• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

jj zvýšení spotřeby je jasna vec, ale otázkou je jak někdo kdo má auto chvilku pozná že zrovna opravdu žere víc než obvykle, když jede zrovna trochu do kopce apod. a to že nespadne spotřeba na 0.0 když jede na neutrál je sice pěkný, ale neurčí to když pojede filtr vypalovat, kdy je vypáleno, protože tam prozměnu musí šlapat na plyn a těžko bude pouštět plyn co minutu aby to zjistil. Takže ano trochu to vypozorovat jde, ale jak říkám chce to zkušenosti a hlavně to na 100% včetně průběhu ukáže jen OBD s programem. i-Stop moc neřeší, předpokládám, že kdo chce motoru dát aspon nejakou sanci, jezdi s trvale vypnutým. @Saposvk bohužel nepíše co má za auto a jak auto fungovalo před jeho koupí popřípadě kolik s ním sám najel km.
Asi nepozná a jsou to jen pomocné prvky. U normálně pracujícího motoru by to ani řidiče zajímat nemuselo. A tím se dostáváme oklikou k jádru věci: Mazda neměla u některých dieselů šťastnou konstruktérskou ruku (egrují a regenerují o stošest) a kupují si je lidé, kteří ty motory nestačí krátkými jízdami ani zahřát na provozní teplotu, natož zregenerovat. Že žádají radu a neposkytnou potřebné údaje, to už je klasika.
 
Poslední úprava:
Bohužel, zkušenost tady s tím máme všichni kdo věřili dieslu od Mazdy :-( někdo dřív někdo později a proto jak píšeš je potřeba jezdit a regenerovat a hlídat
 
Ahojte. Sorry ze som nedal zakladne info je to Mazda 6 2.2 110kw ,2014, 245 tisic nalietane, majitel s tym chodil podstivo do Mazdy, su vsetky zvolavacky a aj menene podlozky pod vstrekmi. Najazdil som asi 500km. Snazim sa dostat k tej hodnote PM_ACC cez forscan lite, ale nejako mi nechce sparovat aplikaciu s autom, aj ked hore mi svieti na zeleno . Nedokazem ale precitat chyby, ani vycitat ziadne hodnoty z grafov... :( Torque mi ide normalne ale ten to nevie precitat, zajtra to este vyskusam na na inom zariadeni a uvidime. Pripadne je nejaky iny sposob ako precitat ten udaj ? Vdaka
Screenshot_20211226-212801_FORScan Lite.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Jestli chces opravdu jen zjistit v jakem stavu a jak moc zaplneny je filtr tak zkus aplikaci Smart control lite..v ni si nastav profil a zaskrtni parameter Diesel Mazda, potom pri zapnuti life data se ti zobrazi ikonka dpf filtru (horni menu druha zprava) a tam zjistis jak na tom Dpf je...mimo jine to umi i zakladni kody DTC...pokud se ti nechce prihlasit OBD do aplikace muze to nastat krome jineho napr. neni zaply OBD adapter nektery maji vypinac, nebo se otevrel v jinem programu (torqe) a pak se nechce pripojit k Forscanu.
Screenshot_20211226-220634_Google Play Store.jpg Screenshot_20211226-220816_Smart Control Premium.jpg Screenshot_20211226-220938_Smart Control Premium.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Vdaka za tip, ten smart control fungoval. Dozvedel som sa ze regenerácia prebehla pred 100km a na 28% mam zaplnene dpf? Pri kolkych percentach pusta regeneráciu?

Screenshot_20211226-223903_Smart Control Lite.jpg
 
Vetsinou regenerace probíha v +- 62% někdy spustí o něco dřív, když budeš cárat po městě tak třeba v 64% jakmile dosáhneš nějaké ustálené rychlosti nad cc 60 km/h, na dálnici to spustí klidně i v 58% aspon co mam vypozorované na svojí (bývalé). Vypálení pak trvá řádově 8-15 min..zaleží kde se jede..na dálnici při s 150 km/h je to rychlý, na okrskách to trvá dýl..DPF potřebuje konstantní rychlost a vyšší otáčky aby bylo dosaženo dostatečně vysoké teploty pro vypalování.
 
