• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

Ahoj.
Prosim Vas mne se stala vec ktera je tu popisovana. Mel jsem auto v servisu kde menili v predu silent bloky a cepy ramenu, plus vymena ridici jednotky zasuvky na tazne. V stredu jsem si auto bral a jel domu par km. V sobotu jsem mel jet dlhou trasu a asi po 15 km mi vyskocili kontrolky SCBS a auto z vlnkama a vykricnik. Vypnul jsem motor a znova nastartoval a jel zpatky, uz to nic neukazovalo. Kdyz se to stalo tak auto dost cuklo taky jsme mi zdalo ze spatne radi. Doma jsem zapojil OBD ( prvne v zivote)a neco jsem vyfotil. Muzete mi poradit co s tim? Prvne budu kontaktovat servis kde jsem to mel.Ak jim to nepujde, muzete mi poradit kam s tim zajit? Jsem z Mlade Boleslavi. Moje auto je Mazda 6 GJ diesel 2.2 AT, 220 tis.km. pripajam i obrazek z OBD( nevim jestli k necemu).
Dekuji za rady. Jse super.

Screenshot_20220918-123230.png
 
Ahojte. Ja mam tiez vymenene obidva snimace tlaku vyfukovych plynov. Ten co ma jeden vyvod je orig mazda a ten diferencny s dvoma vyvodmi(vstupmi) je nejaky aftermarket. Hlasenie scbs+dsc sa mi objavi pri brzdeni motorom ked padaju otacky niekde od 3000 nizsie a hlasky mi vybehnu na cca 2500otacok. Niekedy svietia len tie dve a niekedy aj kontrolka motora. Chyby nacitane nemam pretoze mam nefunkcnu diagnostiku:( Stava sa to niekomu ze tie hlasky sa zobrazuju pri deceleracii? M6 2,2 110kw 2015 po fl. Sanie som cistil asi na 185tis pred 2 rokmi. Teraz ma 220tis. Podozrievam bud niektore EGR alebo intake shutter klapku( klapka pred sacim potrubim) ze zadrhava a nieje dostatocny prietok vzduchu. Obcas aj pocukava a niekedy je take akoby lenive. Nieco podobne som mal este na 1generacii M6 ked sa mi uvolnila klapka a branila prietoku vzduchu. Dochadza pri tych cca 2500otackach k prepinaniu/preklapaniu niektoreho z egr alebo tej vstupnej klapky? Alebo medzi velkym a malym turbom?
Vdaka za fundovane odpovede.
 
Doma jsem zapojil OBD ( prvne v zivote)a neco jsem vyfotil. Muzete mi poradit co s tim? Prvne budu kontaktovat servis kde jsem to mel.Ak jim to nepujde, muzete mi poradit kam s tim zajit? Jsem z Mlade Boleslavi. Moje auto je Mazda 6 GJ diesel 2.2 AT, 220 tis.km. pripajam i obrazek z OBD( nevim jestli k necemu).
Dekuji za rady. Jse super.
Žádné takové DTC kódy ve zmíněném autě v žádné jednotce nejsou, použij ForScan Lite.
 
Diky shr3k, ForScan jsem si stahnul. Ja jse i tak zasel do servisu a udelali mi diagnostiku, chyby pak smazali. Rekli mi ze mam neco s napetim v baterce a ze mam mozna prekusane kabely od hlodavce. Muze to tak byt? Muze to ma i vliv na vykon auto a opozdene razeni automatu? A nevite teda nekdo o sikovnem automechanikovy v okoli MB ktery by jse dokazal do mazdy pustit?.
 

Přílohy

  • Mazda6.pdf
    203,6 KB · Zobrazení: 37
Diky shr3k, ForScan jsem si stahnul. Ja jse i tak zasel do servisu a udelali mi diagnostiku, chyby pak smazali. Rekli mi ze mam neco s napetim v baterce a ze mam mozna prekusane kabely od hlodavce. Muze to tak byt? Muze to ma i vliv na vykon auto a opozdene razeni automatu? A nevite teda nekdo o sikovnem automechanikovy v okoli MB ktery by jse dokazal do mazdy pustit?.
To už je lepší, to vypadá na ukostření...
 
