• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

Při regeneraci po nastartování studeného motoru se sráží rozprášená nafta na stěnách válce a je stírána kroužky do oleje.
A ked sa nedokonci regeneracia tak ta nespalena nafta ca nevstrekne spat do oleja? Tak mi to v Mazda service pred rokmi vysvetlovali, ze sa riedi olej....
 
Tak dnes jsem zpět připojil egry a zjištění je takové, že změna diferenčních tlaků k lepšímu je po výměně podložek a kalibrace vstřiků. (díky Mazda Wagnerová) Takže jak jsem dorazil domu hned jsem konektory opět odpojil. Dál budu sledovat, ale zatím palec hore ? @shr3k
Tady dva screeny
00005.jpg
00006.jpg
 
Hned jsem si říkal, že ten EGr na to nebude mít vliv,tak dík za info, doufám, že to brzy dořeším taky :)
 
Tak dnes jsem zpět připojil egry a zjištění je takové, že změna diferenčních tlaků k lepšímu je po výměně podložek a kalibrace vstřiků. (díky Mazda Wagnerová) Takže jak jsem dorazil domu hned jsem konektory opět odpojil. Dál budu sledovat, ale zatím palec hore ? @shr3k
Tady dva screeny
00005.jpg
00006.jpg
Kdyby sis chtěl hrát, mohl bys nasimulovat teploty EGT při jízdě stejnou trasou stejným tempem s EGR a bez EGR. Tím myslím nějakou jízdu s větším LOADem... :D
 
Zdravim, viete mi poradiť...nedávno mi vyskočilo na displeji "nízky tlak oleja, možné poškodenie motora, skontrolujte hladinu oleja" dala som všetko vymeniť (po cca 20 000km) olej, olejový palivový a vzduchový filter.... Vraj mám velmi zaneseny motor...ako sa postupuje v takomto prípade...myslim či sa len klasický vymieňa olej a filtre alebo sa ešte niečo navyše čistí, poprípade vymieňa...dakujem
 
Zdravim, viete mi poradiť...nedávno mi vyskočilo na displeji "nízky tlak oleja, možné poškodenie motora, skontrolujte hladinu oleja" dala som všetko vymeniť (po cca 20 000km) olej, olejový palivový a vzduchový filter.... Vraj mám velmi zaneseny motor...ako sa postupuje v takomto prípade...myslim či sa len klasický vymieňa olej a filtre alebo sa ešte niečo navyše čistí, poprípade vymieňa...dakujem
Ahoj a vitaj v rodine zanesenych dieslov od Mazdy.lol..tento problem sa tu riesi velmi casto...sam som si tym presiel pred mesiacom. Aj ja som najskor len vymenil olej a s preplachom, dal som vyresetovat chybu a myslel ze je vsetko ok....a potom som zacal citat vsetky dostupne vlakna tu na mazdaklan a este nasom Slovenskom Mazda fun klube. A prisiel som na to ze tento problem sa neriesi len vymenou oleja. Neviem kolko mas najazdene, ako jazdis, ci mesto ci dlhe trate, aky motor mas, z akeho roku, ale ak to vsetko sem das, tak Ti urcite ludia zacnu pisat viac. Ja som skoncil pri cisteni celeho sania, prevlozkovani vstrekovacov...zistilo sa ze su podfuknute a preto to karbonovalo cely olejovy priestor..toto prevlozkovanie sa robi ako pravidelny servis, tusim pri 120 000 km. Taktiez ked nasli tieto podfuknute vstreky, odporucili pozriet aj sitko oleja, cize vypustit cistonovy olej a popoyriet ci tam nie je vela spiny..a veru bolo..takze sa menilo sitko....nie som profi, ale z toho co tu citam tak toto je absolutne bezne a dokonca nutne urobit, ak mas ale motor spred 2014 tak terba este poyriet ci nemas zodratu vacku, respektive vahadla, ktore mozu spinit olejovy priestor....v kazdom pripade si treba pripravit par stoeuroviek......napis mi PM s kadial si a odporucim ti najlacnejsi Mazda servis kedze som si tymto vyberom prave presiel....
 
Ahoj, no jak se tu stalo zvykem..vítej v klubu..nemyslím tím jen na foru..ale v klubu všech co máme diesel 2.2 Skyactiv..skoro by se dalo říct jakéhokoli modelového roku a výkonu. Každopádně, popis toho co ti to vyhodilo za problém je poměrně strohý, i přesto bych než se pustíš do větších oprav řekl toto..nízký tlak oleje může být způsoben i přílišným naředěním oleje naftou při častém přerušení vypalování DPF filtru. Chtělo by to určitě začít tím, že někdo načte chybu a zjistí co je v paměti závad. ZA druhé...vřele doporučuji dobudoucna..pokud nějáké budoucno v tomto směru bude...měmit olej rozhodně daleko dřív než po 20 tis. ideální stav je i po 10 tis aby se aspon trochu eliminoval možný následek vážných poruch motoru..ne nadarmo platí že kdo maže ten jede. Pokud můžeš..ze zajímavosti....co máš za rok? kolik je najeto? máš udělalané svolávací akce? pro další info nepokazíš nic tím, když se připravíš na další možné řešení problémů v následujícím odkazu, kde je to rozebíráno horem spodem tady
 
Mám 2013, 2,2 skyactiv 230 000km..