Dakujem velmi pekne, som ovela kludnejsi ked viem ze to funguje. Teraz to skusim obcas odsledovat a snad budem vediet do buducna kedy to regeneruje. Este som naschval nechal istop zapnuty aby som videl, ale aj tak som si to nejako nestihol vsimnut.. Uz len ten egr poriesit a snad bude dobre. :) Borec uz objednal novy HW a SW, lebo na starom nema Mazdu , tak cakame kym pride. Keby to robi blbosti, tak dam sanie precistit. Este som rozmyslal ze precistim MAP Sensor podla videa

 
Vyčištěním MAP čidla nic nezkazíš, ale ve finále efekt to moc mít nebude, pokud by bylo zakarbonované sání, nepomuže nic než mechanické vyčištění. Pokud muzes jezdi s aplikací - určitě doporučuju protože minimálně kromě DPF je zde možné nastavit i třeba teplotu vody oleje stav baterky a to jsou věci, které se vždycky hodí, když už na ně v Mazdě nějak pozapoměli.
 
Měl bys odkaz na postup demontáže a následné montáže vstřikovačů? Jestli bys mi ho poslal. Nevím zda tam jsou nějaké momenty pro utahovaní vyžadovány. Domluvil jsem se v Kravařích, že mi je zkontrolují. Děkuji.
 
Tak úplně přesně tohle se mi několikrát stalo taky. A vždy se to stalo při brzdění motorem. Zobrazují se chyby SCBS, Istop, DPF, DSC, DRSS, MRCC a automat přestane řadit. Po vypnutí a zapnutí auta to zmizí, pokud nepadne do nouzového režimu. Pak svítí i kontrolka motoru. Pomůže na chvíli odpojit baterku a chybu tím vyresetovat. Není to řešení, ale dá se tak dojet dál. (vozte klíč 8mm) V servisu načetli chybu P0471 a P0276. V autopalace mi na to řekli, že je zakarbonované sání a vadné turbo. U Balvina mi vyměnili čidlo tlaku výfukových plynů a bylo po problému.
 
Ahoj, dnes jsem byl v servisu na údržbě a Mazda nedávno vydala aktualizaci řídící jednotky motoru, kterou mi nahráli.
Věděl by někdo něco o tom více? Technik nechtěl nic prozradit.
Současnou verzi jsem měl PE2L-18881-H
Nová je PUZC-18881
 
Oboje je aktualizace pro 2.0 Skyactiv-G z roku 2015.
 
Oboje je aktualizace pro 2.0 Skyactiv-G z roku 2015.
Takže toto je podvrh?
8AA98DC8-8BE8-4336-801D-099BE3288B18.jpeg
Tak teď můžeme můj dotaz smazat, teď jsem zjistil, že to je z jiného auta, protože čas neodpovídá já tam byl až odpoledne.
Mám tedy pouze otázku: Mazda vydala novou aktualizaci řídící jednotky motoru, je možné zjistit co se měni? Dík
 
Poslední úprava moderátorem:
Aha, tak jestli vydali novou aktualizaci, tak to mi smaže zase veškerá nastavení by @shr3k ?
 
Mazda vydala novou aktualizaci řídící jednotky motoru, je možné zjistit co se mění?
Ano, 29.10.2019 - novou asi jak pro koho... :D Kontrolka TSC/DSC se rozsvítí s DTC P0101:00 po jízdě na zasněžené vozovce.
 
