• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

Ahoj, nebude mít někdo radu s častou regenerací filtru DPF? Po opravě těsnění pod hlavou, odbornými firmami zkontrolovány vstřiky, vyčištěno sání s hlavou a strojovém čistění filtru DPF mi auto regenerovalo po cca 200km na dálnici i po více. Teď po 15000km od opravy najednou jak když utne a motor regeneruje každých 90km ať jedu dlouhou trasu po dálnici nebo krátkou po okreskách. Nemá s tím někdo zkušenosti, jaké čidlo by na to mělo vliv? Dík
 
Na jaké hodnotě regenerace skončí? Vliv na to může mít, kromě samotného zaplnění DPF, jedině tlakoměr před a za filtrem.
 
Musím kouknout. Tlakoměr je vzadu nad turbem, co má vstup a výstup?
 
Obvyklá hodnota je kolem 200 km, extra spořiví s manuálem zvládnou i 250 km.
No jezdím s 6 a dlouhodobá spotřeba zatím 7l a regeneruje mi to plus mínus autobus 260. Při dálkách i 300km. Olej nepřibývá od výměny před 6000km. Nejezdim pod 2000 ot. a nemám problém za ní tahat. To mám jen 110kW verzi. Tak nevím.
 
Mě má CX- 5, automat pravidelně regeneruje od 170 - 180 km, výměna oleje po 10k a taky nepřibývá. i-stop Off, egr Off za vše dík našemu mistrovi ?
 
No jezdím s 6 a dlouhodobá spotřeba zatím 7l a regeneruje mi to plus mínus autobus 260. Při dálkách i 300km. Olej nepřibývá od výměny před 6000km. Nejezdim pod 2000 ot. a nemám problém za ní tahat. To mám jen 110kW verzi. Tak nevím.
A co nevíš? Já zase ve svém okolí neznám 110 kW, která by byla stále 110 kW... :D Je pochopitelné, že když máš jinak omezovač vstřikovaného množství paliva, sazí je méně.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Prozmenu moje posledni zkusenosti s dieslem byly vesmes takove ze motor po zajeti zacal regenerovat obvykle kolem 230-250 km a dalnicni jizdou se dalo dostat i ke 300. Hodne zalezelo hlavne na stylu jezdeni a kdyz se jelo jen po okrskach a davalo se tomu pak bylo vypalovani i kolem 200 km. Pokud to srovmam s vecma jako zvyseni vykonu, vypnuti egru, ruzna nafta, pridavani VIF na to zanaseni dpf nemelo v podstate vliv. Co melo vliv kdyz byl u mne motor pred cistenim a rozebranim..ale to bylo samozrejme dano problemy ktere se na motoru drive vyskytly. Jak rikam po jeho oprave uz byl klid a vse slapalo jak melo.
 
Já mám stejný problém s vypalováním. Při kratších trasách okolo 90 km a na dálkách se dostavám ke 140 km. Když začne vypalovat přepnu na manuál a držím to nad 2000 otáček a hlídám aby regenerace byla dokončena. Najeto mám 135 tis. K 200 km mezi vypalováním jsem se ani nepodíval :-(. Poradil by mi někdo jak by se dalo z forscan nebo smart control vyčíst stav zanesení DPF filtru?
A taková malá poznámka při posledním vypalování naskočila kontrolka motoru a chyby P0471 a P2262. Dle dřívějších diskusí by chybu mohlo vyvolávat čidlo 13-X83. Chybu jsem smazal prozatím nesvítí, čidlo jsem vyčistil. Uvidím co bude dále:-)
 
