• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

Zdravím,

Mazda 2016 2.2D AWD AT začala hlásit P0401 v diagnotstice, kontrolka motoru zatím nesvítí, trochu se zvýšila spotřeba dneska jsem kontroloval regeneraci spustila se pri PM_GEN okolo šesti a všechny hodnoty PM_ACC, PM_GEN a PM_ACC_DSD padly na nulu. Podle historických dat auto regeneruje asi standardně najeto 119000 Km / 570 regeneraci = 208 Km. Podle toho, co jsem četl a viděl, tak asi bude problém v zanesení EGR atd. Poprosil bych vás jestli náhodou někdo nevíte o solidním servisu, kde dělají manuální dekarbonizaci EGR a všeho okolo. Jsem z Prahy, ale klidně dojedu. Díky moc
 
Zdravím,

Mazda 2016 2.2D AWD AT začala hlásit P0401 v diagnotstice, kontrolka motoru zatím nesvítí, trochu se zvýšila spotřeba dneska jsem kontroloval regeneraci spustila se pri PM_GEN okolo šesti a všechny hodnoty PM_ACC, PM_GEN a PM_ACC_DSD padly na nulu. Podle historických dat auto regeneruje asi standardně najeto 119000 Km / 570 regeneraci = 208 Km. Podle toho, co jsem četl a viděl, tak asi bude problém v zanesení EGR atd. Poprosil bych vás jestli náhodou někdo nevíte o solidním servisu, kde dělají manuální dekarbonizaci EGR a všeho okolo. Jsem z Prahy, ale klidně dojedu. Díky moc
https://mazda.carservicecare.cz/ Robert
https://www.facebook.com/lukas.pawlas.5 Lukáš
 
Ahoj
Mazda 2016 2.2D minulý týden proběhlo čištění sání motoru, na základě hlášky "závada motorového systému". Dva dny po té se opět rozsvítila kontrolka a diagnostika vyhodnotila tuto závadu: P0401 - Proud recirkulace spalin-detekován jako nedostatečný.
Prosím o radu, co to znamená a jak opravit závadu. Děkuji
 
P0401 - asi visí zavřený hlavní EGR ventil (ten co je viditelný hned vpředu) nebo nějak zadrhává.
 
Ahojte Mazdaci
Tak po dlhej dobe konečne skladám v pondelok by som chcel štartovať, tak nakoniec som robil celý motor komplet nové hlavné ložiská, ojničné ložiská, aj krúžky originál, včera som naložil hlavu, čerpadlo a vyvazovak a dnes pokračujem ? prikladám pár foto.
@shr3k @Reddwarf chcem zaslepit oba EGR ventile, záslepky urobené z antikoru, bude tam hneď vyhadzovať chyby alebo po čase? Či radšej nezaslepovat?

IMG_20230223_085531.jpg IMG_20230223_085536.jpg IMG_20230223_113113.jpg IMG_20230223_124938.jpg IMG_20230223_191617.jpg IMG_20230223_205231.jpg IMG_20230223_205336.jpg
 
koukam že jsi si s tim pořádně "pohrál" ..EGR jak píše Shr3k..jakmile zaslepíš a neodstavíš elektroniku, chybu hodí téměř okamžitě.
 
Čiže zaslepit či nie? ? Ale nehodí to do núdzového režimu či?
 
Ahojte tak všetko vyzerá v najlepšom poriadku len tá cena dielov bola neskutočná vyšlo má to 5700€ ? včera odskúšané spravil som 100km bez problému, vyresetované adaptačné hodnoty ktoré boli potrebné ? aj DPF filter sa zapĺňa pomalšie myslím , že sa dostanem na 170km. Dnes ešte naplniť klímu a hotovo. Najazdím 3500km a výmena oleja aj filtra.
@shr3k prídem potom na tú úpravu tej RJ buď 16 alebo 17 , chcem sa opýtať mám 110kw vieme zvýšiť výkon na koľko aby to bolo stále v pohode? Keďže viem že tieto motory by mali byť rovnaké konštrukčne ako 129kw.
A ešte sa chcem poďakovať všetkým za pomoc na fóre hlavne @shr3k @Reddwarf