Ahoj a vitaj v rodine zanesenych dieslov od Mazdy.lol..tento problem sa tu riesi velmi casto...sam som si tym presiel pred mesiacom. Aj ja som najskor len vymenil olej a s preplachom, dal som vyresetovat chybu a myslel ze je vsetko ok....a potom som zacal citat vsetky dostupne vlakna tu na mazdaklan a este nasom Slovenskom Mazda fun klube. A prisiel som na to ze tento problem sa neriesi len vymenou oleja. Neviem kolko mas najazdene, ako jazdis, ci mesto ci dlhe trate, aky motor mas, z akeho roku, ale ak to vsetko sem das, tak Ti urcite ludia zacnu pisat viac. Ja som skoncil pri cisteni celeho sania, prevlozkovani vstrekovacov...zistilo sa ze su podfuknute a preto to karbonovalo cely olejovy priestor..toto prevlozkovanie sa robi ako pravidelny servis, tusim pri 120 000 km. Taktiez ked nasli tieto podfuknute vstreky, odporucili pozriet aj sitko oleja, cize vypustit cistonovy olej a popoyriet ci tam nie je vela spiny..a veru bolo..takze sa menilo sitko....nie som profi, ale z toho co tu citam tak toto je absolutne bezne a dokonca nutne urobit, ak mas ale motor spred 2014 tak terba este poyriet ci nemas zodratu vacku, respektive vahadla, ktore mozu spinit olejovy priestor....v kazdom pripade si treba pripravit par stoeuroviek......napis mi PM s kadial si a odporucim ti najlacnejsi Mazda servis kedze som si tymto vyberom prave presiel....
Ďakujem za odpoveď..nechodím do autorizovaného servisu už..ale Trenčín môžem odporučiť aj keď draho ale Top prístup
 
slušný nájezd na první problémy....každopádně první co bych zkusil, zavolat někam do Mazdy v okolí a podle VIN zjistit jestli má tvé auto udělané svolávací akce co Mazda v rámci bezpečnosti vyhlásila..rozhodně sem např. spadá kontrola a výměna podložek pod vstřiky, a určitě další. Nechci strašit a malovat čerta na zeď ale pokud na tomhle autě a roku nikdo neřešil vačku..bude to určitě na výměnu....rozhodně bych zkontroloval sítko na olej..tzn. ikdyž je to trochu práce navíc..sundat olej. vanu a zjistit v jakém je stavu...piliny v něm rozhodně potvrdí tu vačku.
 
Ahoj, no jak se tu stalo zvykem..vítej v klubu..nemyslím tím jen na foru..ale v klubu všech co máme diesel 2.2 Skyactiv..skoro by se dalo říct jakéhokoli modelového roku a výkonu. Každopádně, popis toho co ti to vyhodilo za problém je poměrně strohý, i přesto bych než se pustíš do větších oprav řekl toto..nízký tlak oleje může být způsoben i přílišným naředěním oleje naftou při častém přerušení vypalování DPF filtru. Chtělo by to určitě začít tím, že někdo načte chybu a zjistí co je v paměti závad. ZA druhé...vřele doporučuji dobudoucna..pokud nějáké budoucno v tomto směru bude...měmit olej rozhodně daleko dřív než po 20 tis. ideální stav je i po 10 tis aby se aspon trochu eliminoval možný následek vážných poruch motoru..ne nadarmo platí že kdo maže ten jede. Pokud můžeš..ze zajímavosti....co máš za rok? kolik je najeto? máš udělalané svolávací akce? pro další info nepokazíš nic tím, když se připravíš na další možné řešení problémů v následujícím odkazu, kde je to rozebíráno horem spodem tady
Ďakujem za odpoveď..mám zvolávacie spravené...2,2 skyactiv 2013 už nový facelift 230 000km
 
ok, 2013 je jedno z prvních GJ, facelift tohohle auta byl až 2015..ale z pohledu závad to není podstatné...pokud ses si jistá, že svolávačky proběhly tak nezbývá než se do toho pustit vlastními silami, jde jen o to že bys ušetřila docela slušný peníze pokud by ty svolávačky nebyly provedeny a ta závada tam byla. Každopádně mé doporučení je
1. načíst pamět závad...a zjistit co a jak, pokud se ukáže že je to něco obecného..vypustil bych olej, sundal vanu a koukl na to sítko, další krok..jelikož to bude chtít kontrolu vačky...čeká tě stejně sundání víka..tzn. kontrola vstřikovačů a podložek...kontrola vačky....a oprava všeho co se zjistí jako špatné...nakonec ještě kontrola karbonu v sání...a popřípade jeho mechanické čištění...doporučuji každopádně někoho kdo to zná a má zkušenosti, protože např. dotažení vstřiků má svá specifika a je potřeba to znát jinak hrozí například zlomení jejich držáků...a taky doporučuji...originální šrouby a díly včetně těsnění pokud možno vše nové...a ne těch věcech nešetřit...ušetřená stovka by mohla do budoucna dost bolet nehledě k tomu že v celkové částce se asi ztratí.
 

