• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

Ahoj,
já mám odstavený egr od mistra @shr3k ;)?, programově, jezdím s odpojeným konektorem a když bych chtěl tak ho zapojím a egr bude zase fungovat. Najeto cca 8k a bez jediného problému. Samozřejmě odpojený iStop, zvýšený výkon. Auto jede skvěle.
 
Sundával někdo hadici ke škrtící klapce? Je tam takový bazmek spona.
Dá se pak klapka ze spodu vyčistit?
 
@LukeCh ..vyčistit klapku sama o sobě nemá v podstatě žádný kýžený efekt, většinou ani klapka až tak zaprasená není, největší problémy jsou se sáním jako takovým.
Za sebe můžu potvrdit jak píše @Kaplan (ahoj) :) i já díky mistrovi @shr3k (a po upravě ten mazel 2.5 fakt jede dobře:p)mám na dieslu odpojené EGRy. V tomto režimu najeto už více než 20 tis. km, motor si krásně přede na čistší vzdoušek a ikdyž z pohledu spotřeby ani akcelerace (mimo dobrý pocit) to vliv nemělo asi žádný, tak si myslím, že minimálně budoucí majitel pokud to tak nechá si posune interval k čištění sání o pěkný kousek dál.
@Saposvk. rozhodně si myslím, že pokud máš auto kvuli turbu na servisu, a motor je venku, je už odstranění karbonu v sání maličkost a je nesmysl to neudělat..ikdyž už jsem tu zažil různých nesmyslů..takže radši jim řekni at to udělají..pokud možno pěkně mechanicky - nebo nějakou podobnou drsnější metodou (jak jsem tu už několikrát zmiňoval u nas to děláme suchým ledem) a sání budeš mít jak nové a předejdeš dost pravděpodobně spoustě dalších problémů. S EGRy (jsou tu dva) v podstatě až tak moc problémy nebývají stejně na ně dojde právě při čištění sání a všeho kolem a po zkušenostech není žádný důvod je neodstavit a mít tak aspon dobrý pocit z pomoci motoru, podobně jako vypnutí i-stopu...ono totiž dost na tom, že si motor ten dehet nasává zpětně při sání přes výfukový ventily a tím stejně dochází zase k přepalování již spáleného, ale to zasvinění sání určitě probíhá pomaleji..samozřejmě nejvíc záleží na stylu jízdy a kde je s autem ježděno.
 
Jo takhle, "pole" ty říkáš PIDu. Však máš PIDy vyjmenované v návodu na kontrolu senzorů, co jsem ti nalinkoval. DP_DPF je diferenční tlak.
Čidla jsem přeměřil a zdají se být OK. Ještě chci nechat zkontrolovat trysky. Poradil bys mi kde je zkontrolují případně kde je mohu poslat na test?
 
Čidla jsem přeměřil a zdají se být OK. Ještě chci nechat zkontrolovat trysky. Poradil bys mi kde je zkontrolují případně kde je mohu poslat na test?
 
Ahoj, tak jsem vyzvedl auto ze servisu: škrtící klapka 7 500,- a radar vozidla 58 000,- (cena za díly), tak snad to pojede normálně. Ještě dávám obrázky zanesené klapky

klapa 01.jpg klapa 02.jpg Klapa 03.jpg
 
Těch 7500 Kč je předpokládám za čištění celého sání...
 
Aha, až tak zlé to bylo? To jsem nečekal. A kolik měl motor za sebou km?
 
Motor má 58 500 km ale jak již jsem psal tak vstřiky dávaly víc nafty a záleží jak s tím jezdil předchozí majitel.
 
Takže rozumím tomu tak, že jste vyměnili klapku a dali novej radar, ale třeba čištění sání nikdo nedělal i přesto že to dávalo víc nafty než mělo? A to jsi už teda zaplatil jo, ale výsledek ještě neznáš?
 
No včera jsem to přivezl z Mazdy a ve faktuře není napsané čištění sání takže to asi nikdo nedělal. Ale auto jede podstatně lépe než předtím. Tak uvidíme.
 
No včera jsem to přivezl z Mazdy a ve faktuře není napsané čištění sání takže to asi nikdo nedělal. Ale auto jede podstatně lépe než předtím. Tak uvidíme.
Předpokládám že to bylo na záruku, jinak asi tak klidný nebudeš, že?
 
