo a olej měním po18 až 20 tisících, po žádných 10 jak tu všichni píší, že bez toho ten MOTOR SKORO ZEMŘE .... :)
 
No u mě po 120 tisících je to stále OK i sáni bylo teď při kontrole OK. Jo a olej měním po18 až 20 tisících, po žádných 10 jak tu všichni píší, že bez toho ten MOTOR SKORO ZEMŘE .... :)
Díky, a jaký máš rok výroby? A taky motor SH? Já ty podložky pod strikama raději stejně asi udělám...
 
@Kozlik Musíme se někdy potkat, ta tvoje Mazda je pro mě vzor :)
Jinak já měním po 15ti tisících. DPF až na vyjímky dojíždím bez přestávky. Sání se mi zanáší, už to začínám zase pozorovat.
 
Hm, já měl právě taky obavy že se všem zanáší to sání a tak jsem to nechal při 115tisícich zkontrolovat aniž jsem měl nějaké cukání .... a bylo to v pohodě. Jinak jezdím prostě po městě a i delší trasy cca 30 tisíc ročně. Nejezdím nějak extra živě, ale ne úplně pomalu. Jo a tankuji pořád na SCHEL a sem tam BENZINA.

Díky, a jaký máš rok výroby? A taky motor SH? Já ty podložky pod strikama raději stejně asi udělám...
Mám to v podpisu ten rok výroby, GL 02/2017.
 
dík to nedám .-)

jinak mi to čistili tady: http://autoservis24h.cz
Super, Odolena Voda, to mám za kopcem. Můžu se zeptat jakou metodou to čistili? (ořech. skořápky, suchý led, nebo jiná mechanika) Vyčistili to i kolem ventilů v hlavě? Dosedací plocha mi přijde docela poškrábaná. Mám totiž stejný problém s karbonem a musím to pořešit. Mám najeto 190tis :worried:
 
Ahoj a mazdar. Chci pozdravit místní osazenstvo a poděkovat za pěkný fórum. Koupil jsem "magdu" - GJ 2.2 D i s doly na "karbon". Mazda dle VIN má již ošetřený rozvod a "snad" se mě netýká železářství v oleji a vačka v zadeli. Je to "němka" a tudíž jezdila pravidelně do AT v Německu. Pak dovoz 2020 do Čech a na 9. prohlídce byla už v čechách v 150t km. Chystám se na těžbu karbonu v sání a vyčištění vany a koše. Nyní Vás chci poprosit o pár info.
Jaký prostředek se Vám osvědčil na čištění? Tunap MicrofleX???
Mám sundat i ventilový víko a mrknout na vačku a vyměnit podložky pod vstřikovače?
Motor táhne pocitově dobře, žádný cukání...dle Forscanu tlak oleje v normě...počet regenerací DPF- 643 v průměru po 260km. Němec měnil olej zhruba po 15 tis. respektive servis.
A poslední mimo mísu:
Dá se zjistit jestli vozidlo absolvovalo svolávačky v DE? Z e-knížky poznám kulový
A co znamená ve výpisu z prohlídky vozidla na konci "Otevřené kampaně" viz. příloha To jsou svolávačky, které udělal servis u nás?
Předem děkuji.

magda.jpg
 
TUNAP microflex leda na dočištění, stejně budeš kanály škrabat a sání je nejlepší vypálit. :D Víko bych sundal, když už to bude rozdělané a podložky vyměnil. Otevřené jsou právě nevykonané.
 
OK, dík za info. Takže ty tydýti maj v autorizáku auto a neudělali svolávačku ??? To je možný asi jen v ČR...Takže se mám objednat na svolávačku do AT? Já jsem si starou bábu dělal vždy sám, tak se ptám...Nejbližší AT mám HK,PU a nebo Ústí nad Orlicí. Až příjdou díly, tak pošlu pár fotek.
 
JJ když to budeš dělat je lepší pro jistotu určitě zkontrolovat všechno (vačky, podložky výměna) at má člověk klid. Pokud se to udělá pořádně můžu potvrdit že auto jede s chutí a já po opravách a čištění dal doteď krásných 30 tis. km
 
Mazdar, tak víkend je stvořený na čištění sání a kontrolu vačky a vstřikovačů...chybějí mi jen dvě věci...objednací čísla nových matic pro upevnění vstřikovačů a těsnění pod trubku zpátečky. Hledal jsem to tady nafóru, ale našel jsem jen MZR-CD motor. Objednával z Vás někdo? Díky
 
Poslední úprava:
Včera jsem se pustil do servízu:) Díl první karbon v sání. Auto má 170tkm a je to původ DE. Pak to někdo přitáhnul sem. Dle Kodecar HK byly všechny svolávačky hotový. Němčour měnil plus mínus autobus 16-17tisíc olej. Sundal jsem "parohy" a nevypadalo to tak katastroficky, jak někde jinde. Asi STS Chvojkovice-Brod. Vana dole. Sítko čisté. Špony nula. Fotky sání přikládám. Kanály v palici jsem čistil jak to šlo. Čistě mechanicky+vysavač a apartní kartáčky. Vačka, vstřiky ok. Kupodivu největší pakárna byla sundat ten apartní uzávěr na hadici před klapkou. Byl zalehlý a nechtěl odjistit trubku. Vůbec tyhle patentní sponky na hadicích jsem viděl prvně. Na starým RF5C toto není. Dvě hodiny jsem čistil parohy, klapku...na parohy se mi osvědčil čistič grilů z Lidlu. Taková pěna. Nastříkal jsem to po vytěžení uhlí a pak bral kartáčkem na zuby. Sborka a ve 22:00 první start...nic...točí , točí...druhej start taky nic...kontrola všech snímačů a kabeláže...třetí pokus u začala trochu kašlat. A na počtvrtý to navrklo. Dolití chladicí kapaliny. A zkušební jízda 60km po zahřátí dostala oves. Jede to celkem slušně. Mám jen 110kW, ale necuká to jede to plynule. Ťuk ťuk ťuk! Po příjezdu před rezidenci- rozuměj panelák, kontrola hadic a těsnosti na zahřátým motoru. Vypadá to dobře. Že by se mi to chtělo dělat znovu, myslím to čištění, to se mi už moc nechce, a dal bych to k někomu a pak si to jen namontovat, to mi neva to mě už baví. :)

1630139711441.jpg 1630139711443.jpg 1630139711448.jpg 1630139711449.jpg 1630139711445.jpg 1630139711447.jpg
 
Tak včera proběhlo čištění sání u mého auta. Abych načerpal informace, byl jsem téměř celou dobu u toho a pořídil i nějaké foto před a po. Předně chci napsat, že rozdělávat egr ventil nemá vůbec význam. Zanesení samotného sání tím nezjistíte, je to totiž oddělené.
Zanesení sání se dá zjistit, buď odděláním nasávací hadice a průzkumem zespod, nebo odděláním teplotního čidla/čidla váhy vzduchu a průzkumem nějakou k tomu určenou kamerou.
Pro představu přidávám foto z čištění.
Klapka sání před a po:
Zobrazit přílohu 26970 Zobrazit přílohu 26971 Zobrazit přílohu 26993
A jeden z ventilů před a po:
Zobrazit přílohu 26994 Zobrazit přílohu 26995
poprosim Vas o kontakt na mechanika, ktery to zvladl. Dekuji
 
Back
Top