Diky shr3k, ForScan jsem si stahnul. Ja jse i tak zasel do servisu a udelali mi diagnostiku, chyby pak smazali. Rekli mi ze mam neco s napetim v baterce a ze mam mozna prekusane kabely od hlodavce. Muze to tak byt? Muze to ma i vliv na vykon auto a opozdene razeni automatu? A nevite teda nekdo o sikovnem automechanikovy v okoli MB ktery by jse dokazal do mazdy pustit?.
Dělá mi to to stejné nepravidelně cca každých 200 km. V autě za jízdy cukne, jakoby se vypla na chvíli elektřina a hned naskočila, rafička dolů a zase zpátky, diskotéka světel a zůstanou svítit asi 2 nebo 3. Někdy se vynuluje počítadlo, někdy hlásí displej AT malfunction. Párkrát se stalo, že elektřina vypadla ve vypnutém autě (po dojezdu) a nefunguje centrál, musí se otevřít manuálně klíčkem. Auto nereaguje na zapalování. Je třeba probliknout světla v kabině a naskočí to. ForScan hlásil problém s napětím a převodovkou. Taky mi přijde, že aut. převodovka není tak plynulá, není to co to bývalo, při řazení je to cítit (dřív to člověk ani nepoznal, jen na otáčkách a zvuku motoru). Někde na vlákně mi taky psali ukostření, ale jak to opravit, nevím. Elektrikářovi jsem zatím nevolal. PS: mám lehce promáčklý nárazník dole na boku u mlhovky od obrubníku, v té souvislosti lehce pohnutý celý nárazník, tak jestli to nesouvisí s tím...
 
Ahojky, tak já řeším od ledna 2021, už to stálo moc peněz a problém nevyřešen. Už to bylo spálené relátko, ventilátor, pokaždé mění olej. V lednu letos prý to byl měřič hmotnosti vzduchu, vyměnil se, ujeli jsme pár km a opět při dojíždění na volnoběh nouzový režim, SCBS, vykřičník oranžový, SBS. Minulý týden , že je to na 100% nějaké čidlo, které se muselo objednat z Mazdy orig, opět výměn oleje, oprava zase 17 tis. a pak by to chtělo vyměnit i baterku po 4 letech, že mu to hlásí přepětí, tak dalších 6 tis. Ujeto 20 km a stejná hláška...Už opravdu nevím, jsem zoufalá. Ujeto 70 tis. km celkem, r,v, 2015 , 2,2 diesel automat.. Peníze nám prý nevrátí, že vyměnil to, co mu hlásila diagnostika..
 
70 tisíc za 7 let. Problém není v motoru, ale ve způsobu používání, podle mě.
Jinak měnit součástky podle diagnostiky je drahá sranda. Já bych nejdříve zkusil vyčistit sání od karbonu.
 
Ja jsem nasel tento servisni bulletin s podobnou problematikou, ten problem sedi. U mne vsak nesedi model, teda roky, ja mam Mazdu 6 GJ 2013.
Prosim berte to ako zaujimavost ne radu na opravu. Urcite mozna nekdo napise o tom vic. Prosim stale hledam nejakeho autoelektrikare v okoli MB ktery by dokazal muj proble vyresit - pokles napeti.

Dekuji
 

Přílohy

  • mazda_bulletin_15-003-20.pdf
    531,1 KB · Zobrazení: 45
Ahojte. Ja mam tiez vymenene obidva snimace tlaku vyfukovych plynov. Ten co ma jeden vyvod je orig mazda a ten diferencny s dvoma vyvodmi(vstupmi) je nejaky aftermarket. Hlasenie scbs+dsc sa mi objavi pri brzdeni motorom ked padaju otacky niekde od 3000 nizsie a hlasky mi vybehnu na cca 2500otacok. Niekedy svietia len tie dve a niekedy aj kontrolka motora. Chyby nacitane nemam pretoze mam nefunkcnu diagnostiku:( Stava sa to niekomu ze tie hlasky sa zobrazuju pri deceleracii? M6 2,2 110kw 2015 po fl. Sanie som cistil asi na 185tis pred 2 rokmi. Teraz ma 220tis. Podozrievam bud niektore EGR alebo intake shutter klapku( klapka pred sacim potrubim) ze zadrhava a nieje dostatocny prietok vzduchu. Obcas aj pocukava a niekedy je take akoby lenive. Nieco podobne som mal este na 1generacii M6 ked sa mi uvolnila klapka a branila prietoku vzduchu. Dochadza pri tych cca 2500otackach k prepinaniu/preklapaniu niektoreho z egr alebo tej vstupnej klapky? Alebo medzi velkym a malym turbom?
Vdaka za fundovane odpovede.
Dobrý den, a to já mám najeto jen 70 tis. km...
 
Ahoj te, tak dnes jse mi ta sama chyba zopakovala. Tento krat jsem byl vic pripraven. Bylo to blizko mojho domu. Stalo se to v rychlosti asi 70-80 kmh. Vyskocili kontrolky ( posilam foto) škubnutí žádné, po ujeti par desitek metru jsem pribrzdil a nastalo skubnuti. Zastavil jsem doma, vypnul motor. Po par hodinach jsem to dal na Forscan lite a posilam výpis, muzete poradit co by to mohlo být. Diky. Kazda rada dobra. Michal.

IMG_20221001_123810442.jpg
 

Přílohy

  • forscan.pdf
    19,8 KB · Zobrazení: 54
Ahoj te, tak dnes jse mi ta sama chyba zopakovala. Tento krat jsem byl vic pripraven. Bylo to blizko mojho domu. Stalo se to v rychlosti asi 70-80 kmh. Vyskocili kontrolky ( posilam foto) škubnutí žádné, po ujeti par desitek metru jsem pribrzdil a nastalo skubnuti. Zastavil jsem doma, vypnul motor. Po par hodinach jsem to dal na Forscan lite a posilam výpis, muzete poradit co by to mohlo být. Diky. Kazda rada dobra. Michal.