Screenshot_2023-03-01-21-45-13-490_it.smartapps4me.smartcontrol.premium.jpg
 
Ahojte tak všetko vyzerá v najlepšom poriadku len tá cena dielov bola neskutočná vyšlo má to 5700€ ? včera odskúšané spravil som 100km bez problému, vyresetované adaptačné hodnoty ktoré boli potrebné ? aj DPF filter sa zapĺňa pomalšie myslím , že sa dostanem na 170km. Dnes ešte naplniť klímu a hotovo. Najazdím 3500km a výmena oleja aj filtra.
@shr3k prídem potom na tú úpravu tej RJ buď 16 alebo 17 , chcem sa opýtať mám 110kw vieme zvýšiť výkon na koľko aby to bolo stále v pohode? Keďže viem že tieto motory by mali byť rovnaké konštrukčne ako 129kw.
A ešte sa chcem poďakovať všetkým za pomoc na fóre hlavne @shr3k @Reddwarf

Zobrazit přílohu 44797
Můžeš zvýšit na 147 kW zhruba, mám to já u 129 kW i bratr u 110 kW a jede to krásně u obou
 
Ahojte tak všetko vyzerá v najlepšom poriadku len tá cena dielov bola neskutočná vyšlo má to 5700€ ? včera odskúšané spravil som 100km bez problému, vyresetované adaptačné hodnoty ktoré boli potrebné ? aj DPF filter sa zapĺňa pomalšie myslím , že sa dostanem na 170km. Dnes ešte naplniť klímu a hotovo. Najazdím 3500km a výmena oleja aj filtra.
@shr3k prídem potom na tú úpravu tej RJ buď 16 alebo 17 , chcem sa opýtať mám 110kw vieme zvýšiť výkon na koľko aby to bolo stále v pohode? Keďže viem že tieto motory by mali byť rovnaké konštrukčne ako 129kw.
A ešte sa chcem poďakovať všetkým za pomoc na fóre hlavne @shr3k @Reddwarf

Zobrazit přílohu 44797
Potvrzuji slova @MAN , já šel ze 110 na těch 147 VersaTune a paráda by @shr3k , s regenerací jsem na tom u CX-5 170 - 190km,
 
Potvrzuji slova @MAN , já šel ze 110 na těch 147 VersaTune a paráda by @shr3k , s regenerací jsem na tom u CX-5 170 - 190km,
U šestky mám regenerace co 200-290 km, podle toho jaké trasy zrovna jezdím, tankuju čistou naftu bez biosložky + vif diesel
 
Regenerácie bez EGR je možné výrazne oddialiť ak je spaľovanie v poriadku, pretože sú spustené len na základe generovaných častíc a nie akumulovaných.
Generované častice sa redukujú keď je meraná vysoká teplota > 400 ° v DPF (predpokladám, že to bude medzi katalyzátorom a DPF).
RJ je možné samozrejme oklamať a umelo si predĺžiť interval aj na 450 km. K snímaču mám paralelne pripojený 820 Ω cez časovací obvod nastavený na
12 minút. Konektor k snímaču je ťažšie dostupný, ale dá sa k nemu dostať, preto som si ho trošku nadpojil.

Screenshot_20230218-180827_FORScan Lite.jpg 20230216_143037.jpg 20230216_181107.jpg 20230216_183507.jpg 20230216_184808.jpg 20230216_170935.jpg
 
@lowend To je zajímavé, a jak to teda přesně funguje? Z tvého popisu jsem to nějak nepochopil :-(
 
@lowend To je zajímavé, a jak to teda přesně funguje? Z tvého popisu jsem to nějak nepochopil :-(
Funguje to tak, že zo snímača som potiahol vodiče až do kabíny a v lakťovej opierke mám časovací obvod s relé, ktorý mi po určitú dobu simuluje vyššiu teplotu vo výfuku, vďaka čomu mi klesá PM_GEN bez toho, aby som aktívne regeneroval.

Cieľom je čiastočné ovplyvnenie regenerácií a vyhnúť sa naschválom keď po 300km dialničnej jazde skončím v meste alebo potrebujem zastaviť
a vidím, že mám hraničné hodnoty a kvôli tomu si nechcem dávať extra kolečká okolo sídliska len aby som vypálil filter.
Túto modifikáciu mám zatiaľ krátko a ťažko povedať aký to bude mať dlhodobý vplyv na stav DPF.
 
@lowend To je velmi zajímavá fičura, dej info, jak to vypadá po delší době. Protože to zapnutí regenerace těsně před koncem cesty je občas nepříjemné.
Díky!
 
Ahojte pri koľko percentnom zaplneni priebieha regenerácia? Mám teraz zaplnený DPF filter na 45,4%.

Screenshot_2023-03-03-14-51-10-217_it.smartapps4me.smartcontrol.premium.jpg
 
Back
Top