• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

Dneska jsem sledoval moment kdy začne vypalování. Začalo když hodnoty PM_ACC - 5,59; PM_ACC_DSD - 5,55; PM_GEN - 2,89. Od posledního vypalování bylo najeto 115 km. Po vypalování (cca 6 km mi trvá vypalování) byly hodnoty PM_ACC - 0; PM_ACC_DSD - 0,12; PM_GEN - 0. A furt to vypalovalo az naskočily hodnoty vis screen. PN_GEN vyskocil z nuly na 0,81 a skončilo vypalování. Nemělo by to PM_GEN se pohybovat kole 5 - 6 aby započalo vypalování?

Screenshot_20211112_173219_com.astech.forscanlite.jpg
 
Po regeneraci PM_ACC = 0. Takže zanesení filtru je minimální? Nebo jak se ta hodnota PM_ACC převádí na procentuální zanesení filtru?
"The PCM estimates the PM amount accumulated in the DPF."
"Amount of accumulated PM is calculated from the difference in exhaust gas pressures and PM emission amount."
"After DPF regeneration control launches, it operates until the amount of accumulated PM amount lowers to approx. 0 g/L {0 lb/ft3}."

Počítej s tím, že mohou být různě zanesené tlakoměry, takže to pak může zkreslovat rozdílový tlak:
 
Poslední úprava:
Takže, dneska jsem to zrovna sledoval: od poslední regenerace 270 km, před vypalování byla hodnota PM_GEN tuším 5,9. Regenerace trvala asi 20 km a PM_GEN se blížilo nule. Pak se vypla regenerace a měl jsem najednou všude nuly.
Je divné, že u tebe naskočilo hned 0,81 a taky je divné, že regenerace jede po 115 km a trvá tak krátce.
 
Takže, dneska jsem to zrovna sledoval: od poslední regenerace 270 km, před vypalování byla hodnota PM_GEN tuším 5,9. Regenerace trvala asi 20 km a PM_GEN se blížilo nule. Pak se vypla regenerace a měl jsem najednou všude nuly.
Je divné, že u tebe naskočilo hned 0,81 a taky je divné, že regenerace jede po 115 km a trvá tak krátce.
Dneska se mi regenerace zapla při 120 km a trvala 7 km :) Pokrok. Provedu kontrolu tlakových čidel. Jestli tam není zakopán pes, nebo kočka:)
 
V podstate jak to popisuje Peta to bylo i u mne a je to v poradku. Pokud to vypaluje tak jak pises je pravdepodobne problem s cidly anebo druha horsi varianta problem se vstrikovaci. Jo a jeste me napadlo co mas za olej a kdy ho menils?
 
V podstate jak to popisuje Peta to bylo i u mne a je to v poradku. Pokud to vypaluje tak jak pises je pravdepodobne problem s cidly anebo druha horsi varianta problem se vstrikovaci. Jo a jeste me napadlo co mas za olej a kdy ho menils?
Olej origo mazda a měním co 10 tis.
 
"The PCM estimates the PM amount accumulated in the DPF."
"Amount of accumulated PM is calculated from the difference in exhaust gas pressures and PM emission amount."
"After DPF regeneration control launches, it operates until the amount of accumulated PM amount lowers to approx. 0 g/L {0 lb/ft3}."

Počítej s tím, že mohou být různě zanesené tlakoměry, takže to pak může zkreslovat rozdílový tlak:
Poradil bys mi, které pole ve ForScanu měří čidlo 1 a čidlo 2?
 
Nerozumím otázce.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Domnívám že DP_DPF měří nebo zobrazuje hodnoty senzoru 2. Ale nejsem si uplně jist co na forscanu ukazuje sensor 1.
Jo takhle, "pole" ty říkáš PIDu. Však máš PIDy vyjmenované v návodu na kontrolu senzorů, co jsem ti nalinkoval. DP_DPF je diferenční tlak.
 
Ahoj, v červnu jsem koupi 6 2,2 D AWD1 29 kW 5/2015 a už od začátku DPF regeneroval každých 40km po několika návštěvách v servisu vyměnili vstřiky (dávaly více nafty) teď regeneruje cca 250km. Polední měsíc zase bojují s již dříve zmiňovanými hláškami SCBS, i stop a proti skluz. Projevuje se pouze pár minut po startu když je ještě hodně studený motor. Radar překalibrovali a prý OK, ale za dva dny opět stejná situace a hodnoty na radaru opět rozjeté. Auto mám zrovna v servisu a teď došly k názoru že je zanesena klapka sání. Takže budou měnit. Myslím si, že pokud je to sání zanesené je to také příčina časté regenerace DPF. tak uvidíme.
 
@merva2 a to nemáš načtenou pamět závad? Dělat kalibraci radaru v případě zobrazení těhdle hlášek - pominemeli specifika- výměna čelního skla, špatná geometrie apod. je vcelku asi navíc....tyhle hlášky se konkrétně zobrazují hlavně v situacich kdy je problém s klapkou, sáním, karbonem v motroru...a pak obzvlášt když tito regenerovalo tak moc a byly špatné vstřiky.
 
Autorizovaný Mazda servis nad tím laboroval 10 dní, samozřejmě jsem jim říkal o tom karbonu, protože to tady bylo zmiňováno. Jak jsem již psal v autorizovaném servisu naměřili na radaru špatné hodnoty, proto kalibrovali. Po dvou dnech signalizace znovu, a radar opět ukazoval jiné hodnoty. Po konzultaci s Japonci dostali doporučení vyměnit klapku a radar. Tak čekám až dorazí a bude se měnit. Výsledek pak zveřejním.
 
Hláška souvisí se zaneseným sáním. Ale samozřejmě to může být i ten radar. Dej pak info, kolik stála výměna toho radaru. Není to věc, která by se měnila často.
 
@merva2 Nejjednodušší je stáhnout freeze frame data těch uložených chyb a hned vidíš, jak se to případně řetězí. Hlášení SCBS je jen důsledkem chyb z jiných jednotek (FSC < ABS/DSC < PCM).
 
Ahojte, pred nedavnom som sa stal majitelom Mazdy 6 2.2D 2014.. Narazil som na toto forum a citam same problemy ohladom tohto motora. Hlavne co sa tyka karbonizacie.. Chcem sa spytat, ci nie je lepsie odstavit egr elektronicky nasledne asi treba vycistit sanie s egr a skrtiacu klapku. Beha niekto z vas s odstavenym egr ventilom ? Nejake skusenosti ? Vdaka
 
Chcel by som si ho nechat minimalne rok, dva, ale uvidime. Vyzera byt v dobrej kondicii, servisovana v Mazde doteraz. Akurat po dvoch dnoch mi odislo turbo , odlomeny nit a nasaty do maleho turba. Turbo je na repase... Byvaly majitel uz mal nejake problemy z EGR, cukalo mu auto, dal precistit sanie vodikom, ale neviem ci to bude stacit ked som videl v tomto vlakne fotky zasvineneho sania. Je mi jasne ze je to lepsie vycistit mechanicky. Ked mi pride auto zo servisu, uvidime ako sa to bude spravat, rozmyslam preventivne este raz absolovat dekarbonizaciu vodikom, pripadne vycistit sanie mechanicky a nechat odstavit egr.
 
Back
Top