Tak já mám po vypnutí EGR od pana @shr3k regenerace po cca 260 - 290 km. Záleží, jak moc se šlape na plyn.
Při plynulé pomalejší jízdě je ten interval delší, při jízdě po dálnici se interval naopak zkracuje.
@Petr1976 hodnotu zanesení filtru můžeš sledovat tuším přes hodnotu DPF_ACC (bohužel nejsem v autě a Forscan bez adaptéru nezapnu :-( ) Tam je vidět, jaká je hodnota zanesení a jak ti ubývá při regeneraci směrem k nule. Nicméně, z toho, co jsem tady vyčetl bych se zaměřil na dvě věci: podložky pod vstřiky a vstřiky samotné. Hodnotu vstřiků lze sledovat také přes OBD. Neměla by být přes hodnotu 1
@shr3k Co je to ten omezovač vstřikovaného množství paliva, dá se vysledovat jeho hodnota v diagnostice a jaká by měla být?
 
Aha, tak to není můj případ, já mám mapu od tebe :)
 
Tak já mám po vypnutí EGR od pana @shr3k regenerace po cca 260 - 290 km. Záleží, jak moc se šlape na plyn.
Při plynulé pomalejší jízdě je ten interval delší, při jízdě po dálnici se interval naopak zkracuje.
@Petr1976 hodnotu zanesení filtru můžeš sledovat tuším přes hodnotu DPF_ACC (bohužel nejsem v autě a Forscan bez adaptéru nezapnu :-( ) Tam je vidět, jaká je hodnota zanesení a jak ti ubývá při regeneraci směrem k nule. Nicméně, z toho, co jsem tady vyčetl bych se zaměřil na dvě věci: podložky pod vstřiky a vstřiky samotné. Hodnotu vstřiků lze sledovat také přes OBD. Neměla by být přes hodnotu 1
@shr3k Co je to ten omezovač vstřikovaného množství paliva, dá se vysledovat jeho hodnota v diagnostice a jaká by měla být?
Podložky pod vstřiky jsem měnil cca kolem 115 tis. A vstřiky jsem kontroloval asi pul roku zpět, hodnoty bylo do 0,5. Ale kouknu znova, děkuji ti za podněty.
Tím zanesením jsem myslel zda jde najít údaj jak je zanesen celkově. A jestli uvažovat o vyjmutí a vyčištění.
 
Podložky pod vstřiky jsem měnil cca kolem 115 tis. A vstřiky jsem kontroloval asi pul roku zpět, hodnoty bylo do 0,5. Ale kouknu znova, děkuji ti za podněty.
Tím zanesením jsem myslel zda jde najít údaj jak je zanesen celkově. A jestli uvažovat o vyjmutí a vyčištění.
Nejnižší hodnota PM_ACC po regeneraci.
 
Podložky pod vstřiky jsem měnil cca kolem 115 tis. A vstřiky jsem kontroloval asi pul roku zpět, hodnoty bylo do 0,5. Ale kouknu znova, děkuji ti za podněty.
Tím zanesením jsem myslel zda jde najít údaj jak je zanesen celkově. A jestli uvažovat o vyjmutí a vyčištění.

Kdyby někoho zajímalo, tak u mě proběhla kontrola vstřiků při 220.000km, nebylo je potřeba ani čistit. Alespoň na něco je spoleh ?
930317FE-6DC6-4F14-8C88-E34385B7E286.jpeg 4DA0831A-8C89-42F0-8102-D44664417AC8.jpeg 5D89151D-5A0D-4106-952E-6C44891EA40C.jpeg 4B660629-B7A3-4202-AA09-200A309853CB.jpeg
 
Nejnižší hodnota PM_ACC po regeneraci.
Jak jsem vyčetl z minulých témat regeneraci spouští PM_GEN když dosáhne hodnoty cca 6g/l? Dá se to nějak přenastavit aby to začalo vypalovat např. při 10g/l?
 
Jak jsem vyčetl z minulých témat regeneraci spouští PM_GEN když dosáhne hodnoty cca 6g/l? Dá se to nějak přenastavit aby to začalo vypalovat např. při 10g/l?
Ne nedá. Ostatně je to navázané na další logiku - svícení DPF kontrolky, ukládání DTC kódu atd.
 
Back
Top