Zdravim. Uz dlhsiu dobu mam problem ohladom kontroliek ktore mi obcas vyhodi.Proste pocas jazdy mi auto odrazu vyhodi cca 6-7 chyb typu SCBS,i-stop,ABS a podobne tie viem precitat v aplikaciach cez pocitac a samozrejme na budikov blika i-stop kontrolka svieti abs a vypisuje mi aj chybu adaptivneho tempomatu alebo monitoru sledovania unavy.Najhorsie na tom je ze mi pritom vyradi aj prevodovku stylom ze manualne sa neda preradit auto pri brzdeni podraduje ale velmi sekavo a trhavo ale zaradit uz vysiu rychlost nevie.Ked auto odstavim vypnem a zapnem motor problemy zmiznu no po case sa to znova objavi.Skusil som po precitani nieakych komentarov vymenit baterku no nevyriesilo to nic.Od kedy sa mi to zacalo diat navyse nefunguje startstop system vobec ani ta kontrola unavy vodica.Za kazdu radu budem vdacny pokial som to dostatocne nevysvetlil kludne sa pytajte dakujem. Fotky mozem prilozit pokial mi to znova vyskoci zatial som to nefotil.
 
Zdravim. Uz dlhsiu dobu mam problem ohladom kontroliek ktore mi obcas vyhodi.Proste pocas jazdy mi auto odrazu vyhodi cca 6-7 chyb typu SCBS,i-stop,ABS a podobne tie viem precitat v aplikaciach cez pocitac a samozrejme na budikov blika i-stop kontrolka svieti abs a vypisuje mi aj chybu adaptivneho tempomatu alebo monitoru sledovania unavy.Najhorsie na tom je ze mi pritom vyradi aj prevodovku stylom ze manualne sa neda preradit auto pri brzdeni podraduje ale velmi sekavo a trhavo ale zaradit uz vysiu rychlost nevie.Ked auto odstavim vypnem a zapnem motor problemy zmiznu no po case sa to znova objavi.Skusil som po precitani nieakych komentarov vymenit baterku no nevyriesilo to nic.Od kedy sa mi to zacalo diat navyse nefunguje startstop system vobec ani ta kontrola unavy vodica.Za kazdu radu budem vdacny pokial som to dostatocne nevysvetlil kludne sa pytajte dakujem. Fotky mozem prilozit pokial mi to znova vyskoci zatial som to nefotil.
Bez výčtu DTC nemá smysl se pouštět do další diskuze nebo hádání. To, co popisuješ, jsou zřetězené chyby.
 
Zdravim. Uz dlhsiu dobu mam problem ohladom kontroliek ktore mi obcas vyhodi.Proste pocas jazdy mi auto odrazu vyhodi cca 6-7 chyb typu SCBS,i-stop,ABS a podobne tie viem precitat v aplikaciach cez pocitac a samozrejme na budikov blika i-stop kontrolka svieti abs a vypisuje mi aj chybu adaptivneho tempomatu alebo monitoru sledovania unavy.Najhorsie na tom je ze mi pritom vyradi aj prevodovku stylom ze manualne sa neda preradit auto pri brzdeni podraduje ale velmi sekavo a trhavo ale zaradit uz vysiu rychlost nevie.Ked auto odstavim vypnem a zapnem motor problemy zmiznu no po case sa to znova objavi.Skusil som po precitani nieakych komentarov vymenit baterku no nevyriesilo to nic.Od kedy sa mi to zacalo diat navyse nefunguje startstop system vobec ani ta kontrola unavy vodica.Za kazdu radu budem vdacny pokial som to dostatocne nevysvetlil kludne sa pytajte dakujem. Fotky mozem prilozit pokial mi to znova vyskoci zatial som to nefotil.
Presne to iste robilo aj mne. Vyčistil som ručne sanie , MAP aj MAF filter , kúpil nový snímač tlaku vyfukovych plynov a odvtedy mám pokoj :)
 
Týká se to sání, tak to dávám sem. Je potřeba měnit po rozebrání ta plechová těsnění?
 
Back
Top