Ďakujem za odpoveď..nechodím do autorizovaného servisu už..ale Trenčín môžem odporučiť aj keď draho ale Top prístup
V pohode...ja som tiez prestal chodit do autorizaku a zacal riesit veci sam..vymena oleja, brzd atd...no tieto problem mazdy nepozna vela mechanikov, ver mi a ako vravi nas cesky brat Reddwharf, ktory radil aj mne, treba sa tomu povenovat..a poviem Ti ze medzi tymi servismi boli niekolko stoveurove rozdiely za rovnaku pracu..tak napriklad cistenie sania v Kova BB je 600€, v Ziline 900€, v Trnave 400€, v Nitre este o nieco lacnejsie a v Lucenci ani nie 200€..tak si vyber..ja na poslednom service pri kontrole a vymene veci som mohol zaplatit daleko cez 1000-1500€, ale nakoniec v Lucenci ma vsetky prace aj s vymenou oleja vysli 500€...to co tu piseme, vieme vsetci z nasej vlastnej skusenosti, lebo tieto motory maju takmer vzdy tie iste chyby, takze na tvojom mieste by som ani nepolemizoval, ci to urobit, ale ako pise Redwharf, najskor dat na diagnostiku, a zacat kontrolovat vacku, podlozky a sitko....to sanie budes mat takmer urcite tiez zanesene, ak nejazdis pravidelne niekolko stokilometrove trasy na pravidelnej baze....pozri si fotky napriklad moje tu na tomto vlakne:
 
Tak mi dělali technickou na moji GL 2016 D najeto 114 tisíc za 4 roky a před tím mi 2x vyskočily ty šílené hlášky že je chyba toho SCSB a nešel tempomat a ukazatel rychlosti a tak jsem jim řekl, ať mi kouknou zda nemám zaneseno sání (auto necukalo) a pokud bude, tak ať ho vyčistí (za 6 tisíc Kč). No a tedy výsledek je, že sání bylo ve chvalitebném stavu, takže čištění nemělo význam a hlášky byly prý od KAMERY (ta mě štve často), udělali kalibraci a uvidím.
 
@Kozlik no tak to máš vlastně kliku :) jen teda na upřesněnou pro ostatní, zanesené sání (pominemeli kody DTC ) se projevuje nejčastěji právě tím škubáním v nižších otáčkách, a posléze i padáním do nouzáku, k tomu většinou svítí hláška s SCBS a kontrolka ESP (smykující autíčko) :) tempomat, a rychloměr fungují, proto bych i od stolu řekl, že tvoje závada opravdu bude něco jiného ;)
 
@Kozlik Kamera mi taky občas hlásí chybu, ale tempomat funguje, takže je to nějaké divné...a v podpisu máš rok 2017 a píšeš 2016. Asi překlep.
Kde ti dělali tu kalibraci kamery?
 
Třeba mu jen nahráli novou kalibraci do kamery (přeprogramovali FSC) - ne že by kameru znovu seřizovali.
 
Ano mám 2017, je to už to dávno, takže rok se, rok tam :) hlavní je že mám aspoň to GL a ne ten krám GJ :) .... i když úplně výhra to není :)
A ano svítila mi i porucha "Závada DSC" tzn. ta signálka "AUTO s hadama" :) a proto jsem měl podezření že to blbne celkově a ne jen kamera. Navíc mi v infosystému se zobrazila Závada SCBS 2x pod sebou, což samo o sobě je už legrace.
Jinak kalibrace KAMERY vůbec nevím co znamená, ale už mi to dělali 2x jak jsem si kdysi stěžoval že jí oslepí ráno slunce jak je do červena nebo sodíkové výbojky v tunelu. A jezdím už od roku 2005 o AUTOTIP HALFAR.
 
Ahojte časté regenerácie a po zregenerovani po pár km skokovo vyskočí hodnota PM ACC :(
Nieje to prvý krát spravilo to vždy za posledné regenerácie.
Nejaký tip čo pozrieť ?
Screenshot_2021-04-04-13-37-37-425_com.ovz.carscanner.jpgScreenshot_2021-04-04-13-37-57-906_com.ovz.carscanner.jpg
 
IMO vázne jeden z tlakoměrů, zkusit vyčistit od karbonu, překontrolovat hadičky, kontakty.
 
Zdravím, jsem tu novej, tak se zatím rozkoukavam... Nastoupil jsem do M6 2.2d 129kw, 2017 Revolution Top. Máte někdo prosím zkušenosti, byl jsem ujišten, že tato motorizace je již ok, po pruserech z vackami atd. Díky za info.
 
Back
Top