Zobrazit přílohu 42640
P0299 - Nižší přetlak turbodmychadla A, dále je tu na to téma.
 
P0299 - Nižší přetlak turbodmychadla A, dále je tu na to téma.
Ahoj,

Čítam tu už dlhšie,ale k odpovedi som sa zatiaľ nedostala. Máme cx5 a pred dvoma týždňami sa nám stalo to isté, boli sme v AS Mazda, kde tvrdili že motor je ok, akurát je niekde elektrický skrat. Podľa odpovedí čo som sa dočítala, sme išli vylučovacou metódou. Baterka vymenená, sacie potrubie sme vyčistili, pričom tentokrát chybu ukazuje už pár sekúnd po naštartovaní. Auto sme dali na diagnostiku a objavila sa chýba P2263
Vyriesil už niekto tento záhadný problem?
Ďakujem
 
Čau, nesetkal se někdo s takovým jevem že při kickdownu auto se začne malinko "houpat" jako kdyby ubíralo a přidávalo fakt malinko, tak jen jestli se to tady už třeba neřešilo, podotýkám že toto se děje až po odpojení egr ventilů a chiptuningu, do té doby vše ok. díky

Dělá mi to též. Zajímavé, že pár stovek km po „chipu" to jelo jak střela a žádné cukání se nekonalo. Je to tím, že osciluje turbo open/close a dochází v určitých otáčkách k mírnému přerušení tahu. Bude to nejspíš zanesené sání a chipem se ten jev jen posílil. Mám čištění v plánu, tak se uvidí, případně se holt vrátím na továrních 129kW. Ty jsi už čistil sání? Kolik máš najeto?
Ahoj,
podařilo se vám to houpání otáček vyřešit?
Dělá mi přesně co vám. Pár stovek km po úpravě to nedělalo a pak regeneraci to začalo dělat.
 
Ahoj, asi tě zklamu, ale nepodařilo se mi to odstranit. Nechal jsem vyčistit sání a vyměnil ještě jedno čidlo tlaku, to plastové za kovové, ale žádná změna nenastala. Auto jsem už vystřelil do světa a koupil benzín. Na to neustálé vypalování ani ne po 200km, jsem už fakt neměl náladu.
 
Ahojte Mazdaci
Pozdravujem zo Slovenska.
Mám Mazdu 6 2,2 skyactive ročník 2014 všetko to začalo tak nevinne že vyčistím sanie a vymením podložky pod vstrekmi, po zhodení veka ventilov zodrata vačka na treťom valci, to bolo stále v pohode tak že vymením vackovy hriadeľ ale narazil som na jeden nepekný problém výfukový ventil kde bola vacka zodrata sa nedal vôbec stlačiť stretli ste sa s takouto chybou? Dnes som to rozhodli a ventil som rozkyval bol tam iba karbón. Tak nakoniec bude nové olejové sitko, reťaz olejoveho čerpadla, rozvody, vodná pumpa, vačka a veľa ďalšieho až mi je s toho zle investícia už cez 1700€, ešte že si to viem opraviť sám. Ešte prikladám pár fotografií sania na zaplakanie ?

IMG_20230114_140421.jpgIMG_20230114_195943.jpgIMG_20230114_134352.jpgIMG_20230112_181216.jpgIMG_20230112_181206.jpgIMG_20230106_131125.jpgIMG_20221229_151105.jpgIMG_20221229_151118.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Ahoj řešil jsem tu přesně to stejné. ZAroslé byly dva... zatuhly, takže musel motor ven, hlava dolu a udělat výměnu ventilů, přetěsnění hlavy nové těsnění pod hlavu atd. jediná výhoda tohohle všeho byla,že člověk udělal komplet motor a měl jakous takous jistotu že je vše ok. Však si přečti moje příspěvky. Doporučuju přitom už udělat i spojku, zkontrolovat čerpadlo a turba - vyřešit problém s nejtkem a samozřejmě nové podložky pod vstřiky, očištění karbonu a potom všem ještě uzavřít EGR s pomocí Shr3ka. Pak by měl motor snad nějakou dobu jezdit zase bez problémů. ;)
 
Ahojte presne ako hovoríš @Reddwarf len ta investícia je smutná ale čo už zase keď to bude hotové bude to radosť a aspoň viem ako si to spravím a čo bude vymenené, na čerpadle idem dať nové sitko a novú reťaz aj rozvod. Vodítka si menil? Lebo ja chcem meniť len výfukové ventile a zabrusit,gufera sanie výfuk. Aspoň že spojka je nová komplet je tam cca rok ale ložisko dám pre istotu nové. @shr3k vedel by si mi potom pomôcť s tými EGR? Ako to je riešené len softvérovo alebo aj nejaké záslepky? ?
 
Back
Top