Uff tak to máš velký štěstí že ti to i proplácí, sem tam občas někdo skončil i přes tuhle pojistku u právníků. Tak v tomhle případě je fakt že dokud budou měnit za pojistku tak at mění všecko :) Každopádně to čištění sání vidím jako nutnost i s kontrolou čidel DPF a MAF..ale to by měl udělat snad každý ještě předtím než se pustí do oprav a nastavování radaru a klapky sání.
 
Caute pani, auto sa mi vratilo zo servisu, turbo zrepasovane. Problem s EGR ale nadalej pretrvava a po 300km sa mi zas objavila chybova hlaska P0401. Je mozne ze by mi kvoli EGR nepustalo regeneraciu ? Este to auto nepoznam, mam ho par dni , no este som nevidel ze by spustilo regeneraciu filtra.... Chcel by som dat teda pre zaciatok odstavit egr, nejake odporucenie, kde by mi to spravili za normalnu cenu ? A staci to odstranit elektronicky? Nie je treba ziadna zaslepka, alebo nieco podobne ?
Vdaka..
 
Caute pani, auto sa mi vratilo zo servisu, turbo zrepasovane. Problem s EGR ale nadalej pretrvava a po 300km sa mi zas objavila chybova hlaska P0401. Je mozne ze by mi kvoli EGR nepustalo regeneraciu ? Este to auto nepoznam, mam ho par dni , no este som nevidel ze by spustilo regeneraciu filtra.... Chcel by som dat teda pre zaciatok odstavit egr, nejake odporucenie, kde by mi to spravili za normalnu cenu ? A staci to odstranit elektronicky? Nie je treba ziadna zaslepka, alebo nieco podobne ?
Vdaka..
EGR je stále málo průchodný, případně klapka v sání zabordelená, případně to někde přisává vzduch. Ad regenerace, podívej se na hodnotu PM_ACC, pokud je do 8.0 g/L, tak automatická regenerace probíhá.
 
jak píše Shr3k přikláněl bych se k zabordelenému sání (klapce) obzvlast kdyz bylo turbo na repas. Z vlastní zkušenostibych doporučil Egr odstavit uplně..viz Shr3kova možnost ;)
A jen na okraj, mas auto chvilku, regenerace probíhá cca každých 200-250 km, ale její začátek a konec poznáš na 100% jako nováček asi jen s pomocí OBD a patřičných prográmků. Myslím že chvilku potrvá naž bys ji zaregistroval bez toho. Dá se to ale chce to chvilku jezdit a ani tak na to nepříjdeš s jistotou, kontrolku to nikde nemá.
 
jak píše Shr3k přikláněl bych se k zabordelenému sání (klapce) obzvlast kdyz bylo turbo na repas. Z vlastní zkušenostibych doporučil Egr odstavit uplně..viz Shr3kova možnost ;)
A jen na okraj, mas auto chvilku, regenerace probíhá cca každých 200-250 km, ale její začátek a konec poznáš na 100% jako nováček asi jen s pomocí OBD a patřičných prográmků. Myslím že chvilku potrvá naž bys ji zaregistroval bez toho. Dá se to ale chce to chvilku jezdit a ani tak na to nepříjdeš s jistotou, kontrolku to nikde nemá.
Obecně vzato, mělo by být možné regeneraci DPF zaznamenat okamžitým zvýšením spotřeby o několik litrů, tenhle měřák Mazda má. A inaktivací i-Stopu, pokud není trvale vyřazený.
 
jj zvýšení spotřeby je jasna vec, ale otázkou je jak někdo kdo má auto chvilku pozná že zrovna opravdu žere víc než obvykle, když jede zrovna trochu do kopce apod. a to že nespadne spotřeba na 0.0 když jede na neutrál je sice pěkný, ale neurčí to když pojede filtr vypalovat, kdy je vypáleno, protože tam prozměnu musí šlapat na plyn a těžko bude pouštět plyn co minutu aby to zjistil. Takže ano trochu to vypozorovat jde, ale jak říkám chce to zkušenosti a hlavně to na 100% včetně průběhu ukáže jen OBD s programem. i-Stop moc neřeší, předpokládám, že kdo chce motoru dát aspon nejakou sanci, jezdi s trvale vypnutým. @Saposvk bohužel nepíše co má za auto a jak auto fungovalo před jeho koupí popřípadě kolik s ním sám najel km.
 
Back
Top